abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86390462
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:28 schreef Markster het volgende:

[..]

Ik heb mijn mening over torrents, tot zover hoe ik ze gebruikt heb. Ik hoor van alles over private trackers maar heb idd geen idee hoe dat werkt.
Ik zeg ook niet dat torrents per definitie slechts zijn. Maar qua makkelijkheid, vind ik usenet beter.
Je krijgt van iemand een invite voor de tracker, meld je aan en gaan met die banaan!
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_86390514
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:21 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Eh, ja.

In potentie (en theorie) sneller, hogere retentie en sneller beschikbaar.
euh?

Usenet altijd maximale snelheid (tenzij je een kut provider hebt)
Hogere retentie op Torrents... Laat me niet lachen, ik heb op alles wat op usenet gezet wordt een retentie van 767 Dagen, en dit word elke dag één dag meer, (oftewel er word niets meer gedelete)
Sneller beschikbaar.. Tja soms wel, soms niet. Weinig dingen vinden hun oorsprong op torrent, dus vaak is usenet sneller.
pi_86390577
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:44 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

euh?

Usenet altijd maximale snelheid (tenzij je een kut provider hebt)
Hogere retentie op Torrents... Laat me niet lachen, ik heb op alles wat op usenet gezet wordt een retentie van 767 Dagen, en dit word elke dag één dag meer, (oftewel er word niets meer gedelete)
Sneller beschikbaar.. Tja soms wel, soms niet. Weinig dingen vinden hun oorsprong op torrent, dus vaak is usenet sneller.
Kuch:

1 torrents ook max snelheid
2 (scene) trackers releasen echt wel sneller dan usenet hoor _O-
pi_86390581
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:22 schreef Markster het volgende:

[..]

Ja maar je moet wel goed zoeken, want op TPB en isohunt bijvoorbeeld haal je snelheiden die ongeveer een 8e van je lijn liggen.

Daarbij moet je uploaden.
1/8 ste van je lijn...

Dat is wel heel erg kort door de bocht, ik heb 80mb/ps en de buurman heeft bv, 5 mb/ps. Waar ik loop te balen met publieke sites loopt hij te flippen dat hij maximaal scoort.
  maandag 13 september 2010 @ 18:48:40 #130
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_86390626
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:47 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

1/8 ste van je lijn...

Dat is wel heel erg kort door de bocht, ik heb 80mb/ps en de buurman heeft bv, 5 mb/ps. Waar ik loop te balen met publieke sites loopt hij te flippen dat hij maximaal scoort.
hij bedoelt in meters en niet in snelheid ....
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_86390645
Ok, dus we hebben een aantal kampen:

- Besloten communities, zoals vroeger FXP boards, en tegenwoordig private trackers
- Publieke trackers
- Usenet

Aanbod van publieke trackers is het hoogst, maar snelheid en seeding is kut.

Usenet is altijd snel, en publiekelijk beschikbaar zonder noodzaak tot het halen van een bruine arm bij anderen... beperkte retentie, zeer goed voor nieuwe spullen en wellicht vind je er niet snel zeldzame content

Private communities moet je jezelf bij inlikken, en uploaden, maar wellicht het beste als het een cultclubje is met moeilijk vindbare content in een specifiek interessegebied.

Het is dus inderdaad maar net waar je naar op zoek bent, en wat je prettig vindt werken. Persoonlijk kan ik alles wel vinden met Usenet, zeker met de goede index sites van tegenwoordig.
pi_86390671
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:46 schreef znarch het volgende:

[..]

Kuch:

1 torrents ook max snelheid
2 (scene) trackers releasen echt wel sneller dan usenet hoor _O-
1. Torrent vaak max snelheid, maar als je er verstand van hebt weet jij net zo goed als ik dat een twee maanden oude torrent ook tergend langzaam kan zijn. Tevens weet ik niet wat jouw huissnelheid heb maar ik heb 80 mb/ps en Usenet scoort dat altijd, torrents scoort dat erg vaak gewoon niet.

2. Scene trackers rippen de boel sneller van de scene zul je bedoelen. En het ligt er maar net aan wat je zoekt.
En het verschil wat er is is maar een paar uur.
pi_86390725
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:49 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

1. Torrent vaak max snelheid, maar als je er verstand van hebt weet jij net zo goed als ik dat een twee maanden oude torrent ook tergend langzaam kan zijn. Tevens weet ik niet wat jouw huissnelheid heb maar ik heb 80 mb/ps en Usenet scoort dat altijd, torrents scoort dat erg vaak gewoon niet.

2. Scene trackers rippen de boel sneller van de scene zul je bedoelen. En het ligt er maar net aan wat je zoekt.
En het verschil wat er is is maar een paar uur.
1 True, kan zijn, verder geen last van
2 Klopt ook, word tuurlijk van scene geript.

Bovendien vind ik het aanbod op bepaalde trackers onmisbaar. Spul dat je echt niet vind op usenet.
pi_86391048
Via torrents download je in potentie van tientallen of zelfs honderden servers. Bij usenet is dit niet het geval. Bij usenet betaal je je scheel voor een 100mbit abo'tje met een beetje sjieke retentie.
pi_86391135
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:51 schreef znarch het volgende:

[..]

1 True, kan zijn, verder geen last van
2 Klopt ook, word tuurlijk van scene geript.

Bovendien vind ik het aanbod op bepaalde trackers onmisbaar. Spul dat je echt niet vind op usenet.
Dit. Kijk alleen maar naar de #1 muziektracker (bijna een miljoen torrents). Daar hebben zelfs gevestigde artiesten (Radiohead e.a.) een account en uploaden daar ook sporadisch.
pi_86391307
Sneu gejank over wat beter is... allebei kan het prima werken en hangt het gewoon af wat je voorkeur heeft.

Moet wel zeggen dat sinds ik usenet heb , ik amper nog torrents gebruik(zit ook nog op een aantal private trackers, toch vind ik usenet relaxeder werken). Dat het me dan een paar euro in de maand kost vind ik geen enkel probleem. Is maar een schijn van alle andere onkosten.
pi_86391314
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dit. Kijk alleen maar naar de #1 muziektracker (bijna een miljoen torrents). Daar hebben zelfs gevestigde artiesten (Radiohead e.a.) een account en uploaden daar ook sporadisch.
Radiohead? :D Waar? Waffles of what?
pi_86391340
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:06 schreef znarch het volgende:

[..]

Radiohead? :D Waar? Waffles of what?
Die tweede.
pi_86391567
Ik snap heel jullie gezever niet.

Ik download met 2 Mb/s en dat gaat al sneller dan ik de films kan kijken. Ik kijk er maar 1 of 2 per dag, sommige dagen niet eens 1. Doe ook andere dingen.

M'n upload is (toevallig vroeg iemand ons een ouwe,kon ik eens zien) 38 minuten voor 2 films incl. pars.

Ik heb een 100 Mb lijn onversneden, niet dat 120 koper gezever dat je niet krijgt.

Ik laat 'm lekker pruttelen op de achtergrond en de server is gewoon gratis bij m'n internet :)
  maandag 13 september 2010 @ 19:14:17 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86391670
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:59 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Via torrents download je in potentie van tientallen of zelfs honderden servers. Bij usenet is dit niet het geval. Bij usenet betaal je je scheel voor een 100mbit abo'tje met een beetje sjieke retentie.
Tientallen of honderden servers, dat is wel heel positief. honderden servers dat is echt een unicum. Tevens is mijn usenetprovider sneller dan 100mb/ps. En dat scheel betalen is ook lariekoek al die servers die jij bedoelt dat zijn seedboxen en een seedbox is nog steeds duurder dan usenet (tenzij je een zwaar gelimiteerde kutbox neemt.) Maar ja daarna moet je het nog steeds naar je huis downloaden.

En een beetje sjieke retentie, ik heb 767 dagen retentie op alles op usenet, welke torrentsite kan je dat bieden? zelfs op de beste sites is een 2 maanden oude torrent vaak al tergend langzaam.
  maandag 13 september 2010 @ 19:17:06 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86391710
quote:
Op maandag 13 september 2010 04:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Geen 20 euro per jaar over hebben om..

- Niet continue op vuige torrentsites te hoeven komen
- Niet te hoeven janken om "seed plz"
- Gewoon op volle snelheid te kunnen downloaden
- Niet tijdens het downloaden van torrent de hele verbinding te jammen vanwege 200+ connecties
- Een degelijke database als FTD.nu te hebben en bijgevolg vrijwel nooit malware binnen te trekken
- Legaal te blijven, je upload immers niets

:')
Volledig eensch! _O_

De mensen die zich met torrents bezig houden zijn JUIST duurder uit omdat ze veel meer tijd kwijt zijn (zoeken, leech snelheid). Ze besparen kwartjes maar verliezen guldens/euro's :)
pi_86391826
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Volledig eensch! _O_

De mensen die zich met torrents bezig houden zijn JUIST duurder uit omdat ze veel meer tijd kwijt zijn (zoeken, leech snelheid). Ze besparen kwartjes maar verliezen guldens/euro's :)
Ik vind de info op ftd ook vaak bedroevend om eerlijk te zijn. Als ik een film download wil ik zien welke bitrate, aspect ratio, of hij ge-encode is ed.

Op FTD vind je te vaak spotters die geen fuck weten van het spul dat ze spotten. Dat is een beetje jammer ;(
pi_86391952
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Radiohead, hmm die hadden hun spul toch eerst op mininova geupload. En natuurlijk hebben veel muzikanten een account, net als dat er veel developers op een app tracker zitten.

Tuurlijk what.cd heeft met 900.000 torrents (389.500 unieke albums/singles etc..) een groot aanbod, maar op usenet vind je nog steeds spul wat niet op what.cd staat. En met films maakt het niet eens uit. Alles staat de eerste dag op allebeide, en als je NL ondertitels wilt dan zelfs het eerste op usenet.
pi_86391996
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:19 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik vind de info op ftd ook vaak bedroevend om eerlijk te zijn. Als ik een film download wil ik zien welke bitrate, aspect ratio, of hij ge-encode is ed.

Op FTD vind je te vaak spotters die geen fuck weten van het spul dat ze spotten. Dat is een beetje jammer ;(
FTD :(

Als je zelf even handig bent met zoeken op usenet danzul je zien dat elke goede release een .nfo heeft met al die info die jij nodig hebt.
pi_86392022
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:23 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Radiohead, hmm die hadden hun spul toch eerst op mininova geupload. En natuurlijk hebben veel muzikanten een account, net als dat er veel developers op een app tracker zitten.

Tuurlijk what.cd heeft met 900.000 torrents (389.500 unieke albums/singles etc..) een groot aanbod, maar op usenet vind je nog steeds spul wat niet op what.cd staat. En met films maakt het niet eens uit. Alles staat de eerste dag op allebeide, en als je NL ondertitels wilt dan zelfs het eerste op usenet.
True, als je enkel mainstream kijkt heb je op usenet alles wat je zoekt. Kijk je echter ook andere films gaat dat tegen vallen.
pi_86392069
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Volledig eensch! _O_

Anders lees je even de reacties van anderen. Torrents zijn makkelijker in gebruik en vergen minder tijd om te zoeken: 1site voor HD, 1 site voor TV, 1 site voor muziek, 1 site voor 0day.

Ten tweede, met torrents kun je net zo gemakkelijk je verbinding maxxen.

En ten derde, waar haal je 20 euro per jaar vandaan? Volgens mij ben je voor unlimited 100mbps of sneller tch wel minimaal 100eu/jaar kwijt.
  maandag 13 september 2010 @ 19:26:34 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86392084
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:06 schreef Skonk het volgende:

[..]

Ik heb het meerde keren geprobeerd, en wat een baggersysteem is dat zeg. Moet je eerst gaan kijken op FTD of de download die jij wil hebben er wel opstaat (retentie omg :') ), daarna moet je zelf gaan zoeken omdat de NZBknop weg is gehaald bij FTD, vind je allemaal bestandjes die ongeveer zo heten: 5467AFYT4436.rar, zonder ook maar een .nfo bestand, dan ga je die maar proberen te downloaden, in de hoop dat het de goede is. Heb je hem binnen moet je hem repareren want hij staat er kapot op ( WTF :') ), en dan krijg je te horen dat hij hem niet helemaal kan repareren. Of het was het verkeerde bestand. Of hij is in het Spaans. Of er zit een wachtwoord op. Of het is een video met daarin gebrand slechte Nederlandse ondertiteling.

Dat is usenet voor je.
Probeer eens Newsleecher met Supersearch (kost wel geld). Er gaat een wereld voor je open. Dan heb je die hele ftd niet meer nodig zelfs. Als is die weer handig omdat anderen dan al gechecked hebben of het wat is en/of wachtwoorden erop zitten, etc...

Bij niet-ftd bestanden check je zelf of er genoeg pars aanwezig zijn en of er een wachtwoord op zit (kijk of anderen hebben gereplyed met een waarschuwing of je download het kleinste bestand en kijkt of je een wachtwoord scherm krijgt)
pi_86392149
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:23 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

maar op usenet vind je nog steeds spul wat niet op what.cd staat.
En andersom. Ik durf tot wel met een hoge mate van zekerheid te beweren dat What.cd meer content heeft dan usenet.
  maandag 13 september 2010 @ 19:28:06 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86392162
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:26 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

En ten derde, waar haal je 20 euro per jaar vandaan? Volgens mij ben je voor unlimited 100mbps of sneller tch wel minimaal 100eu/jaar kwijt.
Ehm... volgens mij reageer je op de verkeerde persoon? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')