abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86397177
Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort onze badkamer verbouwen. We hebben ons oog laten vallen op de stortdouche van Jan des Bouvrie. Wij vragen ons af of iemand ervaring heeft met deze stortdouche ? En of die ervaringen positief of negatief zijn? Jullie informatie gaat ons hopelijk helpen bij de keuze!

We horen het graag, alvast bedankt voor de moeite!

Groeten
pi_86397870
pff moet er niet aan denken heel de tijd zo'n ontwerper in je badkamer die emmers water over je heen stort :D
  maandag 13 september 2010 @ 21:24:40 #3
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_86398066
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:21 schreef Pollewoppie het volgende:
pff moet er niet aan denken heel de tijd zo'n ontwerper in je badkamer die emmers water over je heen stort :D
kun je nooit alleen douchen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_86398228
Ontopic gaarne :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86399225
Geen ervaring met deze douchekop/stortdouche, maar let even op hoeveel water deze nodig heeft.

Een redelijke stortdouche heeft al snel 8 a 10 liter water van 60 graden nodig.
De gemiddelde cv ketel geeft niet genoeg water voor deze met als resultaat dat er een lullig straaltje water uit komt.
Zeker ketels die in huurhuizen hangen zijn meestal van een CW3 klasse. (6 liter per minuut van 60 graden)

Wat voor merk en type cv ketel heb je hangen?
Mario Kart WII FC: 1375-7388-9640 (Pannekoek)
  maandag 13 september 2010 @ 21:45:51 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86399350
Jan heeft hem niet ontworpen.

Kijk even wie de producent is en onderzoek hoe andere produkten van die producent zijn, dat geeft een beter beeld. Jan verkoopt alleen zijn naam, meer niet.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 13 september 2010 @ 22:04:09 #7
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_86400624
Ik heb er een paar keer onder gestaan bij vrienden, althans op iets dat er sterk op lijkt, en vind het geen fijn ding. De grote stortbak heeft te weinig kracht en het kleine handding is ook wat te iel om je eens lekker van onder te boven krachtig van zeep te ontdoen.

Daarbij lekte de grote stortbak nogal na tijdens het gebruik van de handdouche. Koud water welteverstaan, want het restwater dat eruit druppelt nadat je 'm hebt afgesloten, is natuurlijk binnen de kortste keren afgekoeld. Voelt niet fijn om steeds koude druppels op je kop te krijgen.

Maar goed, smaken verschillen, dit is slechts mijn ervaring met dit model :)

Dit is 'm trouwens:

Stop the world, I want to get out.
pi_86411778
Vergeet niet dat als je over een paar jaar een onderdeel zou moeten vervangen omdat er iets lekt oid de kans vrij groot is dat je nergens meer onderdelen kunt krijgen als het een of ander chinees fabricaat is. Onderdelen van de wat bekendere merken zijn vaak makkelijker te krijgen ook na een wat langere tijd...
pi_86436239
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:04 schreef Lkw het volgende:
Ik heb er een paar keer onder gestaan bij vrienden, althans op iets dat er sterk op lijkt, en vind het geen fijn ding. De grote stortbak heeft te weinig kracht
De meeste van die dingen zijn ook niet bedoeld om een krachtige straal uit dat oppervlakte te persen, het is een rainshower... dikke druppels water dus. Dat is ook de bedoeling. Mijn sanitairboer had me dan ook gewaarschuwd toen ik wat uit kwam zoeken, regelmatig komen er mensen terug die voor meer dan 1000 euri een superluxe docuhe hebben aangeschaft en dan vragen wat er met de waterdruk is gebeurd. Ehm ja, meneer/mevrouw, dat is juist de bedoeling van het apparaat.
Da gao nie nou!
pi_86442682
Hallo allemaal,

Dank voor jullie antwoord.
Ik heb zelf een nieuwe combi ketel welke op 60 graden 7,5l/min water geeft. Zou dat genoeg zijn voor een stortdouche?

Verder niemand echt ervaring met de Jan de boef stortdouche?
Andere redelijk betaalbare stortdouches qua ervaring ook altijd welkom ben nog vollopen aan het zoeken
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:20:24 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_86442731
jan des bouvrie is gamma zooi volgens mij.
pi_86525900
Als je je realiseert dat eigenlijk voor de naam betaald en daar heb je geen moeite mee zeg ik: "doen".

Voor hetzelfde geld zijn er zat opties die niet op de naam drijven. Heb trouwens nooit begrepen hoe het kan dat iemand die bij de McDonalds werkt zoveel kan verkopen...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_98349517
tijdje geleden besteld. Opgehaald bij Gamma en had roestplekjes bij aansluiting. Kan gebeuren dus nogmaals besteld en zelfde euvel. Geen vertrouwen meer dus geretourneerd.
Hebben anderen dit ook meegemaakt?
pi_98349599
Waarom zou je een tweedehands douche kopen van een bejaarde als Des Bouvrie?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:10:22 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_98349735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2010 22:19 schreef Irri19 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een nieuwe combi ketel welke op 60 graden 7,5l/min water geeft. Zou dat genoeg zijn voor een stortdouche?

Andere redelijk betaalbare stortdouches qua ervaring ook altijd welkom ben nog vollopen aan het zoeken
Wij hebben een Grohe Euphoria douchecombinatie: prima prijs, prima kwaliteit en die stortdouche gebruik je niet zo vaak, dus een goede handdouche is dan erg praktisch :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_98350302
jan des BOEFrie van je portomonee :')
pi_98362292
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2010 22:19 schreef Irri19 het volgende:
Hallo allemaal,

Staat er op dat ding geen minimale specs?

Trouwens, ik heb ook CW4 maar mijn koudwater-aanvoer is het probleem bij mij. Ik merk bijvoorbeeld dat de douchestraal minder wordt als mijn wasmachine aanstaat. De koudwater-leidingen lopen niet logisch door mijn huis, en gaat pas via veel omwegen naar mijn ketel. Iets wat ik van plan bent op termijn te (laten) verleggen. Dus direct vanuit de meterkast een 22-mm leiding naar mijn CV.

Maar goed. Wat je kan doen is kijken wat de huidige douche aankan. Verwijder douchekop, zeefjes en de eventuele begrenzer in je douche-kraan. Als alle remmende onderdelen zijn verwijderd kun je met een emmer meten wat de huidige waterstroom is. Als die voldoende is, tja, dan kun je een regendouche aanschaffen.
pi_98380456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2010 22:20 schreef betyar het volgende:
jan des bouvrie is gamma zooi volgens mij.
Dat dus. Voor badkamerspullen moet je niet bij de Gama zijn. Dat is van zulke bedenkelijke kwaliteit, kijk bijv. maar eens bij de douchestangen...

Bij een goede speciaalzaak betaal je wel 3 tot 5 keer zoveel als bij de gamma, maar je doet er minimaal even lang mee en je hebt kwaliteit, iets wat bij dit soort zaken echt belangrijk is.

Wij hebben een stortdouche in de badkamer, meen 450 euro voor betaald in een aanbieding. Ik herken in iedergeval niet de ervaringen van Lkw, vooral die handdouche doet het er prima bij bij ons.
pi_98383584
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Dat dus. Voor badkamerspullen moet je niet bij de Gama zijn. Dat is van zulke bedenkelijke kwaliteit, kijk bijv. maar eens bij de douchestangen...

Bij een goede speciaalzaak betaal je wel 3 tot 5 keer zoveel als bij de gamma, maar je doet er minimaal even lang mee en je hebt kwaliteit, iets wat bij dit soort zaken echt belangrijk is.

Wij hebben een stortdouche in de badkamer, meen 450 euro voor betaald in een aanbieding. Ik herken in iedergeval niet de ervaringen van Lkw, vooral die handdouche doet het er prima bij bij ons.
Je kan gerust bij de gamma badkamerspullen halen, zolang je maar voor Grohe gaat.
Daarnaast niets van Jan des Bouvrie kopen, allemaal veel te duur in verhouding met de kwaliteit.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')