Er staat Greffiii (drie i's)quote:Op maandag 20 september 2010 12:29 schreef Grobbel het volgende:
Is 'Greffiti' een bewuste spelfout trouwens?
Ik zou die titel wel veranderen, wat een gedrocht van een titel zeg.quote:Op maandag 20 september 2010 12:29 schreef Grobbel het volgende:
Is 'Greffiti' een bewuste spelfout trouwens?
edit: ah wacht, of staat daar Greffiii?
bedankt voor de reactiequote:Op maandag 20 september 2010 12:18 schreef belsen het volgende:
Ik hoor best wel veel potentie, maar momenteel overstijgt het nog niet het schoolbandjesniveau.
Ik hoor een beetje teveel ideeën in ieder nummer, daardoor wordt het een beetje koersloos. Dat new song begint heel leuk als een soort van Pigeon Detectives achter iets en dan ineens een heel misplaatst metalachtig stukje erin.
Ook het te pas aan en uit trappen van de gitaardistortion stoort nogal, maar ik hou sowieso meer van een clean geluid, als de gitaar losgaat, dan moet alles los en niet alleen een effectje erop. In Greffiti hoor ik de gitarist iets doen dat ie (nog) niet helemaal beheerst, daardoor overtuigt het niet. In Failure hoor ik na 3 minuten het echt iets doet, daarna kakt het echter weer een beetje in.
Dat is ook vooral wat ik mis: overtuiging. De liedjes zijn er al, nu nog de kracht om het echt knallend neer te zetten. En wees een beetje zuinig met effecten, want dat wordt voornamelijk gebruikt door zwakke (of uiterst creatieve) bands. Een goed versterker geluid is altijd beter dan een zwak pedaaltje.
dat zeg ik, het is nog niet de officiele titel, dit is de demonaam van het nummer die de studiobaas zo heeft neergezetquote:Op maandag 20 september 2010 13:10 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Ik zou die titel wel veranderen, wat een gedrocht van een titel zeg.
Dat mag natuurlijk al helemaal niet.quote:Op maandag 20 september 2010 13:10 schreef DeBassist het volgende:
[..]
tijdens de opnames zijn trouwens geen distortion pendalen gebruikt maar alleen 1 wah pendaal. De distortion komt hier van guitar-rig.
daar gaat de studiobaas over, die wilde dat persé. Ik als bassist gebruik geen effecten dus heb me daar niet echt mee bemoeitquote:Op maandag 20 september 2010 13:13 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk al helemaal niet.
Waar het mij vooral om gaat, is dat je als band een bepaalde sound neerzet, dat kun je uitbouwen in een studio, maar je gaat natuurlijk niet achteraf er 'effecten bij verzinnen'. Daarmee sloop je uiteindelijk het hele bandgeluid.quote:Op maandag 20 september 2010 13:25 schreef DeBassist het volgende:
[..]
daar gaat de studiobaas over, die wilde dat persé. Ik als bassist gebruik geen effecten dus heb me daar niet echt mee bemoeit
ben ik het ook helemaal mee eensquote:Op maandag 20 september 2010 13:50 schreef belsen het volgende:
[..]
Waar het mij vooral om gaat, is dat je als band een bepaalde sound neerzet, dat kun je uitbouwen in een studio, maar je gaat natuurlijk niet achteraf er 'effecten bij verzinnen'. Daarmee sloop je uiteindelijk het hele bandgeluid.
Dat nummer met zang klinkt inderdaad goed.quote:Op maandag 20 september 2010 14:18 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ben ik het ook helemaal mee eens![]()
ik ben sowieso niet zo van de effecten.
Als je dan bijv. kijkt naar het soloproject van onze drummer ( http://www.myspace.com/chrisbrussee )
zie je dat daar de geluiden wel beter uitkomen
De meeste goede bands hebben maar 1 of 2 echte effecten. Onze gitarist werkt met een delay en een phasertje geloof ik, maar ook niet in elk nummer. Vaak heeft een echte gitaar uit een echte versterker nog de meeste kracht.quote:Daarnaast is het voor ons gewoon erg lastig om nog echt qua effecten een "eigen" sound te hebben aangezien we natuurlijk nog niet genoeg geld hebben om daar de spullen voor de te kopen (sommige bandleden uitgezonderd dan)
Deels mee eens, er zijn zat goede bands die naast de standaard distortion ook nog whammy's, delays, phasers, wah pendalen etc maar dat hangt gewoon af van het genre wat je speeltquote:Op maandag 20 september 2010 14:38 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat nummer met zang klinkt inderdaad goed.
Alleen mis ik jou daar (de bas).
[..]
De meeste goede bands hebben maar 1 of 2 echte effecten. Onze gitarist werkt met een delay en een phasertje geloof ik, maar ook niet in elk nummer. Vaak heeft een echte gitaar uit een echte versterker nog de meeste kracht.
Nee, die klinkt lekker. Soms kun je er misschien iets meer tegenin gaan, de kunst met basgitaar spelen is je op de achtergrond te begeven en toch essentieel te zijn voor een nummer en misschien, als het echt even kan, naar de voorgrond te springen.quote:Op maandag 20 september 2010 15:07 schreef DeBassist het volgende:
[..]
Deels mee eens, er zijn zat goede bands die naast de standaard distortion ook nog whammy's, delays, phasers, wah pendalen etc maar dat hangt gewoon af van het genre wat je speelt![]()
ik zou idd liever ook uit een echte versterker spelen, misschien ook nog een goed idee voor de volgende opnames
en ik zou idd op dat nummertje nog graag de bas inspelen
wat vind je trouwens van de bas opzichdaar nog tips/commentaar over ?
kreeg helaas bijna alleen in failure de kansquote:Op maandag 20 september 2010 16:59 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, die klinkt lekker. Soms kun je er misschien iets meer tegenin gaan, de kunst met basgitaar spelen is je op de achtergrond te begeven en toch essentieel te zijn voor een nummer en misschien, als het echt even kan, naar de voorgrond te springen.
Kickquote:Op maandag 20 september 2010 19:17 schreef DeBassist het volgende:
misschien is een schopje FFM wel op zijn plaats
bedanktquote:
ja ik doe erg veel pop en slap. Doe thuis ook niet andersquote:Op donderdag 23 september 2010 16:27 schreef Bobsnihenk het volgende:
Vind vooral 't nummer Failure tof, lekkere funky bass en dan dat ruige gitaarwerk dat volgt. Is dat ook de richting die jullie op willen gaan?
Doe je trouwens veel aan pop 'n slap? Klinkt verder goed.
Zonde dat zij er niet veel in zien. Vind die combo toch best uniek. (althans, ken niet veel bands die dat doen)quote:Op donderdag 23 september 2010 16:37 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ja ik doe erg veel pop en slap. Doe thuis ook niet anders
helaas wil ik dus de kant van failure opgaan, maar ik ben de enige van de band die dat wil
de rest van de band wil meer de hardrock opgaan terwijl ik toch echt een slapper ben.
en bedankt
daar zorg ik voor, beloofdquote:Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef Bobsnihenk het volgende:
[..]
Zonde dat zij er niet veel in zien. Vind die combo toch best uniek. (althans, ken niet veel bands die dat doen)
Ik zou een zoveelste hardrock band niet zo heel boeiend vinden, maar met slap erin verwerkt zul je toch meer mensen trekken, denk ik dan.
praat dat alsjeblieft de rest van de band aanquote:Op donderdag 23 september 2010 23:00 schreef trololo het volgende:
Failure is inderdaad een stuk met potentie; en ik zou inderdaad meer funk dan rock er in gooien. Rock wordt snel saai heb ik het idee, bij dit soort bandjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |