abonnement Unibet Coolblue
pi_86498301
Ik zit te bladeren in de nieuwe ikea gids en het valt me op dat de keukens iets duurder geworden zijn.

Maar wat een bedragen durven ze voor installatie te vragen.

Je kan idd zelf de keukens installeren maar ik heb al zo weinig tijd dus besteed ik dat liever uit.

Ik denk dat ik een klusser ga zoeken want dit moet voor 1/3 van de prijs ook kunnen met btw.

*Of zit ik er naast en is keuken plaatsen altijd zo duur?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_86498347
Als je er nou ff bij vertelt wat het installeren van een keuken bij IKEA dan precies kost...
Ik ben van pindavlees
pi_86498416
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:39 schreef Flappekz het volgende:
Als je er nou ff bij vertelt wat het installeren van een keuken bij IKEA dan precies kost...
Kleine hoek keuken 2000 euro installatiekosten.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_86498451
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:41 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Kleine hoek keuken 2000 euro installatiekosten.
:o

In dat geval deel ik je mening
Ik ben van pindavlees
pi_86498492
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik denk dat ik een klusser ga zoeken want dit moet voor 1/3 van de prijs ook kunnen met btw.
Wat let je? :)
pi_86498587
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:42 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Wat let je? :)
Niks ik vroeg me alleen af of de prijs niet marktconform was.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  donderdag 16 september 2010 @ 14:52:08 #7
54932 J.J.McKay
............................
pi_86498887
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:41 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Kleine hoek keuken 2000 euro installatiekosten.
Dat is vast incl. de keuken :D

Maareh, lijkt me sterk dat ze dat rekenen.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_86499160
2000 euro lijkt me idd fors.

Mijn keuken heb ik ook door iemand voor een paar honderd euro laten installeren :)
pi_86499168
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:52 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Dat is vast incl. de keuken :D

Maareh, lijkt me sterk dat ze dat rekenen.
Check het nieuwe ikeaboek

http://onlinecatalogue.ikea.com/2011/ikea_catalogue/NL/
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_86499303
Ik weet dat ikea ongeveer het rekensommetje hanteerd van 1/3 van de keukenprijs is installatiekosten. Ik heb mijn keuken (KVIK) laten plaatsen voor 1100 euro incl. BTW en dat was geen simpele keuken. Als je een mannetje hebt dan kan hier nog eens de helft vanaf.

Alleen keukenboeren werken met Freelancers, deze ontvangen 300 euro per dag. Alles wat je meer betaald is puur winst. De reden dat ik het heb laten doen heeft met gezeur en garantie te maken. Uiteindelijk is hij 2,5 dag bezig geweest (zeg 750 euro). Kortom weeg voor jezelf even af wat is de garantie/gezeur je waard.
pi_86499792
een keuken van ikea moet je van a tot z nog in elkaar zetten...

die van een keukenboer staan al deels in elkaar... tel alle tijd die je nodig hebt om de kast uit te pakken/in elkaar te zetten etc etc maar eens op... ook die tijd zal geteld worden...
pi_86499888
Prijzen staan gewoon vermeld hoor, wat je per kastje moet betalen voor het in elkaar zetten en/of plaatsen. Tijd maakt dus niets uit. Volgens mij is dat 22 euro per kastje monteren en 22 euro voor plaatsen.

Koelkast, vaatwasser, blad, achterwand enzo is duurder.

Verder is zn ikea keuken zelf simpel te plaatsen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 16 september 2010 @ 20:51:18 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_86512150
't scheelt idd al heel wat als je zelf de kastjes in elkaar zet en de keukenboer alleen nog hoeft te plaatsen en stellen :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86512167
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik zit te bladeren in de nieuwe ikea gids en het valt me op dat de keukens iets duurder geworden zijn.

Maar wat een bedragen durven ze voor installatie te vragen.

Je kan idd zelf de keukens installeren maar ik heb al zo weinig tijd dus besteed ik dat liever uit.

Ik denk dat ik een klusser ga zoeken want dit moet voor 1/3 van de prijs ook kunnen met btw.

*Of zit ik er naast en is keuken plaatsen altijd zo duur?
Vergeleken met vorig catalogusjaar zijn de kastjes iets (een paar euro) duurder inderdaad...
De houten keukenfronten (ADEL berken en TIDAHOLM eiken) zijn iets meer duuder geworden...
Verder zijn veel apparaten juist (behoorlijk) goedkoper nu.

Voor de montage van de keuken worden vaste prijzen gerekend per onderdeel. Al zijn de prijzen die in de catalogus staan ook niet helemaal kloppend volgens mij...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_86525954
Bij een keukernboer rekenen ze al gauw 200 a 300 euro de meter voor het plaatsen....

Ikea is overigens zeer goed zelf te plaatsen!!
Mijn keuken is een als ik het schiereiland als 2 kanten tel bijna 10 meter!! Oke, het lukt je niet in 2 dagen maar het duurt langer. De kastjes en laatjes zijn niet moeilijk te monteren, het komt echter op het stellen aan wat veel tijd kost en een geduldig werkje is...
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
pi_86526159
Wij hebben destijds een flinke IKEA hoekkeuken laten plaatsen, kostte volgens mij wel iets over de 1500. Kwam ook nog eens bij dat de installateur fouten maakte waardoor hij later moest terugkomen, zijn afspraak elders uitliep waardoor wij nog eens moesten wachten, en uiteindelijk wel een hele mooie keuken hadden.

Toch zou ik er de volgende keer voor kiezen om zelf te monteren en plaatsen. Zou hooguit iemand laten komen om het blad erop te laten zetten, dat kunnen ze ongetwijfeld beter in een hoek dan dat ik dat kan.
pi_86526214
Ook het blad in een hoek erop zetten is prima zelf te doen....
Ik heb het zelf gedaan maar het blad was iets beschadigd, gemeld bij Ieka natuurlijk... Na 9 maanden onderzoek en discuusie intern kregen wij te horen dat het complete blad vervangen zou worden... Dus ik heb zelf tot 2x toe een hoek gemonteerd :D
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
  vrijdag 17 september 2010 @ 09:13:40 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86526440
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:41 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Kleine hoek keuken 2000 euro installatiekosten.
Ligt er natuurlijk aan wat er onder de installatiekosten verstaan wordt. Het plaatsen van de keuken zelf, inclusief het aansluiten van apparatuur? Wat voor apparatuur en hoeveel dan? Zijn alle bouwkundige aansluitingen voorzien en zitten die op de juiste plek, of moet er eea uitgebreid worden? Versder zijn nog van belang voorruidkosten, transportkosten etc, etc.
Bovengenoemde kosten zeggen, zonder enige specificatiekosten dus helemaal niets eigenlijk.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_86530083
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:13 schreef error_404 het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan wat er onder de installatiekosten verstaan wordt. Het plaatsen van de keuken zelf, inclusief het aansluiten van apparatuur? Wat voor apparatuur en hoeveel dan? Zijn alle bouwkundige aansluitingen voorzien en zitten die op de juiste plek, of moet er eea uitgebreid worden? Versder zijn nog van belang voorruidkosten, transportkosten etc, etc.
Bovengenoemde kosten zeggen, zonder enige specificatiekosten dus helemaal niets eigenlijk.
bedoel je nou voorhuidkosten of voorrijkosten?

:P
pi_86531057
Hoe groot is de keuken, en waar woon je?

Ik weet misschien wel iemand
pi_86665847
blijkbaar is het toch niet zo dringend als we dachten het plaatsen van een nieuwe keuken ;)
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')