abonnement Unibet Coolblue
pi_86366789
Beste Fokkers,

Ik ben nieuw op dit forum, en begrijp er simpelweg niet veel van.
Maargoed, de reden waarom ik toch maar een gooi doe naar dit gedoe.

Ik ben inmiddels al 8 en een halve maand samen met mijn vriendin maar stuit tegen het probleem dat zij zich irriteert aan alles dat ik doe of zeg.

Wij weten hier beiden geen raad mee.

Ze zegt zelf dat ik altijd heel lief voor haar ben en ik alles voor haar ben. Ze begrijpt er zelf ook niks van, ze begrijpt zichzelf dus niet. Ook zij wilt, net als ik, geen einde maken aan de relatie omdat we ondanks deze irritaties erg veel van elkaar houden. Nu heb ik al hier en daar gezocht naar wat antwoorden op de vraag: Hoe los ik dit op? Maar er wordt nergens een duidelijk antwoord gegeven. Ik heb echter wel al begrepen dat het niet nodig is de relatie te beeindigen. Maar nu dus mijn vragen.

Hoe kan ik dit oplossen?.
Heeft iemand hier ook last van?.
is dit normaal?

Help! ;(
  zondag 12 september 2010 @ 23:38:41 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86366868
Noem eens een concreet voorbeeld?
pi_86366914
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:37 schreef Josbrinkie13 het volgende:
Beste Fokkers,

Ik ben nieuw op dit forum, en begrijp er simpelweg niet veel van.
Maargoed, de reden waarom ik toch maar een gooi doe naar dit gedoe.

Ik ben inmiddels al 8 en een halve maand samen met mijn vriendin maar stuit tegen het probleem dat zij zich irriteert aan alles dat ik doe of zeg.

Wij weten hier beiden geen raad mee.

Ze zegt zelf dat ik altijd heel lief voor haar ben en ik alles voor haar ben. Ze begrijpt er zelf ook niks van, ze begrijpt zichzelf dus niet. Ook zij wilt, net als ik, geen einde maken aan de relatie omdat we ondanks deze irritaties erg veel van elkaar houden. Nu heb ik al hier en daar gezocht naar wat antwoorden op de vraag: Hoe los ik dit op? Maar er wordt nergens een duidelijk antwoord gegeven. Ik heb echter wel al begrepen dat het niet nodig is de relatie te beeindigen. Maar nu dus mijn vragen.
quote:
Hoe kan ik dit oplossen?.
Af en toe een corrigerende tik

quote:
Heeft iemand hier ook last van?.
Elke heterosexuele man met een relatie heeft hier last van

quote:
is dit normaal?
Het is helaas normaal ja. Vanuit onze eigen mannelijke beleving vd wereld is het natuurlijk niet normaal, maar goed vrouwen zijn nou eenmaal behoorlijk achterlijke wezens af en toe.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86367214
Ja ik ken het probleem, heb er zelf namelijk ook wel eens last van. Dan wil ik heel graag dat t goed gaat en dat we zo´n leuk verliefd stelletje blijven als we waren, maar dat lukt niet. Of er is een ander, alleen wil ik dat nog niet toegeven (niet aan mezelf en dus ook niet aan mn vriend) of er is iets anders waar ik niet tevreden over kan zijn. Dus ik mis dan altijd iets en dat ga ik dan afreageren op mijn vriend. Heel erg vervelend voor beide inderdaad..

Niet om je te ontmoedigen, maar ik hield dat zelf nooit langer dan een maand vol en dan kwam de relatie wel langzaam tot een einde.

Bespreek t gewoon een met haar, of er iets is dat ze mist, of er iets veranderd is tussen jullie dat ze jammer vind? Misschien is ze ook wel gewoon een beetje gestresst?
  zondag 12 september 2010 @ 23:50:15 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86367406
Jap als ze zich aan alles irriteert is ze met haar hart als bij je weg alleen met haar hoofd nog niet
pi_86367574
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Jap als ze zich aan alles irriteert is ze met haar hart als bij je weg alleen met haar hoofd nog niet
Misschien is dat ook wel een soort van wat ik bedoelde... :{
pi_86367639
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:46 schreef MsBojangles het volgende:
Ja ik ken het probleem, heb er zelf namelijk ook wel eens last van. Dan wil ik heel graag dat t goed gaat en dat we zo´n leuk verliefd stelletje blijven als we waren, maar dat lukt niet. Of er is een ander, alleen wil ik dat nog niet toegeven (niet aan mezelf en dus ook niet aan mn vriend) of er is iets anders waar ik niet tevreden over kan zijn. Dus ik mis dan altijd iets en dat ga ik dan afreageren op mijn vriend. Heel erg vervelend voor beide inderdaad..

Niet om je te ontmoedigen, maar ik hield dat zelf nooit langer dan een maand vol en dan kwam de relatie wel langzaam tot een einde.

Bespreek t gewoon een met haar, of er iets is dat ze mist, of er iets veranderd is tussen jullie dat ze jammer vind? Misschien is ze ook wel gewoon een beetje gestresst?
Nouw kijk, Het probleem is dus, ze weet zelf ook totaal niet waar ze mee zit. En geloof me, ze is ech niet bang om te zeggen wat ze denkt. Dit speelt trouwens al een hele tijd. We zijn hier nu al zeker 3 maanden mee bezig en proberen dit op te lossen. We hebben het al heel vaak besproken en ze beseft zelf ook dat het probleem bij zichzelf ligt. Maar deze vragen die je hebt opgenoemd zal ik zeker stellen.

En Gestressed, denk het wel. Ze volgt namelijk naast school nog 2 verschillende dansopleidingen waarvan eentje 2 dagen in de de andere kant van 't land is.
pi_86367658
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Jap als ze zich aan alles irriteert is ze met haar hart als bij je weg alleen met haar hoofd nog niet
Dat dus. Klinkt voor mij ook als het begin van het einde.
pi_86367991
Kijk, natuurlijk ben ik me ervan bewust dat dit wel het geval kan zijn uiteindelijk. Maar aan de andere kant wordt ook weer veel beweerd dat het gewoonweg normaal is. (of dit waar is weet ik allemaal niet).

Laat ik inderdaad eens een voorbeeld noemen.

Ze stoort zich er bijvoorbeeld aan wanneer we praten, en ik af en toe eens bevestigend knik, of "uhu" zeg, en noem maar op. En bijvoorbeeld aan hoe ik eet.

En ik snap ook wel, dat dit allemaal heel erg overkomt van, dit gaat niet werken.
Ze zegt zelf ook al dat ze zichzelf totaal niet snapt, en me niet kwijt wilt. en als we samen zijn met z'n tweetjes gaat het helemaal perfect met ons.

Het probleem lijkt meer erop alsof ze zich irriteerd aan me, omdat andere mensen erbij zijn ofzo.

Het is moeilijk uit te leggen allemaal
pi_86368078
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:04 schreef Josbrinkie13 het volgende:

Het probleem lijkt meer erop alsof ze zich irriteerd aan me, omdat andere mensen erbij zijn ofzo.

Dus ze schaamt zich voor je?

Laten we het omdraaien. Wat vindt ze wel leuk aan je en waarom weet ze zeker dat ze bij je wilt blijven. Als je je zoveel loopt te irriteren dan lijkt me dat toch niet prettig.
  maandag 13 september 2010 @ 00:06:25 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86368107
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:46 schreef MsBojangles het volgende:
Ja ik ken het probleem, heb er zelf namelijk ook wel eens last van. Dan wil ik heel graag dat t goed gaat en dat we zo´n leuk verliefd stelletje blijven als we waren, maar dat lukt niet. Of er is een ander, alleen wil ik dat nog niet toegeven (niet aan mezelf en dus ook niet aan mn vriend) of er is iets anders waar ik niet tevreden over kan zijn. Dus ik mis dan altijd iets en dat ga ik dan afreageren op mijn vriend. Heel erg vervelend voor beide inderdaad..

Niet om je te ontmoedigen, maar ik hield dat zelf nooit langer dan een maand vol en dan kwam de relatie wel langzaam tot een einde.

Bespreek t gewoon een met haar, of er iets is dat ze mist, of er iets veranderd is tussen jullie dat ze jammer vind? Misschien is ze ook wel gewoon een beetje gestresst?
Als je dat gevoel hebt, dan pas je gewoon niet goed bij elkaar. En TS heeft nu 2 topics?
Resistance is futile.
  maandag 13 september 2010 @ 00:07:55 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86368177
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je dat gevoel hebt, dan pas je gewoon niet goed bij elkaar. En TS heeft nu 2 topics?
ja, dit hoort er ook bij Herkenbaar?,Vriendin irriteert zich aan alles wat ik zeg,doe
pi_86368255
Klinkt als een gevalletje waar je een beetje aan het lijntje wordt gehouden totdat ze een volgend project heeft gevonden.
pi_86368302
haha, dat topic was een foutje, zoals ik al zei, ik ben nieuw. Ik moet nog ontdekken hoe ik die andere kan verwijderen, deze wordt veel serieuzer genomen.

En schamen is niet het juiste woord, Zo is het eigenlijk niet. Het is allemaal heel gecompliceerd en ik denkt dat het haar gewoon tussen de oren zit ofzo.

Wat ze leuk aan me vind is dat ik heel zorgzaam en vriendelijk ben. Ook doe ik naar mijn mening teveel moeite voor haar en ik neem aan dat ze dat ook wel waardeerd.
pi_86368482
ik ben haar eerste vriendje, ik denk niet dat ze al zover is dat ze mij wat aan het lijntje gaat houden. Daarbij, dat past niet bij haar persoonlijkheid. ze is echt zo'n typetje van, hard maar rechtvaardig.

Vreemdgaan zouw ze bijvoorbeeld nooit doen. Keihard zeggen dat ik me moet gedragen doet ze wel.

En dat maakt het irriteren vervelend. als ze zich irriteert merk ik dat dus nogal.
  maandag 13 september 2010 @ 00:16:43 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86368548
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:10 schreef Josbrinkie13 het volgende:
haha, dat topic was een foutje, zoals ik al zei, ik ben nieuw. Ik moet nog ontdekken hoe ik die andere kan verwijderen, deze wordt veel serieuzer genomen.

En schamen is niet het juiste woord, Zo is het eigenlijk niet. Het is allemaal heel gecompliceerd en ik denkt dat het haar gewoon tussen de oren zit ofzo.

Wat ze leuk aan me vind is dat ik heel zorgzaam en vriendelijk ben. Ook doe ik naar mijn mening teveel moeite voor haar en ik neem aan dat ze dat ook wel waardeerd.
Schaamte is het wel. Diep van binnen ben jij namelijk niet de man waarmee zij in het openbaar gezien wil worden, diep van binnen gelooft ze niet dat zij te goed is voor jou, maar dat jij iets te min bent voor haar. En dáárom reageert ze zo. En ze komt er mee weg omdat jij lief en zorgzaam bent, maar diep van binnen wil ze een klootzak die haar behandelt zoals zij bij jou doet. Ze hoort tegen je op te kijken in het openbaar en niet jou naar beneden te halen. Volstrekt onacceptabel.
Resistance is futile.
  maandag 13 september 2010 @ 00:18:25 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86368601
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:15 schreef Josbrinkie13 het volgende:
ik ben haar eerste vriendje, ik denk niet dat ze al zover is dat ze mij wat aan het lijntje gaat houden. Daarbij, dat past niet bij haar persoonlijkheid. ze is echt zo'n typetje van, hard maar rechtvaardig.

Vreemdgaan zouw ze bijvoorbeeld nooit doen. Keihard zeggen dat ik me moet gedragen doet ze wel.

En dat maakt het irriteren vervelend. als ze zich irriteert merk ik dat dus nogal.
Dat blaag is 15. Zet haar op haar plaats, het is niet aan haar om te bepalen hoe jij je gedraagt. Het is aan haar om weg te gaan als het haar niet bevalt. Ze kan je toch niet veranderen en jij kunt ook niet tot in lengte van dagen op je tenen lopen voor haar.
Resistance is futile.
pi_86368636
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Schaamte is het wel. Diep van binnen ben jij namelijk niet de man waarmee zij in het openbaar gezien wil worden, diep van binnen gelooft ze niet dat zij te goed is voor jou, maar dat jij iets te min bent voor haar. En dáárom reageert ze zo. En ze komt er mee weg omdat jij lief en zorgzaam bent, maar diep van binnen wil ze een klootzak die haar behandelt zoals zij bij jou doet. Ze hoort tegen je op te kijken in het openbaar en niet jou naar beneden te halen. Volstrekt onacceptabel.
Het klinkt wel allemaal heel logisch inderdaad, ik hoop dat je het mis hebt =o.
pi_86368689
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat blaag is 15. Zet haar op haar plaats, het is niet aan haar om te bepalen hoe jij je gedraagt. Het is aan haar om weg te gaan als het haar niet bevalt. Ze kan je toch niet veranderen en jij kunt ook niet tot in lengte van dagen op je tenen lopen voor haar.
Ik denk dat dat het beste is. Gewoon wanneer ze de volgende keer weer irritatie uit naar mij deze vraag simpelweg stellen. Als het haar niet bevalt, gaat ze maar. Take it or Leave it.
  maandag 13 september 2010 @ 00:22:47 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86368764
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:19 schreef Josbrinkie13 het volgende:

[..]

Het klinkt wel allemaal heel logisch inderdaad, ik hoop dat je het mis hebt =o.
Je kunt dit omkeren trouwens. Gewoon dergelijk gedrag niet meer pikken. Wees iets meer een haantje als zij je weer corrigeert. Gewoon zeggen 'mens, sodemieter gewoon op met je gezeik, als het je niet bevalt: daar is het gat van de deur'. Hou deze houding vol tot zij ermee stopt.
Resistance is futile.
pi_86368829
Duo penotti? Neen, een duo topic.
pi_86368884
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt dit omkeren trouwens. Gewoon dergelijk gedrag niet meer pikken. Wees iets meer een haantje als zij je weer corrigeert. Gewoon zeggen 'mens, sodemieter gewoon op met je gezeik, als het je niet bevalt: daar is het gat van de deur'. Hou deze houding vol tot zij ermee stopt.
Dit is zeker het proberen waard, ik ga er werk van maken. Want uiteindelijk zal bij mij ook de maat vol zijn. Ik heb dit steeds proberen te vermijden om zo op haar te reageren omdat ik natuurlijk weer denk: "ze kan er niks aan doen, waarom zouw ik boos worden" dat is weer dat goedzakkerige van mij, en dat werkt me hier vies tegen inderdaad.
  maandag 13 september 2010 @ 00:29:03 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86369000
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:26 schreef Josbrinkie13 het volgende:

[..]

Dit is zeker het proberen waard, ik ga er werk van maken. Want uiteindelijk zal bij mij ook de maat vol zijn. Ik heb dit steeds proberen te vermijden om zo op haar te reageren omdat ik natuurlijk weer denk: "ze kan er niks aan doen, waarom zouw ik boos worden" dat is weer dat goedzakkerige van mij, en dat werkt me hier vies tegen inderdaad.
Ze kan er wél iets aan doen. Haar biezen pakken bijvoorbeeld. Maar dus je een paar keer goed kwaad maken en plein public en het is opgelost denk ik.
Resistance is futile.
pi_86369090
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ze kan er wél iets aan doen. Haar biezen pakken bijvoorbeeld. Maar dus je een paar keer goed kwaad maken en plein public en het is opgelost denk ik.
Okeej super, dankjewel voor je tips.
Ik denk dat ik eens een poging ga wagen.
Ik moet natuurlijk wel opletten dat ik niet om iets heel erg knulligs straks ga uitflippen hahah!.
Maar, komt wel goed denk ik. Hopelijk is het gevolg ook goed.
pi_86369209
Heb het er vandaag nog over gehad.

Conclusie was dat iedereen wel dingen heeft in het begin van een relatie waar je je aan irriteert. Het is alleen aan beide om daarin niet te ver door te draven. Leuk dat "eerlijk" zijn in een relatie, maar het werkt niet. Soms moet je eens je bek houden en niet alles bespreken en dood praten. Voor vrouwen is dit erg moeilijk. Tuurlijk belangrijke zaken moet je bespreken, maar hoe iemand "uhuh" zegt: :')

Een relatie gaat na dit begin verder als de liefde sterk genoeg is om over deze onvolmaaktheden heen te stappen. Alles benoemen en bespreken helpt daar niet echt mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')