Mijn ouders betalen sowieso alles voor mequote:Op dinsdag 21 september 2010 23:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn ouders zullen zo mij geld geven als ik het nodig heb, en wel meer dan die 200 euro. Jaloers?
Jongen, ik heb al jaren dezelfde vrouw.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:12 schreef Mulberry het volgende:
(...) werken is gewoon niks voor mij. Ik ben helemaal geen verwende kakker verder. ik heb geen rijbewijs, auto of een huis gekregen van pappie en mammie. Ik heb al jaren dezelfde telefoon en laptop...
Allereerst maak je als leraar niet heel vaak een werkweek vol. Daarnaast heb je verplichte vakanties (zomervakantie is al 2 maanden) waarin je ook al geen geld verdient. Tel daarbij op dat je salaris niet veel zal stijgen over de jaren heen vergeleken met andere banen, een aanzienlijke kans op een burnout, zeer veel onbetaald werk (voorbereiden lessen en nakijken worden soms niet uitbetaald) en ik kan zo tig banen opnoemen die beter zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:46 schreef Mulberry het volgende:
Leraar startloon is 2300 las ik. eerstegraads. En al is het minder, altijd nog beter dan minimumloon zonder diploma.
Dat is kut maar jij werkt tenminste voor je geld. Dat demotiverende werk zou me juist aanmoedigen om zo snel mogelijk aan relevant werk te komen.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:23 schreef Disavowed het volgende:
Bij mijn vorige werkgever had ik een prima salaris. Helaas is ie nu over de kop en omdat in mijn sector het werk niet voor het grijpen ligt sta ik nu tegen een schamel loontje in een fabriek blikjes te verpakken.
Zeer frustrerend, demotiverend en afstompend..
Tsja toch kwamen mijn leraren altijd prima rond, droegen merkkleding en whatnot...quote:Op woensdag 22 september 2010 00:13 schreef SH. het volgende:
[..]
Allereerst maak je als leraar niet heel vaak een werkweek vol. Daarnaast heb je verplichte vakanties (zomervakantie is al 2 maanden) waarin je ook al geen geld verdient. Tel daarbij op dat je salaris niet veel zal stijgen over de jaren heen vergeleken met andere banen, een aanzienlijke kans op een burnout, zeer veel onbetaald werk (voorbereiden lessen en nakijken worden soms niet uitbetaald) en ik kan zo tig banen opnoemen die beter zijn.
Wauw, wat een levenquote:Op woensdag 22 september 2010 09:36 schreef Dartanion het volgende:
Welke faalhaas gaat tegenwoordig nog werken
Steuntrekken is veel beter. Je krijgt van alles;
Ruim 600 per maand
Geen gemeente belastingen
Volop huursubsidie (100-nogwat per maand)
Volop zorgtoeslag (bijna 60 per maand)
Bonnetje voor wasmachine/droger/koelkast/tv/computer kun je bij de gemeente inleveren zodat je dat geld weer terug krijgt
Bij de gemeente kun je bedelen om vakantie geld, kun je toch nog even ontsnappen aan alle dagelijkse stress
Voedselbank, gratis eten
Ik vergeet vast nog wel een paar dingenmaar ik denk dat het goed te doen is om rond te komen van een uitkering
Dit soort reacties dus.. schitterend!quote:Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef Ploertendoder het volgende:
TS is gewoon een verwend sletjebeetje ¤ 200 vangen van pappie en mammie. Dat getuigt dat TS zichzelf niet kan redden en erg afhankelijk is. Wat ben ik blij dat ik dat niet ben
Eerstegrader of niet, je loopt de kans om voorlopig nog als tweedegrader (qua salaris) te worden neergezet voor de klas, zeker als je begint.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:38 schreef Mulberry het volgende:
[..]
Tsja toch kwamen mijn leraren altijd prima rond, droegen merkkleding en whatnot...
Nou inderdaad.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:12 schreef antfukker het volgende:
Dit hele topic met reacties erbij
Zak hooi.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |