abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 september 2010 @ 23:03:00 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86518853
Deel 1: "Ernstig incident" in huis Sjoerd Kooistra

quote:
Kooistra werd op 28 juni 2010 dood aangetroffen in zijn woning in Ubbergen. Zijn vriend en advocaat Oscar Hammerstein verklaarde meteen te verwachten dat het ging om zelfmoord.[7] Hammerstein beschuldigde bierbrouwerij Heineken, met wie Kooistra in een langdurig zakelijk geschil was verwikkeld, ervan Kooistra de dood in te hebben gedreven.[8] In een brief van 22 juni 2010 zou Heineken hebben aangegeven slechts te willen overleggen over het geschil als Kooistra volledig opening van zaken gaf, persoonlijk garant zou staan, en een voorschot van 2 miljoen euro zou overmaken.[9] Heineken gaf in een reactie aan Kooistra wel een reddingsplan te hebben aangeboden. Zijn familie verklaarde vervolgens dat de dood van Kooistra een liquidatie zou zijn.[10] Op 30 juni verklaarde de politie na onderzoek echter dat het wel degelijk om zelfmoord ging.[11] Kooistra's echtgenoot Dick Loorbach is zijn enige erfgenaam. De juridische procedures werden door Heineken Brouwerijen op een laag pitje gezet.[12] Brouwerij AB Inbev, die op 30 juni een gesprek met Kooistra zou hebben[13] liet via woordvoerder Ronald Panis weten een rechtszaak tegen Plassania Beheer wel te zullen doorzetten.[14] Op 13 september werd Plassania Beheer failliet verklaard.[15]
Bedrijf Kooistra failliet verklaard

Straks bij P&W de weduwnaar van Kooistra aan het woord.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86519801
ik woon in ubbergen, en het huis van sjoerd is nogal groot ^O^
▀█▀ █■█ █ ▄█▀ █ ▄█▀  █ ▀█▀
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 september 2010 @ 00:58:49 #3
862 Arcee
Look closer
pi_86523440
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:03 schreef Arcee het volgende:
Straks bij P&W de weduwnaar van Kooistra aan het woord.
Was een interessant gesprek. Zo kreeg je toch een beter beeld van het leven en de dood van Kooistra.

Ik vraag me nog wel steeds af hoe hij financieel zo aan de grond kon zitten met 200 miljoen euro op de bank.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86523556
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Was een interessant gesprek. Zo kreeg je toch een beter beeld van het leven en de dood van Kooistra.

Ik vraag me nog wel steeds af hoe hij financieel zo aan de grond kon zitten met 200 miljoen euro op de bank.
Het is dan ook de vraag of hij die 200 miljoen ooit gehad heeft. En op de bank zal 't sws wel nooit gestaan hebben. Zal vooral in vastgoed etc. gezeten hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 september 2010 @ 01:13:23 #5
862 Arcee
Look closer
pi_86523678
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 01:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het is dan ook de vraag of hij die 200 miljoen ooit gehad heeft. En op de bank zal 't sws wel nooit gestaan hebben. Zal vooral in vastgoed etc. gezeten hebben.
De bank bedoelde ik ook niet letterlijk eigenlijk, meer z'n bezit als geheel. :)

Het is de vraag idd, maar vermogend zal-ie echt wel geweest zijn.

Hoewel, als ze pas aan hun verplichtingen konden voldoen als de huur van Heineken binnen was? Hmmm...
  vrijdag 17 september 2010 @ 01:15:34 #6
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86523708
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 01:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Vastgoedhandelaar is tegenwoordig ook een beroep waarmee je blauwe bonen kunt verdienen...

Ik ben verder benieuwd of Kirsten Verdel hier een boek over zal schrijven.
pi_86523729
Tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_86523801
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 01:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

De bank bedoelde ik ook niet letterlijk eigenlijk, meer z'n bezit als geheel. :)

Het is de vraag idd, maar vermogend zal-ie echt wel geweest zijn.

Hoewel, als ze pas aan hun verplichtingen konden voldoen als de huur van Heineken binnen was? Hmmm...
Da's werkkapitaal he :). Geïnvesteerd geld was natuurlijk niet liquide (als in: daarmee kun je je crediteuren betalen).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 september 2010 @ 01:27:01 #9
862 Arcee
Look closer
pi_86523837
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 01:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Da's werkkapitaal he :). Geïnvesteerd geld was natuurlijk niet liquide (als in: daarmee kun je je crediteuren betalen).
True. Maar nog geen 1% vermogen als werkkapitaal hebben lijkt me wel weinig. :)
pi_86523870
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 01:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

True. Maar nog geen 1% vermogen als werkkapitaal hebben lijkt me wel weinig. :)
Eens :Y.
pi_86546053
dus.

[ Bericht 98% gewijzigd door Ronnie_bravo op 18-09-2010 19:39:10 ]
pi_86563913
Kunnen al die studenten in Nijmegen en Groningen nou nog wel naar De 3 Gezusters?
pi_86577248
Wat is er nou eigenlijk gebeurd?
Hoe is hij dood gegaan?
En ja,dan ben ik een ramptoerist.
  Admin zaterdag 18 september 2010 @ 18:53:40 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86577314
Vond het gesprekbij P&W zeer verhelderend, sympathieke man, de man van.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_86577369
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:51 schreef MantaGSi het volgende:
Hoe is hij dood gegaan?
Hij heeft zelfmoord gepleegd.
pi_86577429
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Kunnen al die studenten in Nijmegen en Groningen nou nog wel naar De 3 Gezusters?
in enschede zit ook een 3 gezusters, volgensmij is zelfs de foto in de op daarvan.

die zaak heeft geen enkele keer dicht gezeten voor zover ik weet.

die tent loopt op zowel donderdag als zaterdag erg goed, doordeweeks weet ik niet
pi_86577500
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 01:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

maar als die zeg 200 miljoen aan vastgoed heeft dan moet die daar toch wel een flinke lening voor kunnen afsluiten waarmee die wel zijn crediteuren kon betalen?
pi_86577513
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:58 schreef notagain het volgende:

[..]

in enschede zit ook een 3 gezusters, volgensmij is zelfs de foto in de op daarvan.

die zaak heeft geen enkele keer dicht gezeten voor zover ik weet.

die tent loopt op zowel donderdag als zaterdag erg goed, doordeweeks weet ik niet
Hoe goed de kroegen liepen was dan ook nooit echt het probleem. Het ging mis bij alle rare juridische constructies :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86577547
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:00 schreef notagain het volgende:

[..]

maar als die zeg 200 miljoen aan vastgoed heeft dan moet die daar toch wel een flinke lening voor kunnen afsluiten waarmee die wel zijn crediteuren kon betalen?
Dat is afhankelijk van hoeveel hij verder al geleend had ;). Veel panden zullen ook niet met enkel eigen geld zijn aangekocht bijvoorbeeld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86577706
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 19:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe goed de kroegen liepen was dan ook nooit echt het probleem. Het ging mis bij alle rare juridische constructies :P
vraag me dan af hoe die het dan zo verkloot kan hebben.

ik vind het concept van de drie gezusters echt tof.
hele mooie tent van binnen en erg gezellig.

enige nadeel is dat er in enschede nogal vervelende agressieve uitsmijters staan (oostblokkers)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:17:11 #21
862 Arcee
Look closer
pi_87568392
quote:
Kooistra haalde 25 mln uit bedrijf

` De horeca-ondernemer Kooistra heeft
de laatste drie jaar van zijn leven 25
miljoen euro uit zijn bedrijf gehaald
voor privé-gebruik.Dat schrijft de
curator van zijn failliete bedrijf.De
curator gaat kijken of een deel kan
worden verhaald op zijn nabestaanden.

Het bedrijf van Kooistra ging vorige
maand failliet.In juni had Kooistra
zelfmoord gepleegd na een langdurig
conflict met bierbrouwer Heineken over
onder meer panden en drankafnames.

Kooistra's bedrijf heeft 150 miljoen
euro aan schulden.Het bedrijf is
eigenaar en huurder van panden waar in
totaal 72 horecabedrijven in zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 oktober 2010 @ 18:40:15 #22
862 Arcee
Look closer
pi_87682112
- Advocaat Oscar Hammerstein vindt dat de firma Heineken schuldig is aan de dood van Sjoerd Kooistra. Heineken zou hebben gedreigd beslag te leggen op al de bezittingen van Sjoerd Kooistra. Dit zou hem zo wanhopig hebben gemaakt, dat hij geen andere uitweg meer zag dan de dood. De echtgenoot van Kooistra, Dick Loorbach, deed zijn verhaal op 10april 2010 bij Pauw & Witteman. Er zijn nieuwe ontwikkelingen in de zaak. Afgelopen vrijdag werd bekend dat Sjoerd Kooistra, voor zijn dood, 25 miljoen euro uit zijn kapitaal heeft weggesluisd naar een minnaar die hij al drie jaar zou hebben. Oscar Hammerstein komt er in de uitzending over vertellen.

In DWDD vanavond.
pi_87780028
Apart verhaal van mr. Hammerstein betreffende de 'jongens' die hij noemt, bewijzen dat er mensen aanwezig zijn geweest in het huis van Kooistra in het weekend van de zelfmoord, eventuele hulp bij de zelfmoord etc.

Op Quotenet trouwens foto's van de villa van Kooistra op Marbella, welke naar verluidt zo'n 10 miljoen van de 25 miljoen heeft gekost: klik.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_88246729
quote:
„Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad met hem. Hij is ontzettend lief voor mij geweest, neem contact met hem op, hij zal het niet makkelijk hebben…” Aldus onthulde wijlen horecamagnaat en multimiljonair Sjoerd Kooistra, die eind juni zelfmoord pleegde, in zijn afscheidsbrief aan zijn nabestaanden het bestaan van zijn geheime minnaar.

Het blijkt te gaan om de 25-jarige barkeeper en webdesigner Rúben Canhoto, afkomstig uit Portugal. Kooistra vermeldde het 06-nummer van zijn minnaar erbij, zodat de nabestaanden contact met hem konden opnemen.

En zo gebeurde het. Althans, voor Kooistra’s echtgenoot Dick Loorbach was dat te veel. Hij stuurde zijn Braziliaanse vriend Leo (ook Loorbach zelf had een buitenechtelijke relatie, waar Kooistra overigens wél van op de hoogte was, MK) die een ontmoeting had met de jonge Portugees…

Homobar

Rúben werkte sinds 2006 als barkeeper van de homobar De Arc in de Amsterdamse Reguliersdwarsstraat. Sjoerd Kooistra zelf kwam er zelden, maar hij heeft, naar nu blijkt, bijna drie jaar lang een geheime liefdesrelatie gehad met de knappe jonge Portugees.

De onthulling van zijn dubbelleven kwam hard aan bij Kooistra’s echtgenoot Dick Loorbach, die nooit iets heeft gemerkt van de buitenechtelijke relatie van zijn man. Deze minnaar wordt nu door de erven Kooistra mede verantwoordelijk gehouden voor het plunderen van de bankrekeningen van Kooistra’s horecabedrijf Plassania.

Eerder berichtte mr. Seerp Gratama, de curator van Plassania, dat de horecamagnaat de laatste drie jaar voor zijn dood circa ¤ 25 miljoen uit zijn bedrijf heeft genomen voor privédoeleinden. Circa ¤ 3 miljoen gebruikte Kooistra voor de aanschaf en inrichting van zijn appartement in Amsterdam en ¤ 7 miljoen voor de aankoop van zijn vakantiehuis in La Zagatas bij het Zuid-Spaanse Marbella.

De rest van het bedrag zou zijn opgegaan aan het onderhouden van zijn buitenechtelijke relatie. Zowel de erven Kooistra als de schuldeisers van de horecamagnaat hebben het nakijken.

Desgevraagd bevestigt Kooistra’s boezemvriend en huisadvocaat mr. Oscar Hammerstein dat zijn cliënt de naam van zijn minnaar expliciet in zijn afscheidsbrief heeft vermeld. Het nieuws sloeg in als een bom, vooral ook omdat de populaire leuke Portugese barkeeper in de Amsterdamse homoscene zeer bekend was. Alleen: niemand wist tot de dood van de horecamagnaat dat Rúben het geheime liefje was van zijn grote baas. En dat hij hem zó goed heeft achtergelaten…

Ongelooflijk

„Het was echt ongelooflijk. Niemand wist van iets!” zo vertelt Hammerstein met een glimlach van oor tot oor. „In zijn afscheidsbrief heeft Kooistra het bestaan van Rúben opgebiecht. Rúben (die na de dood van Kooistra vermoedelijk naar Portugal is vertrokken, MK) is echt een hele lieve, aardige jongen. Hij zal het wel voor het geld gedaan hebben en niet voor het lichaam van Kooistra. Iedereen kende Rúben in de Reguliersdwars . Sjoerd kwam niet in De Arc, maar wat mij wel altijd opviel, was dat hij altijd wist als ik in de stad was geweest…”

Sjoerd Kooistra ontmoette zijn minnaar veel in Keulen, niet zo ver van zijn woning in Ubbergen. „Wij dachten altijd dat Sjoerd eenzaam was, maar dat viel dus wel mee. Als je op je 59e een vriendje hebt van 25 is dat wel heel erg stoer. Rúben had zelf ook nog een vriendje, een Argentijnse jongen en nog een ander vriendje, die Remy heet. Die Remy maakt nu een wereldreis…”

Littekens

Overigens is de zelfmoord van Sjoerd Kooistra – behalve met de onthulling over het bestaan van de minnaar – met nog meer raadsels omgeven. Zo blijkt dat, in tegenstelling tot de horecamagnaat zelf altijd heeft beweerd, hij op de 30e april, vier weken voor zijn zelfmoord, helemaal niet te zijn overvallen op het Spaanse vakantie-eiland Ibiza. Nederlandse vakantiegangers hadden hem in een ziekenhuisbed zien liggen en tipten een journalist. Tegen hem had Kooistra gezegd dat hij was overvallen. Dat nieuws haalde de Nederlandse kranten.

Tegen Dick Loorbach, Oscar Hammerstein en anderen zei de horecamagnaat dat hij geholpen was aan een acute blindedarmontsteking. Maar ook dat verhaal blijkt niet te kloppen. Later zijn maar liefst drie littekens op de buik van Kooistra ontdekt, één aan de linkerzijde, één aan de rechterzijde en één in het midden. Hammerstein: „Ik heb ze zelf gezien. Dat kan geen blindedarmoperatie zijn geweest, want daar heb je maar één litteken van.” De nabestaanden tasten in het duister waarom Kooistra een paar dagen in een ziekenhuis op Ibiza heeft doorgebracht. Mr. Oscar Hammerstein: „Hij heeft twee verhalen de wereld in geslingerd die allebei niet waar zijn. Waarom? Ik weet het echt niet. Sjoerd Kooistra wilde door het leven gaan als succesvol en rijk zakenman. We weten nu dat het allemaal een mislukking is geweest. De laatste maanden van zijn leven betaalde hij niemand meer. Op het moment van zijn overlijden liepen er, ik schat, 75 procedures van partijen die geld van hem tegoed hadden.” De advocaat schampert: „Ieder jaar heeft hij de Quote 500 (de rijkenlijst, MK) er weer van kunnen overtuigen dat hij goed was voor ¤ 100 miljoen...” Hammerstein veronderstelt dat zijn cliënt mogelijk ook nog afgeperst is geweest, mogelijk met zijn geheime liefdesrelatie. Maar zeker is dat niet en de advocaat sluit uit dat de Portugese barkeeper hem zou hebben afgeperst. „Niets wijst daar op.”

Echtgenoot Dick Loorbach blijft achter als een gebroken man. De schuldeisers van Plassania staan in de rij, vrijwel letterlijk, om zijn persoonlijk faillissement aan te vragen. Hammerstein: „Iedereen denkt dat Dick weet waar het geld zit. Maar hij wist écht niets van Sjoerds minnaar.”

Curator mr. Seerp Gratama laat weten dat de geliefde van Kooistra bezoek kan verwachten: „Als blijkt dat de nalatenschap van Kooistra is benadeeld door een derde persoon, dan gaan we zeker achter hem aan. Wij zijn erop gericht zoveel mogelijk geld te ontvangen van de nalatenschap. En ’wij’ zijn de schuldeisers van Plassania.”

Rúben Canhoto meldt op zijn Facebook-pagina dat hij als barkeeper voor Reguliers bv heeft gewerkt. Hij reageerde gisteren niet op verzoeken om De Telegraaf te woord te staan.
bron
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 mei 2011 @ 22:48:00 #25
862 Arcee
Look closer
pi_97227606
Gisteren in Brandpunt: De val van Kooistra

Ik blijf het een fascinerend verhaal vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')