abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86437773
Hey,

Ik ben een tijdje geleden begonnen met het renoveren van een basgitaar van een vriend van me. Hij had hem net gratis gekregen, maar was regelijk vercrackt, dus moest ie maar even bij mij langs.
Ik heb werkelijk geen idee welk merk het is (niks op headstock/body), tis shortscale, en aan de PU's en verkleuring van de lak te zien, durf ik te zeggen dat ie wel eens 30-40 jaar oud zou kunnen zijn.... Weet toevallig iemand van jullie wat het misschien zou kunnen zijn?
Hier een paar fotos.

na nieuwe brug, nieuwe zelfgemaakte slagplaten, bedrading, gepoets:

hier is alleen het probleem..... er is een blijkelijk ongeneesbare buzz te horen als ik hem inplug, en het wordt nog erger als ik een aan het circuit verbonden stuk metaal vastpak. Het houdt meteen op als ik de output jack vasthoud, maar ik kan geen fouten in de bedrading vinden... Gek is, is dat ik het zelfde had met een geheel nieuwe telecaster die ik in elkaar heb gezet, maar dit was ineens opgehouden, zonder dat ik iets echt had veranderd?! Zou een der fokkers mij kunnen helpen, ben ik hem/haar zeer dankbaar!! _O_
pi_86438104
Ik weet het niet maar ik weet wel dat je dat erg mooi gedaan hebt. (renovatie)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_86439805
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:55 schreef drumstickNL het volgende:
Ik weet het niet maar ik weet wel dat je dat erg mooi gedaan hebt. (renovatie)
why thank you! 8-)
pi_86440021
Lijkt op een basgitaar die ik ooit gehad heb. Misschien is het hem wel!

Geen idee wb de buzzzz.... dat zijn irritante dingen. Iets met aarding ofzo:?
pi_86440359
whehehe, hoe een toeval zou dat zijn... aarding weet ik wel zeker, en dat omdat het verdwijnt als ik de output jack vastpak.... alles heb ik tot perfectie gesoldeerd (al zeg ik t zelf :D) en nog steeds het k*tgeluid.
  donderdag 16 september 2010 @ 07:56:14 #6
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_86486789
Je hebt ws je jack precies verkeerd aangesloten. Heb ik ook eens gehad. Als je namelijk je brug aard, en je zet die op je sleeve ipv de tip. Dan raak je elke keer als je de snaren aanraakt, de kabel kabel aan (ooit kabel die niet ingeplugd is aangeraakt?)

EDIT: Kan ook zijn dat je outputjack gewoon verrot is, probeer eens de tip te verbuigen zodat de jack er strakker in zit, ga dan pas over op mijn eerste plan
pi_86487496
Is het geen Kinor toevallig? Ook een uit de Matsumoko stal meen ik.

En lijkt me ook wel een aardeprobleem. Kun je een schema geven van hoe je hem gesoldeerd hebt?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_86566897
quote:
Op donderdag 16 september 2010 07:56 schreef KaMo het volgende:
Je hebt ws je jack precies verkeerd aangesloten. Heb ik ook eens gehad. Als je namelijk je brug aard, en je zet die op je sleeve ipv de tip. Dan raak je elke keer als je de snaren aanraakt, de kabel kabel aan (ooit kabel die niet ingeplugd is aangeraakt?)

EDIT: Kan ook zijn dat je outputjack gewoon verrot is, probeer eens de tip te verbuigen zodat de jack er strakker in zit, ga dan pas over op mijn eerste plan
hrm hrm, tis een nieuwe jack, en heb t getest, maar oplossing #2 is t m niet....

je eerste idee lijkt mij redelijk geniaal, ik ga effe mijn soldeerbout opwarmen ;)
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:24:04 #9
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_86566944
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:48 schreef Witchfynder het volgende:

En lijkt me ook wel een aardeprobleem. Kun je een schema geven van hoe je hem gesoldeerd hebt?
Ja, Kinor dacht ik ook aan, lijkt namelijk heel erg op de gitaar die ik een keer gesloopt heb met knutselambities :(
pi_86567035
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:48 schreef Witchfynder het volgende:

en wel verdomd... tis een kinor, of een airrang, een beetje vaag allemaal... schijnt een goedkope bas te zijn geweest, uit waarschijnlijk de 70s ofzo.. hartstikke bedankt!

ik check eerst effe of KaMo's oplossing werkt, zo niet dan post ik wel een diagrammetje
pi_86567851
_O_ hulde aan KaMo, dankzij hem/haar is mijn probleem opgelost!! twas inderdaad de jack die verkeerd om was aangesloten }:| maarja... ik dacht altijd dat als je het verkeerd deed dat je geen signaal zou krijgen maarja. heb ik weer wat geleerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')