We hadden ook ooit een oud huis. We dachten dat we gladde deuren hadden (zonder panelen dus). Bleek dat heel vroegere vorige bewoners gewoon een multiplex plaatje op de paneel hadden gelijmd. Even de naad plamuren en klaar is kees. Weg paneel. Maar ja wil je panelen houden. Schuren!! Er was net een aanbieding bij de Gamma. Zo'n soort 3-hoekige schuurmachine. succes en sterkte!quote:Op maandag 20 september 2010 18:44 schreef Selyn het volgende:
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het strippen van de paneeldeuren in ons nieuwe (oude) huis. De verf zat er zo slecht op dat gewoon er over heen verven niet echt een optie was.
nu lopen we alleen tegen een probleem aan, namelijk alle randjes van die deuren
[ afbeelding ]
Tot nu toe heb ik een klein stukje van het paneel (dus niet het sierrandje) schoon gekregen (een stukje van ongeveer 20 centimeter in 4 uur) door eerst de verbrander te gebruiken en dan een mouse om te schuren, maar dat ding is eigenlijk te groot dus ik schuur de helft van de deur weg.
afbijt is ook niet echt een optie omdat ik niks heb om de verf van het randje af te krabben, behalve een theelepel die tot nu toe het beste heeft gewerkt op die randjes.
En omdat het gaat om erg oude verf is met de hand schuren ook geen optie. het schuurpapiertje zit binnen no time vol met verf (met afbijt wordt het ineens een soort pasta)
mijn vraag:
Enige suggesties of ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken?
liefst een methode die geen 3 jaar duurt
quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:49 schreef klusfoobje het volgende:
Andere optie, maar dan moet je wel iemand hebebn die dat voor je kan doen. Zo'n schraper in het juiste profiel (laten) slijpen. Heb ik ook wel eens voorbij zien komen.
Das maar net hoe je het bekijkt. Nieuwe deuren kun je kopen maar die moeten dan wel passen. Afhangen is ook niet zo eenvoudig voor iedereen en als je dat moet laten doen...quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:52 schreef AceOfSpades_ het volgende:
Dat gaat je heel veel geld kosten dat logen, kun je net zo goed nieuwe deuren kopen haha![]()
Vraag eens naar zo'n metalen spons, met zo'n spons kun je heel makkelijk en met een mooi resultaat de deuren kaal maken.
Heb je ook niet zo snel last van die nare rafels en hakken in de deur wat je met een krabber snel hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |