abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2010 @ 16:36:35 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86604445
Het vorige deel: Slank # 1172 Leven op grote voet

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Teruggeplaatst van "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"

[ Bericht 2% gewijzigd door uniekhoorn op 19-09-2010 16:44:15 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zondag 19 september 2010 @ 16:36:52 #2
70532 loveli
N
pi_86604457
neen O+
crap in = crap out
pi_86604486
Hoi.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_86604514
Helleu.

Nienja, je hebt gelijk hoor. Dankjewel. :* Hihi, ik wilde het topic niet sluiten :P
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86604546
Nieuw topic.

Swietje, ben je net begonnen met je opleiding? Dan kan het ook gewoon alles bij elkaar zijn toch, je hebt veel ontwikkelingen doorgemaakt de laatste tijd en daarbij heb ik het idee dat je thuissituatie ook niet altijd de makkelijkste is. :*
pi_86604654
Hoi! Net terug van het feest waar we gisteravond zijn geweest. Moe en ontzettend brak, maar ik moet nog een verslag schrijven wat ik morgen in moet leveren. En over 2 uur ga ik weer naar Baardmans. :').

Alles ok hier met iedereen? Maria alleen in Leeds? En ik las over een onwijs stoere PF!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86604686
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:39 schreef Perruche het volgende:
Nieuw topic.

Swietje, ben je net begonnen met je opleiding? Dan kan het ook gewoon alles bij elkaar zijn toch, je hebt veel ontwikkelingen doorgemaakt de laatste tijd en daarbij heb ik het idee dat je thuissituatie ook niet altijd de makkelijkste is. :*
Net 3 weken ja. :{
  zondag 19 september 2010 @ 16:44:13 #8
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86604737
Neen.... O+

DaD, ik ben zo blij voor je, je leven klinkt zo leuk!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 19 september 2010 @ 16:45:51 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86604799
OT lijstje dan maar? :+

O: @ het hotel, bruine toast met jam, een soort mini-kaneelding en halve bol met chorizo, met jus en thee
L: @ Subway met het vriendje, een meatball marinara
T: een glas cola en een paar snoepjes
D: ehh ja _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik eet vanaaf denk ik gekookt of gebakken ei met een zakje gemengde groenten. Incluus broccoli!
T: misschien dan nog een bakje yoghurt ofzo? Misschien nog ergens heen? Weet ik nog niet!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86604935
Ik heb eigenlijk nu ik er over nadenk ook een dikke baggerlijst!

O: (heul laat!) 2 broodjes gebakken ei
T: 2 blokjes extra pure choco

Dat was het. Vanavond taco's en moet eigenlijk ervoor nog iets eten. Want begin nu te rammelen (vind je het gek?? :') nee!)
Het is ook echt zondag he!

Afwas is klaar! Was hangt! Huis opgeruimd!

Swiet! Geef niet op hoor! Je bent net 3 weken bezig, geef het even de tijd!
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
  zondag 19 september 2010 @ 16:50:03 #11
236335 neen
schone schijn
pi_86604942
Nou, dat valt wel mee hoor ik ben best een sukkel maar goed. Ik zit nu bij m'n oma, ze is best wel aan het dementeren. Ze wist wel dat ik kwam en dus dacht ze "o dan moet ik Nederlands eten hebben" want toen ik 8 was had ik liever aardappels dan rijst maar goed. Spinazie dus, best lekker. En lumper gehad net dat was erg lekker.

quote:
Op zondag 19 september 2010 16:37 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoi.
Waarom staat er eigenlijk 058 achter je naam?

- Oh Maria, nu helemaal alleen voor het eerst in een lange tijd voor een langere tijd dan zeker? Komt goed.
- Swietje, loopt het qua opdrachten enzo op school wel lekker dan? Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat tentamen? Of was jij dat niet.
het lijkt niet wat het is
pi_86604966
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:44 schreef AKnynke het volgende:
Neen.... O+

DaD, ik ben zo blij voor je, je leven klinkt zo leuk!
Het is ook leuk. O+. Lang geleden dat ik tot diep in de nacht heb gedanst! En Baardmans is zo lief en complimenteus en zorgzaam en schattig.
pi_86605006
Heb je een eigen keuken(blokje) ofzo Maria? of een gedeelde keuken?
En is je kamer fijn? Zit je daar tussen de gewone studenten of hebben ze een apart gebouw voor international students?

sorry ik ben nieuwsgierig :+
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_86605018
Ik heb niet gelezen wat er met neen is, maar je kunt nooit vaak genoeg 'neen O+ ' posten, dus bij deze.
  zondag 19 september 2010 @ 16:52:02 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86605021
Dikke tût voor jou lieve Maria, jij ben super !

Swietje, probeer het over je heen laten komen en niet teveel nadenken.. Hoop dat het snel beter gaat :Y

Ben "voice of holland" aan het kijken... op zich wel leuk alleen sloot ik het topic :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 19 september 2010 @ 16:53:06 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86605056
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:50 schreef neen het volgende:
Nou, dat valt wel mee hoor ik ben best een sukkel maar goed. Ik zit nu bij m'n oma, ze is best wel aan het dementeren. Ze wist wel dat ik kwam en dus dacht ze "o dan moet ik Nederlands eten hebben" want toen ik 8 was had ik liever aardappels dan rijst maar goed. Spinazie dus, best lekker. En lumper gehad net dat was erg lekker.
[..]

Waarom staat er eigenlijk 058 achter je naam?

- Oh Maria, nu helemaal alleen voor het eerst in een lange tijd voor een langere tijd dan zeker? Komt goed.
- Swietje, loopt het qua opdrachten enzo op school wel lekker dan? Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat tentamen? Of was jij dat niet.
Oma's O+ Mijn oma vergeet ook steeds dat ik geen koffie drink en soms noemt ze me bij de naam van mn nicht en denkt ze dat ik ooit in Canada woonde. Desalniettemin is ze erg lief!

En ja, voor het eerst in tijden echt alleen ja :@ Althans, thuis ben ik vaak overdag alleen, maar dan weet ik dat het vriendje gewoon thuis komt in de avond. Of ik ga naar vrienden, of sporten ofzo. Nu moet ik het allemaal even uitvogelen nog Ik heb sowieso nog nooit écht op mezelf gewoond :@ :') Dus misschien is dit hoe dan ook wel een goeie ervaring!
pi_86605127
Neen O+
DaD O+
Hihi

Ik geef ook niet op. Het voelt alsof dit dé opleiding voor mij is dus ik stop echt niet als het pittig wordt.. Het leven gaat niet altijd over rozen. :')
pi_86605204
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Het is ook leuk. O+. Lang geleden dat ik tot diep in de nacht heb gedanst! En Baardmans is zo lief en complimenteus en zorgzaam en schattig.
Oooh ik ben echt een sucker for luv O+ Tot diep in de nacht dansen :Y)
Baardamans *O* Baardmans *O* en Devilnogwat natuurlijk *O*

En Swiet :*
Jaaah, laten we ons inschrijven voor de workshop "Tamboerijn spelen doe je zo'!
  zondag 19 september 2010 @ 16:58:47 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86605247
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:51 schreef Blurred86 het volgende:
Heb je een eigen keuken(blokje) ofzo Maria? of een gedeelde keuken?
En is je kamer fijn? Zit je daar tussen de gewone studenten of hebben ze een apart gebouw voor international students?

sorry ik ben nieuwsgierig :+
Nieuwsgierigheid is goed, dan heb ik een legitiem excuus om van alles te vertellen :D

Ik deel de keuken met mijn kamergenootjes, ik heb er 4 - als het goed is een Indiër uit Nepal, een Indonesische, een Chinese en nog een Indiër? Zoiets! Het ruikt op de gang ook erg kruidig :+ Ik moet zo eens zien waar ik mn spullen kan stallen, want wat mijn Indonesische kamergenootje net liet zien van de keuken stond stampvol :o Dus maar een eigen hoekje in de kast en koelkast creëren :P

Mijn kamertje is wel okay, het is heel basic, dus it serves its purpose! :+ Het is een klein kamertje met een kledingkast, bureau + stoel, bed en nachtkastje. Oh en een boekenplankje, bureaulamp en prikbord! Ik zal anders binnenkort wel een paar foto's uploaden :Y

Volgens mij zitten in dit gebouw voornamelijk international students, omdat dit gebouw veelal voor maar 1 semester is. Ik heb wel al een Brits meisje ontmoet die hier onder me woont, die gaat volgend semester op exchange dus die had ook maar 1 semester een kamer in Leeds nodig.

Oei heel verhaal :+
pi_86605266
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi!
:W

Die Neen. Wordt op handen gedragen. Helemaal na het verhaal over je oma.
Jaaah, laten we ons inschrijven voor de workshop "Tamboerijn spelen doe je zo'!
  zondag 19 september 2010 @ 16:59:22 #22
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_86605268
sorry!! ik was de hele avond en vandaag niet op internet!!! :o

Het is nu een beetje laat denk ik, maar zullen we wat concreters plannen voor volgend weekend anders? Dan pm ik ook een adres door en spreken we een tijd af? Wie wil is welkom?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zondag 19 september 2010 @ 16:59:23 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86605270
Oh DaDtje dat klinkt goed! O+
pi_86605299
groetjes uit Doetinchem :W
Ja doei.
  zondag 19 september 2010 @ 17:00:35 #25
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_86605304
:W naar Maria! je kunt het wel alleen daar, zal even wennen zijn, maar jij maakt vast snel nieuwe vriendjes :Y

en PF wat ben je een heldin! Waren er maar meer mensen zo dapper op deze wereld _O_

en ik wilde nog ergens op reageren maar vergeten.,.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')