abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86452912
Vervolg op: [RLS SC # 902] Blub zegt de muis tegen de ePenis

Waar Toverheks blij, blij, blij was met haar bonus *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86452925
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:07 schreef Toverheks het volgende:
TILBURG - Een 73-jarige Tilburger heeft zijn vriendin (82) mishandeld omdat hij van haar niet naar The A-Team mocht kijken.

Agenten trokken na een melding naar het huis van het Tilburgse stel.

Ze troffen het paar op straat aan. De wang van de Brabantse zat onder het bloed. De man gaf daarop toe dat hij zijn partner had geslagen.

De agenten namen het stel mee naar het bureau waar bleek dat de twee, niet voor de eerste keer, ruzie hadden gehad om de tv-serie The A-Team. De man wil dat graag zien, zijn vriendin per se niet. Vervolgens had de serieliefhebber, die een paar biertjes ophad, de vrouw tweemaal geslagen. Na een gesprek vertrokken ze samen naar huis.
Toch gek hè, vriend en vriendin. Ze zijn bijna 100 jaar!
Oh bah, ik heb ouderwetse normen en waarden. Schrik er zelf ook van. Nu moet ik wel scheiden want als ik 77 ben wil ik gaan latten.

"Na een gesprek vertrokken ze samen naar huis."
Da's toch mooi. De liefde! O+
Go hard or go home
pi_86452960
ga het wel ff nakijken van verleden jaar leandra, dank je voor de tip want kan het me niet herrineren :@

ja erg he Noek, ben je oud en versleten mag je van je meissie niet eens meer ff het A-Team kijken :'(
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_86452984
Zij is ook nog een keer 9 jaar ouder dan hij.... ze zijn wel verdomd hip enzo :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 september 2010 @ 10:38:47 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86453053
Cougar in optima forma!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_86453063
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:25 schreef Leandra het volgende:
Môgguh c_/

Ah, de 13de maand was om het salarisverschil met het bedrijfsleven te overbruggen.... dat "overbruggen" geldt dan wederom vooral voor de hogere inkomens, want de lager opgeleide werknemers hadden het bij de overheid al beduidend beter dan in het bedrijfsleven.
Waar haal je dat toch vandaan Leandra? Ze hadden vaak betere werkomstandigheden, maar juist geen beter salaris. Bij de overheid verdien je in heel veel functies en voor zover ik weet veelal minder dan in het bedrijfsleven.
pi_86453242
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Waar haal je dat toch vandaan Leandra? Ze hadden vaak betere werkomstandigheden, maar juist geen beter salaris. Bij de overheid verdien je in heel veel functies en voor zover ik weet veelal minder dan in het bedrijfsleven.
De gemiddelde administratief medewerker of receptioniste bij een gemeente, UWV, belastingdienst, Sociale verzekeringsbank verdient beter dan degenen die hetzelfde werk doen bij in het bedrijfsleven.

Dat het onderwijs daarop een uitzondering is, is van een andere orde en waarschijnlijk jouw referentiekader.... een vriendin van mij verdiende als receptioniste bij een ROC ook niet bijzonder goed, haar volgende baan als receptioniste bij een CWI betaalde daarentegen weer gigantisch goed.
Zelfde functie-eisen, zelfde functie.... alleen een ander deel van de overheid.

Een andere vriendin die een leuke baan bij een waterschap heeft kan in haar uppie een hypotheek van 2½ ton krijgen. Die zit idd niet in de lagere banen, maar heeft een functie die waarschijnlijk vergelijkbaar is met de jouwe.
En dan is ze nog vrouw ook.... officieel mogen hypotheekverstrekkers daar niet meer op discrimineren, maar zolang je vruchtbaar bent doen ze dat wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 september 2010 @ 10:49:55 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86453350
Tijd voor ontbijt.
pi_86453387
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:49 schreef Copycat het volgende:
Tijd voor ontbijt.
eet smakelijk
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_86453754
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

De gemiddelde administratief medewerker of receptioniste bij een gemeente, UWV, belastingdienst, Sociale verzekeringsbank verdient beter dan degenen die hetzelfde werk doen bij in het bedrijfsleven.

Dat het onderwijs daarop een uitzondering is, is van een andere orde en waarschijnlijk jouw referentiekader.... een vriendin van mij verdiende als receptioniste bij een ROC ook niet bijzonder goed, haar volgende baan als receptioniste bij een CWI betaalde daarentegen weer gigantisch goed.
Zelfde functie-eisen, zelfde functie.... alleen een ander deel van de overheid.
De laatste tien jaren is het wat uiteen gaan lopen omdat de verschillende onderdelen van het ambtenarenapparaat en aanverwanten allemaal een eigen CAO hebben. Maar daarvoor had maakte iedereen gebruik van dezelfde BBRA schalen.

Je hebt gelijk als je zegt dat de lagere functies in het onderwijs zeer slecht betaal worden (schaal 3 of 4 voor administratief medewerkers) maar bijvoorbeeld bij Kadaster (nu inmiddels geprivatiseerd) nemen ze ook niet zo heel veel mee naar huis, ook niet voor de ietwat betere functies.

Er wordt tegenwoordig heel vaak HBO gevraagd, daar ontzettend veel mensen inmiddels een HBO doen of gedaan hebben, drukt dat de beloning nogal. Je bent immers veel minder uniek dan pak 'm beet 30 jaar geleden.
pi_86453920
Ja, tegenwoordig is het vrijwel onmogelijk om met Mavo ergens te gaan werken, en je dan binnen het bedrijf op te werken, terwijl dat 25 jaar geleden nog geen enkel probleem was.... dezelfde functies worden nu soms door HBO'ers vervuld. Overigens lijkt dat geen positief effect te hebben op het aantal gemaakte fouten :')

Het zijn van die bijwerkingen van de stufi; iedereen kan doorleren, maar uiteindelijk blijven we toch een maatschappij waarin alle functies vervuld moeten worden, en dat je tegenwoordig al Havo nodig hebt om achter de kassa bij de AH te zitten, terwijl ze niet eens meer zelf hoeven uit te rekenen hoeveel wisselgeld ze terug hoeven te geven, dan zegt dat IMHO meer over wat voor personeelseisen ze kunnen stellen, dan wat voor eisen er werkelijk aan een bepaalde functie gekoppeld zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 september 2010 @ 11:11:06 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86454004
Beter dat iedereen de kans krijgt om te studeren dan dat het een luxe is, alleen te verwezenlijken als pa en ma een buidel hebben om diep in te tasten. Was dat laatste het geval geweest, had ik nooit kunnen studeren.
pi_86454116
Het is idd prima dat iedereen de kans heeft om door te leren cq studeren, maar dat neemt niet weg dat degenen die dat om wat voor reden niet (kunnen) doen, daardoor een stuk kanslozer zijn dan toen nog niet iedereen dat kon.

En uiteindelijk is het natuurlijk ook een vorm van kapitaalvernietiging als je met je HBO een functie vervult die ook door iemand met Mavo vervuld zou kunnen worden.

Het unieke is er tegenwoordig een beetje vanaf, ik denk dat degenen die van de eerste 10 jaar stufi gebruik hebben kunnen maken de meeste voordelen hadden en hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86454180
Sommige eisen zijn ook te debiel voor woorden. Er liep toen in KLB een topic over. Creatief van geest, flexibel, ruimdenkend, geen 9/5 mentaliteit, team-minded en dan moest je vakkenvullen ofzo. Echt puh-lease. :')
Go hard or go home
  woensdag 15 september 2010 @ 11:18:51 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86454230
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:14 schreef Leandra het volgende:
Het is idd prima dat iedereen de kans heeft om door te leren cq studeren, maar dat neemt niet weg dat degenen die dat om wat voor reden niet (kunnen) doen, daardoor een stuk kanslozer zijn dan toen nog niet iedereen dat kon.

Kanslozer? Je bedoelt als ze solliciteren naar die banen waar tegenwoordig wel minimaal HBO voor wordt gevraagd?
Ik ben in mijn familie de enige die heeft gestudeerd en ik zie het mijn neefjes ook niet gaan doen, maar ik geloof niet dat ze kansloos zijn, zonder studie of baan op HBO niveau.
pi_86454274
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:14 schreef Leandra het volgende:

En uiteindelijk is het natuurlijk ook een vorm van kapitaalvernietiging als je met je HBO een functie vervult die ook door iemand met Mavo vervuld zou kunnen worden.

Het unieke is er tegenwoordig een beetje vanaf, ik denk dat degenen die van de eerste 10 jaar stufi gebruik hebben kunnen maken de meeste voordelen hadden en hebben.
Vooral ook door:
Afbreken van de LTS en geen vakmanschap meer.
Het opengooien van grenzen voor goedkope Oost-Europese werknemers.
Niveau verlaging van opleidingen door de jaren heen. Ik denk dat de Mulo van vroeger heel wat meer leerstof bevatte dan een HBO van nu.

Je bent inderdaad totaal kansloos aan de onderkant van de markt omdat daar salarisontwikkelingen ook nog eens enorm gedrukt worden door al dat gespuis wat binnenkomt.
pi_86454281
Zo, goedemorgen!

Omg! *rent naar de appie
Go hard or go home
pi_86454287
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:17 schreef Noek het volgende:
Sommige eisen zijn ook te debiel voor woorden. Er liep toen in KLB een topic over. Creatief van geest, flexibel, ruimdenkend, geen 9/5 mentaliteit, team-minded en dan moest je vakkenvullen ofzo. Echt puh-lease. :')
Ja, ze hebben het liefst een HBO'er die voor het minimumloon niet alleen aan het werk gaat, maar nog dankbaar is dat hij bij hip and happening flitsbedrijf mag werken ook....

Oh, en als het een commerciële functie is nog een Toyota Aygo als leaseauto ook *O*
Met spuuglelijke reclame erop natuurlijk.... en daar krijg je dan bijtelling voor :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86454356
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:

Ja, ze hebben het liefst een HBO'er die voor het minimumloon niet alleen aan het werk gaat, maar nog dankbaar is dat hij bij hip and happening flitsbedrijf mag werken ook....

Oh, en als het een commerciële functie is nog een Toyota Aygo als leaseauto ook *O*
Met spuuglelijke reclame erop natuurlijk.... en daar krijg je dan bijtelling voor :')
Als we gewoon weer eens normaal gaan doen met z'n allen. Men had de hoop dat de crisis wel zou helpen maar ze zijn alleen nog maar gekker geworden.
Go hard or go home
pi_86454367
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kanslozer? Je bedoelt als ze solliciteren naar die banen waar tegenwoordig wel minimaal HBO voor wordt gevraagd?
Ik ben in mijn familie de enige die heeft gestudeerd en ik zie het mijn neefjes ook niet gaan doen, maar ik geloof niet dat ze kansloos zijn, zonder studie of baan op HBO niveau.
Kanslozer dan 25 jaar geleden, toen de eisen voor eenzelfde functie lager waren, en alleen middelbare school geen beproefd recept was om als productiemedewerker te eindigen.

Daarentegen kom je met MBO tegenwoordig nog een heel eind...
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 september 2010 @ 11:24:53 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86454423
Door met je handen werken kun je gelukkig ook nog steeds aardig wat bacon mee naar huis nemen. Twintig jaar terug met drie jaar LTS en tegenwoordig met twee jaar ROC leerweg.
  woensdag 15 september 2010 @ 11:25:48 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86454449
Daarbij kon je 25 jaar terug in mijn optiek ook verdomd weinig kanten op met enkel een middelbare schoolopleiding.
pi_86454488
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Als we gewoon weer eens normaal gaan doen met z'n allen. Men had de hoop dat de crisis wel zou helpen maar ze zijn alleen nog maar gekker geworden.
Nope, door de crisis kunnen bedrijven nog absurdere eisen stellen, en dat doen ze ook.

Maar op het moment dat ze voor echt vakmanschap moeten betalen, een loodgieter bijvoorbeeld, dan moeten ze slikken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86454564
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:25 schreef Copycat het volgende:
Daarbij kon je 25 jaar terug in mijn optiek ook verdomd weinig kanten op met enkel een middelbare schoolopleiding.
Dat ging 25 jaar geleden nog uitstekend, 15 jaar geleden ook trouwens...

De invoering van de stufi is van oktober 1986, dus tot 1990 was er weinig verschil in aanbod hoger opgeleiden, dat werd in de 5 tot 10 jaar daarna pas echt ruimer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86454623
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:25 schreef Copycat het volgende:
Veel van mij klasgenoten van vroeger (enkel Mavo) hebben nu uitstekende functies, een eigen huis, etc. Het ging ook de verkeerde kant op toen Randstad de deuren opende. Personeel werd uitgebuit, rechten werden afgebroken. Aangevangen begin jaren 90 en het gaat nog steeds door.

Er is echter, vergeleken met die tijd, veel meer geld in omloop. Het wordt nu anders verdeeld. De o zo belangrijke middengroep in een samenleving is bijna verdwenen. Hij bestaat nog bij de gratie van twee-verdieners, maar ook die liggen al aan het subsidie en tegemoetkomingsinfuus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')