abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 20:00:23 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86610709
Huh wat? Kan ik echt een mod wegsturen?

Ja, op reis dus. We zitten hier in de travelsectie van FOK!. Niet in feedback of zo. :)

Wat is de bedoeling van dit topic?

In dit topic mogen alle users van FOK! een land opgeven als bestemming. In het eerste dobbelsteenavontuur was daar wel een voorwaarde aan gekoppeld. Het moest een euroland zijn. In het tweede dobbelsteenavontuur hadden we als voorwaarde, dat het een land in Europa moest zijn. Ditmaal gaan we wereldwijd. B-)

Wat is het Grote Dobbelsteenavontuur eigenlijk?

Welnu, dat kun je natuurlijk teruglezen in de vorige topics, maar in het kort komt het hier op neer:
Elke beslissing die we moeten nemen tijdens de reis, laten we over aan de dobbelsteen. Waar we slapen, wat we eten, waar we heen gaan. Daarbij mogen alle users van FOK! (Costadibalkoni, Re en ik uitgezonderd) opties opgeven voor de dobbelsteen en is er een aparte bijdrage voor de weblog, zoals jullie kunnen zien in onderstaand filmpje dat we schoten voor de weblog in Frankrijk:

In 2009 gingen Costadibalkoni en ik dus naar Frankrijk. De voorbereiding, belevenissen foto's en filmpjes van dat eerste Grote Dobbelsteenavontuur kunnen jullie nalezen in onderstaande topics:

UIO's grote dobbelsteenavontuur
UIO's grote dobbelsteenavontuur #2, vertrek 2 mei!
UIO's & Costa's grote dobbelsteenavontuur #3: Het verslag!
UIO's & Costa's grote dobbelsteenavontuur #4: De nasleep!

Het Grote Dobbelsteenavontuur van 2010 bracht ons naar Oostenrijk, zoals jullie kunnen nalezen in:

UIO's en Costa's 2e grote dobbelsteenavontuur
UIO's en Costa's 2e grote dobbelsteenavontuur #2
Het Grote Dobbelsteenavontuur 2010 # 3: Het complete verslag!

Wie zijn de dobbelsteenavonturiers?

De dobbelsteenavonturiers zijn twee dertigers en ik kan natuurlijk een heel gedetailleerde beschrijving geven, maar we hebben niet voor niets foto's gemaakt. Dus aanschouw de dobbelsteenavonturiers:


Links Costadibalkoni, rechts UIO_AMS. B-) B-)

En de dobbelsteen is blauw met gouden ogen, maar ook dat werkt beter met een foto:


De dobbelsteen en een heel gelukkige serveerster. B-)

En wat wordt voor het vertrek al bepaald?

In eerste instantie natuurlijk het te bezoeken continent en vervolgens het land van bestemming en eventueel het te bezoeken deel. Dit alles zal net als voorgaande jaren gebeuren onder de ogen van onafhankelijke FOK!kers. Vervolgens mogen de users van FOK! opties geven voor de dobbelsteen voor wat betreft de activiteiten in het desbetreffende land.

Mag ik echt elk land ter wereld opgeven?

Nee, we gaan niet naar ramp- of oorlogsgebieden, of landen die niet zitten te wachten op toeristen, of landen waar je alleen binnenkomt als je met een groepsreis gaat. Denk aan landen als Birma, Somalië, Noord Korea, Pakistan en Afghanistan.

Landen die we al uitgebreid bezocht hebben, of waar we een ander plan voor hebben, vallen ook af. Dat zijn de volgende landen:

Australië
België
China
Ecuador
Frankrijk
Guatemala
India
Mexico
Mongolië
Nederland
Nieuw Zeeland
Oostenrijk
Rusland
Spanje
Thailand
Tunesië
Zuid Afrika
Zweden

Verder moet het land minimaal 9261 km2 groot zijn. Wiskundigen onder ons begrijpen natuurlijk meteen waarom, maar voor al die anderen de uitleg: Een dobbelsteen heeft 21 ogen. (Jullie hoeven het niet te checken, dat heb ik al voor jullie gedaan. Dubbel zelfs.) En een dobbelsteen is driedimensionaal. Dit alles leidt tot de volgende rekensom: 21 tot de derde macht is 9261. B-) Een cluster van buurlanden, die samen wel het minimum oppervlakte vereiste behalen, mag ook. :)

Verder zou het fijn zijn als je je opgave gepaard laat gaan met een onderbouwing. Waarom vind jij een bepaald land een goed land voor een dobbelsteenavontuur? Valt er genoeg te dobbelen? Elke dag dobbelen voor een keuze tussen snorkelen en op het strand liggen, is niet echt een dobbelsteenavontuur namelijk.

Van Iran tot de Verenigde Staten (een paar staten uitgesloten, maar dat merken jullie wel als de VS gedobbeld worden), van Nieuw Caledonië tot IJsland, de opties zijn legio. ^O^.

Aangezien een dobbelsteen zes zijden heeft, hebben jullie zes dagen de tijd om een nominatie op te geven. Dat is dus tot komende zaterdagavond 20.00 uur.

En dan?
Per continent selecteert de selectiecommissie, na de discussies in dit topic waarom bepaalde opgaven wel of niet een optie moeten zijn, drie landen die het beste zijn beargumenteerd voor een dobbelsteenavontuur. Nu zijn er wel een paar continenten met wat weinig opties. Noord en Midden Amerika worden daarom samengevoegd, net als Zuid Amerika en het Caribisch gebied. De Pacifische eilanden nemen we mee met Azië. Oceanië komt daarmee te vervallen.

Als leden van de selectiecommissie zijn inmiddels aangewezen: Costadibalkoni, Re (als onafhankelijke voorzitter) en ik. Eventueel nog aan te vullen met wat andere FOK!kers. Daar kun je je voor opgeven, maar dan kun je geen land van bestemming als optie opgeven. ;(

En dan gaan we dus dobbelen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 21-09-2010 21:44:03 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86611194
Dan trap ik af met IJsland.

Omdat


En


Of


Niet te vergeten


Met aandacht voor


En tot slot


Of moet ik nog 970 andere redenen geven? :P

Dobbelen wordt wel interessant. Je kunt er eigenlijk alleen maar een rondje rijden. Ik zou niet gaan werpen voor de keuze 4WD of gewone auto: die die 4wd maar, dan kun je nog iets van links- of rechtsom kiezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 20:32:41 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86612021
Mooie optie.

O ja, flipsen heeft al Argentinië opgegeven, maar dat zal hij nog wel even moeten beargumenteren. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Licht Ontvlambaar zondag 19 september 2010 @ 20:37:20 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86612246
Ik heb al een idee, even kijken of het aan de eisen voldoet :-)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 19 september 2010 @ 20:37:57 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86612285
Kijk eens aan, originaliteit en een goede motivatie zijn belangrijk bij de selectie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86612313
Hier moet ik bij zijn! :9

Edit: ik kies Chili! Motivatie volgt.

[ Bericht 25% gewijzigd door MissBliss op 19-09-2010 20:43:42 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_86612494
Na lang twijfelen tussen Canada en Peru, toch de eerste gekozen, want:

en
Afbeelding 2
en

Afbeelding 3
en
Afbeelding 4

[ Bericht 15% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 07:55:15 (Lay out) ]
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Licht Ontvlambaar zondag 19 september 2010 @ 20:47:06 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86612805
Ik kies Indonesie, ik kom morgen uitleggen waarom :P Had heel verhaal getypt, verbinding weg...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86613041
Weten de avonturiers ook wanneer de reis gaat plaatsvinden? Misschien wel handig om te weten voor sommige landen...
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 20:52:01 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86613115
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:37 schreef Re het volgende:
Kijk eens aan, originaliteit en een goede motivatie zijn belangrijk bij de selectie
De voorzitter van de selectiecommissie heeft gesproken.

Canada, Chili en Indonesië zijn natuurlijk prachtopties. Bedankt daarvoor. Mij benieuwen wat gaat volgen. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 20:55:10 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86613302
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:50 schreef MCH het volgende:
Weten de avonturiers ook wanneer de reis gaat plaatsvinden? Misschien wel handig om te weten voor sommige landen...
Dat is afhankelijk van werk en studie. Geen idee hoe die twee ervoor staan in 2011. Dus we zien wel en voor de eerste dobbelsteenworpen is dat geen factor. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86613970
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:38 schreef MissBliss het volgende:
Hier moet ik bij zijn! :9

Edit: ik kies Chili! Motivatie volgt.
Ik sluit me daar graag bij aan. Ook op voorhand bij de motivatie :7
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  zondag 19 september 2010 @ 21:11:24 #13
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86614211
Ik kies voor Zimbabwe..

Waarom? Drie woorden: Natuur, avontuur en cultuur....

Natuur spreekt voor zich:







Cultuur ook.
Wat is er mooier dan een cultuur ervaren die zo anders is dan die van jezelf. Met je handen eten..
Vrienden die olifantenpoep verzamelen omdat dat een geneesmiddel is



Plastic op de barbeque laat de kolen nog wat langer doorsmeulen:



Oude rotstekeningen bekijken:



Het graf van de koloniale meester bezoeken:



Of van het Zimbabwaanse vervoersysteem gebruik maken:



Avontuur hoort bij Zimbabwe:
Naar een semi-dictatuur gaan is al genoeg natuurlijk. Maar, de Afrikaanse cultuur is uitnodigend voor avontuur..In een volle bus stappen,met oude zimbabwaanse dollars betalen, slechte wegen, stiekem over politiek praten en buiten slapen of in een brakke auto door een natuurpark rijden, het is allemaal avontuur:






Kortom: het is een van de meest geweldige landen in de wereld, wat zich uitstekend leent voor een dobbelsteenavontuur buiten het gebaande pad..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 21:16:15 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86614494
Kunnen we Zimbabwe, zolang Mugabe daar aan de macht is, niet gewoon een rampgebied verklaren? Of tenminste één waar de regering niet staat te springen om toeristen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 19 september 2010 @ 21:17:55 #15
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86614592
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Kunnen we Zimbabwe, zolang Mugabe daar aan de macht is, niet gewoon een rampgebied verklaren? Of tenminste één waar de regering niet staat te springen om toeristen?
Om er weer wat bovenop te komen heeft Zimbabwe zoveel mogelijk toeristen nodig. Plus, met die hele Mugabe heb je niet zoveel te maken...De enige tijd dat ik er niet heen zou gaan zou zijn als er rond die tijd verkiezingen zijn...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 21:19:56 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86614718
O ja, leuk dat jullie allemaal mooie plaatjes in dit topic gooien, maar ik zie liever redeneringen wat jouw optieland een dobbelsteenavontuur-land bij uitstek maakt. Uiteraard mag daar wel een plaatje bij. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 19 september 2010 @ 21:23:50 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86614982
_O_
Ik zou Puerto Rico zeggen, maar ik kan niet zo goed zeggen waarom. ;)
Ja, dat ik er eind van het jaar zelf heen ga, en in augustus weer, maar dat zegt niet zo veel he? ;)
*even verder denken...
***
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 21:24:31 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86615022
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:17 schreef AKnynke het volgende:
Om er weer wat bovenop te komen heeft Zimbabwe zoveel mogelijk toeristen nodig. Plus, met die hele Mugabe heb je niet zoveel te maken...De enige tijd dat ik er niet heen zou gaan zou zijn als er rond die tijd verkiezingen zijn...
M'n blanke Zimbabwiaanse buurman denkt daar toch iets anders over. Maar we zien wel wat de selectiecommissie en de dobbelsteen beslissen. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 21:28:43 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86615285
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
_O_
Ik zou Puerto Rico zeggen, maar ik kan niet zo goed zeggen waarom. ;)
Ja, dat ik er eind van het jaar zelf heen ga, en in augustus weer, maar dat zegt niet zo veel he? ;)
*even verder denken...
Ik heb even de Times Atlas of the World er op nageslagen en ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je. Het slechte nieuws is, dat Puerto Rico net te klein is (9104 km2), maar het goede nieuws is, dat met buurland de US Virgen Islands (352 km2) erbij het net groot genoeg is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Licht Ontvlambaar zondag 19 september 2010 @ 21:32:24 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86615530
Ok, alvast een kleine onderbouwing dan :) Allereerst het eten! En daarnaast de Bromo vulkaan, de oerwouden, de tempels...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 21:40:19 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86616041
De opties tot dusver:

Afrika
Zimbabwe (AKnynke)
...

Azië
Indonesië (Sjeen)
...

Europa
IJsland (Cat22)
...

Noord en Midden Amerika
Canada (JohnnyKnoxville)
...

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Argentinië (flipsen)
Chili (MissBliss en OA)
Puerto Rico (en US Virgin Islands) (Brighteyes)
...

Als een land al opgegeven is als optie, mag je natuurlijk ook argumenten voor dat land aanbrengen. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 19 september 2010 @ 21:59:18 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86617285
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:28 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Ik heb even de Times Atlas of the World er op nageslagen en ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je. Het slechte nieuws is, dat Puerto Rico net te klein is (9104 km2), maar het goede nieuws is, dat met buurland de US Virgen Islands (352 km2) erbij het net groot genoeg is.
:o Nog eens te klein ook, maar mss zo met nog een eiland erbij nog eens extra aantrekkelijk.

Een reden: De Bacardi factory staat in San Juan, voor een verstokt Sinas drinker wellicht niet een top-attractie, maar wie weet toch...
***
pi_86619826
Dit ga ik morgen eens op mijn gemak nalezen en gelijk denken over suggesties.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 23:41:13 #24
45833 crew  Fogel
pi_86621521
Noorwegen zag ik niet in de lijst...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86621590
Ik zou Portugal voorstellen.

Het is een beetje voorzichtig als de opties wereldwijd mogen zijn, maar Portugal is gewoon een geweldig land. Mooie natuur, prachtige architectuur, lekker eten (vooral ook met veel verse vis), aardige mensen, niet zo duur en volgens mij is er ook wel genoeg te zien en te doen om de dobbelsteen iets te laten uitzoeken.
pi_86622054
Ik blijf bij Azerbaijan.
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_86625179
Kazachstan! (eventueel combineren met Oezbekistan en Turkmenistan)
Je hebt er mooie natuur, Mooie steden als Astana, en je kan natuurlijk naar de plek waar de russen hun raketten afschieten bij Bajkonur, het mausoleum in Turkistan. Ik ben zelf vooral erg benieuwd naar deze landen, dus kunnen jullie mooi alvast op expeditie :P
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 08:24:09 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86626295
quote:
Op zondag 19 september 2010 23:41 schreef Fogel het volgende:
Noorwegen zag ik niet in de lijst...
Valt daar iets te dobbelen dan :?
En komen daar wel aardbevingen voor?

quote:
Op zondag 19 september 2010 23:44 schreef T-lecom het volgende:
Ik zou Portugal voorstellen.

Het is een beetje voorzichtig als de opties wereldwijd mogen zijn, maar Portugal is gewoon een geweldig land. Mooie natuur, prachtige architectuur, lekker eten (vooral ook met veel verse vis), aardige mensen, niet zo duur en volgens mij is er ook wel genoeg te zien en te doen om de dobbelsteen iets te laten uitzoeken.
Volgens mij heb je gelijk. Portugal staat erbij. Bedankt!

quote:
Op zondag 19 september 2010 23:57 schreef on_air het volgende:
Ik blijf bij Azerbaijan.
Uiteraard blijf jij daarbij. Geen idee waarom trouwens. Is het omdat je Baku lekker vindt klinken?

quote:
Op maandag 20 september 2010 02:16 schreef snappik het volgende:
Kazachstan! (eventueel combineren met Oezbekistan en Turkmenistan)
Je hebt er mooie natuur, Mooie steden als Astana, en je kan natuurlijk naar de plek waar de russen hun raketten afschieten bij Bajkonur, het mausoleum in Turkistan. Ik ben zelf vooral erg benieuwd naar deze landen, dus kunnen jullie mooi alvast op expeditie :P
Volgens mij is Kazachstan groot genoeg om alleen op de lijst te mogen. Staat er dus bij.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  † In Memoriam † maandag 20 september 2010 @ 08:24:33 #29
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_86626300
Ik blijf toch fan van de Verenigde Staten. En dan met de auto een trip maken door het zuiden, in staten zoals Louisiana, Texas, Oklahoma, Mississippi. Het is een teringend :P, maar als er iets is wat ik ooit wil gaan doen is touren door de zuidelijkste, zonnigste en warmste staten van Amerika, erachter komen of de aardigheid echt fake is en het lijkt me tof om echte country op te zoeken. Ik wil het echte Amerika ontdekken want ik hoor er wel altijd over en nou spaar ik wel voor New York maar hoe echt is dat allemaal? Gooi mij maar in het diepe daar. Met een goeie kaart en een lekkere vent natuurlijk. :P.

Vliegen op Detroit (Michigan) is ook een idee (de stad zelf niet hoor, industrie, verloedering, awww), en dan een stukje Lake Michigan opzoeken, naar de plaatsjes Holland, Zeeland en Borculo. Als je dan toch langs dat meer rijdt, scheur dan meteen door naar Chicago (Illinois), laat je wegwaaien aldaar en als je zin hebt om nog meer en vooral verder te verdwalen, dan is Mount Rushmore in South Dakota ook wel een toeristische trekpleister. Ik zou ooit met mijn ouders naar Sturgis (ook South Dakota, is een jaarlijkse motorrally, denk aan veel vrouwen in weinig kleding en met veel motoren) gaan en van daaruit wat rondtouren. Dat is nooit doorgegaan en dat vind ik nog altijd balen. Helemaal nu mijn ouders volgend jaar waarschijnlijk gaan, en ik niet. ;(.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 20 september 2010 @ 08:42:35 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_86626516
Omdat ik vind dat er in het Zuid-Amerika groepje ook een wat minder voor de hand liggend land moet, breek ik een lans voor Colombia! Ik snap dat het voor sommige mensen op het randje ligt (qua conflictgebied), maar hoewel het niet overal veilig is, is het in het algemeen heel goed te bereizen en ik neem aan dat dat het uiteindelijke criterium is?

Argumenten voor Colombia:
1. Het heeft zo'n beetje alle aspecten die genoemd zijn bij de andere ZA landen, maar dan vaak net een beetje groter, mooier, verlatener of meer. Er zijn meer koloniale steden, groter feest, verlatener stranden en onvoorstelbaar veel en indrukwekkend landschap.
2. Het is het ultieme ZA avontuur, omdat er minder toeristen zijn, meer authentieke ervaringen, minder platgetreden wegen. De mogelijkheden voor de dobbelsteen zijn eindeloos, zonder dat je gelijk de standaard Gringo trail volgt.
3. De mooiste verhalen voor onderweg komen mijns inziens van de mensen die je ontmoet en Colombianen zijn gastvrij, nieusgierig wat je komt doen, hilarisch en hebben een ongelooflijke vaardigheid overal een feestje van te maken. Oh, en ze hebben de mooiste vrouwen ter wereld. :P
4. Er zijn massa's taxi's en voetbalwedstrijden.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 08:55:21 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86626712
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:24 schreef Skaai het volgende:
Ik blijf toch fan van de Verenigde Staten. En dan met de auto een trip maken door het zuiden, in staten zoals Louisiana, Texas, Oklahoma, Mississippi. Het is een teringend :P, maar als er iets is wat ik ooit wil gaan doen is touren door de zuidelijkste, zonnigste en warmste staten van Amerika, erachter komen of de aardigheid echt fake is en het lijkt me tof om echte country op te zoeken. Ik wil het echte Amerika ontdekken want ik hoor er wel altijd over en nou spaar ik wel voor New York maar hoe echt is dat allemaal? Gooi mij maar in het diepe daar. Met een goeie kaart en een lekkere vent natuurlijk. :P.

Vliegen op Detroit (Michigan) is ook een idee (de stad zelf niet hoor, industrie, verloedering, awww), en dan een stukje Lake Michigan opzoeken, naar de plaatsjes Holland, Zeeland en Borculo. Als je dan toch langs dat meer rijdt, scheur dan meteen door naar Chicago (Illinois), laat je wegwaaien aldaar en als je zin hebt om nog meer en vooral verder te verdwalen, dan is Mount Rushmore in South Dakota ook wel een toeristische trekpleister. Ik zou ooit met mijn ouders naar Sturgis (ook South Dakota, is een jaarlijkse motorrally, denk aan veel vrouwen in weinig kleding en met veel motoren) gaan en van daaruit wat rondtouren. Dat is nooit doorgegaan en dat vind ik nog altijd balen. Helemaal nu mijn ouders volgend jaar waarschijnlijk gaan, en ik niet. ;(.
De VS staan erbij. Mocht de dobbelsteen de VS aanwijzen, gaan we wel even naar de regio's kijken. Zowel Costa als ik hebben daar wel al wat gezien en dat halen we dan uit de mogelijke bestemmingen. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 08:58:02 #32
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86626751
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:42 schreef Hik het volgende:
Omdat ik vind dat er in het Zuid-Amerika groepje ook een wat minder voor de hand liggend land moet, breek ik een lans voor Colombia! Ik snap dat het voor sommige mensen op het randje ligt (qua conflictgebied), maar hoewel het niet overal veilig is, is het in het algemeen heel goed te bereizen en ik neem aan dat dat het uiteindelijke criterium is?

Argumenten voor Colombia:
1. Het heeft zo'n beetje alle aspecten die genoemd zijn bij de andere ZA landen, maar dan vaak net een beetje groter, mooier, verlatener of meer. Er zijn meer koloniale steden, groter feest, verlatener stranden en onvoorstelbaar veel en indrukwekkend landschap.
2. Het is het ultieme ZA avontuur, omdat er minder toeristen zijn, meer authentieke ervaringen, minder platgetreden wegen. De mogelijkheden voor de dobbelsteen zijn eindeloos, zonder dat je gelijk de standaard Gringo trail volgt.
3. De mooiste verhalen voor onderweg komen mijns inziens van de mensen die je ontmoet en Colombianen zijn gastvrij, nieusgierig wat je komt doen, hilarisch en hebben een ongelooflijke vaardigheid overal een feestje van te maken. Oh, en ze hebben de mooiste vrouwen ter wereld. :P
4. Er zijn massa's taxi's en voetbalwedstrijden.
Zeer goede argumenten, al vind ik het best wel een voor de hand liggende optie gezien jouw reisverleden. :P Colombia erbij dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 september 2010 @ 09:01:13 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86626805
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:19 schreef UIO_AMS het volgende:
O ja, leuk dat jullie allemaal mooie plaatjes in dit topic gooien, maar ik zie liever redeneringen wat jouw optieland een dobbelsteenavontuur-land bij uitstek maakt. Uiteraard mag daar wel een plaatje bij. B-)
Nou ja dan IJsland niet, want er zijn maar twee wegen. WEL een verschrikkelijk mooi land.

Taiwan? Redelijk 'onbekend'. In die regio bezoekt men eerder China, Thailand, Vietnam of Laos. Veel variatie in natuur. Maar ook moderne steden. Mogelijkheden om van de gebaande paden af te wijken. En nederlandse invloeden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Swetsenegger op 20-09-2010 09:07:13 ]
  Licht Ontvlambaar maandag 20 september 2010 @ 09:06:09 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86626905
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:32 schreef Sjeen het volgende:
Ok, alvast een kleine onderbouwing dan :) Allereerst het eten! En daarnaast de Bromo vulkaan, de oerwouden, de tempels...
Zo, niet meer mobiel :+

Waarom Indonesië...

Omdat Alain Anthony Bourdain O+
Omdat Bromo vulkaan :o
Afbeelding 1
quote:
De bromo vulkaan is een van de vulkanen op Java die te beklimmen is. Sommige excursies combineren het met een zonopkomst vanaf de berg Penanjukan op 2770 meter hoogte (jas meenemen). Je kijkt dan uit over een aantal vulkanen. Later kun je de bromo zelf beklimmen. Jeeps brengen je tot een paar honderd meter van de voet van de vulkaan. De uiteindelijke klim naar de altijd rokende bromo gaat via een trap van 300 treden. Eenmaal boven kun je in de vulkaan kijken. Zorg dat een een zakdoek o.i.d. bij je hebt voor eventuele zwaveldampen.
Omdat Borobudur O-)
Afbeelding 2
quote:
De Borobudur (Javaans: Barabudhur) is een boeddhistisch heiligdom op 40 km ten noordwesten van Jogjakarta in de provincie Midden-Java, in het centrum van het Indonesische eiland Java. Het is naast de Prambanan en de Kraton in Jogjakarta één van de toeristische trekpleisters van Centraal-Java.
De Borobudur is gelegen bij de Merapi, de meest actieve vulkaan van Indonesië, en is gebouwd in de periode 750 - 850. De naam stamt mogelijk van het Sanskriet "Vihara Buddha Ur", dit betekent vrij vertaald "boeddhistische tempel op de berg".
De Borobudur is opgebouwd als een grote stoepa. De basis van deze stoepa is 123 bij 123 meter. De stoepa heeft negen etages; de onderste zes zijn vierkant, de bovenste drie rond. De etages vertegenwoordigen de boeddhistische kosmos. Op de bovenste etages bevinden zich 72 kleine stoepa's, die gebouwd zijn rondom één grote centrale stoepa. De grote stoepa staat symbool voor het Nirwana.
De kleine stoepa's vertegenwoordigen van onder naar boven de weg die een boeddhist moet afleggen om uiteindelijk in het Nirvana te worden opgenomen. De open gaten in de onderste stoepa's staan op hun punt (de weg is nog onzeker) en in de bovenste stoepa's vlak, horizontaal (de weg is duidelijk, het geloof stevig).
's Ochtends dient de Borobudur nog steeds als gebedsoord. Een pelgrim loopt iedere etage zeven maal rond met de klok mee. In de stoepa's bevinden zich beelden van Boeddha ; wie door de gaten in de stoepa's deze beelden aan kan raken ontvangt, volgens het lokale bijgeloof (niet volgens het boeddhisme), het eeuwige geluk
Omdat Komodo :P
Afbeelding 3
quote:
Het Nationaal park Komodo is gelegen in Indonesië, op de grens tussen de provincies Oost-Nusa Tenggara (Nusa-Tenggara Timur) en West-Nusa Tenggara (Nusa-Tenggara Barat).
Het nationaal park bestaat uit 3 grotere eilanden Komodo, Rinca en Padar en een aantal kleinere. Het nationaal park heeft een landoppervlakte van 603 km² en 1817 km² in totaal.
Het nationaal park is gesticht in 1980, in eerste instantie ter bescherming van de komodovaraan en zijn leefomgeving. Later zijn hier ook de algemene flora en fauna bijgekomen.
De eilanden zijn van vulkanische origine. Het totale gebied heeft ongeveer 4000 inwoners. In 1986 werd het nationaal park geaccepteerd als werelderfgoed door de UNESCO.
Omdat Tobameer *)

quote:
Het Tobameer (Maleis: Danau Toba) is een kratermeer in de provincie Noord-Sumatra op Sumatra, in Indonesië. Het is ontstaan als caldera van een reusachtige vulkaanuitbarsting (een Supervulkaan) zo'n 70-75.000 jaar geleden; zie Toba.
Het meer is ongeveer 100 km lang en 31 km breed, en heeft een oppervlakte van circa 1146 km². Het is hiermee het grootste meer in Zuidoost-Azië. Het Tobameer is ook erg diep. De diepte is niet precies bekend, maar wordt op meer dan 450 meter geschat.
In het Tobameer ligt een schiereiland dat ongeveer 30.000 jaar geleden is ontstaan als gevolg van een vulkaanuitbarsting. Dit eiland, Samosir genaamd, meet ongeveer 46 km bij 21 km en is vooral bij rugzaktoeristen een populaire bestemming. Het wordt bewoond door de Toba Batak. Op het eiland zijn enkele dorpjes met Batak-huizen, zoals Ambarita, Tomok en Simanindo. In Huta Bolon worden door de bewoners dagelijks dansvoorstellingen gehouden.
Het Tobameer, en dan vooral de plaats Prapat is een populaire vakantiebestemming voor mensen uit Medan. De temperatuur (ongeveer 27 °C overdag en ongeveer 22 °C in de avond) is voor Indonesische begrippen laag, en is aangenaam koel vergeleken bij de tropische warmte van Medan 31 °C).
En vooral gewoon ook... Omdat Indonesië :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:00:31 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 09:06:37 #35
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86626913
En Taiwan ook. Dat lijkt me echt een tof land voor de dobbelsteen. ^O^.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 09:08:49 #36
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86626944
Sinds No Reservations Alain Bourdain in Indonesië wil ik natuurlijk varken eten op Bali. :9. Ontzettend leuk programma.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86626960
Ik zeg Japan en eventueel een bezoek aan Zuid-Korea en/of China/Taiwan erbij?

Waarom?

Onsen! Van die natuurbaden! Lijkt me sowieso al heerlijk.
Afbeelding 1

Mt. Fuji!


Okinawa!


Marineland @ Okinawa!


Shibuya!


Nikko!
Afbeelding 6

Kyoto!
Afbeelding 7

En natuurlijk eten, en nog veel meer :)

[ Bericht 10% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:05:53 ]
404 - Not Found
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 september 2010 @ 09:13:26 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86627041
HongKong + Taiwan is ook goed te doen. Vooral omdat ze tussen hongkong en Taipei een soort van busdienst van vliegtuigen onderhouden.
pi_86627831
Oh, mijn suggestie valt overigens uitstekend met die van Skaai te combineren in een rondrit rond de Great Lakes. Heb je Canada én de VS in één trip.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 10:01:15 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86628059
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:09 schreef Zwappel het volgende:
Ik zeg Japan en eventueel een bezoek aan Zuid-Korea en/of China/Taiwan erbij?

Waarom?

Onsen! Van die natuurbaden! Lijkt me sowieso al heerlijk.
[ afbeelding ]

Mt. Fuji!
[ afbeelding ]

Okinawa!
[ afbeelding ]

Marineland @ Okinawa!
[ afbeelding ]

Shibuya!
[ afbeelding ]

Seoul!
[ afbeelding ]

Nikko!
[ afbeelding ]

Kyoto!
[ afbeelding ]

En natuurlijk eten, en nog veel meer :)
Japan. O+. Kan ik eindelijk m'n Japans in de praktijk gebruiken. En Japan is groot genoeg voor een eenzame benoeming. :)

quote:
Op maandag 20 september 2010 09:13 schreef Swetsenegger het volgende:
HongKong + Taiwan is ook goed te doen. Vooral omdat ze tussen hongkong en Taipei een soort van busdienst van vliegtuigen onderhouden.
Dat weet ik, maar ik heb in Macau gewoond en daarvandaan menigmaal HK bezocht.

quote:
Op maandag 20 september 2010 09:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, mijn suggestie valt overigens uitstekend met die van Skaai te combineren in een rondrit rond de Great Lakes. Heb je Canada én de VS in één trip.
Ik snap jullie punten, maar ik combineer liever geen landen voor het dobbelsteenavontuur als ze groot genoeg zijn. Er valt al genoeg te zien. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86628082
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Japan. O+. Kan ik eindelijk m'n Japans in de praktijk gebruiken. En Japan is groot genoeg voor een eenzame benoeming. :)
[..]



Dat weet ik, maar ik heb in Macau gewoond en daarvandaan menigmaal HK bezocht.
[..]



Ik snap jullie punten, maar ik combineer liever geen landen voor het dobbelsteenavontuur als ze groot genoeg zijn. Er valt al genoeg te zien. :)
Je kan Japans spreken en lezen, maar je gaat er niet heen?
Dan had ik gelijk een paar weken volgende zomer geboekt als ik dat kon O+

Maar ik wacht nog tot ik een jaar of 20,21 ben..
Dan is het leuker denk ik.
404 - Not Found
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 september 2010 @ 10:17:18 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86628411
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:01 schreef UIO_AMS het volgende:

Dat weet ik, maar ik heb in Macau gewoond en daarvandaan menigmaal HK bezocht.

Ah ja, dan hoef je niet meer naar HongKong :)
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 10:33:34 #43
45833 crew  Fogel
pi_86628746
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Valt daar iets te dobbelen dan :?
En komen daar wel aardbevingen voor?
[..]


Er valt genoeg te dobbelen, zelfs epicentra :)
Dobbelsteenopties:
- Hierheen komen kan met auto, boot, trein, vliegtuig, bus, of een combinatie van deze.
- Hoeveel van de 11 dagen je op de hurtigruten wil zitten kan je voor dobbelen, en indien het minder dan 11 is, dobbelen voor welk traject (en noordgaande of zuidgaande richting).
- Hoeveel plekken van de UNESCO-lijst je gaat bezoeken kan aardig zijn.
- Wel of niet een one way ticket to Hell kopen en evt ook de treinreis maken.
- Hoeveel stavkirker je gaat bezoeken

Nou, dat was een kleine subset. Meer opties nodig?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 20 september 2010 @ 10:40:51 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86628949
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Alain Bourdain O+
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Alain Bourdain
De beste man heet Anthony.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 10:50:24 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86629149
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
De beste man heet Anthony.
Ja natuurlijk. Dacht al dat er iets niet klopte. Het was nog vroeg. :@
Toevallig heb ik die aflevering over Indonesië ook nog ergens op mijn recorder staan. Voor het geval ik er ooit nog naar toe ga. B-)

Heb jij geen optie voor de dobbelsteen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 september 2010 @ 10:51:20 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86629167
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:40 schreef De_Hertog het volgende:

[..]


[..]

De beste man heet Anthony.
Ja... het was nog vroeg en geen koffie gehad enzo :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86629175
Misschien een domme (Hollandsche) vraag, maar is het budget ongelimiteerd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 10:54:02 #48
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86629246
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:02 schreef Zwappel het volgende:
Je kan Japans spreken en lezen, maar je gaat er niet heen?
Dan had ik gelijk een paar weken volgende zomer geboekt als ik dat kon O+

Maar ik wacht nog tot ik een jaar of 20,21 ben..
Dan is het leuker denk ik.
In een ver, ver verleden heb ik Japankunde gestudeerd. Het lezen en schrijven deel heb ik nooit onder de knie gekregen. Conversatie op een heel basic niveau moet nog wel lukken, maar als ik daarheen ga, pik ik wel een paar lessen op.

Verder is het er gewoon nooit van gekomen. Wellicht nu dan met de dobbelsteen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 10:55:33 #49
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86629290
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:33 schreef Fogel het volgende:
Er valt genoeg te dobbelen, zelfs epicentra :)
Dobbelsteenopties:
- Hierheen komen kan met auto, boot, trein, vliegtuig, bus, of een combinatie van deze.
- Hoeveel van de 11 dagen je op de hurtigruten wil zitten kan je voor dobbelen, en indien het minder dan 11 is, dobbelen voor welk traject (en noordgaande of zuidgaande richting).
- Hoeveel plekken van de UNESCO-lijst je gaat bezoeken kan aardig zijn.
- Wel of niet een one way ticket to Hell kopen en evt ook de treinreis maken.
- Hoeveel stavkirker je gaat bezoeken

Nou, dat was een kleine subset. Meer opties nodig?
Dat zijn nog eens goede dobbelargumenten. Mooi. Als we komen, gaan we vast wel even lunchen in Trondheim, toch?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 10:58:45 #50
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86629357
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Misschien een domme (Hollandsche) vraag, maar is het budget ongelimiteerd ?
Vooralsnog hebben zowel Costa als ik een goedbetaalde baan. Natuurlijk zijn er limieten aan, maar als een trip naar Japan kan, moet je van goede huize komen wil je dat overtreffen qua kosten in deze opzet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 11:02:23 #51
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86629432
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah ja, dan hoef je niet meer naar HongKong :)
Ik ga er vast nog wel een keer heen, maar dat hoeft niet in het kader van een dobbelsteenavontuur. Ik begin al te watertanden bij de gedachten aan al die lekkere gerechten van de Kantonnese keuken. :9~
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 20 september 2010 @ 11:05:58 #52
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_86629516
Papua Nieuw Guinea! :D





  Moderator maandag 20 september 2010 @ 11:16:56 #53
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86629821
Update van de opties tot dusver:

Afrika
Zimbabwe (AKnynke)
...

Azië en de Pacifische eilanden
Indonesië (Sjeen)
Japan (Zwappel)
Kazachstan (snappik)
Papoea Nieuw Guinea (Linkse_Boomknuffelaar)
Taiwan (Swetsenegger)
...

Europa
Azerbaijan (on_air) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
IJsland (Cat22)
Noorwegen (Fogel uiteraard)
Portugal (T-lecom)
...

Noord en Midden Amerika
Canada (JohnnyKnoxville)
Verenigde Staten (Skaai)
...

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Argentinië (flipsen waarschijnlijk)
Chili (MissBliss en OA)
Colombia (Hik)
Puerto Rico (en US Virgin Islands) (Brighteyes)
...

Als een land al opgegeven is als optie, mag je natuurlijk ook argumenten voor dat land aanbrengen. Of tegenargumenten. FOK! is en blijft natuurlijk een discussieplatform. :)

Vooralsnog is er weinig interesse in Afrika als dobbelsteencontinent valt me op. Alleen Zimbabwe van AKnynke is genoemd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 11:28:52 #54
45833 crew  Fogel
pi_86630180
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Dat zijn nog eens goede dobbelargumenten. Mooi. Als we komen, gaan we vast wel even lunchen in Trondheim, toch?
Indien ik thuis ben in de periode dat jullie eventueel hierheen komen mag de dobbelsteen beslissen of jullie welkom zijn :)
Kan je ook meteen alvast walvisvlees van de BBQ als lunchoptie op de dobbelalternatieven zetten. :9~
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 20 september 2010 @ 11:31:46 #55
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86630258
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Ja natuurlijk. Dacht al dat er iets niet klopte. Het was nog vroeg. :@
Toevallig heb ik die aflevering over Indonesië ook nog ergens op mijn recorder staan. Voor het geval ik er ooit nog naar toe ga. B-)

Heb jij geen optie voor de dobbelsteen?
Ik was nog aan het twijfelen. Maar mede vanwege je vorige opmerking: Marokko.

Dobbelsteenredenen:
-Gevarieerd land, van de mediterrane kustgebieden via de prachtige berggebieden naar de Afrikaanse woestijnen.
-Veel verschillende manieren om het land door te trekken en ruime overnachtingsmogelijkheden, genoeg keuzemogelijkheden dus.
-Veel verschillende natuurlijke en culturele attracties. Ook hier, genoeg keuzemogelijkheden.
-Ik zie zelf niet zo in wat daar zo leuk aan is, maar aardbevingen hebben ze er ook gehad. :P
-In vorige topics werd altijd een souvenir meegenomen voor vrouwelijke Fokkers, en welke vrouw wil nu niet zo'n prachtige Tajine hebben:


:)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 11:49:19 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86630855
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:31 schreef De_Hertog het volgende:
Ik was nog aan het twijfelen. Maar mede vanwege je vorige opmerking: Marokko.

Dobbelsteenredenen:
-Gevarieerd land, van de mediterrane kustgebieden via de prachtige berggebieden naar de Afrikaanse woestijnen.
-Veel verschillende manieren om het land door te trekken en ruime overnachtingsmogelijkheden, genoeg keuzemogelijkheden dus.
-Veel verschillende natuurlijke en culturele attracties. Ook hier, genoeg keuzemogelijkheden.
-Ik zie zelf niet zo in wat daar zo leuk aan is, maar aardbevingen hebben ze er ook gehad. :P
-In vorige topics werd altijd een souvenir meegenomen voor vrouwelijke Fokkers, en welke vrouw wil nu niet zo'n prachtige Tajine hebben:
[ afbeelding ]

:)
Dat lijkt me ook een goed dobbelland. En die aardbevingen, tsja, dat is gewoon een traditie voor de dobbelsteenavonturen. Het is weer eens wat anders dan de normale toeristische bezienswaardigheden. En juist ook heel leuk om daar naar toe te gaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86631226
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Dat lijkt me ook een goed dobbelland. En die aardbevingen, tsja, dat is gewoon een traditie voor de dobbelsteenavonturen. Het is weer eens wat anders dan de normale toeristische bezienswaardigheden. En juist ook heel leuk om daar naar toe te gaan.
Duidelijk: IJsland dus. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86631264
Ik zeg: Duitsland

Redenen:
- We mogen onze Oosterburen niet vergeten. Toffe, vriendelijke mensen.
- Prachtige natuur.
- Het is zo dichtbij, en daarom vergeten we het vaak. Zeer goed betaalbaar.
- Kastelen. Heel veel ubervette kastelen.
- Enorm groot, we hebben maar een klein % gezien.
- Heel veel cultuur.
- Mooie vrouwen, goed bier.













Het avontuur? De hele Rijn volgen, vanaf Nederland tot z'n oorsprong.

Afbeelding 7

Hoe? Per boot of per auto? Liften of fietsen? Huren of kopen?
Kastelen bezoeken of hiken? Bratwurst of knödels? Slapen in een hostel, of proberen bij mensen thuis te slapen?

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:09:16 ]
  Admin maandag 20 september 2010 @ 12:05:21 #59
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86631418
Ik zou je zo graag eens naar een puur toeristisch land willen sturen, gewoon daarom.
Nu heb je Spanje al uitgeschakeld, wat jammer is.

Dan neem ik Turkijke, schitterend land, maar ook al met wat Nederlandse enclaves.


Zoals dit, niet te versmaden

Hollands fietsen is ook een mogelijkheid



Ook de oliebollen zullen niet ontbreken



En om eindelijk de winter door te komen ga je maar op kookles:

Het liefste stuurde ik je naar Madurodam, maar dan moet er een ander formaat dobbelsteen komen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 12:09:31 #60
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86631575
Turkijke?

Ook een prima optie trouwens. Net als Duitsland.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86631668
Hoe wordt het land gekozen?
  maandag 20 september 2010 @ 12:18:57 #62
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86631835
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:12 schreef Oksel het volgende:
Hoe wordt het land gekozen?
Ik vermoed met de dobbelsteen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86631864
Tof. Ik hoop dat het Duitsland wordt :)
  maandag 20 september 2010 @ 12:19:52 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_86631866
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo, niet meer mobiel :+

Waarom Indonesië...

Omdat Alain Anthony Bourdain O+
Omdat Bromo vulkaan :o
[ afbeelding ]
[..]

Omdat Borobudur O-)
[ afbeelding ]
[..]



Omdat Komodo :P
[ afbeelding ]
[..]



Omdat Tobameer *)
[ afbeelding ]
[..]



En vooral gewoon ook... Omdat Indonesië :Y
Dit...

en

- Duiken bij Bunaken
- Begrafenis ceremonies in Sulawesi
- Beklimmen van vulkaan Rinjani
pi_86632023
Ik wilde Canada zeggen, maar JK is me al voor. :o.
Tel die dan maar dubbel 8-).
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_86632038
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:25 schreef Misstique het volgende:
Ik wilde Canada zeggen, maar JK is me al voor. :o.
Tel die dan maar dubbel 8-).
3dubbel, NJ was het er ook mee eens.
Alle even getallen zijn dus Canada. :7.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86632262
Maar Japan past bij het thema :')
404 - Not Found
  maandag 20 september 2010 @ 12:34:52 #68
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_86632298
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:09 schreef Zwappel het volgende:
Ik zeg Japan en eventueel een bezoek aan Zuid-Korea en/of China/Taiwan erbij?

Waarom?

Onsen! Van die natuurbaden! Lijkt me sowieso al heerlijk.
[ afbeelding ]

Mt. Fuji!
[ afbeelding ]

Okinawa!
[ afbeelding ]

Marineland @ Okinawa!
[ afbeelding ]

Shibuya!
[ afbeelding ]

Seoul!
[ afbeelding ]

Nikko!
[ afbeelding ]

Kyoto!
[ afbeelding ]

En natuurlijk eten, en nog veel meer :)
Mooi, dat scheelt me wat plaatjes zoeken.

Ik ga ook voor Japan!
Today we lived a thousand years
All we have is now
pi_86632594
Ik heb nog wat extra argumenten voor Puerto Rico.

Het bus(jes)vervoer is daar zo geregeld dat je gewoon je hand opsteekt en opstapt/uitstapt waar je wil. Ideaal voor dobbelstenen lijkt mij :P

Daarbij staat er de grootste radarschotel van de wereld. Bekend van Bond en Contact. Aan de westkust zit het surfwalhalla van de Atlantische Oceaan en er zijn in de winter trekkende walvissen te zien.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 13:02:23 #70
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86633141
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:12 schreef Oksel het volgende:
Hoe wordt het land gekozen?
Wat De_Hertog al zei dus. Alle beslissingen laten we aan de dobbelsteen. De dobbelsteen bepaalt dus in eerste instantie het continent. Per continent bepaalt de selectiecommissie een dobbelverdeling met daarin de best beargumenteerde landen. Onder toezicht van wat FOK!kers gaan we dan dobbelen voor het land van bestemming. En daarna gaan we wel eens kijken wat we nog meer op voorhand kunnen dobbelen.

Een discussie met tegenargumenten wil nog niet echt losbarsten hè. Alleen Swetsenegger heeft een valide tegenargument voor IJsland qua te volgen route genoemd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 13:05:56 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86633251
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:05 schreef yvonne het volgende:
Ik zou je zo graag eens naar een puur toeristisch land willen sturen, gewoon daarom.
Nu heb je Spanje al uitgeschakeld, wat jammer is.

Dan neem ik Turkijke, schitterend land, maar ook al met wat Nederlandse enclaves.

[ afbeelding ]
Zoals dit, niet te versmaden

Hollands fietsen is ook een mogelijkheid

[ afbeelding ]

Ook de oliebollen zullen niet ontbreken
[ afbeelding ]

En om eindelijk de winter door te komen ga je maar op kookles:
[ afbeelding ]
Het liefste stuurde ik je naar Madurodam, maar dan moet er een ander formaat dobbelsteen komen.
O ja, Turkije plaatsen we net als Azerbaijan bij Europa. Gevoelsmatig hoort het daarbij. Lijkt me een mooi land. Alleen naar Istanbul hoef ik niet meer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 20 september 2010 @ 13:06:21 #72
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86633264
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:02 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Een discussie met tegenargumenten wil nog niet echt losbarsten hè. Alleen Swetsenegger heeft een valide tegenargument voor IJsland qua te volgen route genoemd.
Er zijn meestal ook niet zo veel argumenten om ergens nièt heen te gaan :P. Zeker niet bij de tot nu toe genoemde landen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 20 september 2010 @ 13:26:55 #73
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_86633927
Motivatie Papua Nieuw Guinea:

Heeft van oudsher relaties met Nederland.
Het is moderner dan je denkt, internet en pinnen kan bijna overal.
Niet aangesloten bij Interpol, dus als een der mods gezocht wordt, zit hij/zij daar veilig. :P
Niet veel Nederlandse toeristen, originele bestemming.
Bijna iedereen verstaat en spreekt Engels, makkelijk communiceren.
Het is niet een heel dure bestemming.
Zeer avontuurlijk en echt schitterende natuur en prachtig idyllische eilanden. Lagunes, watervallen, paradijselijke stranden en hele vreemde beesten, schitterende flora en fauna.
Sommige eilandjes hebben echt hun oorspronkelijke cultuur behouden, vooral de meer afgelegen eilanden.

Doel kan zijn: langs alle eilanden varen en à la Piet Paulusma samen met de eilandbewoners het weerbericht in de lokale Papua-taal op te nemen. Oant moarn dus in hun taal (geen idee hoe dat klinkt).
pi_86633981
Nog een leuk landje:

Belize 22.966 km²


Waarom:

Maya-ruïnes en de Maya-route, regenwoud(bijna de helft van de totale oppervlakte), koraalriffen(een-na-grootste Barrièrerif ter wereld), duiken, zeilen door de Caraïben, een ongelooflijk gemengde bevolking, eilandhoppen(meer dan 200) en een goed busnetwerk.



Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 13:51:00 #75
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86634777
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:06 schreef De_Hertog het volgende:
Er zijn meestal ook niet zo veel argumenten om ergens nièt heen te gaan :P. Zeker niet bij de tot nu toe genoemde landen.
Ik snap je punt, maar men kan daarom nog wel aangeven waarom het ene land een betere bestemming voor een dobbelsteenavontuur is dan een ander land. Elk continent krijgt natuurlijk maar drie opties voor een bestemming. Europa heeft er bijvoorbeeld nu al zes op de lijst staan. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 13:52:29 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86634833
Belize staat er nu ook bij. Ben er wel een keer doorheen gereden, maar ook niet meer dan dat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 14:01:23 #77
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86635141
Tweede update van de nominaties tot dusver:

Afrika
Mali (Tweede van Hik)
Marokko (De_Hertog)
Zimbabwe (AKnynke)
...

Azië en de Pacifische eilanden
Indonesië (Sjeen + bijdrage van Blik)
Iran (k_man)
Japan (Zwappel)
Kazachstan (snappik)
Papoea Nieuw Guinea (Linkse_Boomknuffelaar)
Taiwan (Swetsenegger)
Vietnam (Veersesmurf)
...

Europa
Azerbaijan (on_air) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
Duitsland (Oksel)
IJsland (Cat22)
Noorwegen (Fogel uiteraard)
Portugal (T-lecom)
Turkije (yvonne) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
...

Noord en Midden Amerika
Belize (Steven184)
Canada (JohnnyKnoxville + steun van Misstique en NJ)
Verenigde Staten (Skaai)
...

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Argentinië (flipsen waarschijnlijk)
Chili (MissBliss + steun van OA en Dagonet)
Colombia (Hik)
Puerto Rico (en US Virgin Islands) (Brighteyes + steun van stbabylon)
...

Als een land al opgegeven is als nominatie, mag je natuurlijk ook argumenten voor dat land aanbrengen. Of tegenargumenten. FOK! is en blijft natuurlijk een discussieplatform. En er is maar een beperkt aantal opties per continent toegestaan. De selectiecommissie onder voorzitterschap van Re selecteert de 3 best beargumenteerde landen voor de shortlist per continent. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 20-09-2010 22:39:19 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86635326
Omdat Japan al genoemd is nomineer ik Iran. :)

Waarom?

• Omdat Iran veelvuldig in de media vermeld wordt en meestal niet op een al te positieve manier. Het is interessant om zo'n 'anti-westers' land eens met eigen ogen te zien. Je zult merken dat de bevolking alles behalve haatdragend of vijandig is. De inwoners van het Midden Oosten zijn over het algemeen al behoorlijk gastvrij, maar de bevolking van Iran is uitzonderlijk: zo vriendelijk, belangstellend en gastvrij heb ik het nergens anders meegemaakt.



• Omdat Iran een rijke geschiedenis heeft en zelfs een van de bakermatten van onze beschaving is. Vroeger heette het Perzië. Er vallen nog diverse goed bewaard gebleven sites te bezoeken, zoals Persepolis. Er zijn negen UNESCO wereldefrgoed sites in het land.

Afbeelding 2

• Omdat het land diverse prachtige steden kent. De Iraanse steden zijn de mooiste van het complete Midden Oosten. Denk hierbij bijv. aan Esfahan, Shiraz en Kashan.

Afbeelding 3

• Omdat er behoorlijk heftige aarbevingen hebben plaatsgevonden, zoals enkele jaren geleden in Bam. dus ook Fogel moet met Iran als bestemming uit de voeten kunnen.



• Omdat het een compleet andere cultuur is dan de onze.



• Omdat Teheran een metropool is waar meer dan genoeg te dobbelen valt. De zwaar bewaakte kroonjuwelen, het mausoleum van Khomeini, paleizen, de bazaar, etc.



• Omdat jer er heel goed kunt eten.

Afbeelding 7

• Omdat het - in tegenstelling tot wat menigeen denkt - geen grote zandbak is, maar een land met afwisselende landschappen en fraai natuurschoon. Er is woestijn, maar er is ook een mooie kust, prachtige groene heuvels en bergen.

Afbeelding 8

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:13:13 ]
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 14:11:54 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86635423
Uiteraard hebben Costa en ik ook zo onze persoonlijke favorieten als dobbelbestemming en beiden hadden Iran hoog staan. En ook m'n Iraanse collega zal blij met je zijn. Hij roept al jaren dat ik er eens heen moet. ^O^.

Maar je vindt het zelf dus minder dan Japan? Dat werkt niet mee mochten Japan en Iran om de derde plaats voor Azië strijden.

Moet het trouwens niet I'm feelin' sad in je sig zijn? Kennelijk niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door UIO_AMS op 20-09-2010 14:17:54 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 14:29:42 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86636058
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:19 schreef Oksel het volgende:
Tof. Ik hoop dat het Duitsland wordt :)
Ik vind jouw Duitse plaatjes erg aanlokkelijk, ik ken de streek van de plaatjes, mooi
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_86636396
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Maar je vindt het zelf dus minder dan Japan? Dat werkt niet mee mochten Japan en Iran om de derde plaats voor Azië strijden.
Nee, niet minder. Ik vind beide hele sterke opties voor de afdeling Azië. Als iemand anders Japan niet genoemd had, had ik een serieus dilemma gehad. Nu was de keuze al voor me gemaakt. :)
  maandag 20 september 2010 @ 14:52:47 #82
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_86636871
Aangezien Afrika een beetje achter blijft lopen nomineer ik Mali. Ik ben er zelf nog niet geweest, zeg ik er heel eerlijk bij, maar voor werk heb ik er wel mee te maken en toeristisch gezien lijkt het beeldschoon. Allereerst heb je er Timboektoe en als er een plaats is die alleen al naar avontuur klinkt is dat het wel.
Dan is er die prachtige moskee van Djenne, je kunt de Sahara in (op zoek naar de Tuareg) en ik heb een keer een geweldige docu gezien over tochten over de Niger rivier.
Volgens mij is het een van de meest fascinerende landen van Afrika.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_86637779
Eh, had jij niet Colombia al genomineerd? :?
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 15:39:37 #84
45833 crew  Fogel
pi_86638606
Nog maar even een paar argumenten voor Noorwegen:
De grootte (323 802 km²):



De natuur:




Afbeelding 3



... en nog honderden voorbeelden...


8 UNESCO sites:

















Vele transportmogelijkheden, zowel naar het land toe als in het land zelf:

Onder andere Hurtigruten:

(een complete trip met hurtigruten duurt 12 dagen en dat is 2x6, dus perfect voor een dobbelsteen)

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:15:46 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 16:18:32 #85
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86640073
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:16 schreef k_man het volgende:
Eh, had jij niet Colombia al genomineerd? :?
Uhm, ja. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat men twee nominaties opgeeft. Nu hebben we hier wel te maken met een zwangere vrouw en ik heb al geleerd daarmee niet in discussie te treden. Wellicht kunnen we haar als twee rekenen? Mali is natuurlijk wel een mooi land voor een bezoek. M'n neef woont in de hoofdstad Bamako.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 17:35:07 #86
45833 crew  Fogel
pi_86643226
Speciaal voor UIO en Costa:

Iemand aanwezig die de achtergrond transparant kan maken? Mijn mspaint skills zijn hiervoor niet toereikend.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86647177
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Uhm, ja. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat men twee nominaties opgeeft. Nu hebben we hier wel te maken met een zwangere vrouw en ik heb al geleerd daarmee niet in discussie te treden. Wellicht kunnen we haar als twee rekenen? Mali is natuurlijk wel een mooi land voor een bezoek. M'n neef woont in de hoofdstad Bamako.
Kan je niet dobbelen welke nominatie van Hik je in de lijst opneemt? B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 20 september 2010 @ 19:30:33 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_86647768
Ik wil Belize even de-nomineren. Een leuk land om naartoe te gaan hoor, maar na een week dobbelen ben je er al klaar mee en dat lijkt me neit de bedoeling :)
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 20:49:42 #89
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86651649
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:35 schreef Fogel het volgende:
Speciaal voor UIO en Costa: [ afbeelding ]

Iemand aanwezig die de achtergrond transparant kan maken? Mijn mspaint skills zijn hiervoor niet toereikend.
Die is tof! En de achtergrond is toch goed?

quote:
Op maandag 20 september 2010 19:18 schreef Thetallguy het volgende:
Kan je niet dobbelen welke nominatie van Hik je in de lijst opneemt? B-)
Neuh, eerst maar eens afwachten wat haar voorstel is. :)

quote:
Op maandag 20 september 2010 19:30 schreef Blik het volgende:
Ik wil Belize even de-nomineren. Een leuk land om naartoe te gaan hoor, maar na een week dobbelen ben je er al klaar mee en dat lijkt me neit de bedoeling :)
Dan de-nomineren we Belize. Heb je een ander land in gedachten?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 20:54:20 #90
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86651872
Dat was helemaal niet jouw nominatie om te de-nomineren. Wel bedankt voor de tegenargumenten natuurlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86652383
Wilde eerst Marokko als optie geven maar De_Hertog was me voor. Dan ga ik voor Vietnam.

Motivatie: geweldig natuurschoon, chaotische steden, bewogen geschiedenis, fantastisch eten en uiterst vriendelijke/gastvrije bevolking. Daarnaast is het natuurlijk prettig dat het 1 van de goedkoopste landen is om in te reizen ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 20 september 2010 @ 21:18:30 #92
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_86653038
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Kunnen we Zimbabwe, zolang Mugabe daar aan de macht is, niet gewoon een rampgebied verklaren? Of tenminste één waar de regering niet staat te springen om toeristen?
Lijkt me wel. Om eenzelfde reden sluiten we Noord Korea ook uit. Ik heb geen enkele behoeft om Mr. Mugabe nog een beetje extra te spekken met mijn geld.
...Die Antwoord...
pi_86653126
Wit Rusland wordt dan ook uitgesloten? Tenzij je natuurlijk gaat dobbelen bij welke couchsurfer je gaat slapen... ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 20 september 2010 @ 21:34:00 #94
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86653793
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:18 schreef costadibalkoni het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Om eenzelfde reden sluiten we Noord Korea ook uit. Ik heb geen enkele behoeft om Mr. Mugabe nog een beetje extra te spekken met mijn geld.
Ik kan me dat sentiment wel voorstellen, maar waar trek je dan de grens? Wordt Iran ook uitgesloten?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86654732
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik kan me dat sentiment wel voorstellen, maar waar trek je dan de grens?
Alles waar ze geen trek in hebben om wat voor reden dan ook, doen ze niet, dat lijkt me vrij simpel. Het is wel een vakantie he, dus het moet voor beiden wel leuk en aantrekkelijk blijven.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 20 september 2010 @ 21:56:14 #96
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86654976
Ik nomineer Chili. Gewoon vanwege de kans jullie op het allerzuidelijkste puntje buiten Antarctica te zien.

Antarctica zal ik maar niet nomineren want daar kan je zo verdomd weinig. :P. Het is ook geen land natuurlijk, dat scheelt ook weer.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 20 september 2010 @ 22:00:52 #97
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_86655209
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik kan me dat sentiment wel voorstellen, maar waar trek je dan de grens? Wordt Iran ook uitgesloten?
Dat is een goed punt, maar ook lastig. Iran was namelijk het land dat ik zelf genomineerd had, als het niet al voorgesteld was. Als je echter kijkt naar criteria als vrijheid van meningsuiting, bewegingsvrijheid en andere westerse normen en waarden zou je Iran ook moeten uitsluiten. Iets om over na te denken dus.
...Die Antwoord...
  maandag 20 september 2010 @ 22:05:34 #98
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86655453
Iran is voor een toerist een stuk minder onveilig dan Zimbabwe. Het lijkt mij dat dat ook een rol speelt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86655475
Je helpt de Iraniërs er niet mee door weg te blijven. Integendeel.
  maandag 20 september 2010 @ 22:06:38 #100
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86655503
En Noord Korea hadden jullie toch nooit heen gekund. Denk je dat je daar met je dobbelsteen kan beslissen om maar naar links te gaan ipv rechtdoor? Dat staan ze noooooooooit toe. :D.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 20 september 2010 @ 22:06:47 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_86655514
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:49 schreef UIO_AMS het volgende:


Dan de-nomineren we Belize. Heb je een ander land in gedachten?
Ik had Indonesië al gesteund als land, hartstikke divers, groot, goedkoop en goed te bereizen (naast alle prachtige bezienswaardigheden natuurlijk :))
  maandag 20 september 2010 @ 22:07:33 #102
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86655564
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:51 schreef Misstique het volgende:

[..]


Alles waar ze geen trek in hebben om wat voor reden dan ook, doen ze niet, dat lijkt me vrij simpel. Het is wel een vakantie he, dus het moet voor beiden wel leuk en aantrekkelijk blijven.
Het was in dit geval dan ook een persoonlijke vraag :) Ik was gewoon benieuwd naar de reactie zoals costadibalkoni inmiddels heeft gegeven. Bovendien, als wij landen moeten nomineren moeten we ook weten wat wel en niet kan natuurlijk ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 20 september 2010 @ 22:14:43 #103
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_86656011
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:06 schreef k_man het volgende:
Je helpt de Iraniërs er niet mee door weg te blijven. Integendeel.
Dat gaat net zo goed op voor Zimbabwe. Maar goed, zoals ik al zei, iets om over na te denken.
...Die Antwoord...
pi_86656181
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:14 schreef costadibalkoni het volgende:

[..]

Dat gaat net zo goed op voor Zimbabwe. Maar goed, zoals ik al zei, iets om over na te denken.
Klopt, maar bijv niet zo voor Noord Korea. Bij Zimbabwe lijkt me vooral veiligheid (en keuzemogelijkheden voor de dobbelsteen) een punt van zorg.
pi_86656226
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:06 schreef Dagonet het volgende:
En Noord Korea hadden jullie toch nooit heen gekund. Denk je dat je daar met je dobbelsteen kan beslissen om maar naar links te gaan ipv rechtdoor? Dat staan ze noooooooooit toe. :D.
Je kunt niet eens beslissen wat je eet. :D
  maandag 20 september 2010 @ 22:19:42 #106
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_86656281
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:58 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Vooralsnog hebben zowel Costa als ik een goedbetaalde baan. Natuurlijk zijn er limieten aan, maar als een trip naar Japan kan, moet je van goede huize komen wil je dat overtreffen qua kosten in deze opzet.
En sponsors zijn natuurlijk altijd welkom. Ik heb er geen enkel probleem mee als UIO_AMS het hele dobbelsteenavontuur met allerlei vage merken op zijn shirt moet rondlopen ;)
...Die Antwoord...
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 22:30:00 #107
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86656837
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:18 schreef costadibalkoni het volgende:
Lijkt me wel. Om eenzelfde reden sluiten we Noord Korea ook uit. Ik heb geen enkele behoeft om Mr. Mugabe nog een beetje extra te spekken met mijn geld.
Kleine correctie: We hadden Noord Korea uitgesloten, omdat we daar geen bewegingsvrijheid hebben. Daar kun je niet ongeorganiseerd heen en alles laten afhangen van de dobbelsteen.

Pakistan hebben we om veiligheidsredenen uitgesloten. Birma hebben we uitgesloten, omdat ze daar niet zitten te wachten op toeristen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 20 september 2010 @ 22:30:06 #108
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86656842
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Klopt, maar bijv niet zo voor Noord Korea. Bij Zimbabwe lijkt me vooral veiligheid (en keuzemogelijkheden voor de dobbelsteen) een punt van zorg.
In drie maanden tijd heb ik me er nooit onveilig gevoeld. Ja, 1 keertje, toen ik in het donker verdwaald was en wandelend door een niet zo'n beste buurt moest. Maar, het is werkelijkwaar echt een heel erg veilig land.

En er is meer dan genoeg te dobbelen. Trust me!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 22:37:14 #109
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86657277
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:04 schreef Veersesmurf het volgende:
Wilde eerst Marokko als optie geven maar De_Hertog was me voor. Dan ga ik voor Vietnam.

Motivatie: geweldig natuurschoon, chaotische steden, bewogen geschiedenis, fantastisch eten en uiterst vriendelijke/gastvrije bevolking. Daarnaast is het natuurlijk prettig dat het 1 van de goedkoopste landen is om in te reizen ;)
Check. Vietnam nemen we mee als optie.

quote:
Op maandag 20 september 2010 21:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik nomineer Chili. Gewoon vanwege de kans jullie op het allerzuidelijkste puntje buiten Antarctica te zien.
Chili is al door MissBliss genomineerd. Maar nog zonder motivatie. :)
quote:
Antarctica zal ik maar niet nomineren want daar kan je zo verdomd weinig. :P. Het is ook geen land natuurlijk, dat scheelt ook weer.
Dat was dan ook een reden om landen als uitgangspunt te nemen. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 05:12:16 #110
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_86663172
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:20 schreef Veersesmurf het volgende:
Wit Rusland wordt dan ook uitgesloten? Tenzij je natuurlijk gaat dobbelen bij welke couchsurfer je gaat slapen... ;)
WitRusland kan je best gewoon naar toe hoor, je hebt wel een visum nodig die je ruime tijd van te voren aan moet vragen, maar het is zeker geen Noord-Korea. Wel koud in de winter, meer bestemming voor april-september. :D

Er bestaat een uitgebreide Bradt Reisgids met informatie over WitRusland of de Lonely Planet, maar die geeft minder informatie over dit land.
Het enige dat je daar nooit moet doen is 1. Je visum overschrijden 2. Een daar geldende wet overtreden, dat is inclusief schuin oversteken, waar je een flinke prent voor kan verwachten.

Er is nauwelijks criminaliteit, dus het is een ronduit veilige bestemming, zolang je niet schuin oversteekt dus en niet boos doet tegen de lieve meneer Alexander Lukashenko. Een eckte baas trouwens. :7
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:20:21 #111
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_86666171
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Uhm, ja. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat men twee nominaties opgeeft. Nu hebben we hier wel te maken met een zwangere vrouw en ik heb al geleerd daarmee niet in discussie te treden. Wellicht kunnen we haar als twee rekenen? Mali is natuurlijk wel een mooi land voor een bezoek. M'n neef woont in de hoofdstad Bamako.
Ow jee. Ik had niet door dat dat niet was toegestaan. Ik hoopte extra behulpzaam te zijn. :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 10:22:37 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86666221
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Hik het volgende:
Ow jee. Ik had niet door dat dat niet was toegestaan. Ik hoopte extra behulpzaam te zijn. :P
Ik heb je gewoon al als twee gerekend met die kleine in je buik. Geen probleem dus. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:00:58 #113
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86671070
Waarom Chili:

• De totale oppervlakte van Chili bedraagt 756.626 km2, en het land is daarmee ca. 19 keer zo groot als Nederland.


• Aardbevingen: Chili ligt in een zogeheten Ring van Vuur, een gebied rond de Grote Oceaan waar veel vulkaanuitbarstingen en aardbevingen voorkomen. Zo werd de kuststrook tussen Valparaíso en Concepción in 1960 getroffen door de zwaarste aardbeving die ooit is geregistreerd (9,5 op de schaal van Richter) Meer dan 1600 mensen kwamen toen om het leven. De beving veroorzaakte een tsunami met tientallen meters hoge vloedgolven. In 2010 was er weer een zware aardbeving (8,8 op de schaal van Richter), waarbij er honderden doden vielen en er weer een tsunami ontstond. Genoeg epicentra te vinden dus :9

• Twee grote eilanden in de Grote Oceaan behoren tot het territorium van Chili: de Juan Fernández-eilanden (‘Robinson Crusoe-eiland’ 185 km2) op 670 km uit de kust, en O+ Paaseiland O+ of Rapa Nui (163 km2) op 3000 km van de Chileense kust.


• Landschap: Chili heeft door het reliëf, de geologische omstandigheden en de verschillende klimaten een gevarieerd landschap. Chili wordt uiteraard gedomineerd door het Andesgebergte of Cordillera de los Andes. Dit gebergte neemt de gehele oostgrens van het land in beslag.
Van dit:

naar dit:

via dit:

langs dit:

Genoeg mooie natuur dus :)

• Ze hebben ook wijn! Fijn als souvenir: In wijnvalleien Valle del Maule, Valle del Maipo, Valle del Aconcagua, Valle del Colchagua en Valle del Cachapoal zijn wijnroutes opgezet en kunnen inmiddels ook in Nederland bekende wijnhuizen bezocht worden, zoals Concha y Toro, Santa Rita, Undurraga en nog vele anderen. De meesten zijn vanuit de hoofdstad Santiago makkelijk te bereiken.

• Bevolking, in Chili woont een mooie mengelmoes: De Chileense bevolking is een mix van verschillende bevolkingsgroepen. Ca. 65% van de huidige bevolking zijn ‘mestiezen’, afstammelingen van Spaanse kolonisten en indiaanse vrouwen. De Spanjaarden kwamen vooral uit de Spaanse provincies Andalusië, Estremadura, Castilië, Léon en Baskenland. Ca. 10% van de totale bevolking bestaat uit inheemse volken of ‘pueblos indigenas’. Door de vele gemengde huwelijken zijn er niet veel zuivere indianenrassen meer over. Slechts de Araucanenvolken, Mapuche-gemeenschappen, de Aymaras en de Atacameños hebben zich met succes weten te verzetten tegen de Spaanse kolonisatie. De Atacameños leven in het ‘Grote Noorden’ met als centrum San Pedro de Atacama. Ze houden O+ lama’s en alpaca’s O+ en bedrijven wat akkerbouw. Weblog-opdrachtidee: spuug een lama in het gezicht en aai een alpaca O+

• Verder heb je nog houten kerken in Chiloé:


• Een leuke haven in Valparaíso:


En nog veeeel meeeer!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 13:07:52 #114
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86671283
Dat ziet er goed uit. Met duidelijke dobbelopties. Goede onderbouwing MissBliss.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:39:28 #115
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_86672389
Gracias.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:35:53 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86674129
Omdat Indonesie en Argentinie al genoemd zijn nomineer ik Panama.

Waarom?

Omdat het land een enorm rijke geschiedenis heeft en goed te bereizen is.

http://www.panamainfo.com/en/what-do-see

sfeerimpressie

Panama City


Panama Canal


San Blas


Portobelo


Mensen
reset
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 14:42:53 #117
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86674336
Oeh, Panama. Tof. Over de groep Noord en Midden Amerika moet de selectiecommissie nu ook iets gaan roepen.

Is Panama een echt dobbelland? Nog meer een dobbelland dan de VS, Canada en/of Belize?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86674402
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Oeh, Panama. Tof. Over de groep Noord en Midden Amerika moet de selectiecommissie nu ook iets gaan roepen.

Is Panama een echt dobbelland? Nog meer een dobbelland dan de VS, Canada en/of Belize?
Dominicaanse Republiek?
Cuba?
Jamaica?
Mexico?
404 - Not Found
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 14:47:58 #119
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86674522
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:44 schreef Zwappel het volgende:
Dominicaanse Republiek?
Cuba?
Jamaica?
Mexico?
Mexico is sowieso uitgesloten, de rest zit in de groep Zuid Amerika en het Caribisch gebied. En geen van allen is genomineerd. De selectiecommissie kijkt alleen naar de nominaties.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 14:50:34 #120
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86674603
Derde update van de nominaties tot dusver:

Afrika
Kenia (Dagonet)
Mali (Tweede van Hik)
Marokko (De_Hertog)
Zimbabwe (AKnynke)
...

Azië en de Pacifische eilanden
Indonesië (Sjeen + bijdrage van Blik)
Iran (k_man)
Japan (Zwappel)
Kazachstan (snappik)
Papoea Nieuw Guinea (Linkse_Boomknuffelaar)
Taiwan (Swetsenegger)
Vietnam (Veersesmurf)
...

Europa
Azerbaijan (on_air) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
Duitsland (Oksel)
Griekenland (Zhenar)
IJsland (Cat22)
Noorwegen (Fogel uiteraard)
Portugal (T-lecom)
Turkije (yvonne) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
...

Noord en Midden Amerika
Belize (Steven184)
Canada (JohnnyKnoxville + steun van Misstique en NJ)
Panama (Individual)
Verenigde Staten (Skaai)
...

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Argentinië (flipsen waarschijnlijk)
Chili (MissBliss + steun van OA en Dagonet)
Colombia (Hik)
Puerto Rico (en US Virgin Islands) (Brighteyes + steun van stbabylon)
...

Als een land al opgegeven is als nominatie, mag je natuurlijk ook argumenten voor dat land aanbrengen. Of tegenargumenten. FOK! is en blijft natuurlijk een discussieplatform. En er is maar een beperkt aantal opties per continent toegestaan.

De selectiecommissie onder voorzitterschap van Re selecteert van de genomineerde landen de 3 best beargumenteerde landen voor de shortlist per continent. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 22-09-2010 22:47:44 (Griekenland erbij) ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:52:16 #121
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86674666
Ik denomineer m'n eigen Chili, die is tenslotte al genomineerd. Ik nomineer in plaats daarvan Kenya.

Schitterend mooi land, redelijk toeristisch ingesteld dus niet al te onveilig (schat ik) en ze kunnen dan mooi dobbelen om de big five te zien (en een giraffe om de zes compleet te maken).
Er is ook genoeg te zien en te doen, van het beklimmen van Mount Kilimanjaro (moet je wel even de grens over naar Tanzania) tot het bezoeken van inheemse stammen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 14:55:37 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86674777
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:52 schreef Dagonet het volgende:
Ik denomineer m'n eigen Chili, die is tenslotte al genomineerd. Ik nomineer in plaats daarvan Kenya.

Schitterend mooi land, redelijk toeristisch ingesteld dus niet al te onveilig (schat ik) en ze kunnen dan mooi dobbelen om de big five te zien (en een giraffe om de zes compleet te maken).
Er is ook genoeg te zien en te doen, van het beklimmen van Mount Kilimanjaro (moet je wel even de grens over naar Tanzania) tot het bezoeken van inheemse stammen.
De selectiecommissie krijgt het nog druk. Afrika heeft nu ook 4 nominaties. Gelijk even het overzicht aanpassen.

Je mag Chili natuurlijk nog steeds ondersteunen met pro-argumenten ten opzichte van een ander land in die groep. B-)

[ Bericht 7% gewijzigd door UIO_AMS op 21-09-2010 15:12:51 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:06:03 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86675116
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Oeh, Panama. Tof. Over de groep Noord en Midden Amerika moet de selectiecommissie nu ook iets gaan roepen.

Is Panama een echt dobbelland? Nog meer een dobbelland dan de VS, Canada en/of Belize?
De VS/Canada zijn natuurlijk veeeel groter dus dat is niet echt een eerlijke vergelijking. Belize is het enige land in Midden Amerika waar ik niet ben geweest dus daar kan ik weinig over vertellen.

Het dobbelen ligt natuurlijk ook aan je eigen creativiteit, maar er zijn meer dan voldoende bestemmingen iig. Vervoer kan per bus, taxi, vliegtuig/helicopter, te voet, trein, auto en boot.

Daarnaast zijn er voldoende provincies met een eigen identiteit, de keuze tussen Atlantisch en Pacifisch en veel verschillende landschappen. De koloniale overlevering (tot aan de US Amerikanen) is ook nog duidelijk aanwezig met voldoende bestemmingen.

Het is een erg divers land waar je je dobbelsteen prima op los kan laten. ^O^
reset
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 15:20:30 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86675588
Veel groter wil natuurlijk niet zeggen dat ze daarmee zoveel beter zijn als dobbelland. Grote delen met helemaal niets is natuurlijk minder dobbelsteenvriendelijk dan een kleine concentratie van veel.

Sowieso hebben we met de VS een probleem dat zowel costa als ik al een aardig aantal staten hebben bezocht. Maar dat terzijde.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:24:04 #125
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86675703
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



De selectiecommissie krijgt het nog druk. Afrika heeft nu ook 4 nominaties. Gelijk even het overzicht aanpassen.

Je mag Chili natuurlijk nog steeds ondersteunen met pro-argumenten ten opzichte van een ander land in die groep. B-)
Dus je mag maar één land nomineren maar wel voor een al genomineerd land extra argumenten aandragen? ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 15:34:13 #126
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86676052
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:24 schreef De_Hertog het volgende:
Dus je mag maar één land nomineren maar wel voor een al genomineerd land extra argumenten aandragen? ;)
Was ik niet duidelijk genoeg?

Ja, je mag maar één land nomineren, tenzij je een zwangere vrouw genaamd Hik bent. Dan twee. Voor al genomineerde landen mag iedereen extra argumenten aandragen. Al staat het wel wat vreemd als je dat doet voor een land dat in dezelfde groep valt als jouw nominatie. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:56:16 #127
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86676848
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Veel groter wil natuurlijk niet zeggen dat ze daarmee zoveel beter zijn als dobbelland. Grote delen met helemaal niets is natuurlijk minder dobbelsteenvriendelijk dan een kleine concentratie van veel.

Sowieso hebben we met de VS een probleem dat zowel costa als ik al een aardig aantal staten hebben bezocht. Maar dat terzijde.
Ik weet niet welke staten jullie al zijn geweest, maar de VS is echt groter en niet alleen in oppervlakte. Panama is gewoon iets anders.

Puur gekeken naar diversiteit en reisgemak zijn de 50 VS staten denk ik wel #1 in de wereld.
reset
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 16:05:07 #128
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86677210
Ik geloof niet dat ik je post begrijp, maar dat kan ook aan mij liggen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:20:50 #129
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86677799
De VS heeft meer mogelijkheden om te dobbelen, maar dat wil niet zeggen dat Panama tekort komt. ;)
reset
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:27:35 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86678081
hawaii/alaska is ook vs natuurlijk :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86679300
Tot wanneer gaat het nomineren eigenlijk door? Tot elk land ter wereld genoemd is? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2010 16:54:43 ]
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:57:19 #132
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_86679443
Totdat er minstens 6 in elke categorie zitten? Ik kan ze wel aanvullen, maar ik mag niet meer..
reset
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 17:13:08 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86680033
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:54 schreef k_man het volgende:
Tot wanneer gaat het nomineren eigenlijk door? Tot elk land ter wereld genoemd is? :P
We hebben het topic op zondagavond 20.00 uur geopend, dus ik denk tot komende zaterdagavond 20.00 uur. Precies zes dagen voor de nominaties is wel mooi. Vanaf dat moment kan er niet meer genomineerd worden, maar mag er wel nog gediscussieerd worden. Wanneer de selectiecommissie bijeen kan komen voor de selectie per continent is nog niet bekend, maar t.z.t. laten we dat wel weten. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 18:09:38 #134
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_86682164
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:20 schreef UIO_AMS het volgende:


Sowieso hebben we met de VS een probleem dat zowel costa als ik al een aardig aantal staten hebben bezocht. Maar dat terzijde.
Nou dan dobbel je om de staten die jullie beiden nog niet hebben bezocht, wedden dat het er een hoop zijn 8-).
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_86682328
Is het niet eerst slimmer om gewoon één van de zes bezoekbare continenten (ik reken Antarctica even niet mee) te dobbelen, zodat er flink wat afvalt? :).
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:22:13 #136
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_86682486
Ben ik al argumenten aan het zoeken, inclusief te dobbelen wijngebieden........ staan we op de zwarte lijst -O-
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:15 #137
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86689874
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:16 schreef Rolmaat het volgende:
Is het niet eerst slimmer om gewoon één van de zes bezoekbare continenten (ik reken Antarctica even niet mee) te dobbelen, zodat er flink wat afvalt? :).
Het zou in ieder geval een stuk eenvoudger zijn. Dat is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan slimmer. :). Efficiency is niet een doel voor de dobbelsteen.

We hebben voor deze aanpak gekozen, omdat we bij het bedenken van ons doel tegen een aantal problemen opliepen. Het doel van dit dobbelsteenavontuur is een interactieve onderneming met wereldwijde mogelijkheden.

Een probleem met jouw voorgestelde aanpak is bijvoorbeeld Oceanië, waar buiten Nieuw Zeeland en Australië niet bijzonder veel groot genoeg is voor een dobbelsteenavontuur.

De Amerikaanse continenten leveren ook een probleem op. Het aantal landen in Noord Amerika is gewoonweg te klein.

Een land op één van die continenten zou een veel grotere kans hebben dan een land in Afrika. Nu hebben we een redelijk aantal landen dat groot genoeg is per continent.

Tot slot is dit gewoon leuker. Als we gelijk begonnen waren met het door de dobbelsteen laten bepalen welk continent we zouden bezoeken, zou de mogelijke input van de users van FOK! voor het te bezoeken land redelijk beperkt zijn. Nu kan men over een groot aantal landen input leveren met zowel de voors als tegens.

Nu is natuurlijk de vraag die bij mij opkomt: Heb jij nog een nominatie voor ons? :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 21:38:04 #138
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86690241
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:09 schreef Skaai het volgende:
Nou dan dobbel je om de staten die jullie beiden nog niet hebben bezocht, wedden dat het er een hoop zijn 8-).
Mochten de Verenigde Staten na de selectiecommissie en de dobbelsteenworp uit de bus komen vallen, zien we wel weer verder. Er is inderdaad meer dan genoeg van dat land dat we niet gezien hebben. :)

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:22 schreef Gaoxing het volgende:
Ben ik al argumenten aan het zoeken, inclusief te dobbelen wijngebieden........ staan we op de zwarte lijst -O-
Sorry Gaoxing, maar Thailand heb ik al eens gezien en er is nog zoveel nieuws te zien in nog niet bezochte landen. :) Wellicht heb je een andere nominatie voor ons in gedachten. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:08:45 #139
202348 Susi
Temple of Love
pi_86694663
Rossija. Altijd leuk.
Natuurlijk is er Moskou, met natuurlijk het Rode Plein, het Kremlin, de paleizen en het metrosysteem met de hondjes die ook in en uitstappen. Daarnaast ben je in vier of vijf uur met de trein in Sint Petersburg, waar je zeker een week kunt verblijven. Na drie dagen heb je nog niet alles in het Hermitage gezien, daarnaast is er een vrij grote Nederlandse/Vlaamse afdeling schilderijen. In de avond kun je nog naar het Mariinskitheater met haar gezelschap. Bovendien zijn de orthodoxe kerken fascinerend zo mooi, en het is zeer aan te raden een keer een stuk van een dienst mee te maken.
Binnen Rusland kun je veel kanten op met het vliegtuig en de trein. Ik zou jullie aanraden om richting de Oeral te gaan en contact te leggen met de lokale bewoners. In een oud busje mét uitzicht op de asfalt (als je naar beneden kijkt), kun je overal komen. De mensen buiten de steden leven voornamelijk nog in oude kolchozen, hun dorp is volgens een bepaald patroon opgebouwd. Met een beetje geluk ontmoet je Russen met een eigen stokerij of inheemse volkeren, die nog riten uitvoeren vanuit hun eigen oude volkscultuur.
De Altajbergen zijn ook schitterend, kom je nog vlak bij het Baikalmeer ook.
Aangezien jullie mij weerbare mannen lijken die niet voor een gat te vangen zijn, kunnen jullie dit land vast aan *O*

En, vodka !
Daarnaast kunnen jullie als opwarmertje de afleveringen van Jelle Brandt Corstius bekijken.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 23:41:16 #140
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86695929
Rusland is reeds bezocht door Costadibalkoni die met de trein dwars door het land is gegaan. Vandaar dat we die al uitgesloten hebben zoals in de openingspost staat. Wellicht heb je een andere optie?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:45:35 #141
202348 Susi
Temple of Love
pi_86696095
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Rusland is reeds bezocht door Costadibalkoni die met de trein dwars door het land is gegaan. Vandaar dat we die al uitgesloten hebben zoals in de openingspost staat. Wellicht heb je een andere optie?
Oh, excuus, ik heb serieus de openingspost gelezen maar niet helemaal ofzo. Even nadenken :)
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 10:13:57 #142
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86702694
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:45 schreef Susi het volgende:
Oh, excuus, ik heb serieus de openingspost gelezen maar niet helemaal ofzo. Even nadenken :)
Geeft niks hoor. Ik ben ook benieuwd naar de Russische landschappen en cultuur. Zeker sinds de diverse afleveringen van Jelle Brandt Corstius in Rusland.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86717026
Ja, daar ben ik dan! :o

Ik ga voor Yap! Dat is een eilandengroepje tussen Palau en Guam in en boven Nieuw Guinea. En aangezien het waarschijnlijk geen lange tijd dobbelsteenavonturen kan geven valt het het beste te combineren :)

Maar Yap dus! http://nl.wikipedia.org/wiki/Yap

Waarom Yap? Omdat ik het reisverslag had gelezen van twee Nederlanders op wereldreis en ze zijn in de meest bijzonder landen geweest (ook in Noord-Korea bijv), maar ze vonden Yap het geweldigst van hun hele reis! :o In Yap spreekt iedereen overigens gewoon Engels en kan je met dollars betalen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 17:10:06 #144
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86717155
Maar lieve Isabeau, Yap is met 102 km2 veel te klein voor een dobbelavontuur.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:13:05 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86717260
mensen die OPs niet lezen :( :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86717347
Micronesia/Polynesia wil ik ook zeker een keer heen O+
404 - Not Found
  woensdag 22 september 2010 @ 17:20:41 #147
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_86717572
Alaska. Niet een land opzich, maar aangezien het gescheiden ligt van Amerika toch maar apart.

Omdat (even gestolen van een kennis van me):

Afbeelding 1

Afbeelding 2

Ik hoop dat je de poster van Homer kent, in de Simpsons Movie? Kijk en vergelijk!
Afbeelding 3

Misschien is het landschap teveel 'van hetzelfde'. Maar iets mooiers 'van hetzelfde' krijg je waarschijnlijk niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:22:30 ]
pi_86718147
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:10 schreef UIO_AMS het volgende:
Maar lieve Isabeau, Yap is met 102 km2 veel te klein voor een dobbelavontuur.
Combineren!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86725360
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:10 schreef UIO_AMS het volgende:
Maar lieve Isabeau, Yap is met 102 km2 veel te klein voor een dobbelavontuur.
De FSM daarentegen is een stuk groter met zijn 702 km² ;) maar nog steeds te klein...

Combineer het met Palau, het meest geweldige land op aarde O+ ligt ook in de regio en je kunt iedere dag dobbelen of je voor de verse tuna, snapper of baracuda gaat :9
Daarnaast kun je dobbelen of je weer gaat duiken tussen de manta's/reefsharks/tuna's die dag of misschien toch tussen 50 miljoen kwallen in Jellyfish Lake *O*

Palau O+

19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 20:41:57 #150
45833 crew  Fogel
pi_86725780
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:20 schreef Darkestrah het volgende:
Alaska. Niet een land opzich, maar aangezien het gescheiden ligt van Amerika toch maar apart.


Misschien is het landschap teveel 'van hetzelfde'. Maar iets mooiers 'van hetzelfde' krijg je waarschijnlijk niet.
:{w Kan je beter naar Noorwegen gaan, heb je ook zo'n landschappen, maar niet uitsluitend. Voor een dobbelsteen is variatie nodig
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 22 september 2010 @ 21:22:13 #151
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_86727859
Na multimediaal aandringen van UIO ook maar besloten een nominatie te doen. :s)

Ik nomineer *O* Griekenland *O* .

Waarom?! Het is een van mijn favoriete landen, met name vanwege het rijke culturele verleden, waar je elke honderd passen tegenaan loopt:





Afbeelding 3

Afbeelding 4

Afbeelding 5



De mensen zijn er altijd jofel:





En ze houden van oudsher al van zuipen:

Afbeelding 9

De natuur is misschien niet zo indrukwekkend als sommige andere nominaties, maar nog altijd erg mooi:

Afbeelding 10





Odysseus beleefde ooit al zijn eigen hilarische, soms wat dodelijke, maar zeer geslaagde dobbelsteen avontuur in en rondom Griekenland; later door de linkse media heel lame omgedoopt tot "De Odyssee":

Afbeelding 13

Afbeelding 14



Je hebt er talloze chille eilanden; perfect geschikt voor een dobbel trip:

Afbeelding 16



En natuurlijk is er ook het hilarische penis festival in Tyrnavo:





En bovendien hebben ze geen cent te makken, dus alles is goedkoop en ze kunnen jullie geld goed gebruiken :Y

Kortom: meer dan genoeg redenen om Griekenland tot één van de dobbelopties te maken! O+ ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 22-09-2010 22:42:28 (Lay out deed moeilijk) ]
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 22:31:14 #152
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86731439
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:20 schreef Darkestrah het volgende:
Alaska. Niet een land opzich, maar aangezien het gescheiden ligt van Amerika toch maar apart.

Omdat (even gestolen van een kennis van me):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik hoop dat je de poster van Homer kent, in de Simpsons Movie? Kijk en vergelijk!
[ afbeelding ]

Misschien is het landschap teveel 'van hetzelfde'. Maar iets mooiers 'van hetzelfde' krijg je waarschijnlijk niet.
Als de VS de voorronden doorkomt, krijgt Alaska een kans. :)

quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Combineren!
Doe dan een voorstel! :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 september 2010 @ 22:42:54 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86732082
Ik geef nog een reden waarom Indonesie:

• 25 november 1833 - Aardbeving op Sumatra met de kracht van ongeveer 9,0. Aantal slachtoffers onbekend. Tsunami richtte mogelijk schade aan op de Seychellen aan de andere kant van de Indische Oceaan.[1]
• 21 januari 1917 - Bali (Indonesië) - 15 000 doden
• 26 mei 2006 - Aardbeving Java 2006, 6234 doden.
• 30 september 2009 - Aardbeving van Padang op het Indonesische eiland Sumatra met een kracht van 7.6; zeker 777 doden. Deze aardbeving veroorzaakte kort erna vermoedelijk een tweede aardbeving met een kracht van 6,8.
• 14 maart 2010 - Aardbeving in Indonesië nabij de stad Jakarta met een kracht van 7,0 op de Schaal van Richter. Er werden geen doden gemeld, en ook werd geen tsunami waarschuwing uitgegeven.[3]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 22:45:49 #154
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86732236
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:22 schreef Zhenar het volgende:
Na multimediaal aandringen van UIO ook maar besloten een nominatie te doen. :s)

Ik nomineer *O* Griekenland *O* .

Waarom?! Het is een van mijn favoriete landen, met name vanwege het rijke culturele verleden, waar je elke honderd passen tegenaan loopt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Afbeelding 3

Afbeelding 4

Afbeelding 5

[ afbeelding ]

De mensen zijn er altijd jofel:

[ http://www.greekdancemonterey.org/images/tv3.jpg&t=1]afbeelding ]

[ afbeelding ]

En ze houden van oudsher al van zuipen:

Afbeelding 9

De natuur is misschien niet zo indrukwekkend als sommige andere nominaties, maar nog altijd erg mooi:

Afbeelding 10

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Odysseus beleefde ooit al zijn eigen hilarische, soms wat dodelijke, maar zeer geslaagde dobbelsteen avontuur in en rondom Griekenland; later door de linkse media heel lame omgedoopt tot "De Odyssee":

Afbeelding 13

Afbeelding 14

[ afbeelding ]

Je hebt er talloze chille eilanden; perfect geschikt voor een dobbel trip:

Afbeelding 16

[ afbeelding ]

En natuurlijk is er ook het hilarische penis festival in Tyrnavo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En bovendien hebben ze geen cent te makken, dus alles is goedkoop en ze kunnen jullie geld goed gebruiken :Y

Kortom: meer dan genoeg redenen om Griekenland tot één van de dobbelopties te maken! O+ ^O^
Griekenland zetten we er bij.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 22 september 2010 @ 22:49:12 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86732390
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:22 schreef Zhenar het volgende:
later door de linkse media heel lame omgedoopt tot "De Odyssee":
Dit is niet echt een topic waarin ik een links/rechts discussie had verwacht :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 september 2010 @ 22:49:52 #156
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86732423
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik geef nog een reden waarom Indonesie:

• 25 november 1833 - Aardbeving op Sumatra met de kracht van ongeveer 9,0. Aantal slachtoffers onbekend. Tsunami richtte mogelijk schade aan op de Seychellen aan de andere kant van de Indische Oceaan.[1]
• 21 januari 1917 - Bali (Indonesië) - 15 000 doden
• 26 mei 2006 - Aardbeving Java 2006, 6234 doden.
• 30 september 2009 - Aardbeving van Padang op het Indonesische eiland Sumatra met een kracht van 7.6; zeker 777 doden. Deze aardbeving veroorzaakte kort erna vermoedelijk een tweede aardbeving met een kracht van 6,8.
• 14 maart 2010 - Aardbeving in Indonesië nabij de stad Jakarta met een kracht van 7,0 op de Schaal van Richter. Er werden geen doden gemeld, en ook werd geen tsunami waarschuwing uitgegeven.[3]
5 aardbevingen... Had je er niet nog eentje meer kunnen vinden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 22:50:12 #157
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86732441
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik geef nog een reden waarom Indonesie:

• 25 november 1833 - Aardbeving op Sumatra met de kracht van ongeveer 9,0. Aantal slachtoffers onbekend. Tsunami richtte mogelijk schade aan op de Seychellen aan de andere kant van de Indische Oceaan.[1]
• 21 januari 1917 - Bali (Indonesië) - 15 000 doden
• 26 mei 2006 - Aardbeving Java 2006, 6234 doden.
• 30 september 2009 - Aardbeving van Padang op het Indonesische eiland Sumatra met een kracht van 7.6; zeker 777 doden. Deze aardbeving veroorzaakte kort erna vermoedelijk een tweede aardbeving met een kracht van 6,8.
• 14 maart 2010 - Aardbeving in Indonesië nabij de stad Jakarta met een kracht van 7,0 op de Schaal van Richter. Er werden geen doden gemeld, en ook werd geen tsunami waarschuwing uitgegeven.[3]
Als je het zo brengt, is het wel wat luguber. De epicentra die we eerder bezocht hebben, waren zonder doden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 22:51:36 #158
45833 crew  Fogel
pi_86732511
Oh, als we met aardbevingen gaan gooien, doe ik mee :)


Dat (de rode vlekken) zijn de aardbevingen die tot dusverre dit jaar geregistreerd zijn.

Maar, om een dobbelreis wat makkelijker te maken, is er ook een tool ontwikkeld waarmee je op een periode kan zoeken en het resultaat krijg je dan zowel op een afbeelding zoals de bovenstaande te zien, als in een nette lijst met de exacte GPS coordinaten.
http://www.jordskjelv.no/qsearch/
Wat wil een dobbelaar nog meer (met betrekking tot aardbevingen)?

quote:
Dato Kl. Bredde- Lengde- Styrke Sted
(Lokal tid) grad grad
10/02/2010 07:04:38 59.80 6.46 2.2 Ca. 18 km nord-nordoest for Sauda
01/03/2010 01:41:48 62.01 4.74 2.1 Ca. 20 km vest-nordvest for Måløy
27/04/2010 23:22:47 66.77 13.76 2.2 Ca. 54 km vest-nordvest for Mo i Rana
28/04/2010 05:16:36 69.20 23.73 3.3 Ca. 33 km nordoest for Kautokeino
OK, het zijn zwakke bevingen, maar dat mag de pret niet drukken. Aardbevingen van meer dan 6, zijn niet leuk voor een dobbelsteen (en ook niet voor de inwoners van het land waar de aardbeving plaatsvind).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 september 2010 @ 22:54:13 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86732629
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Als je het zo brengt, is het wel wat luguber. De epicentra die we eerder bezocht hebben, waren zonder doden.
wiki he... was snel knip- en plakwerk. Maar het is wel zo dat aardbevingen daar zelden zonder slachtoffers zijn, helaas.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 22 september 2010 @ 22:54:46 #160
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_86732650
Potverdikkie, het wordt echt een mooi lijstje van opties. Ik ben benieuwd wat er allemaal tot a.s. zaterdag nog bijkomt.

Een puntje voor de rest van de selectie commissie: Helaas zie ik het complete lijstje pas maandag, want ik ben mij dit weekend ongans aan het zuipen op het Oktoberfest. :P
...Die Antwoord...
  woensdag 22 september 2010 @ 22:59:06 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86732832
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:54 schreef costadibalkoni het volgende:
Een puntje voor de rest van de selectie commissie: Helaas zie ik het complete lijstje pas maandag, want ik ben mij dit weekend ongans aan het zuipen op het Oktoberfest. :P
1, 2, 3, 4, 5 of 6 liter bier?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 23:07:20 #162
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86733202
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:54 schreef costadibalkoni het volgende:
Potverdikkie, het wordt echt een mooi lijstje van opties. Ik ben benieuwd wat er allemaal tot a.s. zaterdag nog bijkomt.

Een puntje voor de rest van de selectie commissie: Helaas zie ik het complete lijstje pas maandag, want ik ben mij dit weekend ongans aan het zuipen op het Oktoberfest. :P
Ach, dan hebben de mensen nog wat extra tijd om hun land te promoten ten opzichte van de andere landen in hun groep. En hebben wij wat extra tijd om een werkbare manier voor de selectiecommissie te bedenken.

Wat dat laatste betreft gaat mijn eerste gedachte uit naar een soort puntensysteem, waarbij de leden van de commissie per continent aan hun top zoveel punten toekent. En bij een gelijke stand voor de derde plaats is de beslissing van de voorzitter doorslaggevend. Of zoiets.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86734328
Ik ga geen land aandragen, dus wil in ruil voor een glas ranja wel in de selectiecommissie :)
pi_86734530
Tof idee! Ik ga nog even nadenken over een bestemming. Helaas zelf nog nooit buiten Europa geweest, dus :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 23:42:19 #165
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86734670
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:32 schreef DutchTrain het volgende:
Ik ga geen land aandragen, dus wil in ruil voor een glas ranja wel in de selectiecommissie :)
Prima. Dan zijn we met 4. Afgaande op de standaard dobbelsteen is 6 wel het maximum aantal leden voor de selectiecommissie.
Dat scheelt ook een hoop rekenwerk achteraf mocht er plotseling een run zijn op de positie van commissielid.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 23:43:27 #166
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86734710
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:37 schreef Mikkie het volgende:
Tof idee! Ik ga nog even nadenken over een bestemming. Helaas zelf nog nooit buiten Europa geweest, dus :P
We sluiten Europa niet uit hoor. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:52:11 #167
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_86734980
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:45 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Griekenland zetten we er bij.
Al mn mooie plaatjes, wat doe je! :'(
Zijn die niet te resizen ofzo -O- :')
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 22 september 2010 @ 23:59:08 #168
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_86735142
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

1, 2, 3, 4, 5 of 6 liter bier?
Ja! Oftewel ik begin met 1 en eindig wel haast zeker met 6. Ik heb daar natuurlijk wel even de tijd voor nodig. gelukkig doe je wel eventjes met een Maß.
...Die Antwoord...
  donderdag 23 september 2010 @ 01:51:33 #169
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_86736963
Ok, de argumenten voor Argentinië!

• Buenos Aires is een stad die je gezien moet hebben

• Zeer veelzijdig land, van woestijnen in het noordwesten, junglegebieden in het noordoosten, uitgestrekte pampa´s in het midden met veeeeeeel koeien (en dus veel parilla´s, ofwel barbecues) en gaucho´s, enorm uitgestrekt wijngebied in het westen, een lange kusstrook met bijbehorend dierenleven (walvissen, pinguins, zeeolifanten en zeeleeuwen), een geweldig merengebied rondom Bariloche (en een TRV-meet!) met prachtige uitzichtpunten die in de top 10 van mooiste uitzichtpunten ter wereld staan, beroemde gletsjers (zoek ook even naar Anthony Bourdais in Patagonie!) in het zuidwesten en het eind van de wereld bij Vuurland.

• Voor autofanaten een uitstekende keuze om flink kilometers te maken, naast het feit dat ´s werelds beste F1-coureur Fangio hier geboren is en er ook een museum staat nabij Tandil.

• En natuurlijk om extra reclame te maken voor Argentinie en dan in het bijzonder voor Tipica Reizen, omdat ik dat zelf op Fok niet meer mag doen...

Alvast een optie voor de dobbelsteen: wel of geen mate drinken _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 09:39:52 #170
45833 crew  Fogel
pi_86739761
En hoe zit het met de aardbevingen daar, flipsen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 09:44:20 #171
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86739879
Noem je nu net die ene stad in Argentinië waar ik al geweest ben, als de stad die ik gezien moet hebben. Maar goed, dat was alleen een weekendtrip. B-) Die afleverng van Anthony Bourdain in Patagonië heb ik natuurlijk wel gezien.

Argentinië nu ook officieel genomineerd. *O*
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86740355
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:39 schreef Fogel het volgende:
En hoe zit het met de aardbevingen daar, flipsen?
Huilen om aardbevingen :')

Komop zeg, hoe groot is die kans?
404 - Not Found
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 10:03:47 #173
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86740469
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:00 schreef Zwappel het volgende:
Huilen om aardbevingen :')

Komop zeg, hoe groot is die kans?
Het gaat niet om het risico temidden van een aardbeving terecht te komen, Zwappel. Tijdens de eerste twee dobbelsteenavonturen hebben we epicentra bezocht. Die traditie houden we in stand, geloof ik. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86743433
tof topic, even lekker meelurken. krijg altijd reiskriebels van de dobbelsteentopics :D

Van de reeds genoemde landen zou ik pleiten voor Chili, Iran of Japan. Ik mis eigenlijk alleen Ethiopie in het lijstje voor afrika. Totaal geen ervaringen mee, maar op de een of andere manier fascineert dit land mij best wel... alleen geen idee of het dobbelbaar is :d

hoort Puerto Rico trouwens niet bij de VS officieel bij de VS en staat het dus niet onterecht in het lijstje zuid amerika?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_86743695
quote:
Op donderdag 23 september 2010 01:51 schreef flipsen het volgende:
Ok, de argumenten voor Argentinië!

• Buenos Aires is een stad die je gezien moet hebben

• Zeer veelzijdig land, van woestijnen in het noordwesten, junglegebieden in het noordoosten, uitgestrekte pampa´s in het midden met veeeeeeel koeien (en dus veel parilla´s, ofwel barbecues) en gaucho´s, enorm uitgestrekt wijngebied in het westen, een lange kusstrook met bijbehorend dierenleven (walvissen, pinguins, zeeolifanten en zeeleeuwen), een geweldig merengebied rondom Bariloche (en een TRV-meet!) met prachtige uitzichtpunten die in de top 10 van mooiste uitzichtpunten ter wereld staan, beroemde gletsjers (zoek ook even naar Anthony Bourdais in Patagonie!) in het zuidwesten en het eind van de wereld bij Vuurland.

• Voor autofanaten een uitstekende keuze om flink kilometers te maken, naast het feit dat ´s werelds beste F1-coureur Fangio hier geboren is en er ook een museum staat nabij Tandil.

• En natuurlijk om extra reclame te maken voor Argentinie en dan in het bijzonder voor Tipica Reizen, omdat ik dat zelf op Fok niet meer mag doen...

Alvast een optie voor de dobbelsteen: wel of geen mate drinken _O-
Mate O+

En ga anders lekker naar het noorden? Prachtige watervallen bij Iguazu, mooie natuur in Salta wat trouwens ook een prachtige stad is. Zoutvlaktes bij Jujuy. Kortom, Argentina O+
Koning.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:05:52 #176
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_86744164
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:39 schreef Fogel het volgende:
En hoe zit het met de aardbevingen daar, flipsen?
Langs de grens met het Andesgebergte, uiteraard :Y Mendoza heeft vroeger een échte gehad, maar verder naar het noorden toe ook meer dan genoeg epicentra hoor :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_86744902
Van Japan (en bijvoorbeeld Korea, maar die is nog niet genoemd) lijkt het mij wel aardig dat het daar bij een dobbelsteenavontuur niet zo erg is als je niks begrijpt van al die vreemde tekens op de menukaart etc. ;)

En het is daar vast ook niet al te moeilijk om het epicentrum van een aardbeving te bezoeken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 12:27:28 ]
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 13:31:50 #178
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86747088
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:44 schreef polariteit het volgende:
tof topic, even lekker meelurken. krijg altijd reiskriebels van de dobbelsteentopics :D
Wij ook! :D
quote:
Van de reeds genoemde landen zou ik pleiten voor Chili, Iran of Japan. Ik mis eigenlijk alleen Ethiopie in het lijstje voor afrika. Totaal geen ervaringen mee, maar op de een of andere manier fascineert dit land mij best wel... alleen geen idee of het dobbelbaar is :d
Is dat een nominatie voor Ethiopië? Het is misschien niet zo dobbelbaar als Frankrijk of Oostenrijk, maar dat zijn maar weinig landen in Afrika. Verder hoef je zelf geen ervaring met een land te hebben om het op te geven als nominatie. :)
quote:
hoort Puerto Rico trouwens niet bij de VS officieel bij de VS en staat het dus niet onterecht in het lijstje zuid amerika?
Dat is wel erg veel niet in één zin. Puerto Rico is wel gelinkt aan de VS, maar de meerderheid is tegen het vormen van een staat binnen de VS. En als Caribisch eiland staat het prima in de groep van Zuid Amerika en de Caribische eilanden. ^O^.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 13:33:55 #179
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86747166
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:26 schreef Igen het volgende:
Van Japan (en bijvoorbeeld Korea, maar die is nog niet genoemd) lijkt het mij wel aardig dat het daar bij een dobbelsteenavontuur niet zo erg is als je niks begrijpt van al die vreemde tekens op de menukaart etc. ;)

En het is daar vast ook niet al te moeilijk om het epicentrum van een aardbeving te bezoeken.
En is dit een nominatie voor Zuid Korea? Een onbegrijpelijke menukaart is natuurlijk een dobbelobject bij uitstek. :D
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86748113
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



En is dit een nominatie voor Zuid Korea? Een onbegrijpelijke menukaart is natuurlijk een dobbelobject bij uitstek. :D
Nee, ik wilde alleen de nominatie van Zwappel een beetje extra ondersteunen. :)
pi_86750706
quote:
Is dat een nominatie voor Ethiopië? Het is misschien niet zo dobbelbaar als Frankrijk of Oostenrijk, maar dat zijn maar weinig landen in Afrika. Verder hoef je zelf geen ervaring met een land te hebben om het op te geven als nominatie.
ja :D
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 15:23:11 #182
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86751200
Dan wordt het tijd voor de vierde update van de nominaties tot dusver:

Afrika
Ethiopië (polariteit)
Kenia (Dagonet)
Mali (Tweede van Hik)
Marokko (De_Hertog)
Zimbabwe (AKnynke)
...

Azië en de Pacifische eilanden
Indonesië (Sjeen, met steun van Blik)
Iran (k_man)
Japan (Zwappel, met steun van Igen)
Jordanië (Basboussa)
Kazachstan (snappik)
Papoea Nieuw Guinea (Linkse_Boomknuffelaar)
Syrië (cptmarco)
Taiwan (Swetsenegger)
Vietnam (Veersesmurf)
...

Europa
Azerbaijan (on_air) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
Duitsland (Oksel)
Griekenland (Zhenar, met steun van MissBliss)
IJsland (Cat22)
Noorwegen (Fogel uiteraard)
Portugal (T-lecom)
Turkije (yvonne) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
...

Noord en Midden Amerika
Belize (Steven184)
Canada (JohnnyKnoxville, met steun van Misstique en NJ)
Panama (Individual)
Verenigde Staten (Skaai, met steun van Darkestrah)
...

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Argentinië (flipsen natuurlijk, met steun van tha_dark)
Chili (MissBliss, met steun van OA en Dagonet)
Colombia (Hik)
Jamaica (Durjee)
Puerto Rico (en US Virgin Islands) (Brighteyes, met steun van stbabylon)
...

Als een land al opgegeven is als nominatie, mag je natuurlijk ook argumenten voor dat land aanbrengen. Of tegenargumenten. FOK! is en blijft natuurlijk een discussieplatform. En er is maar een beperkt aantal opties per continent toegestaan.

De selectiecommissie (bestaande uit voorzitter Re, UIO_AMS, Costadibalkoni, DutchTrain en nog 2 vacatures) selecteert van de genomineerde landen de 3 best beargumenteerde landen voor de shortlist per continent. :)

Nomineren of opgeven voor de selectiecommissie kan nog tot zaterdagavond 20u00!
Commissieleden mogen niet nomineren, of een nominatie openlijk steunen.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 13:21:13 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86751320
Ik steun Zhenar en Griekenland!
Afgelopen zomer ben ik een weekje op Kreta geweest en dat was zo leuk *O*
En Athene lijkt me ook prachtig om eens te zien! Verder wil ik jullie de sirtaki zien dansen (opdracht-idee B-) )
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_86751957
Wat is er eigenlijk te zien in een epicentrum?
Weet niet wat ik me er bij moet voorstellen eig :D
404 - Not Found
pi_86755222
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:42 schreef Zwappel het volgende:
Wat is er eigenlijk te zien in een epicentrum?
Dat is nou net de opdracht.
pi_86766471
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:54 schreef costadibalkoni het volgende:
Potverdikkie, het wordt echt een mooi lijstje van opties. Ik ben benieuwd wat er allemaal tot a.s. zaterdag nog bijkomt.

Een puntje voor de rest van de selectie commissie: Helaas zie ik het complete lijstje pas maandag, want ik ben mij dit weekend ongans aan het zuipen op het Oktoberfest. :P
Heb je je dobbelsteen mee zodat ik je kan herkennen? ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 23 september 2010 @ 21:34:37 #187
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86767098
Ik vind het nabije oosten een beetje ondervertegenwoordigd en daar ik de meeste ervaring heb met Jordanie, ga ik die nomineren, gewoon omdat het kan.



Allereerst omdat:



Afbeelding 3




Maar vergeet niet in de voetsporen te treden van:


Spreekt voor zich.

Maar Jordanie is ook

- Op mount Nebo kijken of je Jeruzalem kan zien liggen
- Tussen Arabische Golftoeristen en hun harems waterpijp roken in Shmeisani
- Het ontbrekende nachtleven in Amman verkennen
- Goedkoop sjoppen in een vluchtelingenkamp waar Hamas openlijk gesteund wordt en waar je eigenlijk niet zo welkom bent
- Op zoek naar Oryxen in Shawmari
- In Zarqa op zoek naar de familie van wijlen Zarqawi

En als laatste, omdat het toch altijd weer verrast:


[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:19:47 ]
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 22:44:35 #188
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86770955
De steun voor Griekenland en de nominatie van Jordanië zijn opgenomen in de lijst. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 23 september 2010 @ 23:32:34 #189
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86772845
Ik snap het niet helemaal. Hoeveel landen mag je steun geven?

Ik wilde sowieso Noorwegen steunen. Geweldig land, Geniaal prachtige natuur. De ruimte, de rust, en legio mogelijkheden om er een spannende rondreis van te maken.

Afgelopen zomer ben ik met een auto naar de Noordkaap toegereden, heen door Zweden en terug twee weken door Noorwegen heengereisd. Noorwegen heeft een boel te bieden, ook op cultureel vlak.

Afbeelding 1

Afbeelding 2
Henningsvear

Afbeelding 3

Afbeelding 4

Afbeelding 5

Afbeelding 6
Nidarosdomen

Afbeelding 7
Trondheim

Afbeelding 8
Geirangerfjord

Afbeelding 9

Afbeelding 10

Afbeelding 11
Stavkerkje in Voss

Afbeelding 12
Bryggen in Bergen

Afbeelding 13
Preikestolen

[ Bericht 18% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:34:19 ]
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 08:00:42 #190
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86777802
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:32 schreef JJH het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Hoeveel landen mag je steun geven?

Ik wilde sowieso Noorwegen steunen. Geweldig land, Geniaal prachtige natuur. De ruimte, de rust, en legio mogelijkheden om er een spannende rondreis van te maken.
Het meest logische is als je per groep maximaal 1 land steunt. En in dit geval noem ik een nominatie dan ook steun aan een land in een groep. Het zou vreemd zijn als je meerdere landen in één groep steunt.

En steunen is eigenlijk niet het juiste woord. Waar het mij om gaat, is dat je met argumenten aangeeft waarom het ene genomineerde land in een groep een betere dobbelbestemming is dan een ander genomineerd land in die groep.

En dan bij voorkeur zonder mooie plaatjes. Hoe goedbedoeld het ook is, met mijn paginainstelling duurt het nu vrij lang voordat dit topic is doorgeladen.

Dat laatste is gelijk ook een algemene opmerking. Vandaar dikgedrukt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:07:30 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86777882
elke user mag een uniek land opgeven en daarbij misschien wat andere landen die al opgegeven zijn steunen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:54:44 #192
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_86783499
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:00 schreef UIO_AMS het volgende:
En dan bij voorkeur zonder mooie plaatjes. Hoe goedbedoeld het ook is, met mijn paginainstelling duurt het nu vrij lang voordat dit topic is doorgeladen.
Maar nu hebben landen waar veel mooie plaatjes bij staan al een voordeel tov nog mooiere landen die geen plaatjes hebben zoals Argentinië -O- Als ik mooie plaatjes van de walvissen, pinguins, woestijnen, jungle, watervallen, Andesgebergte, Patagonië, gletsjers etc. erbij zet heb ik veel meer kans op steun! Dus als je het eerlijk wilt hebben kan je beter óf alle plaatjes uit het topic halen, of iedereen toestemming geven ook mooie plaatjes te plaatsen :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:59:33 #193
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86783673
Telt dit dan ook niet als steun?

quote:
Op maandag 20 september 2010 21:04 schreef Veersesmurf het volgende:
Wilde eerst Marokko als optie geven maar De_Hertog was me voor. Dan ga ik voor Vietnam.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:21:00 #194
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86786556
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Het meest logische is als je per groep maximaal 1 land steunt. En in dit geval noem ik een nominatie dan ook steun aan een land in een groep. Het zou vreemd zijn als je meerdere landen in één groep steunt.

En steunen is eigenlijk niet het juiste woord. Waar het mij om gaat, is dat je met argumenten aangeeft waarom het ene genomineerde land in een groep een betere dobbelbestemming is dan een ander genomineerd land in die groep.

En dan bij voorkeur zonder mooie plaatjes. Hoe goedbedoeld het ook is, met mijn paginainstelling duurt het nu vrij lang voordat dit topic is doorgeladen.

Dat laatste is gelijk ook een algemene opmerking. Vandaar dikgedrukt.
Oké dan steun ik dus Noorwegen, wilde namelijk ook wel IJsland doen, maar die zit in dezelfde groep. :)
En ik had mijn plaatjes nog wel netjes geresized. :@
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 18:47:01 #195
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86799560
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef flipsen het volgende:
Maar nu hebben landen waar veel mooie plaatjes bij staan al een voordeel tov nog mooiere landen die geen plaatjes hebben zoals Argentinië -O- Als ik mooie plaatjes van de walvissen, pinguins, woestijnen, jungle, watervallen, Andesgebergte, Patagonië, gletsjers etc. erbij zet heb ik veel meer kans op steun! Dus als je het eerlijk wilt hebben kan je beter óf alle plaatjes uit het topic halen, of iedereen toestemming geven ook mooie plaatjes te plaatsen :Y
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:59 schreef De_Hertog het volgende:
Telt dit dan ook niet als steun?
De selectiecommissie kijkt niet naar de plaatjes of steunbetuigingen. Alleen naar de argumentatie waarom een land al dan niet een goed dobbelland is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 24 september 2010 @ 19:30:24 #196
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_86801474
Ah, ok... Dat wordt dus Argentinië *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 19:52:09 #197
45833 crew  Fogel
pi_86802392
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:30 schreef flipsen het volgende:
Ah, ok... Dat wordt dus Argentinië Noorwegen*O*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:16:11 #198
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_86806212
Mag je ook de-motiveren? :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 07:50:13 #199
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86819111
Jullie doen het erom hè.

Nou, vooralsnog zie ik niet waarom Argentinië, Noorwegen, Colombia of Mali beter zouden zijn als dobbelbestemming dan de andere landen in de groepen waar zij deel van uitmaken. B-)

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 25-09-2010 08:25:07 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!fossiel zaterdag 25 september 2010 @ 09:34:50 #200
8443 cptmarco
it's captain...
pi_86819871
Heeft iemand Syrië al geroepen??? absoluut het mooiste land waar ik zelf ooit ben geweest...
Het is een bijzonder mooi land met vriendelijke mensen... Niemand die je lastig valt en er is genoeg om te bekijken...

Valt ook goed te combineren met Jordanië... Heb je meteen twee vliegen in één klap...

Syrië heeft de oudste nog bewoonde stad ter wereld, veel oudheden, je kunt er heerlijk eten en er is nauwelijks criminaliteit... :P

Palmyra O+


Bosra


linkje....

[ Bericht 25% gewijzigd door cptmarco op 25-09-2010 10:29:05 ]
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 10:19:16 #201
45833 crew  Fogel
pi_86820606
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 07:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Jullie doen het erom hè.

Nou, vooralsnog zie ik niet waarom Argentinië, Noorwegen, Colombia of Mali beter zouden zijn als dobbelbestemming dan de andere landen in de groepen waar zij deel van uitmaken. B-)
Ik heb even een overzicht gemaakt, maar ik weet niet hoe ik een tabel kan plaatsen hier.
Uit deze analyse blijkt dat Azerbaijan totaal niet onderbouwd is en dus geen geldige optie is voor dit dobbelsteenavondtuur, IJsland is uitsluitend onderbouwd met fotos (en is het enige land waar een negatief dobbeladvies voor is aangedragen wegens het ontbreken van wegen). Portugal kan afvallen wegen "onderbouwing" met uitsluitend fotos, Turkije heeft fotos en een zeer minimale onderbouwing, hetzelfde is zo voor Griekenland, al is de onderbouwing minimaal beter dan die van Turkije.

Dus dan blijft over als wel onderbouwde landen: Duitsland en Noorwegen.

Voor de gehele analyse, verwijs ik naar de link die zo in je PM komt (en die link wijst naar een prive-site, dus hier niet plaatsen aub).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 10:58:51 #202
45833 crew  Fogel
pi_86821372
Voor zowel Duitsland als Noorwegen kan ik genoeg dobbelsteenopties aandragen overigens, wat mij betreft is Noorwegen niet beter/slechter dan Duitsland als een dobbelsteenland.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 12:00:00 #203
45833 crew  Fogel
pi_86822945
En er is een verse aardbeving bijgekomen vannacht: http://www.nettavisen.no/nyheter/article2991502.ece. Lofoten is een mooie plek, dus mocht het Noorwegen worden, en mocht je toevallig deze aardbeving dobbelen, zit je erg goed qua uitzicht :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 12:17:36 #204
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86823433
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:34 schreef cptmarco het volgende:
Heeft iemand Syrië al geroepen??? absoluut het mooiste land waar ik zelf ooit ben geweest...
Het is een bijzonder mooi land met vriendelijke mensen... Niemand die je lastig valt en er is genoeg om te bekijken...

Valt ook goed te combineren met Jordanië... Heb je meteen twee vliegen in één klap...

Syrië heeft de oudste nog bewoonde stad ter wereld, veel oudheden, je kunt er heerlijk eten en er is nauwelijks criminaliteit... :P

Palmyra O+
[ afbeelding ]

Bosra
[ afbeelding ]

linkje....
Mooie optie. Ik zet hem gelijk in het overzicht. ^O^.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 12:43:26 #205
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86824239
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:19 schreef Fogel het volgende:
Ik heb even een overzicht gemaakt, maar ik weet niet hoe ik een tabel kan plaatsen hier.
Uit deze analyse blijkt dat Azerbaijan totaal niet onderbouwd is en dus geen geldige optie is voor dit dobbelsteenavondtuur, IJsland is uitsluitend onderbouwd met fotos (en is het enige land waar een negatief dobbeladvies voor is aangedragen wegens het ontbreken van wegen). Portugal kan afvallen wegen "onderbouwing" met uitsluitend fotos, Turkije heeft fotos en een zeer minimale onderbouwing, hetzelfde is zo voor Griekenland, al is de onderbouwing minimaal beter dan die van Turkije.

Dus dan blijft over als wel onderbouwde landen: Duitsland en Noorwegen.

Voor de gehele analyse, verwijs ik naar de link die zo in je PM komt (en die link wijst naar een prive-site, dus hier niet plaatsen aub).
Geweldig overzicht. Ontzettend handig zo'n tabel. :D Uiteraard kan de inhoud nog wijzigen totdat de selectiecommissie tijd heeft om haar werk te doen. Tot die tijd kan men gewoon doorgaan met argumenten aandragen.

Het belangrijkste selectiecriterium is:
Een veelheid aan keuzemateriaal. Zonder keuzes is een dobbelsteen niet nodig. Dus genoeg overnachtingsmogelijkheden, restaurants, activiteiten, musea, nationale parken, landmarks, architectuur, etc.

Ik zal de link hier niet neerzetten. We bedenken wel wat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 13:19:10 #207
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86825565
Jamaica, goed punt ook dat laatste. B-) Ik zet Jamaica gelijk in de lijst van nominaties.

Maar valt er ook veel te dobbelen qua toerisme?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 13:28:43 #208
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86825901
Dan wordt het tijd voor de vijfde update van de nominaties tot dusver:

Afrika
Ethiopië (polariteit)
Kenia (Dagonet)
Mali (Tweede van Hik)
Marokko (De_Hertog)
Zimbabwe (AKnynke)
...

Azië en de Pacifische eilanden
Indonesië (Sjeen, met steun van Blik)
Iran (k_man)
Japan (Zwappel, met steun van Igen)
Jordanië (Basboussa)
Kazachstan (snappik)
Papoea Nieuw Guinea (Linkse_Boomknuffelaar)
Syrië (cptmarco)
Taiwan (Swetsenegger)
Vietnam (Veersesmurf)
...

Europa
Azerbaijan (on_air) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
Duitsland (Oksel)
Griekenland (Zhenar, met steun van MissBliss)
IJsland (Cat22)
Noorwegen (Fogel uiteraard)
Portugal (T-lecom)
Turkije (yvonne) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
...

Noord en Midden Amerika
Belize (Steven184)
Canada (JohnnyKnoxville, met steun van Misstique en NJ)
Panama (Individual)
Verenigde Staten (Skaai, met steun van Darkestrah)
...

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Argentinië (flipsen natuurlijk, met steun van tha_dark)
Chili (MissBliss, met steun van OA en Dagonet)
Colombia (Hik)
Jamaica (Durjee)
Puerto Rico (en US Virgin Islands) (Brighteyes, met steun van stbabylon)
...

Als een land al opgegeven is als nominatie, mag je natuurlijk ook argumenten voor dat land aanbrengen. Of tegenargumenten. FOK! is en blijft natuurlijk een discussieplatform.

Het belangrijkste selectiecriterium is:
Een veelheid aan keuzemateriaal. Zonder keuzes is een dobbelsteen niet nodig. Dus genoeg overnachtingsmogelijkheden, restaurants, activiteiten, musea, nationale parken, landmarks, architectuur, etc.

De selectiecommissie (bestaande uit voorzitter Re, UIO_AMS, Costadibalkoni, DutchTrain en nog 2 vacatures) selecteert van de genomineerde landen de 3 best beargumenteerde landen voor de shortlist per continent. :)

Nomineren of opgeven voor de selectiecommissie kan nog tot zaterdagavond 20u00!
Commissieleden mogen niet nomineren, of een nominatie openlijk steunen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86829055
eigenlijk mis ik het belangrijkste land van Zuid-Amerika in alle reacties: Bolivia

Juist omdat het een avontuurlijke reis moet worden bepaald door de dobbelsteen is dit eigenlijk een must-go. Bolivia is een land waar je binnen 1 dag in principe alle seizoenen kan bezoeken (oke dan moet je wel de vaart er in hebben.)

Niet voor niets heeft Bolivia 1 van de dikste Lonely Planets ;) Het is een belevenis om van 1 van de laagste landen (Nederland) naar 1 van de hoogste landen te reizen (La Paz heeft zelfs het hoogste vliegveld en is de hoogste hoofdstad ter wereld).

Zo heb je er de zoutvlaktes (Salar de Uyuni):


Kan je er van de gevaarlijkste weg ter wereld fietsen (death road)


Kan je er naar de pampa's (waar je kan zwemmen met zoetwater dolfijnen en krokodillen, piranha's vissen, anaconda's zoeken etc:


De jungle:


Heb je er het hoogste meer ter wereld (titicacameer)


Heb je er allerlei soorten meren (rood, groen noem maar op)


Heb je er een treinen kerkhof


Kan je er een kijkje nemen in de zilvermijnen van Potosi waar nog echt gewerkt wordt


Heb je er het cocamuseum, cocathee, coca kauwen, eigenlijk alles van coca


en vooral heel veel natuur, cultuur en avontuur en elke dag wat anders te doen! (of een dagje in de hangmat natuurlijk!)


Voordeel is dat je met de vliegreis eigenlijk het duurste onderdeel van je vakantie al hebt gehad. 1 euro is ongeveer gelijk aan 10 bolivianos. Leven en hotels zijn er niet duur. Het wordt gezien als het meest diverse land van Zuid Amerika en het zou echt zonde zijn als deze niet op de dobbelsteen komt :) Ik heb er iig 1 van de leukste en meest drukke vakanties beleefd. Elke dag was het weer kiezen tussen alle dingen die er te doen en zien waren. (gaan we vandaag naar de maanvallei (compeleet maanlandschap) of gaan we naar de heksenmarkt, waar de lama foetussen verkopen voor onder de deurmat (geluk)? Er zijn genoeg grotesteden en kleine dorpjes om te overnachten. Eigenlijk is een maand veel te kort om dit gigantische land te zien. Daarnaast is vliegen via Lima vrij normaal waardoor je ook gelijk de kans hebt om via land het land binnen te komen en onderweg langs Machu Pichu te gaan. Ook zijn er zoveel verschillende mogelijkheden qua openbaar vervoer dat je hier zelfs over kan dobbelen, (trufi, taxi, busje, bus etc) Al met al volgens mij en vele anderen het meest diverse land van Zuid Amerika.

[ Bericht 4% gewijzigd door BaggerUser op 25-09-2010 15:10:12 ]
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 15:27:39 #210
45833 crew  Fogel
pi_86829712
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]



Geweldig overzicht. Ontzettend handig zo'n tabel. :D Uiteraard kan de inhoud nog wijzigen totdat de selectiecommissie tijd heeft om haar werk te doen. Tot die tijd kan men gewoon doorgaan met argumenten aandragen.

Het belangrijkste selectiecriterium is:
Een veelheid aan keuzemateriaal. Zonder keuzes is een dobbelsteen niet nodig. Dus genoeg overnachtingsmogelijkheden, restaurants, activiteiten, musea, nationale parken, landmarks, architectuur, etc.

Ik zal de link hier niet neerzetten. We bedenken wel wat.
Kan ik dat lezen als een plus voor Noorwegen? ;)

Voor Noorwegen ontbrak nog het volgende:
Architectuur: Noorwegen is het thuisland van Snøhetta architecten, die onder andere de nieuwe bibliotheek van Alexandria getekend hebben, en de nieuwe opera in Oslo. En mocht je Duitsland dobbelen, kan je toch wat van ze meekrijgen als je naar de Noorse ambassade in Berlijn gaat. Verder zijn er veel traditionele architectuurstijlen te zien overal in het land, in de minder bevolkte gebieden (bijna overal :P) kan je hele stukken vinden waarvan je denkt dat het een openluchtmuseum is.

Eten: De Noorse keuken is vooral thuis in traditionele gerechten. Kenmerk daarvoor is dat het vooral voedzaam moest zijn. Het begrip "het oog wil ook wat" was niet uitgevonden toen de Noorse keuken ontstond. Desalniettemin kan je tegenwoordig zeer goede alternatieven vinden. Er is veel focus op lokaal voedsel en ecologische producten. En als je van vis houdt, zit je natuurlijk ook prima hier. Maar beer, bever, eland, rendier, walvis en andere "aparte" vleessoorten zijn ook goed verkrijgbaar.

Prijsniveau: Algemeen bekend, je komt niet naar Noorwegen voor een goedkope vakantie. Vooral alcohol, tabak en vlees is duur.

Kastelen: Die hebben we hier niet zoveel, maar oude vestigingswerken wel.

Cultuur: Er is vanalles te doen, van culturele "sites" , opera, tot jazzfestivals, blues, tot tja, you name it.

Vrouwelijk schoon: Lelijke vrouwen worden naar Zweden gedeporteerd ;)

Bier/alcohol: Gruwelijk duur voor Nederlandse begrippen, maar er zijn een aantal microbreweries, er is wijnproductie in Noorwegen (zei het minimaal), en akvavit wordt volop geproduceerd.

Veel eilanden: Alleen al de weg naar mijn schoonouders toe is op ca 3000 kleine eilanden gebouwd. Eilanden in overvloed dus.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 25 september 2010 @ 19:31:20 #211
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_86837911
quote:
Bolivia: Het wordt gezien als het meest diverse land van Zuid Amerika
Heb je daar een bron voor :?

Overigens wil ik nog wel een keer naar Bolivia, moet ik eerlijk bekennen. De Salar de Uyuni is natuurlijk niet te vergelijken met de Salinas Grandes in Argentinië en de Death Road wil ik ook een keer zien. Of ik daar dan ook ga fietsen is een tweede, maar had er laatst wel een leuk artikel over gelezen :Y En het treinenkerkhof lijkt me ook wel een leuke bestemming.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_86838416
IJsland mist onderbouwing? :D :@

Oké, komtie:
Eerste keuze: Zomer of winter?
Hoe kom je er? Even: boot. Oneven: vliegtuig.

Oudste democratie ter wereld, in Thingvallir kun je er van alles over bekijken. Dobbelsteen opdracht: loop je de hele kloof waar de Eupopese en Amerikaans aardschollen uiteenschuiven door, langs de bovenkant terug en steek je de rivier over of wandel je precies hetzelfde pad weer terug?
Reykjavik: boordevol kunst en cultuur en voldoende guesthouses, hotels en andere accommodaties om te dobbelen. Idem dito voor restaurants. Die je trouwens in de grotere dorpen ook wel vindt.
In Husavik kun je meedoen aan let's talk Husavik', een lokale komedie. Krijg je gratis en voor niks je hersenpan leeggeschept. :)
Ga je je laten natregenen door Strokkur (kleine broer van Gheysir) of houd je het droog?
Dompel je jezelf in een weldadig natuurbad of stink je liever iets minder naar sulfaat en rijd je ze alle twee voorbij?
Je kunt dobbelen voor het aantal fossen (watervallen) wat je bezoekt en op welke wijze je die bereikt. Same voor vulkanen. En epicentra. En alles wat verder met vulkanisme te maken heeft.
Vervoersmiddelen: normale auto, four wheel drive, four wheel drive bus, sneeuwscooter, vaarbus, boot, fiets, take your pick!
Slapen: hotel, guesthouse, tent, camper etc.

Het zal een uitdaging worden, maar de opties zijn er zeker en ik ben ervan overtuigd dat beide heren deze optimaal weten te benutten. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86838748
Geloof dat mijn nominatie Portugal nog een beetje onderbouwing nodig heeft:

Ten eerste is het volgens mij gewoon een prachtig land, je zou bij wijze van spreken blind een dartpijltje op de kaart kunnen gooien (of kunnen dobbelen) om je bestemming uit te kiezen en nog op een leuke plek uit kunnen komen.

Wat de aardbevingen betreft: ik kan zo gauw geen vinden met het epicentrum in Portugal zelf, maar de aardbeving van Lissabon in 1755 (epicentrum ergens in de oceaan) is wel een van de meest bekende aardbevingen überhaupt, en in Lissabon staat ook nog ergens een imposant aandenken uit die tijd.

Wat verder het dobbelen betreft: volgens mij zijn er overal genoeg leuke eethuisjes e.d. om met dobbelen eentje uit te kunnen kiezen. Het risico dat je dan de hoofdprijs moet betalen is daarbij ook niet groot. En verder is er ook wel genoeg te dobbelen. Bijvoorbeeld als je van Lissabon naar het strand wil: ga je met de auto, met de trein, met de bus, met de historische tram?

Verder kun je bijvoorbeeld ook het binnenland in gaan. Naar de wijnstreek van de Douro-vallei bijvoorbeeld. Of langs imposante modernistische architectuur, zoals station Lissabon-Oost en omgeving, de Vasco-da-Gamabrug, de Casa da Musica in Porto van Rem Koolhaas, etc.
pi_86838884
Het is al iets na achten, maar ik wil nog graag mijn steun uitspreken voor IJsland (afdeling Europa) en Colombia (afdeling Zuid Amerika).
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 21:24:10 #215
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86841392
De definitieve lijst met nominaties:

Afrika
Ethiopië (polariteit)
Kenia (Dagonet)
Mali (Tweede van Hik)
Marokko (De_Hertog)
Zimbabwe (AKnynke)

Azië en de Pacifische eilanden
Indonesië (Sjeen, met steun van Blik)
Iran (k_man)
Japan (Zwappel, met steun van Igen)
Jordanië (Basboussa)
Kazachstan (snappik)
Papoea Nieuw Guinea (Linkse_Boomknuffelaar)
Syrië (cptmarco)
Taiwan (Swetsenegger)
Vietnam (Veersesmurf)

Europa
Azerbaijan (on_air) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)
Duitsland (Oksel)
Griekenland (Zhenar, met steun van MissBliss)
IJsland (Cat22)
Noorwegen (Fogel uiteraard)
Portugal (T-lecom)
Turkije (yvonne) (grootste deel ligt wel in Azië, maar doet zich voor als Europees land)

Noord en Midden Amerika
Belize (Steven184)
Canada (JohnnyKnoxville, met steun van Misstique en NJ)
Panama (Individual)
Verenigde Staten (Skaai, met steun van Darkestrah)

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Argentinië (flipsen natuurlijk, met steun van tha_dark)
Bolivia (BaggerUser)
Chili (MissBliss, met steun van OA en Dagonet)
Colombia (Hik)
Jamaica (Durjee)
Puerto Rico (en US Virgin Islands) (Brighteyes, met steun van stbabylon)

Je mag nog steeds argumenten voor een genomineerd land aandragen. Of tegenargumenten. FOK! is en blijft natuurlijk een discussieplatform.

De selectiecommissie (bestaande uit voorzitter Re, UIO_AMS, Costadibalkoni en DutchTrain) zal onder andere op basis van de geleverde argumenten van de genomineerde landen 3 landen per continent selecteren voor de shortlist. :)

Het belangrijkste selectiecriterium is:
Een veelheid aan keuzemateriaal. Zonder keuzes is een dobbelsteen niet nodig. Dus genoeg overnachtingsmogelijkheden, restaurants, activiteiten, musea, nationale parken, landmarks, architectuur, etc.

Aan de hand van de shortlist zal de dobbelsteen de reisbestemming bepalen.

Een nieuw land nomineren of jezelf opgeven voor de selectiecommissie kan niet meer!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 25 september 2010 @ 21:28:04 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86841555
top :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 21:30:00 #217
45833 crew  Fogel
pi_86841619
Je bent de steun aan Noorwegen van JJH vergeten in je lijst :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86841625
Mooie lijst. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 21:48:11 #219
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86842391
Zeker een mooie lijst. Al mis ik wel een paar persoonlijke favorieten, zoals:

Botswana
Brazilië
Costa Rica
Cuba
Dominicaanse Republiek
Madagascar
Paraguay (of beter, Praguay)
Sri Lanka
Uruguay
Vanuatu

Maar daarvoor in de plaats staan hele mooie alternatieven waar ik nog niet aan had gedacht. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 25 september 2010 @ 22:50:09 #220
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_86844675
Vanuatu had niet gekund qua oppervlakte toch?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 23:26:07 #221
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86845971
Jawel hoor, meer dan 12.000 km2.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86846179
Zat er nog aan te denken om Brazilië te nomineren... Daar had je i.i.g. wel leuke opdrachten kunnen bedenken. Bijvoorbeeld om, net als jullie met Hundertwasser in Oostenrijk deden, een x-aantal gebouwen van Niemeyer te bezoeken. Of om op zoek te gaan naar een echte Hollandse windmolen...

Maar ik heb geen flauw idee of het wel een geschikt land zou zijn geweest om met de dobbelsteen te bereizen, daarom dat ik het niet heb genomineerd.
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 08:35:04 #223
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86852561
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 22:50 schreef Hik het volgende:
Vanuatu had niet gekund qua oppervlakte toch?
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Jawel hoor, meer dan 12.000 km2.
Heb The Times Atlas Of The World; Concise Edition erbij gepakt voor het exacte antwoord. Vanuatu heeft een oppervlakte van 12.190 km2. Dat is iets meer dan een kwart van Nederland. Mocht dat toch te klein zijn, was het te combineren geweest met één van de buurlanden. Fiji is 18.330 km2, Nieuw Caledonië is 19.058 km2 en de Solomon Eilanden zijn 28.370 km2.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 september 2010 @ 09:07:13 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 09:26:08 #225
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86852877
Goed argument, Swets.

Het hoeft trouwens niet alleen om een keuze voor een epicentrum te gaan. Vorig jaar bezochten we één van de vele drielandenpunten van Oostenrijk, in Frankrijk gingen we op zoek naar de top van één van de vele inactieve vulkanen, en bezochten we het geboortehuis van één van de nog levende beroemdheden (in ons geval Der Governator) in Oostenrijk. Laat je dus niet beperken in het mogelijke keuzemateriaal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 09:33:53 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86852966
Heb trouwens net een PM naar de leden van de selectiecommissie gestuurd. Die tekst kan hier ook prima staan:

Geachte leden van de selectiecommissie,

We hebben mooi werk te verrichten. Van elke groep moeten we de 3 landen voor een dobbelsteenavontuur selecteren. Het belangrijkste selectiecriterium is natuurlijk keuzemogelijkheden voor de dobbelsteen. Nu zijn sommige landen behoorlijk onderbelicht qua argumentatie op dat vlak. Wie weet komen er nog argumenten, maar het zou mij verbazen als dat voor elk land geldt.

Een ander punt is dit: Het is wel onze vakantie en het moet wel leuk blijven voor ons.

Wat te doen met deze gegevens?

Uiteraard zullen Costa en ik onze keuzes gepaard laten gaan met enige persoonlijke voorkeuren. Wij zijn niet onafhankelijk en daar hoeven we ook niet moeilijk over te doen. Die persoonlijke voorkeuren worden trouwens toch ook wel gekleurd door de geleverde argumenten.

Van Re en DutchTrain verwacht ik wel dat ze zich laten leiden door de geleverde argumenten en het selectiecriterium. Echter, als een land onderbelicht is, mogen zij daar best een eigen invulling aan geven.

Hoe de punten te verdelen?

Het aantal landen in een groep, is het aantal punten dat aan de nummer 1 wordt toegekend. De nummer 2 krijgt een punt minder en de nummer 3 weer een punt minder, enzovoort. Het laatste land krijgt dan 1 punt. De verdeling kan er dan bijvoorbeeld zo uitzien:

quote:
Noord en Midden Amerika
Belize: 4 punten
Canada: 3 punten
Panama: 2 punten
Verenigde Staten: 1 punt
Als 2 landen op een gezamenlijke 3e plaats eindigen, geven de punten van de onafhankelijke commissieleden de doorslag. Mocht dat niet werken, biedt de dobbelsteen uitkomst.

Wanneer de resultaten op te leveren?

Men kan tot vrijdag 1 oktober 20.00 uur argumenten aanleveren voor genomineerde landen. Op zaterdag 2 oktober plaatsen wij dan onze puntenverdelingen in het topic. Wat mij betreft komt de selectiecommissie en eventueel andere geïnteresseerden dan die zaterdagavond of de volgende dag bij mij thuis samen om te dobbelen. Eerst voor de groep en dan voor het land van bestemming.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 26-09-2010 09:40:25 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 09:40:58 #227
45833 crew  Fogel
pi_86853028
In Noorwegen kan je dobbelen of je het drielandenpunt Noorwegen-Zweden-Finland, of Noorwege-Finland-Rusland wil bezoeken :)

En qua island hopping zou je kunnen gaan voor een eiland wat volgens een onderzoeksrapport van 2009 mogelijk Thule (Thule of Ultima Thule was een benaming in de oudheid voor het 'uiterste Noorden', ook wel het einde van de wereld.) zou kunnen zijn.


Carta marina 1540 van Olaus Magnus (van wiki gejat)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 26 september 2010 @ 09:50:30 #228
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_86853097
quote:
Op zondag 26 september 2010 09:40 schreef Fogel het volgende:
In Noorwegen kan je dobbelen of je het drielandenpunt Noorwegen-Zweden-Finland, of Noorwege-Finland-Rusland wil bezoeken :)

En qua island hopping zou je kunnen gaan voor een eiland wat volgens een onderzoeksrapport van 2009 mogelijk Thule (Thule of Ultima Thule was een benaming in de oudheid voor het 'uiterste Noorden', ook wel het einde van de wereld.) zou kunnen zijn.

[ afbeelding ]
Carta marina 1540 van Olaus Magnus (van wiki gejat)
In Bolivia kan je een nog ruimer scala aan landenpunten bezoeken net buurlanden als: Peru, Brazilië, Paraguay, Argentinië en Chili.

Daarnaast kan je het eiland waar de zon en het eiland waar de maan is geboren bezoeken :)
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 10:13:50 #229
45833 crew  Fogel
pi_86853298
quote:
Op zondag 26 september 2010 09:50 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

In Bolivia kan je een nog ruimer scala aan landenpunten bezoeken net buurlanden als: Peru, Brazilië, Paraguay, Argentinië en Chili.

Daarnaast kan je het eiland waar de zon en het eiland waar de maan is geboren bezoeken :)
En ze eten er vegetariers!

Ik steun Bolivia *O*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 september 2010 @ 10:18:12 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86853347
quote:
Met komst Hollanders begon de geschiedenis van Taiwan
bron
pi_86854573
quote:
Op zondag 26 september 2010 10:13 schreef Fogel het volgende:
En ze eten er vegetariers!
Kanibalen dus? :?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 11:32:05 ]
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 11:34:32 #232
45833 crew  Fogel
pi_86854626
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Kanibalen dus? :?
Dieren zijn ook vaak vegetariers ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 26 september 2010 @ 11:45:58 #233
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_86854908
Nog een paar dobbel argumenten voor Griekenland:

• Treed in de voetsporen van een bekende filosoof en bezoek zijn geboorteplaats/thuishaven oid (Plato, Socrates, Aristoteles)
• Bezoek een eiland (Kreta, Zakynthos, Lesbos, Rhodos, enz.)
• Ga in Chersonissos op de foto als een oh oh Cherso karakter (Sterretje, Joker, Matsoe Matsoe, Sniper of Barbie - dat zijn er maar vijf, maar dan zet je Barbie op twee getallen, omdat dat extra grappig is :P )
• Bezoek de locatie van een bekend mythologisch figuur/verhaal (Theseus vecht met de Minotaurus in Knossos, Oedipus hoort van het Orakel van Delfi over zijn incestueuze lotsbestemming, Odysseus komt na veel onzwervingen aan in zijn thuishaven Ithaka, enz.,enz.)
• Dobbel voor een specifieke ouderwets-Olympische sport (discuswerpen, hardlopen, worstelen, enz.), zorg dat je hiervoor een specifiek attribuut hebt gekocht, en beeld dit vervolgens uit in Olympia. Je kunt als bonus dobbelen of je hierbij tradiditioneel naakt gaat, of toch een modernere (maar historisch minder relevante) outfit draagt.
• Bezoek een archeologische locatie (Mycene, Akropolis, Mystras, Aigai, enz.)
• Bezoek een tempel van een Griekse God en breng een traditioneel offer (Zeus, Athene, Dionysos, Artemis, Poseidon, Apollo, enz.)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  Moderator maandag 27 september 2010 @ 07:45:05 #234
45833 crew  Fogel
pi_86889172
Een paar interessante overnachtingsmogelijkheden (de opties zijn eerlijk geleend van http://www.aftenposten.no/reise/article3810915.ece, hier staan ook fotos ;))

www.kristinelund.no, een villa in Oslo
www.katarinahjemmet.katolsk.no, een klooster in Oslo
www.husetibakken.no, een deel van een twee-onder-een-kap woning in Bergen
www.tosostre.no, een kamer in een huis in Bergen
www.doblanebed-breakfast.no, een zolder in een huis bij Kristiansand in de buurt
www.birgitta.katolsk.no, een klooster in Trondheim
www.hihostels.no/stavanger.stsvithun, een patientenhotel/pension in Stavanger
www.gamlestallen.no, een oude stal in Stavanger
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 27 september 2010 @ 16:14:25 #235
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86904388
Ah, één lid van de selectiecommissie heeft al aangegeven komend weekend verhinderd te zijn. Dan moet het één en ander maar een paar dagen uitgesteld worden. Niet een heel groot probleem natuurlijk. Hebben de anderen gewoon wat meer tijd voor hun voor- en tegenargumenten. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_87078593
Dus nog 24 uur voor de laatste voor- en tegenargumenten ?
pi_87089511
Dan ga ik Canada nog even supporten. Momenteel zit ik zelf voor studie in Toronto.
Het is hier fantastisch. Toronto zelf is niet echt een Canadese stad, maar dat maakt het alleen maar uitdagender. In Toronto kun je ongelooflijk veel dingen doen en het is zo ongelooflijk multicultureel (ook leuk voor eten). De opties die buiten TOronto beschikbaar zijn, zijn natuurlijk talrijk.
Niagara Falls, bezoek natuurparken, ga naar Montreal, Ottawa of doe eens gek en maak een roadtrip naar Vancouver.
Volgens mij wordt je bij alles wat je doet verrast en er is genoeg ruimte om 'alles' te doen. Naar het Noorden gaan lijkt me ook fantastisch.
Ik kan niet precies zeggen wat er allemaal mogelijk is, maar dat er genoeg mogelijk is, is duidelijk.
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 07:53:38 #238
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87089661
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:46 schreef DutchTrain het volgende:
Dus nog 24 uur voor de laatste voor- en tegenargumenten ?
Maak daar maar 48 uur uitstel van. Dus tot zondagavond 20.00 uur. Ik zie Costa en Re waarschijnlijk op maandagavond.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 3 oktober 2010 @ 04:54:11 #239
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87123961
Nog even Jordanie dan... 1000 en 1 dobbelsteen mogelijkheden. Van tot welk arrangement/hotel/strand er gekozen wordt om de dode zee te 'ervaren', tot welke woestijnkastelen (zijn er 9, maar aantal niet te bezoeken) er bezocht gaan worden, tot waar er welke zoetigheden geprobeerd gaan worden in Amman (kunafa bij Habiba, ma'amoul bij Zalatimo's, kollaj bij Abu Omar etc.etc.). Of bezoek religieuze bezienswaardigheden, zoals de Grot van de Zeven Slapers in Amman, de plaats waar Jezus gedoopt zou zijn, de berg Nebo, de schrijn van Aaron en Gadara/Umm Qais. Keuze en afwisseling genoeg!

Daarnaast, wat ik een groot voordeel vind van Jordanie, je kan er 10 dagen heen, en echt het gevoel hebben dat je een goed idee hebt van het land, al kun je je er ook zonder problemen 3 weken vermaken. In een land als Canada (ook aanrader, en ga dan eens naar Newfoundland ofzo, want de Westkust, dat weten we zo langzamerhand wel) kun je in een zelfde periode moeilijk en de prairies, en Montreal en Vancouver Island 'ervaren' hebben.... Jordanie is gewoon leuk, afwisselende natuur, makkelijk te bereizen, je kan er met Engels goed terecht en je wordt er, itt Egypte bijvoorbeeld of Turkse badplaatsen, relatief met rust gelaten.

En je zou het natuurlijk kunnen combineren met Syrie. Momkin, mogelijk... Maar ga dan ajb niet een reisje maken van Petra, Wadi Musa, Dode zee en dan Damascus etc., want Jordanie heeft zoveel meer te bieden.

Een tripje Jeruzalem/bezette gebieden is natuurlijk ook mogelijk, of met de boot naar Nuweibe en dan door naar Sharm El Sheikh, maar goed, die staan verder niet in de lijst, dus dat gaat niet op...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:10:44 #240
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87197215
En?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_87197251
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:10 schreef Hik het volgende:
En?
Ik heb inmiddels mijn punten vergeven. Het is nu wachten op de punten van de rest van de selectiecommissie :)
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:13:38 #242
45833 crew  Fogel
pi_87197264
Het is Argentinie geworden *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Fogel op 05-10-2010 11:08:30 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:39:01 #243
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87200118
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:13 schreef Fogel het volgende:
Het is Noorwegen geworden *O*
Kan niet anders dan dat het Bolivia is geworden *O*
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:41:32 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87200180
er is geheel nog niets beslist :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:47:42 #245
45833 crew  Fogel
pi_87200366
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:41 schreef Re het volgende:
er is geheel nog niets beslist :)
Goh, meen je dat? :6
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:48:30 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87200392
ja dat meen ik, en je kent het gezegde, kinderen die vragen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:52:25 #247
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87200505
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:48 schreef Re het volgende:
ja dat meen ik, en je kent het gezegde, kinderen die vragen...
ach not my loss ;)
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:08:46 #248
45833 crew  Fogel
pi_87200984
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:48 schreef Re het volgende:
ja dat meen ik, en je kent het gezegde, kinderen die vragen...
Zie edit O-)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:27:50 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_87210372
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:13 schreef Fogel het volgende:
Het is Argentinie geworden *O*
*O* *O* *O*

Oh wacht... -O- Ik heb niets gevraagd o|O
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:58:33 #250
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87220959
Drukke dagen achter de rug, maar nu heb ik tijd om mijn puntenverdeling te produceren:

Afrika
5 punten Marokko
4 punten Ethiopië
3 punten Mali
2 punten Kenia
1 punt Zimbabwe

Azië en de Pacifische eilanden
9 punten Japan
8 punten Taiwan
7 punten Iran
6 punten Indonesië
5 punten Vietnam
4 punten Jordanië
3 punten Syrië
2 punten Kazachstan
1 punt Papoea Nieuw Guinea

Europa
7 punten Griekenland
6 punten Noorwegen
5 punten Turkije
4 punten Portugal
3 punten Duitsland
2 punten IJsland
1 punt Azerbaijan

Noord en Midden Amerika
4 punten Canada
3 punten Verenigde Staten
2 punten Panama
1 punt Belize

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
6 punten Argentinië
5 punten Chili
4 punten Puerto Rico & US Virgin Islands
3 punten Bolivia
2 punten Jamaica
1 punt Colombia

Nu de rest nog. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_87223248
Gisteren al achter gesloten deuren gestemd, dus vandaag onveranderd in het topic

Afrika
5 punten Zimbabwe
4 punten Mali
3 punten Marokko
2 punten Kenia
1 punt Ethiopië

Azië en de Pacifische eilanden
9 Japan
8 Iran
7 Jordanië
6 Indonesië
5 Vietnam
4 Papoea Nieuw Guinea
3 Syrië
2 Taiwan
1 Kazachstan

Europa
7 Griekenland
6 Noorwegen
5 Portugal
4 IJsland
3 Duitsland
2 Turkije
1 Azerbaijan

Noord en Midden Amerika
4 Verenigde Staten
3 Canada
2 Panama
1 Belize

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
6 Argentinië
5 Colombia
4 Chili
3 Bolivia
2 Puerto Rico (en US Virgin Islands)
1 Jamaica
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:48:19 #252
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_87223532
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Zuid Amerika en het Caribisch gebied
6 punten Argentinië
*O* Ik licht alvast de Nederlandse ambassadeur in, zodat jullie die kunnen hij jullie kan ontmoeten *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door flipsen op 05-10-2010 22:33:38 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:54:04 #253
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_87226708
*O* Go Griekenland! *O*
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:41:59 #254
45833 crew  Fogel
pi_87231627
Europa
6 punten Noorwegen
*O* *O* *O*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:54:22 #255
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87231968
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:41 schreef Fogel het volgende:
Europa
6 punten Noorwegen
*O* *O* *O*
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  FOK!fossiel woensdag 6 oktober 2010 @ 10:54:37 #256
8443 cptmarco
it's captain...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:10:47 #257
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_87241075
*O* Chili *O* Griekenland *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:53:39 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87258417
En hier dan mijn lijst, gebaseerd op een mix van de nominaties, persoonlijke voorkeur en dobbelsteenpotentieel

Afrika
5 punten Marokko
4 punten Kenia
3 punten Mali
2 punten Ethiopië
1 punt Zimbabwe

Azië en de Pacifische eilanden
9 punten Jordanië
8 punten Iran
7 punten Japan
6 punten Syrië
5 punten Indonesië
4 punten Vietnam
3 punten Papoea Nieuw Guinea
2 punten Kazachstan
1 punt Taiwan

Europa
7 punten Turkije
6 punten Griekenland
5 punten Portugal
4 punten Noorwegen
3 punten IJsland
2 punten Azerbaijan
1 punt Duitsland

Noord en Midden Amerika
4 punten Canada
3 punten Verenigde Staten
2 punten Panama
1 punt Belize

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
6 punten Chili
5 punten Argentinië
4 punten Bolivia
3 punten Colombia
2 Puerto Rico (en US Virgin Islands)
1 Jamaica
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:54:45 #259
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87258462
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef Re het volgende:
En hier dan mijn lijst, gebaseerd op een mix van de nominaties, persoonlijke voorkeur en dobbelsteenpotentieel

Afrika
5 punten Marokko
*;
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:06:56 #260
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_87258966
Argentinië still going strong *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 20:24:30 #261
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87259788
Nogmaals bedankt Re en DutchTrain.

In sommige landen zijn duidelijke koplopers te herkennen, maar de diversiteit om de middelste posities is lekker groot.

Het wachten is nu nog op Costadibalkoni. Hij heeft het druk deze weken, maar hij heeft gisteren aangegeven vanavond zijn lijstje in te dienen. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_87260019
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Nogmaals bedankt Re en DutchTrain.

In sommige landen zijn duidelijke koplopers te herkennen, maar de diversiteit om de middelste posities is lekker groot.

Het wachten is nu nog op Costadibalkoni. Hij heeft het druk deze weken, maar hij heeft gisteren aangegeven vanavond zijn lijstje in te dienen. :)
al die bier drinkende meiden in dirndls uit Munchen ongepaste sms'jes sturen neem ik aan? :7
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:57:47 #263
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_87267401
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:29 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

al die bier drinkende meiden in dirndls uit Munchen ongepaste sms'jes sturen neem ik aan? :7
Hoe raad je het zo :) Ik ga nu even een Ranglijst in elkaar zetten.
...Die Antwoord...
pi_87267647
Het ziet er somber uit voor IJsland. -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:13:33 #265
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_87267975
Zo, dan nu ook mijn lijstje *O* . De ranglijst is vastgesteld op basis van de argumentatie en daarnaast natuurlijk op basis van wat ik denk dat leuke, interessante, leuke dobbellanden zijn.

Afrika
Kenia 5
Marokko 4
Ethiopië 3
Mali 2
Zimbabwe 1

Azië en de Pacifische eilanden
Japan 9
Iran 8
Papoea Nieuw Guinea 7
Kazachstan 6
Jordanië 5
Taiwan 4
Syrië 3
Indonesië 2
Vietnam 1

Europa
Azerbaijan 7
IJsland 6
Noorwegen 5
Turkije 4
Duitsland 3
Griekenland 2
Portugal 1

Noord en Midden Amerika
Canada 4
Belize 3
Panama 2
Verenigde Staten 1

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Jamaica 6
Argentinië 5
Chili 4
Bolivia 3
Puerto Rico (en US Virgin Islands) 2
Colombia 1

Nu alle scores binnen zijn kan er dus gerekend en daarna gedobbeld worden!
...Die Antwoord...
pi_87267988
Schiet toch eens op, verdorie. De spanning is ondraaglijk! }:|
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 23:16:11 #267
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87268066
Ik ben al aan het optellen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:27:42 #268
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_87268512
De spanning!!! :9~
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:30:19 #269
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_87268601
Ik heb maar gewoon alvast een tromgeroffel geluidje aangezet. De spanning is om te snijden!
...Die Antwoord...
pi_87268788
IJsland maakt opeens weer meer kans!
Hier blijf ik nog even voor wakker. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 23:36:16 #271
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87268822
De uitslag:

Afrika
Marokko 5 + 3 + 5 + 4 = 17 [1e]
Kenia 2 + 2 + 4 + 5 = 13 [2e]
Mali 3 + 4 + 3 + 2 = 12 [3e]
Ethiopië 4 + 1 + 2 + 3 = 10 [4e]
Zimbabwe 1 + 5 + 1 + 1 = 8 [5e]

Azië en de Pacifische eilanden
Japan 9 + 9 + 6 + 9 = 33 [1e]
Iran 7 + 8 + 8 + 8 = 31 [2e]
Jordanië 4 + 7 + 9 + 5 = 25 [3e]
Indonesië 6 + 6 + 5 + 2 = 19 [4e]
Syrië 3 + 3 + 6 + 3 = 15 [5e]
Vietnam 5 + 5 + 4 + 1 = 15 [5e]
Papoea Nieuw Guinea 1 + 4 + 3 + 7 = 15 [7e]
Taiwan 8 + 2 + 1 + 4 = 15 [8e]
Kazachstan 2 + 1 + 2 + 6 = 11 [9e]

Europa
Griekenland 7 + 7 + 6 + 2 = 22 [1e]
Noorwegen 6 + 6 + 4 + 5 = 21[2e]
Turkije 5 + 2 + 7 + 4 = 18 [3e]
Portugal 4 + 5 + 5 + 1 = 15 [4e]
IJsland 2 + 4 + 3 + 6 = 15 [5e]
Azerbaijan 1 + 1 + 2 + 7 = 11 [6e]
Duitsland 3 + 3 + 1 + 3 = 10 [7e]

Noord en Midden Amerika
Canada 4 + 3 + 4 + 4 = 15 [1e]
Verenigde Staten 3 + 4 + 3 + 1 = 11 [2e]
Panama 2 + 2 + 2 + 2 = 8 [3e]
Belize 1 + 1 + 1 + 3 = 6 [4e]

Zuid Amerika en het Caribisch gebied
Argentinië 6 + 6 + 5 + 5 = 22 [1e]
Chili 5 + 4 + 6 + 4 = 19 [2e]
Bolivia 3 + 3 + 4 + 3 = 13 [3e]
Colombia 1 + 5 + 3 + 1 = 10 [4e]
Puerto Rico & US Virgin Islands 4 + 2 + 2 + 2 = 10 [5e]
Jamaica 2 + 1 + 1 + 6 = 10 [6e]

De nummers 1, 2 en 3 van elke groep zijn mogelijke bestemmingen. De dobbelsteen zal daar uitkomst voor bieden. Voor de volledigheid heb ik alle landen gerangschikt. Daar waar een gelijk aantal punten behaald is, gaven de punten van de onafhankelijke leden (Re en DutchTrain) de doorslag. Slechts in één geval leverde dat alsnog een gelijke stand op, maar aangezien Syrië en Vietnam op een 5e plaats zijn geëindigd, maakt dat verder niet uit.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_87268922
De eerste dobbel lijst is compleet! *O*

Er staan mooie bestemmingen bij heren. Kunnen jullie nog jaren mee vooruit. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:45:05 #273
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_87269075
Ziet er goed uit! Ik heb er nu al zin in!
...Die Antwoord...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:45:57 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87269105
Ik heb een leuk dobbelschema uitgewerkt om het heel spannend te maken.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 23:47:40 #275
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87269160
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:45 schreef Re het volgende:
Ik heb een leuk dobbelschema uitgewerkt om het heel spannend te maken.
De eerste worp is om de groep te bepalen, dat staat wel vast. Wat is je verdere voorstel?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:53:00 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87269335
Nee dat niet eens, ik doe morgen het voorstel alhier.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 00:02:42 #277
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87269636
Ben benieuwd. Zaterdag dobbelen tijdens ons pokeravondje?

Er staan trouwens best wel wat verrassingen tussen. Mali en Jordanië had ik niet verwacht. Net zo min als de lage positie van Taiwan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:26:00 #278
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_87270308
Mij valt de positionering van IJsland en Jamaica wat tegen. Maar goed, de Dobbelsteen zal uitwijzen welk land het word.
...Die Antwoord...
  donderdag 7 oktober 2010 @ 01:14:10 #279
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_87271411
Groepsleider én boven Fogel geeindigd, ik kan tevreden zijn 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_87275613
Japan en Iran zijn door. So far, so good.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:33:53 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87276281
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Ben benieuwd. Zaterdag dobbelen tijdens ons pokeravondje?

Er staan trouwens best wel wat verrassingen tussen. Mali en Jordanië had ik niet verwacht. Net zo min als de lage positie van Taiwan.
volgens mij staat dat voor de 16de... wat niet betekent dat we de 9de wel samen kunnen komen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:41:01 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87276573
Colombia... :'(

Well, it's your loss... :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 10:51:43 #283
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87277008
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:33 schreef Re het volgende:
volgens mij staat dat voor de 16de... wat niet betekent dat we de 9de wel samen kunnen komen.
De 16e komt mij ook beter uit. Deze zaterdag heb ik namelijk ook een verjaardag.

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:41 schreef Hik het volgende:
Colombia... :'(

Well, it's your loss... :P
Ach, er staan een heleboel mooie opties nu bij. Waaronder Mali. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:34:09 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_87278711
Geen Vietnam en Indonesië :(
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 11:41:53 #285
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87279045
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:34 schreef Blik het volgende:
Geen Vietnam en Indonesië :(
Tja, ik had niet verwacht dat Jordanië zo veel punten zou krijgen. Had zelf één van die twee, of Taiwan op de derde plaats in die groep verwacht.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 oktober 2010 @ 11:52:17 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87279452
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:34 schreef Blik het volgende:
Geen Vietnam en Indonesië :(
-O-
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 14:53:05 #287
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87285544
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:52 schreef Sjeen het volgende:
-O-
Tja, Jordanië kreeg meer punten. Maar nu ook niet treuren, Sjeen. Vorige keer zijn we naar jouw optie gegaan. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:28:38 #288
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87286823
* Basboussadanst de dabke



Is wel een beetje meer Palestijns dan Jordaans, maar de Jordaniers doen het ook, op bruiloften, partijen, daagjes uit... En meerderheid van de bevolking is van origine Palestijns, dus..... :)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87297338
Ben erg benieuwd welk land het wordt. Jammer dat Vietnam er niet bij is gekomen, maar dat kan altijd een andere keer nog O-)
Ben dus erg benieuwd naar de bestemming en hoop stiekem dat het Mali wordt _O_ je hebt niet eens een dobbelsteen nodig om daar avonturen te beleven dus dat beloofd wat als jullie er heen gaan... ;)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_87297445
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:57 schreef costadibalkoni het volgende:

[..]

Hoe raad je het zo :) Ik ga nu even een Ranglijst in elkaar zetten.
Je hebt er zelfs een Ranglijst van gemaakt? (met hoofdletter 'R' nog wel) je neemt dat Oktoberfest behoorlijk serieus zie ik...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:28:41 #291
99825 costadibalkoni
modderfokking N-I-N-J-A
pi_87305442
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:52 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Je hebt er zelfs een Ranglijst van gemaakt? (met hoofdletter 'R' nog wel) je neemt dat Oktoberfest behoorlijk serieus zie ik...
Van landen dus...hè }:| . En ranglijst met een hoofdletter, tja, er zat vast nog een beetje Duits bier in mijn bloed.
...Die Antwoord...
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 14:28:25 #292
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87418046
Waar blijft Re's dobbelmethodologie? B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:40:33 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87418484
here it is :P, simpel plan

Als eerste worden aan de 3 landen per continent 2 van de 6 dobbelmogelijkheden aangewezen (1 en 6, 2 en 5, 3 en 4). Hier kan natuurlijk voor gedobbeld worden welk land welke getallen wordt aangewezen

De eerste worp elimineert elk land per continent met het aangewezen getal, er blijven dus 2 landen per continent over

De tweede worp elimineert het tweede land per continent met het aangewezen getal, er blijft nu dus 1 land per continent over

de derde beslissende worp wijst het continent aan en dus ook het land van bestemming (waarbij een 6 dus opnieuw gooien is)

Hierdoor blijven alle continenten tot op het laatst meespelen en kun je dus overal ter wereld terecht komen met de laatste worp
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 14:59:47 #294
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87419150
Beginnen met een soort afvalrace dus. Interessant. Normaliter wijst de dobbelsteen aan wat het wel wordt, en nu dus wat het niet wordt. Tof.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:29:21 #295
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87420144
En wanneer gaat dit gebeuren? Ik bedoel: dat zwanger zijn van mij daar komt geen eind aan, maar jullie kunnen er ook wat van! :+
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:48:23 #296
62913 Blik
The one and Only!
pi_87420802
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:29 schreef Hik het volgende:
En wanneer gaat dit gebeuren? Ik bedoel: dat zwanger zijn van mij daar komt geen eind aan, maar jullie kunnen er ook wat van! :+
Ik gok totdat er een nieuw topic aangemaakt moet worden :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 16:13:19 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87421688
ik denk uiterlijk deze zaterdag want dan komen we sowieso bij elkaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 16:14:50 #298
45833 crew  Fogel
pi_87421753
Doen jullie af en toe aan gastworpen? Zo ja dan meld ik me vrijwillig :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:24:57 #299
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_87424544
Ik ook, als jullie de dobbelsteen dan even opsturen. Hm, on second thought, laat dat opsturen maar zitten :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:37:37 #300
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87451382
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:29 schreef Hik het volgende:
En wanneer gaat dit gebeuren? Ik bedoel: dat zwanger zijn van mij daar komt geen eind aan, maar jullie kunnen er ook wat van! :+
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:13 schreef Re het volgende:
ik denk uiterlijk deze zaterdag want dan komen we sowieso bij elkaar
Zaterdag kan Costa niet. Wat mij betreft doen we het vrijdagavond. ^O^.

quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:14 schreef Fogel het volgende:
Doen jullie af en toe aan gastworpen? Zo ja dan meld ik me vrijwillig :)
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:24 schreef flipsen het volgende:
Ik ook, als jullie de dobbelsteen dan even opsturen. Hm, on second thought, laat dat opsturen maar zitten :P
We doen aan gastworpen, maar wel in mijn bijzijn. De dobbelsteen verlies ik nooit uit het oog bij worpen. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:55:23 #301
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_87451916
Hé, deze is vol. Nu met verwijzing naar het nieuwe deel: Stuur een mod weg (dobbelsteen beslist) #2
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')