abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86492953
quote:
Onder Turkse vlaggen

Ibrahim Selman vraagt zich af of hij in de schoenen van Ahmet Türk zou kunnen staan, de geplaagde Koerdische leider die toch zijn geduld weet te bewaren. „Ik ben blij dat ik geen Ahmet Türk ben, dat ik niet tussen al die Turken woon en de Koerdische zaak verdedig. Ik begin grote bewondering voor de man te krijgen.”

Een tijdje geleden las ik in deze krant een artikel van correspondent Erdal Balci over het leed van Ahmet Türk, de leider van de Koerdische partij DTP die in het Turkse parlement zat. Zijn partij werd onlangs verboden, zijn zoon gearresteerd en hijzelf voor jaren uit de politiek verbannen.

Balci beschrijft hoe de heer Türk geterroriseerd wordt door zijn buren in Ankara, allemaal rijke en gezaghebbende Turken. Ze maken hem het leven onmogelijk door zijn huis met een zee van Turkse vlaggen te omringen waar hij steeds doorheen moet lopen. Rode vlaggen die uit de ramen hangen en in de gang staan. De heer Türk kan ook niet verhuizen want niemand wil hem een appartement verhuren.
Het complete artikel http://www.trouw.nl/opini(...)Turkse_vlaggen_.html

Er is veel te weinig aandacht voor de positie van Koerden in Turkije. Zowel in de media als in de politiek.
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 12:03:48 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86493124
Waarom zou er aandacht moeten zijn voor de positie van de Koerden in de media en politiek?

Anders gezegd, waarom zou dit niet de ver van mijn bed show moeten zijn?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86493156
Ben je bezig met een Turkse nieuwsdump ofzo?
dan stop d'r maar mee
Dit is nieuws van maart man en ook nog een opiniestuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')