abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86495479
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:06 schreef Northside het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen, maar in mijn ogen geeft Lightning_NL gewoon vanuit zijn persoonlijke ervaring informatie over het gedrag van heli's zonder staartrotor. Ik zie het probleem ook niet zo.
Uhu.. en ik denk dat het onderwerp voor sine juist weer persoonlijk is vanwege het allerlaatste stukje dat hij schreef.

Daarom ga ik maar even de popcorn weggooien en ze allebei gelijk geven.

@Sine_Pari , man.. dan ben jij zeker al heel wat jaartjes actief?
En ik zou bijna brutaal wezen en vragen of je die SFOD-D patch ooit ook daadwerkelijk hebt gehaald? (Zou gokken van wel natuurlijk.)

(Alles puur uit vriendelijke interesse natuurlijk.)
:7
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_86497352
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:06 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja ik raak mischien ook wel gefrustreerd door lieden zoals jij. En ik begin niet over jou prestaties, dat doe je zelf. Ik zet er enkel hele grote vraagtekens bij. Want als ik bv. zaken als dit lees;
[..]
Ik heb het helemaal niet over prestaties, maar gewoon over mijn theoretische kennis over helikopters. Jij als klont mag best vraagtekens zetten bij hoe een helikopter vliegt, als een vlieger dat maar niet doet.
quote:
vraag ik me toch echt af in hoevere jij een luchtmacht piloot bent. Jij weet dus niet dat een helicopter die zijn staart rotor mist om de eigen as gaat draaien?
Als ie geen voorwaartse snelheid heeft wel ja
quote:
En kom me niet weer aanzetten met je voorwaardse snelheid want daar kom je eerst later mee aankaken (als dat al klopt).
Als je goed begrijpend Nederlands had gelezen, had je gezien dat ik er later pas achter kwam dat er 2 heli's neer gingen tijdens betreffende actie, ik heb namelijk nog nooit de hele film gezien....
quote:
En als luchtmacht piloot heb jij nog nooit gehoord dat er twee helicopters boven de dish zijn neer gehaald door RPG7's?
Er gaan zoveel heli's neer. Waarom zijn deze twee zo bijzonder?
quote:
Of met andere woorden jou baas die jou volgens eigen zeggen zo veel beter opleid dan welke andere piloot dan ook stuurd je op pad zonder te vertellen wat de eventuele gevaren kunnen zijn?
Zie bovenstaande opmerking. Waarom zou een vlieger in godsnaam van alle crashes de oorzaak en gevolgen moeten weten. Zolang je maar goed weet hoe je systemen werken en hoe je met noodsituaties om moet gaan hoef je niet elk individueel geval tot in detail te kennen, dat is behoorlijk nutteloos. Maar het kan best zijn dat ze dat in Amerika zo leren hoor. Daar wordt je meer volgepropt met ver batim kennis, dan kunde.
quote:
Maar zelfs als je dat niet zou weten, zou je toch moeten weten dat het bij de film over een waar gebeurd actie gaat. Ik vind het meer dan ongepast dat jij hier even propagandeerd dat als het zo gebeurt was ze wel even dood leuk hadden kunnen doorvliegen en het dan om een fuck up van de piloten handelen moet.
Ik zeg dat helemaal niet, opnieuw zul je beter Nederlands moeten lezen. Ik zeg dat de film niet realistisch is en dat het zoals het geportretteerd wordt in de film zo is dat de vlieger door had kunnen vliegen. Als hij dit niet zou hebben gedaan, dan zou het dus wel een foute reactie geweest zijn, maar daar weet ik niks over, ik beoordeel de film, niet de vlieger.
quote:
Jou commentaar heeft in mijn ogen dus ook niks meer te doen met het beschrijven van het wel of niet realistisch zijn van de film, maar veel meer met het je zelf willen profileren als super piloot. En ik vind het dan ook nogal laag en arrogant als je zelf al aangeeft dat je niet genoeg van de materie weet,
Mijn commentaar heeft alles te doen met het beschrijven van het realisme... Ik profileer niks van mezelf, ik heb het gewoon over basis kennis van het helikoptervliegen. Laag en arrogant van me dat ik aangeef dat ik niet genoeg van de materie afweet? Kerel, niet alleen is dat hypocriet, ik geef bovendien alleen maar aan dat ik de film niet helemaal heb gezien, en gisteren heb ik een paar fragmentjes op YouTube opgespoord. De verdere theorie over de helikopter weet ik wel.
quote:
hier (indirect) het kunnen van collega piloten in vraag trekt en jezelf profileerd als de man die het wel even gefixed zou hebben.
Ik profileer mezelf helemaal niet als iets dat ik niet ben, en ik beweer helemaal niet dat ik het wel effe gefixed zou hebben.
quote:
Hoe dan ook je bent in mijn ogen enkel een puber die veilig vanachter zijn computer geen moment onbenut laat om op te scheppen hoe geweldig hij toch wel niet is. Jammer genoeg doe je het dan ook nog eens in dit topic waar ik toevalliger wijze nogal bekend met de materie ben, en de omgekomen piloten kon en Mike Durant ken.
Ik schep helemaal niets op kereltje... Ik zeg alleen wat er niet helemaal klopt qua realisme in de film. Moet je zien hoe jij hier op mij reageert, als een losgeslagen debiel.
Dan zal ik ook effe vertellen hoe ik jou in mijn ogen zie: Een gefrustreerd mannetje dat het niet kan hebben maar ergens diep van binnen toch wel weet dat het in de USA om kwantiteit boven kwaliteit draait en als iemand die niet-Amerikaan is dan even iets vertelt met kennis over de theorie, dan kun jij dat niet accepteren en draai je door als een gefrustreerde dolle hond.

Oh ja, en je kende de vlieger. Wow, can I touch you????
Vervelend voor je, maar laat je niet zo door emoties leiden man! Lees gewoon wat ik te zeggen heb, en probeer niet als een gek mij woorden in de mond te leggen die ik nooit heb gezegd. Zoals ik al eerder zei, neem eens een chillpill, lees dan nog eens een keer rustig mijn posts door, en bekijk dan nog eens hoe jij daarop reageert in jouw posts richting mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lightning_NL op 16-09-2010 14:22:23 ]
pi_86497618
En hier heb ik nog een linkje voor je Sine_Pari, weliswaar zie je speelgoedheli's vliegen, maar het principe is natuurlijk hetzelfde, de romp+staart van een heli zorgen bij voorwaartse snelheid ervoor dat de heli niet zal gaan spinnen zonder staartrotor.

Snap je het nu wel, als je plaatjes ziet?
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 14:43:32 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86498517
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:06 schreef Northside het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen, maar in mijn ogen geeft Lightning_NL gewoon vanuit zijn persoonlijke ervaring informatie over het gedrag van heli's zonder staartrotor. Ik zie het probleem ook niet zo.
probleem is dat sine pari absoluut geen kritiek duld op zijn 160whatsitnot squadron, zelfs niet de hollywood variant ervan want anders wordtie heel erg boos
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86499036
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_86499123
Dan raakt ie ZO gefrustreerd dat ie gaat lopen beweren dat ik niet ben wat ik zeg dat ik ben. Mag ie best doen natuurlijk, maar ook al probeer ik een low-profile te houden is er op dit forum denk ik al uit genoeg gebleken dat ik mij niet als iets voordoe wat ik niet ben.
Aan de andere kant is Sine_Pari als uit vanuit het niets op dit forum verschenen en beweert hij een Nederlandse Amerikaanse Special Forces guy te zijn. Heeft ie eigenlijk ooit wel zichzelf een beetje voorgesteld en verteld wat ie precies doet en waar?
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 15:02:18 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86499257
hij is een Nederlandse Amerikaanse Special Forces guy man ... de rest is top secret en dat eerste eigenlijk ook!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86499515
Zó fucking cosmic top secret spiffy peppy dat Sine_Pari het nergens onder stoelen of banken verstopt en zijn avatar het zelfs 'verklapt'.
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 15:12:01 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86499644
quote:
Op woensdag 15 september 2010 12:27 schreef DroogDok het volgende:
Vette film inderdaad.

Is toch ook in deze dat de NAVO / Blauwhelmen niet in willen / mogen / kunnen grijpen terwijl ze een paar km verderop in zo'n stadion zitten?
klopt ook niet natuurlijk

de Amerikanen hebben zelf meerdere reddingspogingen ondernomen voor ze de Blauwhelmen toestemming gaven het ook eens te proberen

daarnaast lijkt het in de film nogal een rustig ritje van die gasten maar de Maleisiers (niet Pakistanen) verloren 1 dode en 3 gewonden en een pantserwagen tijdens de gevechten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 15:13:11 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86499689
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:08 schreef Lightning_NL het volgende:
Zó fucking cosmic top secret spiffy peppy dat Sine_Pari het nergens onder stoelen of banken verstopt en zijn avatar het zelfs 'verklapt'.
je kunt je zelf makkelijker verstoppen in 'the open' he

het is allemaal misinformatie wat die gasten doen jonge!
en ze hebben hun bloedgroep op hun laarsen geplakt!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86499986
Ik weet in ieder geval dat als en wanneer ik 'SF ga' ik dit zeker niet op internet ga lopen verkondigen, dat zou wel heel dom zijn. Dat doet niemand volgens mij.
  donderdag 16 september 2010 @ 15:45:53 #62
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86500856
Nou ben ik een absolute helikopterleek,

maar als een staartrotor buiten werking wordt gesteld, heeft dat geen invloed op benzinetoevoer, oliedruk etc. etc. of is dat allemaal losgekoppeld van elkaar?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_86501802
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:45 schreef Rave_NL het volgende:
Nou ben ik een absolute helikopterleek,

maar als een staartrotor buiten werking wordt gesteld, heeft dat geen invloed op benzinetoevoer, oliedruk etc. etc. of is dat allemaal losgekoppeld van elkaar?
Ligt eraan hoe het beschadigd is. Maar je moet niet de rest van de dag rond blijven vliegen. Zoals je al dacht, de kans is groot dat er meer beschadigd is, zoals een olie leiding die lekt. Als al je olie weggelekt is kun je het wel shaken in een Blackhawk, want dan kun je niet meer sturen :) Daarom is het in dit soort gevallen zaak om zo snel mogelijk te landen op een geschikte locatie.
pi_86503377
quote:
Er gaan zoveel heli's neer. Waarom zijn deze twee zo bijzonder?
Kwestie van je klassiekers kennen. Dit verhaal heeft nogal wat gevolgen gehad, maar daar zullen we hier maar niet op in gaan.

Hoe kennis over dit gebeuren jou een betere piloot zou maken weet ik ook niet.
pi_86505437
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kwestie van je klassiekers kennen. Dit verhaal heeft nogal wat gevolgen gehad, maar daar zullen we hier maar niet op in gaan.

Hoe kennis over dit gebeuren jou een betere piloot zou maken weet ik ook niet.
Tja, qua oorlogshandeling is het harstikke interessant. Qua helikoptercrash niet echt, denk ik.
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 18:55:11 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86507408
het is alleen bekend geworden om de nasleep (dat slepen van dat lijk door de straat en de terugtrekking van de buitenlandse troepenmacht) want militair gezien was het ook niet zo'n heel erg interessante actie

ik zal maar niet zeggen wat ik er echt van vind want dan wordt dingetje weer boos want die kende al die kerels persoonlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86770669
Grappig hoe Sine_pari reageerd. Slaat helemaal nergens op haha.

Ik stem voor Lightning_nl
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 22:54:02 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86771390
lol, het was al klaar geloof ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 23 september 2010 @ 23:39:44 #69
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86773138
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:11 schreef hcwp het volgende:

[..]

Doen ze dat zodat ze hun AK makkelijker onder de kleding kunnen verbergen? Of is dat gewoon iets dat 'hip' is onder die gasten?
hoezo verbergen? Iedereen heeft daar praktische en AK.

zonder kolf, is ie lichter, kleiner, neemt minder ruimte in , in de toyota pickup ..
kun je er mee gooien, makkelijker om een hoekje schieten....

gewoon geen gedoe.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 23:58:23 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86773778
ding hefft sowieso weinig zin zolang je vanuit de heupen schiet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 24 september 2010 @ 00:47:22 #71
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_86775146
tenzij je doelwit op 10 meter staat..inderdaad erg lastig.
alhoewel, ken lui die met de mag staand vrije hand ook doel treffen...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator vrijdag 24 september 2010 @ 04:23:49 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86777257
ja he tkan ook wel ... in principe

maar de kolf heb je er niet bij nodig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86986353
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:51 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Rubjee ik dien niet bij het Regiment noch heb ik hier ooit deel vanuit gemaakt, ik heb "enkel" de Ranger School doorlopen. De acteurs die Rangers spelen hebben in Ft. Benning een RIP achtige "opleiding" gehad, waar zij zaken hebben geleerd om geloofwaardig over te komen als Rangers. Andere zijn hier op Ft. Bragg geweest met hetzelfde doel voor hun respectiefelijke rol. Daarom en omdat defensie alswel ex-militaire die aanwezig waren bij de battle of the black sea aan de film meegewerkt hebben, heeft de film een hoog realiteits gehalte.
Ah ok ^O^
Toch nog deze vraag: Wat is dan het specifieke verschil tussen het doorlopen van de ranger school (waar is dat voor Nl maatstaven mee te vergelijken?) en die van de green barets of hangt dat nauw samen?

quote:
Rubjee er zijn maar 7 Special Forces "units" (groups), en wel de 1st, 3rd, 5th, 7th, 10th, 19th en 20th Special Forces Group (Airborne). Jij vraagt eigelijk wat het verschil is tussen de verschillende Special Operation Forces (SOF). Hoeveel SOF eenheden of delen daarvan samenwerken hangt geheel af van de doortevoeren taak. Bij Task Force Ranger (TFR) om welke het in deze film gaat ging het om delen van eenheden die Joint Special Operations Command (JSOC) ondersteld zijn en Rangers van het 3rd Battalion (Bn). Rangers van 3rd Bn maakt deel uit van TFR om de JSOC elementen te ondersteunen. Andere Joint Task Forces (JTF) worden net als bij TFR het geval was afgestemd op de taak en met SOF eenheden gevuld welke het best voor deze taak geschrikt zijn.
ah ,dus speciaal voor de film is eigenlijk van alles wat genomen en bij elkaar gezet om er zo een eenheid van te maken die dan onder 1 commando opereert.? en ook 1 naam heeft terwijl het dus uit meedere specialistische onderdelen bevatte?

I
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86986808
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:52 schreef rubje het volgende:

[..]

Ah ok ^O^
Toch nog deze vraag: Wat is dan het specifieke verschil tussen het doorlopen van de ranger school (waar is dat voor Nl maatstaven mee te vergelijken?) en die van de green barets of hangt dat nauw samen?


I
Ranger school is dus een soort van "leadership course" waar je de Ranger tab kan halen, enigste wat je daarna krijgt als je het haalt is dus die tab voor op je schouder, that's it.
Maar.. ik dacht,moeten mensen die direct uit dat ranger indoctriination komen nu gelijk naar ranger school volgens mij. (Heeft nog steeds niet echt veel met elkaar te maken, gaat om het idee.)

Verder heeft het dus weinig te maken met de green berets, dat is ook weer een totaal andere eenheid qua taken.
En qua vergelijking.. volgens mij hebben wij geen opleiding zoals dat, tja misschien de nieuwe EVO opleiding, maar dat is weer een onderdeel van de opleiding tot Marinier Algemeen.
(Is wel denk ik erg vergelijkbaar qua stress en zwaarte.)

Als je tijd hebt raad ik je aan om aflevering 1 van Surviving The Cut te downloaden, dit gaat over Ranger School.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:03:24 #75
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86988997
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:52 schreef rubje het volgende:


ah ,dus speciaal voor de film is eigenlijk van alles wat genomen en bij elkaar gezet om er zo een eenheid van te maken die dan onder 1 commando opereert.? en ook 1 naam heeft terwijl het dus uit meedere specialistische onderdelen bevatte?

Nee. De operatie die in de film wordt weergegeven werd door zowel Rangers als Delta uitgevoerd. Je ziet het het duidelijkst in het begin, waarin de taakverdeling wordt opgezet in de briefing: De Rangers zorgen ervoor dat de perimeter veilig is en zullen de grondevacuatie doen, de D-Boys en 160th zorgen voor luchtondersteuning en doen de inval zelf.

De Rangers hebben als enige onderdeel binnen US SOCOM de mankracht om naast SOF taken ook met meer mankracht op te treden. Zodoende kunnen zij ook binnen SOCOM dingen als perimeterbeveiliging doen enzovoorts.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_86990325
Daarnaast zijn er in de film nog een aantal eenheden weggelaten, waarvan wel leden in Mogadishu hebben meegevochten.
US Air Force Pararescue Jumpers, US Air Force Combat Controllers, DEVGRU, en er zullen er vast nog wel wat zijn.
pi_86991389
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:42 schreef Royyy het volgende:
Daarnaast zijn er in de film nog een aantal eenheden weggelaten, waarvan wel leden in Mogadishu hebben meegevochten.
US Air Force Pararescue Jumpers, US Air Force Combat Controllers, DEVGRU, en er zullen er vast nog wel wat zijn.
PJ's zaten daar ook inderdaad.. die zie je ook in de film.
(Die medics die naar de crash-sites komen, dat zijn dus PJ's.)
Combat Controllers ook, wat volk van "seal team six" , alleen die laatste twee zijn volledig weg gelaten, combat controllers zie je wel rondlopen denk ik, maar niet echt zichtbaar ofzo.

En ik gok dat USAISA/Gray Fox/TORN VICTOR/CENTRA SPIKE/Of hoe die gasten deze maand heten er ook waren, maar dat spul is zo geheim dat ze er toch "niet waren" op dat moment. :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_86993918
@sine pari
Waarom leren piloten dan vliegen met utigevallen staart rotor?
Het lijkt me toch wel een zeer belangrijk ding van je opleiding....
Tevens zou die gewoon de motor kunnen uitschakelen of loskoppelen en op auto rotatie door gaan.
En..ps
Ken je toevallig ook de autogyro?
Voorwaarts gedreven via een propellor....maar wel een rotor....
pi_87008735
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:52 schreef rubje het volgende:
Ah ok ^O^
Toch nog deze vraag: Wat is dan het specifieke verschil tussen het doorlopen van de ranger school (waar is dat voor Nl maatstaven mee te vergelijken?) en die van de green barets of hangt dat nauw samen?
De Ranger School is een opleiding die men het best zou kunnen vergelijken met de Commando opleiding zoals deze bestond in de jaren 40 en 50, dus gericht op het infantry werk in kleine ploegen voor het doorvoeren van ambushes, raids, etc. Een ander zwaarte punt ligt op het leidinggeven, aangezien er van elke Ranger verwacht word dat hij van de voorkant leid (RLTW ;) ) Toen ik hem doorliep in de 1988 bestond de opleiding nog uit 4 fase en was 65 dagen, maar ik heb gehoord dat het nu nog 3 fase zijn en de duur om enkele dagen is terug gebracht. Mannen (vrouwen zijn uitgesloten van deze opleiding) van alle krijgsdiensten kunnen aan deze opleiding deel nemen mits zij aan de vooruitzettingen voldoen. Militaire van de U.S. Army die met goed gevolg de opleiding afsluiten krijgen een aantekening “G”, of “V” als ze de aantekening “P” voor parachutist al hadden.
U.S. Army Special Forces (wat vaak verkeerd gebruikt word om alle speciale eenheden mee aan te duiden) is odergedeeld in een Regiment met daarin 7 Groups die elke weer uit 4 Battalions bestaan. In een Battalion heeft men meerdere Operational Detachments Alpha die elk uit 12 man bestaan. Anders dan bij andere speciale eenheden welke ook Counterterrorism (CT), Direct Actions (DA), Special Reconnaissance (SR) en Unconventional Warfare (WA) doorvoeren zijn Special Forces soldiers ook teachers en force-multipliers en worden deshalve ook in de rol van Foreign Internal Defense (FID) ingezet. Alhoewel er kleine verschillen bestaan (zoals dat men binnen Special Forces bv. verplicht een vreemde taal moet leren) kan men ze het beste vergelijken met het KCT.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:52 schreef rubje het volgende:
ah ,dus speciaal voor de film is eigenlijk van alles wat genomen en bij elkaar gezet om er zo een eenheid van te maken die dan onder 1 commando opereert.? en ook 1 naam heeft terwijl het dus uit meedere specialistische onderdelen bevatte?
Nee de film is gebaseerd op het boek van Mark Bowden welke wederom gebaseerd is op een actie tijdens Operation Gothic Serpent in Somalia. De samengestelde eenheid die onder commando stond van Joint Special Operations Command (JSOC) bevatte voor het grootste deel Rangers van het 3th Ranger Battalion en werd daarom zodoende ook Task Force Ranger (TFR) genoemd. De rol van het 3th Rgr Bn. was de Special Mission Unit (SMU) van de Army en andere hieraan toegevoegde delen van SMU’s die JSOC ondersteld zijn te ondersteunen in het uitvoeren van hun taken. Aangezien leden van de JSOC onderstelde SMU’s een zogenaamde Non Disclosure Agrement moeten tekenen (bij het intreden van hun respectievelijke eenheid en daarna voor elke missie aan welke ze deelnemen) heeft Mark Bowden over het algemeen enkel Rangers kunnen interviewen. In de film hebben ze ivm. het overzichtelijk proberen te houden van het geen wat zich heeft afgespeeld dan ook nog eens verschillende personen in een persoon samengevoegd. En ondanks dat de film op waarheid berust en een goed overzicht geeft van wat er gebeurt is, is het desondanks een vertekend beeld.
pi_87008750
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:04 schreef thesystem het volgende:
@sine pari
Waarom leren piloten dan vliegen met utigevallen staart rotor?
Het lijkt me toch wel een zeer belangrijk ding van je opleiding....
Tevens zou die gewoon de motor kunnen uitschakelen of loskoppelen en op auto rotatie door gaan.
En..ps
Ken je toevallig ook de autogyro?
Voorwaarts gedreven via een propellor....maar wel een rotor....
thesystem ik ben geen piloot en ben dus niet bekend wat deze wel en niet leren, ik zou de vraag dan ook aan andere stellen als ik jou was.
pi_87009458
quote:
Op donderdag 30 september 2010 02:27 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

thesystem ik ben geen piloot en ben dus niet bekend wat deze wel en niet leren, ik zou de vraag dan ook aan andere stellen als ik jou was.
De enige reden waarom thesystem deze (retorische) vragen aan jou stelde waren dus omdat jij dingen liep te beweren over helikopters terwijl je deed alsof je het beter wist dan een vlieger :)
  Moderator donderdag 30 september 2010 @ 10:05:07 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87012050
das wel een heel makkelijk inkoppertje lightning

ik zat nog te twijfelen maar ik vond het zelfs voor mijn doen te voor de hand liggend _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_87052898
:D
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:47:27 #84
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_87059602
Ook even duit in zakje doen:
BlackHawk Down speelt bijna 20 jaar geleden, je kunt de huidige generatie (twintigers) niet verwijten dat ze niet weten wat daar precies is gebeurd. Voor Rangers is het een bekend en uitgekauwd verhaal, de bedoelling is dat zij er van leren. Voor een gemiddelde militair (ongeacht zijn nationalitiet/herkomst en functie) is het alleen maar een film. Ik heb het hele drama rond Somalië destijds uit interesse vrij nauwkeurig (maar vanuit Nederland) gevolgd, en zelfs dan staat het me niet helder bij.

Hoeveel respect ik ook heb voor de mannen die daar gezeten hebben, ik ben het eens met Lightning_NL. Zijn kennis van de zaak beperkt zich tot enkele beelden van een speelfilm (met de daarbij behorende filmische aanpassingen) die gemaakt is van een boek van echte gebeurtenissen. Dan heb je het dus over de (niet-objectieve) inschatting van een schrijver, die bewerkt zijn door de ogen van een regisseur en een producent over gebeurtenissen. Genoeg kansen om de werkelijkheid te vervormen naar de indruk van een chinookvlieger. De uitbarsting van Sine lijkt me dus ietsie overdreven.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_87213304
kan, maar waar het allemaal om ging in eerste instantie was mijn vraag naar mensen die gezien het hoge waarheidsgehalte van de film iets meer details konden geven over bepaalde zaken en wat ook is gebeurd en waarvoor ik dank zeg.

Hetgeen ik het fraaist vond was die afdaling via de heli's in het midden van de straat (eentje showde zelfs overdreven zijn afdaling door met gestrekte benen langs het touw te gaan als je heel goed kijkt) en de snelle landing op de daken.
Kun je zien hoe vlekkeloos en snel dit soort eenheden opereren als het om snelle actievoering gaat.
Ben erg benieuwd of hier in NL men ook op die wijze hoe de Amerikanen opereren weten te handelen als het om snelle interventie gaat. :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:48:33 #86
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_87213653
Het meest bekende Nederlandse snelle interventie voorbeeld met fastropen:
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_87230138
Rave_NL als ik me niet vergis gebruiken ze bij het de UIM de CIRAS. Gebruikt het gehele Korps Mariniers die, of enkel het UIM? En als het gehele Korps de CIRAS gebruikt, weet jij dan waarom men voor de "L" versie heeft gekozen en niet voor de "M" versie?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:17:59 #88
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_87230709
Pff ik lig al in m'n bed dus verduidelijk je afkorting en versies even bitte. ;)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  FOK!fotograaf dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:22:36 #89
145146 Andyy
pi_87230899
Land versie en maritieme versie
pi_87231003
De CIRAS is een vest van Eagle Industries, en de "L" versie heeft de pull cord aan de zijkant en de "M" heeft het bovenaan.
pi_87231120
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:22 schreef Andyy het volgende:
Land versie en maritieme versie
Precies Andyy, de meeste eenheden kiezen voor de "M" uitvoering omdat bij de "L" uitvoering door admin pouch etc. de pull tab eventueel moeilijk te bereiken is.
pi_87245685
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:40 schreef rubje het volgende:
kan, maar waar het allemaal om ging in eerste instantie was mijn vraag naar mensen die gezien het hoge waarheidsgehalte van de film iets meer details konden geven over bepaalde zaken en wat ook is gebeurd en waarvoor ik dank zeg.

Hetgeen ik het fraaist vond was die afdaling via de heli's in het midden van de straat (eentje showde zelfs overdreven zijn afdaling door met gestrekte benen langs het touw te gaan als je heel goed kijkt) en de snelle landing op de daken.
Kun je zien hoe vlekkeloos en snel dit soort eenheden opereren als het om snelle actievoering gaat.
Ben erg benieuwd of hier in NL men ook op die wijze hoe de Amerikanen opereren weten te handelen als het om snelle interventie gaat. :)

Even terugkomend op mijn eigen post voor de liefhebbers:

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')