Dan krijg je een enkeltje NL die je zelf moet betalen en een inreisverbod voor veel jaren.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In Nederland mag je legaal illegaal zijn. Het feit dat je hier rondloopt met een verlopen paspoort of uitgezet bent, maar desondanks nog hier bent, is op zichzelf niet een strafbaar feit.
Mijn vraag is: hoe is dit in andere landen buiten de EU/EER zone?
Dus stel ik ga naar Bolivia, netjes met paspoort nog geldig, krijg een stempel van de aduana voor 3 maanden. Aangezien ik geen zin heb de hele tijd op en neer te reizen naar buurlanden, blijf ik gewoon zonder iemand te verwittigen 18 maanden in Bolivia.
Kan dat? Zijn er controles tussendoor? Wat als ik na 18 maanden me meld bij de fronteira do Brasil met een stempel dat 15 maanden ervoor verlopen is? Krijg ik dan een boete? Of erger, zetten ze me dan voor 3 jaar in Castro Castro?![]()
Hoe is dat in andere landen geregeld? In Latijns-Amerika, in Azie in Afrika?
Aquí tiene alguien que sabe ese información?
Dus moet ik om de 3 maanden heen en weer naar een ander land reizen.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:06 schreef .SP. het volgende:
[..]
Dan krijg je een enkeltje NL die je zelf moet betalen en een inreisverbod voor veel jaren.
Nieuw paspoort en een verblijfs/werk vergunning aanvragen misschien?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dus moet ik om de 3 maanden heen en weer naar een ander land reizen.En mijn paspoort loopt volgend jaar af, hoe doe ik dat dan?
![]()
Dat nieuwe gekke paspoort dat door de EU illegaal is verklaard, maar Nederland er toch door heen drukt, ook al is het strijdig met de mensenrechten, wil ik niet, dus zit ik binnenkort zonder documenten.
Beetje?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:17 schreef .SP. het volgende:
[..]
Nieuw paspoort en een verblijfs/werk vergunning aanvragen misschien?
Je bent een beetje wereldvreemd of niet?
Oh god ja, ik zie het, een steuntrekker die zijn lege leven probeert te vullen met het bedenken van "problemen" om daar dan maar tegen aan te schoppen. Net zoals alleenstaande mensschuwe vrouwen poezen gaan verzamelen zoekt TS zijn molen om tegen te vechten.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beetje?Understatement of the year. De beste uitkeringstrekker wil weg uit Nederland omdat Geertje blijkbaar aan de macht komt door een minderheidskabinet te steunen.
Hé, het is een Fries, daar kan hij zich altijd achter verschuilen!quote:Op woensdag 15 september 2010 10:17 schreef .SP. het volgende:
[..]
Nieuw paspoort en een verblijfs/werk vergunning aanvragen misschien?
Je bent een beetje wereldvreemd of niet?
Ja , want STEL dat hij gaat he.... heb je dit tijdens het fierljeppen bedacht of ga je nou echt?quote:Op woensdag 15 september 2010 10:44 schreef .SP. het volgende:
[..]
Oh god ja, ik zie het, een steuntrekker die zijn lege leven probeert te vullen met het bedenken van "problemen" om daar dan maar tegen aan te schoppen. Net zoals alleenstaande mensschuwe vrouwen poezen gaan verzamelen zoekt TS zijn molen om tegen te vechten.
Of gewoon officieel immigreren naar Bolivia, en middels de officiële weg een verblijfsvergunning aanvragen. Dat gaat vast heel snel en efficiënt met de linkse politiek aldaar.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dus moet ik om de 3 maanden heen en weer naar een ander land reizen.![]()
Terug naar Nederland, en daar verlengen. Je kunt bij het Nederlandse consulaat in Bolivia alleen verlengen als je een geldige verblijfsvergunning aldaar hebt. Maar je kunt altijd terug naar Nederland, en in Den Haar op het stadhuis bij de balie "Nederlanders in het buitenland" een paspoort aanvragen.quote:En mijn paspoort loopt volgend jaar af, hoe doe ik dat dan?![]()
Doe normaal. Je vraagt of NU een paspoort aan, of je moet het over een jaar doen. Als je ooit weer UIT Bolivia wil, zul je een geldig paspoort moeten hebben. Doe een legale immigratie naar Bolivia, en dan kun over een jaar of 6 waarschijnlijk naturaliseren tot Boliviaan en je Nederlanderschap opzeggen.quote:Dat nieuwe gekke paspoort dat door de EU illegaal is verklaard, maar Nederland er toch door heen drukt, ook al is het strijdig met de mensenrechten, wil ik niet, dus zit ik binnenkort zonder documenten.
Ik heb Engels op Atheneum gehad en haalde een 7 op mijn eindexamen, maar verder heb ik geen certificaten. Ik heb Engels onderwezen in Chisinau (Moldavië, UniversMoldova), maar ik ben dus geen native speaker.quote:Op maandag 20 september 2010 04:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom ga je niet gewoon Engelse les geven in Vietnam?
Nee, nog niet gedaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:39 schreef qwerty_x het volgende:
heb je trouwens Ik Vertrek al gebeld ?
jouw emigratie lijkt me een kaskraker te gaan worden !
Als er internet en elektra is wel. Misschien ga ik wel naar een dorp of zo, La Paz is best wel gevaarlijk en ik zit altijd liever in een dorp dan in de grote stad.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:52 schreef maartena het volgende:
Nou Linkse!
Kabinet Bruin 1 lijkt er toch ECHT te komen... Ga je bloggen en/of twitteren over je Bolivia ervaringen? Want dit wil ik volgen!
Dat was een geintje. Je neemt mensen op FOK! toch niet serieus mag ik hopen.quote:Op woensdag 29 september 2010 02:56 schreef trovey het volgende:
Jji had toch geen geld om je bibliothekboete te betalen van 12 cent of zoiets TS? Je wilt zonder geld richting Zuid-Amerika vertrekken....dat gaat een succes worden.![]()
Ik heb meer topics van je gelezen die me toch een hele aparte blik geven op jouw leven.quote:Op woensdag 29 september 2010 02:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat was een geintje. Je neemt mensen op FOK! toch niet serieus mag ik hopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |