abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:41:26 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88367244
Maarre wie zijn er allemaal bij morgen?
pi_88367812
Ik. Als ik op tijd wakker ben, damn wat ben ik moe.

Morgen is ook nieuweledenbijeenkomst dus dat leek me een goede reden om te gaan.
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:52:49 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88378673
En het is Roger van Boxtel!
pi_88382563
Ik wilde wel gaan, maar ik zie ineens dat de entreeprijs 30 euro bedraagt. Plus dat ik ook nog eens als arm studentje treinkosten moet betalen naar Den Haag. :'(
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 november 2010 @ 22:14:47 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88382679
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:11 schreef Friek_ het volgende:
Ik wilde wel gaan, maar ik zie ineens dat de entreeprijs 30 euro bedraagt. Plus dat ik ook nog eens als arm studentje treinkosten moet betalen naar Den Haag. :'(
Als studentje kost het 20e ;)

Omdat het mijn eerste congres is ga ik ook naar de nieuwe leden dag ook al zit ik in het bestuur van de lokale afdeling ;).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88382837
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:14 schreef borisz het volgende:

[..]


Als studentje kost het 20e ;)
Hmm, nog steeds te flink helaas. Komt ook nog eens bovenop dat ik in m'n uppie ga en ter plekke vrienden mag gaan maken. Maar toch lijkt het me interessant om eens mee te maken. Keuzes, keuzes. ;(

Overigens zit ik ook sinds kort bij de lokale afdeling in één van de commissies. Maar ja, ik ken die mensen allemaal nog niet zo goed, heb geen nummers van ze en alles. Als er een FOK!-meet gehouden wordt met aansluitend veel bier vind ik het trouwens wel het overwegen waard. Al zegt mijn gevoel dat daar niet bepaald veel last minute animo voor is. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2010 22:24:36 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 november 2010 @ 07:10:17 #107
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_88393345
Tot straks he :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_88410751
quote:
Pechtold ziet VVD afdrijven als bondgenoot
Gepubliceerd: 6 november 2010 18:27 | Gewijzigd: 6 november 2010 19:12
ANP
Den Haag, 6 nov. D66-leider Alexander Pechtold is bang de VVD blijvend te verliezen als liberale bondgenoot. Door het vormen van een minderheidsregering van VVD en CDA, die wordt gedoogd door de PVV, drijft de partij van Mark Rutte volgens hem steeds verder af van het liberalisme dat Pechtold voor ogen staat.

Alexander Pechtold (D66).
Foto Roel Rozenburg
Dat zei hij vandaag op het D66-congres, dat werd gehouden in congrescentrum World Forum in Den Haag. Volgens de D66-leider delen niet de leiders van VVD en CDA de lakens uit, maar PVV-leider Geert Wilders.

Pechtold refereerde aan de presentatie van het regeerakkoord. Het was ontluisterend te zien hoe Wilders zijn collega's van het toneel speelde. Hen achterliet in de coulissen van de macht.

Vrijage

Maar de D66-voorman ziet niet alleen kwaad in de vrijage van de VVD met de PVV. Hij vreest ook de hulp van de SGP, die heeft aangegeven de coalitie positief kritisch te benaderen. Volgens hem zal die steun invloed hebben op de VVD. Maar vergeet ook niet, naast gedoger eerste klasse staan buiten beeld de gedogers tweede klasse: de mannenbroeders van de SGP, speechte Pechtold. Daarmee is de VVD op weg naar het zwartekousenliberalisme.

Pechtold herhaalde dat zijn partij een alternatief in het politieke midden wil zijn. D66 zal vanuit het politieke midden het progressieve alternatief blijven vormen voor het kluitjesvoetbal op de flanken.

Hij verwijt het nieuwe kabinet in te zetten op de verkeerde thema's. Volgens hem moet de politiek zich vooral inzetten voor meer banen, het terugdringen van de staatsschuld en het herstel van de economie door noodzakelijke hervormingen door te voeren. Maar wat krijgen we? Veiligheid en Immigratie. Een beleid gestoeld op wantrouwen. Terwijl de olifant van de crisis nog over ons heen dendert, wijst dit kabinet erop hoe gemeen de mug steekt. De mug met een kleurtje...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:16:38 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88415763
Het was een leuk congres

En mn motie over vertegenwoordigende organen in onderwijs werd aangenomen
pi_88431358
Hoe was de toespraak van Maarten, de nieuwe JD voorzitter? Ik hoorde dat hij een staande ovatie kreeg :D
  zondag 7 november 2010 @ 13:51:25 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88431401
Staande ovaties zijn behoorlijk standaard

Maar hij deed het goed. Had een mooi verhaal.
  zondag 7 november 2010 @ 17:03:23 #112
177885 JoaC
Het is patat
pi_88438105
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:50 schreef _dirkjan_ het volgende:
Hoe was de toespraak van Maarten, de nieuwe JD voorzitter? Ik hoorde dat hij een staande ovatie kreeg :D
De speech was Koning
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 7 november 2010 @ 19:45:17 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88443362
Hier de toespraken

Roger van Boxtel


Margrethe Verstager


Alexander Pechtold

  vrijdag 12 november 2010 @ 15:48:54 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88637873
quote:
Alexander Pechtold in debat met Emile Roemer

D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold gaat maandagavond in De Rode Hoed in Amsterdam in debat met SP-collega Emile Roemer. De organisator van die avond, NRC Handelsblad, vroeg de beide politici deze week een artikel i te schrijven over het thema van het debat, 'oppositievoeren tegen Rutte', en over de rol die zij daarin ten opzichte van elkaar innemen.

Progressieve koers

Pechtold wijst er in zijn betoog op dat de conservatieve agenda van dit kabinet overeenkomsten vertoont met het programma van de SP. "Of het nu gaat om gemis van sociaal-economische hervormingen, of aantasting van liberale vrijheden, ik vrees dat de conservatieve coalitie zal kunnen rekenen op steun van de SP." Volgens Pechtold is juist een progressieve koers nodig.

Tweekoppig monster

Volgens Pechtold leeft Nederland in politiek onstuimige tijden. "In die onstuimigheid is een tweekoppig monster gebaard, een kabinet dat links populisme en rechts populisme in zich verenigt, het slechtste van twee werelden. Beide verscherpen de tegenstellingen. Beide zijn conservatief, niet gericht op de toekomst. De vernieuwing zal moeten komen vanuit het midden. Het progressieve midden, waar de bruggen geslagen moeten worden en de kloof naar de volgende generatie gedicht."

Maandag, 20.15 uur Rode Hoed

Wilt u het debat tussen Alexander Pechtold en Emile Roemer bijwonen? Dat kan. Het begint maandag 15 november om 20.15 uur in De Rode Hoed in Amsterdam. Voor meer informatie en kaartverkoop, zie www.rodehoed.nl.

Jammer dat ik fractievergadering heb Maandag. Lijkt me erg leuk dit!
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 16:05:34 #115
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88638580
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja met als reden dat dat bijdraagt aan een gezond functionerende democratie en er minder noodzaak is voor grote geldschieters die belang nemen in partijen.

Tegenover die wet staan restricties op het aannemen van geld van derden.
Is het financieren niet de taak van de leden? Als in, geen leden die een paar euro ophoesten staat gelijk aan geen bestaansrecht voor de partij net zoals er een stemquotum is om een partij de kamer in te krijgen?

Spotjes op TV betaald de burger al voor door de PO, de flyermensen met hippe jasjes zijn vrijwilligers of doen het onder werktijd, etc. Zoveel geld lijkt mij niet dat er nodig moet zijn en die appels van het CDA of sponsjes van de SP kan ik ook ergens anders kopen.
Carpe Libertatem
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:07:59 #116
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_88638691
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jammer dat ik fractievergadering heb Maandag. Lijkt me erg leuk dit!
Inderdaad, Pechtold en Roemer zijn binnen de oppositie toch wel de tegenpolen, als je Wilders en de vrienden van de SGP even buiten beschouwing laat.

Hoewel Pechtold en Rouvoet ook diagonaal tegenover elkaar staan.
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:25:02 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88639317
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]


Is het financieren niet de taak van de leden? Als in, geen leden die een paar euro ophoesten staat gelijk aan geen bestaansrecht voor de partij net zoals er een stemquotum is om een partij de kamer in te krijgen?

Spotjes op TV betaald de burger al voor door de PO, de flyermensen met hippe jasjes zijn vrijwilligers of doen het onder werktijd, etc. Zoveel geld lijkt mij niet dat er nodig moet zijn en die appels van het CDA of sponsjes van de SP kan ik ook ergens anders kopen.
Geld gaat niet enkel naar de campagnes. Enkele andere belangrijke kostenposten voor de partijen zijn
-Huisvestingskosten
-Personeel in dienst van de partij (Landelijke bestuursleden en de organisatorische staf)
-Opleidingskosten (Je wilt immers politici die een beetje weten hoe ze moeten beginnen)
etc.

De meeste partijen hebben hun afrekeningen openbaar dus kun je zien waar het geld ongeveer naartoe gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 16:58:50 #118
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88640630
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]



Geld gaat niet enkel naar de campagnes. Enkele andere belangrijke kostenposten voor de partijen zijn
-Huisvestingskosten
-Personeel in dienst van de partij (Landelijke bestuursleden en de organisatorische staf)
-Opleidingskosten (Je wilt immers politici die een beetje weten hoe ze moeten beginnen)
etc.

De meeste partijen hebben hun afrekeningen openbaar dus kun je zien waar het geld ongeveer naartoe gaat.
Nee, ik snap dat organisaties kosten maken, maar dan nog heb je mijn vraag niet helemaal benantwoordt. Waarom is ledengeld, dus maandelijkse ledenkosten, blaadjes, ed. niet goed genoeg voor een partij om te bestaan?

Als een partij populair/goed/actief is dan moeten ze toch genoeg mensen bij elkaar kunnen sprokkelen voor genoeg geld? Juist als D66-er moet je toch voor actieve partijen zijn en niet dat alleen op een knopje drukken of met wat rood potlood een krabbeltje zetten genoeg is? Dus daarom snap ik je motivatie niet om te zeggen, hee je hebt wat stemmen, hier heb je een zak geld om je populariteit uit te breiden.
Carpe Libertatem
  zaterdag 13 november 2010 @ 09:28:40 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88664258
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]


Nee, ik snap dat organisaties kosten maken, maar dan nog heb je mijn vraag niet helemaal benantwoordt. Waarom is ledengeld, dus maandelijkse ledenkosten, blaadjes, ed. niet goed genoeg voor een partij om te bestaan?

Als een partij populair/goed/actief is dan moeten ze toch genoeg mensen bij elkaar kunnen sprokkelen voor genoeg geld? Juist als D66-er moet je toch voor actieve partijen zijn en niet dat alleen op een knopje drukken of met wat rood potlood een krabbeltje zetten genoeg is? Dus daarom snap ik je motivatie niet om te zeggen, hee je hebt wat stemmen, hier heb je een zak geld om je populariteit uit te breiden.
Dat is een mooi ideaal maar in het kleine ontzuilde NL van nu weinig realistisch. Contributies dekken de lading onvoldoende wanneer je deze betaalbaar wilt houden. Of je moet geld willen aannemen van allerlei dubieuze figuren (PVV), je politici afknijpen (SP) of een sektarische achterban hebben (SGP).

Pragmatisch gezien vind ik deze oplossing de beste
  zondag 21 november 2010 @ 11:58:12 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88969406
Zodadelijk trouwens Rinnooy Kan bij Buitenhof

quote:
> Moraal en normen in de politiek

Deze week stond de Haagse politiek in het teken van de perikelen binnen de PVV en onthullingen rond politici van deze partij. In Buitenhof een gesprek over de huidige moraal en het veranderend normbesef in de Nederlandse politiek. Remieg Aerts hoogleraar politieke geschiedenis en Meindert Fennema hoogleraar politicologie duiden en taxeren het huidige tijdsgewricht. Leven we in uitzonderlijk roerige tijden waarin politici hun eigen normen stellen of onderschatten we de weerbaarheid van ons eigen politieke systeem?

> De visie van Rinnooy Kan

Deze week viert de SER zijn zestigste verjaardag. Maar is er reden voor feest nu de arbeidsverhoudingen op scherp staan door de komende bezuinigingen? Voert het kabinet wel voldoende structurele hervormingen door om de economie uit het slop te trekken? En hoe moet de polder anticiperen op het toenemende populisme? Een gesprek met de voorzitter van de Sociaal Economische Raad, Alexander Rinnooy Kan
  woensdag 24 november 2010 @ 09:20:46 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  woensdag 24 november 2010 @ 10:29:46 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89085700
Oeps, foutje
pi_89087978
Ben intussen met een chat bezig over internetvrijheid, maar leuk om deze gesprekken over D66 ook tegen te komen!
pi_89100336
Yes, een post van een Europees parlementariër in ons topic!

Nu kunnen we vredig sterven. :Y)
  woensdag 24 november 2010 @ 16:53:40 #125
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89100471
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:41 schreef MarietjeD66 het volgende:
Ben intussen met een chat bezig over internetvrijheid, maar leuk om deze gesprekken over D66 ook tegen te komen!
Hoi :W
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')