abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86645712
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het strippen van de paneeldeuren in ons nieuwe (oude) huis. De verf zat er zo slecht op dat gewoon er over heen verven niet echt een optie was.

nu lopen we alleen tegen een probleem aan, namelijk alle randjes van die deuren

Tot nu toe heb ik een klein stukje van het paneel (dus niet het sierrandje) schoon gekregen (een stukje van ongeveer 20 centimeter in 4 uur) door eerst de verbrander te gebruiken en dan een mouse om te schuren, maar dat ding is eigenlijk te groot dus ik schuur de helft van de deur weg.
afbijt is ook niet echt een optie omdat ik niks heb om de verf van het randje af te krabben, behalve een theelepel die tot nu toe het beste heeft gewerkt op die randjes.
En omdat het gaat om erg oude verf is met de hand schuren ook geen optie. het schuurpapiertje zit binnen no time vol met verf (met afbijt wordt het ineens een soort pasta)

mijn vraag:
Enige suggesties of ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken?
liefst een methode die geen 3 jaar duurt ;)
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_86645984
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:44 schreef Selyn het volgende:
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het strippen van de paneeldeuren in ons nieuwe (oude) huis. De verf zat er zo slecht op dat gewoon er over heen verven niet echt een optie was.

nu lopen we alleen tegen een probleem aan, namelijk alle randjes van die deuren

[ afbeelding ]

Tot nu toe heb ik een klein stukje van het paneel (dus niet het sierrandje) schoon gekregen (een stukje van ongeveer 20 centimeter in 4 uur) door eerst de verbrander te gebruiken en dan een mouse om te schuren, maar dat ding is eigenlijk te groot dus ik schuur de helft van de deur weg.
afbijt is ook niet echt een optie omdat ik niks heb om de verf van het randje af te krabben, behalve een theelepel die tot nu toe het beste heeft gewerkt op die randjes.
En omdat het gaat om erg oude verf is met de hand schuren ook geen optie. het schuurpapiertje zit binnen no time vol met verf (met afbijt wordt het ineens een soort pasta)

mijn vraag:
Enige suggesties of ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken?
liefst een methode die geen 3 jaar duurt ;)
We hadden ook ooit een oud huis. We dachten dat we gladde deuren hadden (zonder panelen dus). Bleek dat heel vroegere vorige bewoners gewoon een multiplex plaatje op de paneel hadden gelijmd. Even de naad plamuren en klaar is kees. Weg paneel. Maar ja wil je panelen houden. Schuren!! Er was net een aanbieding bij de Gamma. Zo'n soort 3-hoekige schuurmachine. succes en sterkte!
Of gewoon met de hand schuren. Als de deur rood begint te worden is het schuurpapiertje op en een deel van je vel.
;)

Ik lees net wat:
http://www.klusidee.nl/Forum/about40815.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Twentsche_Ros op 20-09-2010 18:57:40 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 20 september 2010 @ 18:52:57 #3
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_86646070
Wij hebben onze oude deuren met een afbijtspul ingeweekt, en vervolgens met een stukje gebroken glas alles weggeschuurd.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_86649994
Ah... dat brengt herinneringen naar boven, gelukkig waren het maar 3 paneeldeuren maar ben heel wat uurtjes bezig geweest om ze helemaal verfvrij te krijgen.
Het beste ging toch echt met afbijtmiddel, een verfkrabbertje en een stompe schroevendraaier voor de hoekjes. Nadat de verf eraf was toen ben ik pas gaan schuren met fijn schuurpapier (met de hand), daarna eerst een laagje grondverf en dan pas eventueel de grote gaten opvullen met plamuur, de hoekjes en naden tussen de panelen zelf heb ik met overschilderbare acrylkit opgevuld. Helaas ben je voor een mooi resultaat wel ff bezig....
pi_86663271
Je krijgt die sierrandjes (bossing) wel schoon met een "huisjes model krabber " en een ronde krabber.
En je kunt een metalen spons gebruiken, dat is een soort pannenspons maar dan met grover metaal.
Suc6
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:49:25 #6
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86664256
Je hebt bij de dhz gewoon van die krabbers die meerdere vormen hebben. Met een muis oid ga je dit ECHT niet goed krijgen. Ook een driehoek ding is hier niet voor geschikt.

Andere opties zijn een FEIN MultiMaster FEIN MultiMaster Select Plus schuurmachine. Die hebben een aantal opties erop zitten die hier wel geschikt voor zijn. Dat set heeft een rechte houder waar een rond uiteinde op zit voor een schuurpapier ( linnen) . Dat zal hier als een tierelier gaan werken. Compleet set kost je 300 euro maar dan heb je ook iets waar je mee vooruit komt. Tapijt weghalen gaat met dat ding ook perfect.

Andere optie, maar dan moet je wel iemand hebebn die dat voor je kan doen. Zo'n schraper in het juiste profiel (laten) slijpen. Heb ik ook wel eens voorbij zien komen.

oh ja, de meest efficiënte methode.... Je deuren laten logen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_86665434
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:49 schreef klusfoobje het volgende:

Andere optie, maar dan moet je wel iemand hebebn die dat voor je kan doen. Zo'n schraper in het juiste profiel (laten) slijpen. Heb ik ook wel eens voorbij zien komen.

:Y Ik moet nog 3 deuren, van de 8 :(. En we hebben dus inderdaad een krabber in vorm geslepen voor al die rottige randjes, hup branden maar!
Oh en eerst de randjes branden en krabben en daarna pas de rest van de deur. Je bent nl. best lang met die randjes bezig en anders verbrand je het hout van de panelen.
pi_86675771
Bedankt voor al jullie reacties!

ik probeerde daarnet met thinner een klein stukje en de bovenste laag bruine verf kan ik er met veel boenen dan wel vanaf krijgen, nu nog even langer boenen om te zien of ik de blauwe kleur er ook vanaf krijg op die manier.. zou wel ideaal zijn!

Waar zou ik een krabber eventueel kunnen laten slijpen? Dan probeer ik dat ook maar even, heb 6 deuren om kaal te maken en ben nog maar bij deur nr 1 -O-

zat ook te kijken om 'm zelf te logen, maar ik ben veel te onhandig voor zulk "gevaarlijk" werk.
:|W
You're dead to me!
pi_86676978
Gewoon schoon maken met St. Marc en schilderen maar.
Je hebt een oud huis, dat wordt toch niet strak zonder een meerjarenplan.
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:25:35 #10
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86677997
logen moet je ook gewoon laten doen. Zeker met een deur.

Gewoon ff bellen wat dat gaat kosten. Stel dat zoiets je 300 euro zou kosten. Geen idee overigens hoor, realiseer je dan dat schuurpapier en de rest ook niet gratis is. Met logen heb je een brandschone deur.

http://www.alleslatenlogen.nl/prijslijst.php

nah, tm 10 deuren is het 60 euro per deur. Ik denk dat ik dat gewoon zou doen. De ellende van die K klus is me zoiets wel waard. Als jij of ik 3 dagen op 1 deur staan te zweten is het nog niet half zo schoon als dat het in een loogbad gaat.

bedenk namelijk ook dat het resultaat van je schilderwerk zo goed is als je ondergrond...

Best kans dat je straks besloot die deuren helemaal niet meer te schilderen :-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_86679197
Dat gaat je heel veel geld kosten dat logen, kun je net zo goed nieuwe deuren kopen haha :Y
Vraag eens naar zo'n metalen spons, met zo'n spons kun je heel makkelijk en met een mooi resultaat de deuren kaal maken.
Heb je ook niet zo snel last van die nare rafels en hakken in de deur wat je met een krabber snel hebt.
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:13:36 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86680053
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:52 schreef AceOfSpades_ het volgende:
Dat gaat je heel veel geld kosten dat logen, kun je net zo goed nieuwe deuren kopen haha :Y
Vraag eens naar zo'n metalen spons, met zo'n spons kun je heel makkelijk en met een mooi resultaat de deuren kaal maken.
Heb je ook niet zo snel last van die nare rafels en hakken in de deur wat je met een krabber snel hebt.
Das maar net hoe je het bekijkt. Nieuwe deuren kun je kopen maar die moeten dan wel passen. Afhangen is ook niet zo eenvoudig voor iedereen en als je dat moet laten doen...
Koop je nieuwe deuren...tsja, das toch anders dan de originele. Zoek je oude deuren ben je net zover want daar zit ook verf op..
pi_86693575
De Deuren heb ik al.. ben een beetje gek om nieuwe te kopen als ik ze al heb. Vaak zijn die ook stukken duurder als je kijkt naar de stijl die we willen.
Daarbij vind ik dat als je oude deuren in je huis hebt ze ook niet helemaal vlekkeloos hoeven te zijn. dan kan ik net zo goed in een nieuwbouwhuis gaan wonen ( :r )

Ik heb nu 1 van de 3 panelen schoon gekregen, toch met afbijt en een rechthoekige krabber met nog een uitstekend vierkantje, daar kon ik het redelijk goed mee doen, maar het duurde wel de hele middag. en idd, wel wat splinters en rafels, maar die kan ik nog we wegschuren.

ik heb ook een ander afbijtmiddel gekocht die je 6 uur moet laten inwerken en drogen en dan zou je de verf er erg makkelijk af moeten krijgen, misschien zelfs met een schuurpapiertje.

You're dead to me!
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:41:26 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_86695935
je hebt van 3M van die schuursponsjes. die kunnen hier wel eens makkelijk bij zijn. En anders, bij de betere verfwinkel schuurlinnen nemen. Daar ga je echt blij van worden als je dat gebruikt ipv papier.
pi_86700061
pi_86713196
zo'n schuursponsje heb ik al, maar omdat de verf zo pasta achtig word zit die binnen no time vol met verf die ik er niet zomaar even uit kan kloppen. nog even proberen in combinatie met de ultra verfstripper, misschien dat het dan beter werkt.
en ik denk dat ik het ook nog ga proberen met een metalen spons ofzo iets.

vandaag ben ik niet naar het huis geweest en morgen ga ik ook niet dus vrijdag weet ik pas meer over of de ultra verf stripper en of andere dingen ook (beter) werken!
iig bedankt voor al jullie hulp ^O^ , ik zal later verder posten over mijn vorderingen :W
You're dead to me!
pi_86816483
Update:

De ultra verf stripper werkt ook echt!!! _O_ ^O^
Het stinkt zo erg dat je liever niet ademhaalt en het duurt erg lang aangezien het 6 uur de tijd nodig heeft om te drogen etc., maar daarna kan ik het er af krabben zonder enige moeite en zelfs met een schuurpapiertje en de schuurspons lukt het!
Dus ik ben helemaal blij :)

zo, nu nog de achterkant van de deur en dan op naar de volgende 7! :|W

Bedankt allemaal voor jullie hulp!
You're dead to me!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')