Toch gek hè, vriend en vriendin. Ze zijn bijna 100 jaar!quote:Op woensdag 15 september 2010 10:07 schreef Toverheks het volgende:
TILBURG - Een 73-jarige Tilburger heeft zijn vriendin (82) mishandeld omdat hij van haar niet naar The A-Team mocht kijken.
Agenten trokken na een melding naar het huis van het Tilburgse stel.
Ze troffen het paar op straat aan. De wang van de Brabantse zat onder het bloed. De man gaf daarop toe dat hij zijn partner had geslagen.
De agenten namen het stel mee naar het bureau waar bleek dat de twee, niet voor de eerste keer, ruzie hadden gehad om de tv-serie The A-Team. De man wil dat graag zien, zijn vriendin per se niet. Vervolgens had de serieliefhebber, die een paar biertjes ophad, de vrouw tweemaal geslagen. Na een gesprek vertrokken ze samen naar huis.
Waar haal je dat toch vandaan Leandra? Ze hadden vaak betere werkomstandigheden, maar juist geen beter salaris. Bij de overheid verdien je in heel veel functies en voor zover ik weet veelal minder dan in het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 15 september 2010 08:25 schreef Leandra het volgende:
Môgguh![]()
Ah, de 13de maand was om het salarisverschil met het bedrijfsleven te overbruggen.... dat "overbruggen" geldt dan wederom vooral voor de hogere inkomens, want de lager opgeleide werknemers hadden het bij de overheid al beduidend beter dan in het bedrijfsleven.
De gemiddelde administratief medewerker of receptioniste bij een gemeente, UWV, belastingdienst, Sociale verzekeringsbank verdient beter dan degenen die hetzelfde werk doen bij in het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Waar haal je dat toch vandaan Leandra? Ze hadden vaak betere werkomstandigheden, maar juist geen beter salaris. Bij de overheid verdien je in heel veel functies en voor zover ik weet veelal minder dan in het bedrijfsleven.
De laatste tien jaren is het wat uiteen gaan lopen omdat de verschillende onderdelen van het ambtenarenapparaat en aanverwanten allemaal een eigen CAO hebben. Maar daarvoor had maakte iedereen gebruik van dezelfde BBRA schalen.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gemiddelde administratief medewerker of receptioniste bij een gemeente, UWV, belastingdienst, Sociale verzekeringsbank verdient beter dan degenen die hetzelfde werk doen bij in het bedrijfsleven.
Dat het onderwijs daarop een uitzondering is, is van een andere orde en waarschijnlijk jouw referentiekader.... een vriendin van mij verdiende als receptioniste bij een ROC ook niet bijzonder goed, haar volgende baan als receptioniste bij een CWI betaalde daarentegen weer gigantisch goed.
Zelfde functie-eisen, zelfde functie.... alleen een ander deel van de overheid.
Kanslozer? Je bedoelt als ze solliciteren naar die banen waar tegenwoordig wel minimaal HBO voor wordt gevraagd?quote:Op woensdag 15 september 2010 11:14 schreef Leandra het volgende:
Het is idd prima dat iedereen de kans heeft om door te leren cq studeren, maar dat neemt niet weg dat degenen die dat om wat voor reden niet (kunnen) doen, daardoor een stuk kanslozer zijn dan toen nog niet iedereen dat kon.
Vooral ook door:quote:Op woensdag 15 september 2010 11:14 schreef Leandra het volgende:
Het is idd prima dat iedereen de kans heeft om door te leren cq studeren, maar dat neemt niet weg dat degenen die dat om wat voor reden niet (kunnen) doen, daardoor een stuk kanslozer zijn dan toen nog niet iedereen dat kon.
En uiteindelijk is het natuurlijk ook een vorm van kapitaalvernietiging als je met je HBO een functie vervult die ook door iemand met Mavo vervuld zou kunnen worden.
Het unieke is er tegenwoordig een beetje vanaf, ik denk dat degenen die van de eerste 10 jaar stufi gebruik hebben kunnen maken de meeste voordelen hadden en hebben.
Ja, ze hebben het liefst een HBO'er die voor het minimumloon niet alleen aan het werk gaat, maar nog dankbaar is dat hij bij hip and happening flitsbedrijf mag werken ook....quote:Op woensdag 15 september 2010 11:17 schreef Noek het volgende:
Sommige eisen zijn ook te debiel voor woorden. Er liep toen in KLB een topic over. Creatief van geest, flexibel, ruimdenkend, geen 9/5 mentaliteit, team-minded en dan moest je vakkenvullen ofzo. Echt puh-lease.
Als we gewoon weer eens normaal gaan doen met z'n allen. Men had de hoop dat de crisis wel zou helpen maar ze zijn alleen nog maar gekker geworden.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:
Ja, ze hebben het liefst een HBO'er die voor het minimumloon niet alleen aan het werk gaat, maar nog dankbaar is dat hij bij hip and happening flitsbedrijf mag werken ook....
Oh, en als het een commerciële functie is nog een Toyota Aygo als leaseauto ook![]()
Met spuuglelijke reclame erop natuurlijk.... en daar krijg je dan bijtelling voor
Kanslozer dan 25 jaar geleden, toen de eisen voor eenzelfde functie lager waren, en alleen middelbare school geen beproefd recept was om als productiemedewerker te eindigen.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kanslozer? Je bedoelt als ze solliciteren naar die banen waar tegenwoordig wel minimaal HBO voor wordt gevraagd?
Ik ben in mijn familie de enige die heeft gestudeerd en ik zie het mijn neefjes ook niet gaan doen, maar ik geloof niet dat ze kansloos zijn, zonder studie of baan op HBO niveau.
Nope, door de crisis kunnen bedrijven nog absurdere eisen stellen, en dat doen ze ook.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Als we gewoon weer eens normaal gaan doen met z'n allen. Men had de hoop dat de crisis wel zou helpen maar ze zijn alleen nog maar gekker geworden.
Dat ging 25 jaar geleden nog uitstekend, 15 jaar geleden ook trouwens...quote:Op woensdag 15 september 2010 11:25 schreef Copycat het volgende:
Daarbij kon je 25 jaar terug in mijn optiek ook verdomd weinig kanten op met enkel een middelbare schoolopleiding.
Veel van mij klasgenoten van vroeger (enkel Mavo) hebben nu uitstekende functies, een eigen huis, etc. Het ging ook de verkeerde kant op toen Randstad de deuren opende. Personeel werd uitgebuit, rechten werden afgebroken. Aangevangen begin jaren 90 en het gaat nog steeds door.quote:Op woensdag 15 september 2010 11:25 schreef Copycat het volgende:
Daarbij kon je 25 jaar terug in mijn optiek ook verdomd weinig kanten op met enkel een middelbare schoolopleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |