abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 10:30:45 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86628688
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:28 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Donner kwam toch ook een paar maanden na gedwongen aftreden (Schilpholbrand en doden) terug als minister?
Ook... ander ministerie en gewoon weer verder, het is niet voor niets dat ze van 41 naar 21 zetels gegaan zijn hè, dat ligt niet alleen aan de machtsgeilheid van Balkenende die per se nog een termijn als MP wilde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86628773
Ik rij een Prius en wil dood 8)7

pi_86628778
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:29 schreef Leandra het volgende:
Jack moest een paar maanden geleden opzij stappen omdat hij zijn vrouw bleek te bedonderen.
Nou past dat al niet bij iemand die een partij als het CDA vertegenwoordigt, maar als je dan ook nog een keer bedenkt dat hij daarmee de regels overtrad die mede door hemzelf waren opgesteld als het ging over relaties binnen defensie tussen mensen met verschillende rangen/bevoegdheden, dan is dat dubbel scoren op de hypocriete-hufter-ladder.

Het CDA is simpelweg een beetje een stoffige partij die vooral het Christelijke gedachtengoed wenst te blijven uitdragen. Ze bestonden als (grote) middenpartij nog bij de gratie van de Christelijke achterban.
De afgelopen verkiezingen heeft een groot deel van die achterban het al laten afweten, en bleven alleen de verstokte kiezers nog over, maar ik vermoed dat een Jack de Vries als fractievoorzitter, en de onderhandelingen met de PVV als gedoogpartij voor een minderheidskabinet ze echt geen stemmen gaat opleveren, dit gaat ze alleen maar nog meer stemmen kosten.
ja maar dat is het zelfde met die Rob Outkerk, die wilde de Theemsweg sluiten maar was er graag op visite, was ook zo een herrie over geweest, en tijdje terug toen van der Laan nog niet in de pictuur was als Burgemeester van Amsterdam zag ik Rob Outkerk op tv vertellen dat hij graag burgemeester van Amsterdam wilde worden, ach al die politieke kopstukken doen wat god en hun partijen verbied.

maar denk als Jack de Vries partijvoorzitter wordt het CDA toch weer een beetje beter scoort.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_86628809
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook... ander ministerie en gewoon weer verder, het is niet voor niets dat ze van 41 naar 21 zetels gegaan zijn hè, dat ligt niet alleen aan de machtsgeilheid van Balkenende die per se nog een termijn als MP wilde.
Die partijvoorzitter is ook zo'n type die ik nog geen dubbeltje zou lenen :N

pi_86628831
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:34 schreef Toverheks het volgende:

maar denk als Jack de Vries partijvoorzitter wordt het CDA toch weer een beetje beter scoort.
Niet door Jack, die heeft "teveel lading" O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 10:37:07 ]
  maandag 20 september 2010 @ 10:38:04 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86628866
Ik denk dat de meeste mensen inmiddels wel door het gladde gejoker van Jack heenkijken.... hij is niets meer dan een gladjakker, net als Maxime Verhagen.

Zulke mannen zijn er niet om hun land en hun achterban te dienen, die zitten alleen maar in de politiek om persoonlijk gewin.

Als ze niet in de politiek zaten dan waren ze vertegenwoordiger, en met het gemak waarmee ze vandaag sigaretten verkopen als het meest begeerlijke product wat er is, staan ze morgen nicotinepleisters te verkopen, omdat roken het zo slecht is dat je er alles aan moet doen om direct te stoppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86628920
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen inmiddels wel door het gladde gejoker van Jack heenkijken.... hij is niets meer dan een gladjakker, net als Maxime Verhagen.

Zulke mannen zijn er niet om hun land en hun achterban te dienen, die zitten alleen maar in de politiek om persoonlijk gewin.
Maxime vind ik nog wel een paar tandjes erger dan Jack, maar goed, die is ook een stuk ouder en heeft meer ervaring in het "rat zijn".
  maandag 20 september 2010 @ 10:44:45 #133
104871 remlof
Europees federalist
pi_86629042
Jack "normen en waarden" de Vries :')

Het CDA weet echt niet meer waar ze mee bezig is.
pi_86629087
Goeiemorgen,
Ik vind Jack de Vries wel een positieve uitstraling hebben.... ^O^
Ik denk dat het CDA er goed aan doet om hem naar voren te schuiven.... w/
  maandag 20 september 2010 @ 10:47:44 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86629095
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die partijvoorzitter is ook zo'n type die ik nog geen dubbeltje zou lenen :N

Ja, ook zo leuk....... het ene moment wordt hij door Wilders geschoffeerd en het andere moment moet hij de onderhandelingen met diezelfde Wilders verdedigen :')

Anyway, de onderdelen voor de badkamer worden geleverd, tot later :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86629111
oke, jullie hebben gelijk, maar Jack lacht wel leuk :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  maandag 20 september 2010 @ 10:56:18 #137
241662 Jian
Well, well, well
pi_86629310
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:29 schreef Leandra het volgende:
Jack moest een paar maanden geleden opzij stappen omdat hij zijn vrouw bleek te bedonderen.
Nou past dat al niet bij iemand die een partij als het CDA vertegenwoordigt, maar als je dan ook nog een keer bedenkt dat hij daarmee de regels overtrad die mede door hemzelf waren opgesteld als het ging over relaties binnen defensie tussen mensen met verschillende rangen/bevoegdheden, dan is dat dubbel scoren op de hypocriete-hufter-ladder.

Het CDA is simpelweg een beetje een stoffige partij die vooral het Christelijke gedachtengoed wenst te blijven uitdragen. Ze bestonden als (grote) middenpartij nog bij de gratie van de Christelijke achterban.
De afgelopen verkiezingen heeft een groot deel van die achterban het al laten afweten, en bleven alleen de verstokte kiezers nog over, maar ik vermoed dat een Jack de Vries als fractievoorzitter, en de onderhandelingen met de PVV als gedoogpartij voor een minderheidskabinet ze echt geen stemmen gaat opleveren, dit gaat ze alleen maar nog meer stemmen kosten.
Ja en Maxime Verhagen is i.p.v. de strategisch denker, waarom hij bekend staat, opeens een ietwat dommige, naïeve man geworden. :')
Als het verhaal van Jack de Vries al waar is, wat ik betwijfel, dan is er binnen het CDA al gewikt en gewogen over wat het zou betekenen als Jack de Vries zou terugkeren binnen de partij. Als er eventueel een benoeming plaats zou vinden dan kun je er gerust van uitgaan dat men tot de conclusie is gekomen dat het voordelen biedt wanneer hij zou terugkeren binnen het CDA, anders zou het echt niet gebeuren.
Volgens de peilingen is het CDA de afgelopen weken overigens al weer iets gegroeid!
pi_86629964
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja en Maxime Verhagen is i.p.v. de strategisch denker, waarom hij bekend staat, opeens een ietwat dommige, naïeve man geworden. :')
Als het verhaal van Jack de Vries al waar is, wat ik betwijfel, dan is er binnen het CDA al gewikt en gewogen over wat het zou betekenen als Jack de Vries zou terugkeren binnen de partij. Als er eventueel een benoeming plaats zou vinden dan kun je er gerust van uitgaan dat men tot de conclusie is gekomen dat het voordelen biedt wanneer hij zou terugkeren binnen het CDA, anders zou het echt niet gebeuren.
Volgens de peilingen is het CDA de afgelopen weken overigens al weer iets gegroeid!
Dat wikken en wegen, daar zijn ze lately niet zo handig in gebleken hè :N
  maandag 20 september 2010 @ 11:41:54 #139
241662 Jian
Well, well, well
pi_86630601
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:21 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Dat wikken en wegen, daar zijn ze lately niet zo handig in gebleken hè :N
Weet ik niet! Het verlies van het CDA vond plaats bij de laatste verkiezingen, dat was voordat ze voornemens waren om in een kabinet te gaan zitten met de VVD, met gedoogsteun van de PVV. Wellicht dat de echte denkers binnen het CDA het tijd vonden om de koers behoorlijk te wijzigen. Dat die koerswijziging niet zonder klapperende zeilen zou plaatsvinden hebben ze wellicht voor lief genomen. Ik las van de week nog ergens dat het verleden uitwijst dat het CDA na samenwerking met de PvdA gewoonlijk zetels verliest terwijl het na samenwerking met de VVD gewoonlijk zetels wint. ;)
  maandag 20 september 2010 @ 11:50:47 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86630915
Volgens mij won het CDA het laatst bij de verkiezingen die volgenden op twee paarse kabinetten....

En daarin was geen sprake van samenwerking van het CDA met de VVD....

1986 - 54
1989 - 54
1994 - 34
1998 - 29
2002 - 43
2003 - 44
2006 - 41

In 1986 werd met die 54 zetels Lubbers II gevormd, samen met de VVD.
Dat leverde dus geen zetelwinst op, want in 1989 hadden ze weer 54 zetels, maar Lubbers III was wel samen met de PvdA.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86631287
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:41 schreef Jian het volgende:

[..]

Weet ik niet!
JPB weer naar voren schuiven als eerste man was geen meesterlijke zet :N

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 12:02:07 ]
  maandag 20 september 2010 @ 12:02:22 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_86631299
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:01 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

JPB weer naar voren schuiven als eerste man was geen meesterzet :N
Nee, en Eurlings neukverlof geven ook niet :')
pi_86631329
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, en Eurlings neukverlof geven ook niet :')
Die zag vermoedelijk de bui al wel hangen en stapte zelf op toch?
  maandag 20 september 2010 @ 12:03:09 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86631335
CDA en Jack de Vries ... kweenie, maar ik zie een overspelige kloof.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_86631371
Om 't kabinet een lang leven te geven is 't wel een goeie.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 20 september 2010 @ 12:10:48 #146
241662 Jian
Well, well, well
pi_86631618
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:50 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij won het CDA het laatst bij de verkiezingen die volgenden op twee paarse kabinetten....

En daarin was geen sprake van samenwerking van het CDA met de VVD....

1986 - 54
1989 - 54
1994 - 34
1998 - 29
2002 - 43
2003 - 44
2006 - 41

In 1986 werd met die 54 zetels Lubbers II gevormd, samen met de VVD.
Dat leverde dus geen zetelwinst op, want in 1989 hadden ze weer 54 zetels, maar Lubbers III was wel samen met de PvdA.
Ik moet bekennen dat ik het zelf niet echt heb gecheckt, ik las het van de week, of hoorde het op de radio.
Maar goed, hieruit blijkt wel degelijk dat samenwerking met de PvdA voor het CDA, kijkend naar het aantal zetels, dus niet vruchtbaar is terwijl samenwerking met de VVD ze dan misschien niet op winst zet, maar ook niet op verlies en 54 zetels is natuurlijk nogal wat.
Winst of verlies vanuit de oppositie laat ik maar buiten beschouwing want dat is in wezen samenwerking met geen van beiden partijen.
  maandag 20 september 2010 @ 12:21:25 #147
241662 Jian
Well, well, well
pi_86631904
Maar goed Jack de Vries zelf ontkent dit verhaal toch ten stelligste en die zal het toch wel weten :)
pi_86631961
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:10 schreef Jian het volgende:
Winst of verlies vanuit de oppositie laat ik maar buiten beschouwing want dat is in wezen samenwerking met geen van beiden partijen.
Ik vraag mij sowieso regelmatig af of er binnen een coalitie wel sprake kan zijn van echt goede samenwerking. Het lijkt mij meer een kwestie van elkaar in een houdgreep houden. Partijen is het immers altijd te doen om er vooral zelf goed uit te komen, vandaar ook die dichtgetimmerde regeerakkoorden.
  maandag 20 september 2010 @ 12:24:46 #149
241662 Jian
Well, well, well
pi_86631999
Ik ben benieuwd :D

Chips met babi pangang-smaak
AMSTERDAM - Binnenkort ligt de nieuwe Lay's chips in de winkel, die smaakt naar babi pangang, patatje joppie of mango red chilli...

http://www.telegraaf.nl/b(...)g-smaak__.html?p=3,1
  maandag 20 september 2010 @ 12:27:19 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86632080
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:21 schreef Jian het volgende:
Maar goed Jack de Vries zelf ontkent dit verhaal toch ten stelligste en die zal het toch wel weten :)
Ja. Als hij ontkent, dan kun je er bijna van op aan dat het op waarheid is gebaseerd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')