abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86389227
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:55 schreef Henno het volgende:

[..]

Als iets makkelijk is, is het wel een .nzb downloaden en in een mapje pleuren, dat is alles wat je hoeft te doen tegenwoordig.

Dat hoeft niet eens. Je kan de bestanden laten controleren of de bestanden er staan door een RSS-feed. SABnxbd+ icm nzbmatrix.com bijvoorbeeld. Usenet werkt gewoon stukken beter en sneller :)
pi_86389284
Tweaknews hier, erg tevreden.
Burn
pi_86389333
Het meeste staat volgens mij op Astraweb en Giganews servers. En wie uplaod in Darwins naam nou naar Eweka servers, ze ondersteunen niet eens SSLverbindingen naar hun upload servers.
pi_86389405
dan wordt dit de laatste 7,50 die eweka van mij ontvangt :Y)
pi_86389657
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:54 schreef Relko het volgende:
Private trackers :') 2003 belde..
Usenet :') 1996 belde...
pi_86389686
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Internet :') 1993 belde :')
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86389732
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:17 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

windows :') 1985 belde :')
pi_86389733
quote:

[..]

Maakt niet uit. Torrents > Usenet. Dat valt niet te ontkennen. Tenzij je niet weet hoe je er mee om moet gaan.
pi_86389764
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Torrents > Usenet. Dat valt niet te ontkennen. Tenzij je niet weet hoe je er mee om moet gaan.
torrents beter dan usenet :?
pi_86389795
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:19 schreef Markster het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: dat is persoonlijk. De ene vindt torrents fijner en de ander nieuwsgroepen. Ik vind de tweede fijner werken. Ja, de snelheid speelt ook een grote rol. Tegenwoordig is Usenet gelukkig niet meer zo omslachtig :)
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  maandag 13 september 2010 @ 18:21:09 #111
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_86389811
quote:

[..]

die snap ik ook niet zo. Vooral niet nu usenet gewoon een jaar retentie heeft. Dan trek je echt geen torrents meer binnen op volle snelheid
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_86389813
quote:

[..]

Eh, ja.

In potentie (en theorie) sneller, hogere retentie en sneller beschikbaar.
pi_86389839
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:21 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Eh, ja.

Ja maar je moet wel goed zoeken, want op TPB en isohunt bijvoorbeeld haal je snelheiden die ongeveer een 8e van je lijn liggen.

Daarbij moet je uploaden.
pi_86389870
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:22 schreef Markster het volgende:

[..]

Ja maar je moet wel goed zoeken, want op TPB en isohunt bijvoorbeeld haal je snelheiden die ongeveer een 8e van je lijn liggen.

En dat is dus illegaal, maar in feite moet een ene ook eerst naar usenet uploaden voordat een ander het kan downloaden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ploertendoder op 13-09-2010 18:24:13 (foutje ) ]
Ik ben illegaal!
pi_86389920
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:23 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

En dat is dus illegaal, maar in feite moet een ene ook eerst naar usenet uploaden voordat een ander het kan downloaden.
ja en daarbij is je download afhankelijk van je upload. Zeker met ADSL of kabel (zoals mij 25/3 mbit) is het niet echt geweldig snel.
pi_86389923
quote:

[..]

:') :') :')
pi_86389942
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

:') :') :')
ja dat kan idd wel :') :') zijn, maar daarom heb ik het dus over goed zoeken. Ik zou niet weten waar ik anders moet zoeken.
pi_86389965
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:26 schreef Markster het volgende:

[..]

ja dat kan idd wel :') :') zijn, maar daarom heb ik het dus over goed zoeken. Ik zou niet weten waar ik anders moet zoeken.
Maar ondertussen heb je wel je mening klaarliggen over torrents. Je hebt gewoon geen idee waar je over praat.
pi_86390001
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Maar ondertussen heb je wel je mening klaarliggen over torrents. Je hebt gewoon geen idee waar je over praat.
Ik heb mijn mening over torrents, tot zover hoe ik ze gebruikt heb. Ik hoor van alles over private trackers maar heb idd geen idee hoe dat werkt.
Ik zeg ook niet dat torrents per definitie slechts zijn. Maar qua makkelijkheid, vind ik usenet beter.
  maandag 13 september 2010 @ 18:34:07 #120
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86390147
Serieus, wat maakt het uit.

[ Bericht 38% gewijzigd door MisterJ.Lo op 13-09-2010 18:40:15 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 13 september 2010 @ 18:35:52 #121
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_86390201
Usenet is onmogelijk trager dan torrents. Ik haal hier gewoon volle bak.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_86390362
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Serieus wat maakt het uit.
Ligt eraan wat je wil downloaden he?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 13 september 2010 @ 18:41:12 #123
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86390393
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:40 schreef znarch het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wil downloaden he?
Ieder zijn ding.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_86390395
quote:

[..]

quote:
Op maandag 13 september 2010 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Usenet is ouder dan Internet, dus dit kan toch helemaal niet....
pi_86390447
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:41 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

[..]

Usenet is ouder dan Internet, dus dit kan toch helemaal niet....
Niet te letterlijk opvatten :P
Ik ben illegaal!
pi_86390462
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:28 schreef Markster het volgende:

[..]

Ik heb mijn mening over torrents, tot zover hoe ik ze gebruikt heb. Ik hoor van alles over private trackers maar heb idd geen idee hoe dat werkt.
Ik zeg ook niet dat torrents per definitie slechts zijn. Maar qua makkelijkheid, vind ik usenet beter.
Je krijgt van iemand een invite voor de tracker, meld je aan en gaan met die banaan!
pi_86390514
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:21 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Eh, ja.

euh?

Usenet altijd maximale snelheid (tenzij je een kut provider hebt)
Hogere retentie op Torrents... Laat me niet lachen, ik heb op alles wat op usenet gezet wordt een retentie van 767 Dagen, en dit word elke dag één dag meer, (oftewel er word niets meer gedelete)
Sneller beschikbaar.. Tja soms wel, soms niet. Weinig dingen vinden hun oorsprong op torrent, dus vaak is usenet sneller.
pi_86390577
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:44 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

euh?

Usenet altijd maximale snelheid (tenzij je een kut provider hebt)
Hogere retentie op Torrents... Laat me niet lachen, ik heb op alles wat op usenet gezet wordt een retentie van 767 Dagen, en dit word elke dag één dag meer, (oftewel er word niets meer gedelete)
Sneller beschikbaar.. Tja soms wel, soms niet. Weinig dingen vinden hun oorsprong op torrent, dus vaak is usenet sneller.
Kuch:

1 torrents ook max snelheid
2 (scene) trackers releasen echt wel sneller dan usenet hoor _O-
pi_86390581
quote:

[..]

1/8 ste van je lijn...

Dat is wel heel erg kort door de bocht, ik heb 80mb/ps en de buurman heeft bv, 5 mb/ps. Waar ik loop te balen met publieke sites loopt hij te flippen dat hij maximaal scoort.
  maandag 13 september 2010 @ 18:48:40 #130
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_86390626
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:47 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

1/8 ste van je lijn...

Dat is wel heel erg kort door de bocht, ik heb 80mb/ps en de buurman heeft bv, 5 mb/ps. Waar ik loop te balen met publieke sites loopt hij te flippen dat hij maximaal scoort.
hij bedoelt in meters en niet in snelheid ....
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_86390645
Ok, dus we hebben een aantal kampen:

- Besloten communities, zoals vroeger FXP boards, en tegenwoordig private trackers
- Publieke trackers
- Usenet

Aanbod van publieke trackers is het hoogst, maar snelheid en seeding is kut.

Usenet is altijd snel, en publiekelijk beschikbaar zonder noodzaak tot het halen van een bruine arm bij anderen... beperkte retentie, zeer goed voor nieuwe spullen en wellicht vind je er niet snel zeldzame content

Private communities moet je jezelf bij inlikken, en uploaden, maar wellicht het beste als het een cultclubje is met moeilijk vindbare content in een specifiek interessegebied.

Het is dus inderdaad maar net waar je naar op zoek bent, en wat je prettig vindt werken. Persoonlijk kan ik alles wel vinden met Usenet, zeker met de goede index sites van tegenwoordig.
pi_86390671
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:46 schreef znarch het volgende:

[..]

Kuch:

1 torrents ook max snelheid
2 (scene) trackers releasen echt wel sneller dan usenet hoor _O-
1. Torrent vaak max snelheid, maar als je er verstand van hebt weet jij net zo goed als ik dat een twee maanden oude torrent ook tergend langzaam kan zijn. Tevens weet ik niet wat jouw huissnelheid heb maar ik heb 80 mb/ps en Usenet scoort dat altijd, torrents scoort dat erg vaak gewoon niet.

2. Scene trackers rippen de boel sneller van de scene zul je bedoelen. En het ligt er maar net aan wat je zoekt.
En het verschil wat er is is maar een paar uur.
pi_86390725
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:49 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

1. Torrent vaak max snelheid, maar als je er verstand van hebt weet jij net zo goed als ik dat een twee maanden oude torrent ook tergend langzaam kan zijn. Tevens weet ik niet wat jouw huissnelheid heb maar ik heb 80 mb/ps en Usenet scoort dat altijd, torrents scoort dat erg vaak gewoon niet.

2. Scene trackers rippen de boel sneller van de scene zul je bedoelen. En het ligt er maar net aan wat je zoekt.
En het verschil wat er is is maar een paar uur.
1 True, kan zijn, verder geen last van
2 Klopt ook, word tuurlijk van scene geript.

Bovendien vind ik het aanbod op bepaalde trackers onmisbaar. Spul dat je echt niet vind op usenet.
pi_86391048
Via torrents download je in potentie van tientallen of zelfs honderden servers. Bij usenet is dit niet het geval. Bij usenet betaal je je scheel voor een 100mbit abo'tje met een beetje sjieke retentie.
pi_86391135
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:51 schreef znarch het volgende:

[..]

1 True, kan zijn, verder geen last van
2 Klopt ook, word tuurlijk van scene geript.

Bovendien vind ik het aanbod op bepaalde trackers onmisbaar. Spul dat je echt niet vind op usenet.
Dit. Kijk alleen maar naar de #1 muziektracker (bijna een miljoen torrents). Daar hebben zelfs gevestigde artiesten (Radiohead e.a.) een account en uploaden daar ook sporadisch.
pi_86391307
Sneu gejank over wat beter is... allebei kan het prima werken en hangt het gewoon af wat je voorkeur heeft.

Moet wel zeggen dat sinds ik usenet heb , ik amper nog torrents gebruik(zit ook nog op een aantal private trackers, toch vind ik usenet relaxeder werken). Dat het me dan een paar euro in de maand kost vind ik geen enkel probleem. Is maar een schijn van alle andere onkosten.
pi_86391314
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dit. Kijk alleen maar naar de #1 muziektracker (bijna een miljoen torrents). Daar hebben zelfs gevestigde artiesten (Radiohead e.a.) een account en uploaden daar ook sporadisch.
Radiohead? :D Waar? Waffles of what?
pi_86391340
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:06 schreef znarch het volgende:

[..]

Radiohead? :D Waar? Waffles of what?
Die tweede.
pi_86391567
Ik snap heel jullie gezever niet.

Ik download met 2 Mb/s en dat gaat al sneller dan ik de films kan kijken. Ik kijk er maar 1 of 2 per dag, sommige dagen niet eens 1. Doe ook andere dingen.

M'n upload is (toevallig vroeg iemand ons een ouwe,kon ik eens zien) 38 minuten voor 2 films incl. pars.

Ik heb een 100 Mb lijn onversneden, niet dat 120 koper gezever dat je niet krijgt.

Ik laat 'm lekker pruttelen op de achtergrond en de server is gewoon gratis bij m'n internet :)
  maandag 13 september 2010 @ 19:14:17 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86391670
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:59 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Via torrents download je in potentie van tientallen of zelfs honderden servers. Bij usenet is dit niet het geval. Bij usenet betaal je je scheel voor een 100mbit abo'tje met een beetje sjieke retentie.
Tientallen of honderden servers, dat is wel heel positief. honderden servers dat is echt een unicum. Tevens is mijn usenetprovider sneller dan 100mb/ps. En dat scheel betalen is ook lariekoek al die servers die jij bedoelt dat zijn seedboxen en een seedbox is nog steeds duurder dan usenet (tenzij je een zwaar gelimiteerde kutbox neemt.) Maar ja daarna moet je het nog steeds naar je huis downloaden.

En een beetje sjieke retentie, ik heb 767 dagen retentie op alles op usenet, welke torrentsite kan je dat bieden? zelfs op de beste sites is een 2 maanden oude torrent vaak al tergend langzaam.
  maandag 13 september 2010 @ 19:17:06 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86391710
quote:
Op maandag 13 september 2010 04:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Geen 20 euro per jaar over hebben om..

- Niet continue op vuige torrentsites te hoeven komen
- Niet te hoeven janken om "seed plz"
- Gewoon op volle snelheid te kunnen downloaden
- Niet tijdens het downloaden van torrent de hele verbinding te jammen vanwege 200+ connecties
- Een degelijke database als FTD.nu te hebben en bijgevolg vrijwel nooit malware binnen te trekken
- Legaal te blijven, je upload immers niets

:')
Volledig eensch! _O_

De mensen die zich met torrents bezig houden zijn JUIST duurder uit omdat ze veel meer tijd kwijt zijn (zoeken, leech snelheid). Ze besparen kwartjes maar verliezen guldens/euro's :)
pi_86391826
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Volledig eensch! _O_

De mensen die zich met torrents bezig houden zijn JUIST duurder uit omdat ze veel meer tijd kwijt zijn (zoeken, leech snelheid). Ze besparen kwartjes maar verliezen guldens/euro's :)
Ik vind de info op ftd ook vaak bedroevend om eerlijk te zijn. Als ik een film download wil ik zien welke bitrate, aspect ratio, of hij ge-encode is ed.

Op FTD vind je te vaak spotters die geen fuck weten van het spul dat ze spotten. Dat is een beetje jammer ;(
pi_86391952
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Radiohead, hmm die hadden hun spul toch eerst op mininova geupload. En natuurlijk hebben veel muzikanten een account, net als dat er veel developers op een app tracker zitten.

Tuurlijk what.cd heeft met 900.000 torrents (389.500 unieke albums/singles etc..) een groot aanbod, maar op usenet vind je nog steeds spul wat niet op what.cd staat. En met films maakt het niet eens uit. Alles staat de eerste dag op allebeide, en als je NL ondertitels wilt dan zelfs het eerste op usenet.
pi_86391996
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:19 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik vind de info op ftd ook vaak bedroevend om eerlijk te zijn. Als ik een film download wil ik zien welke bitrate, aspect ratio, of hij ge-encode is ed.

Op FTD vind je te vaak spotters die geen fuck weten van het spul dat ze spotten. Dat is een beetje jammer ;(
FTD :(

Als je zelf even handig bent met zoeken op usenet danzul je zien dat elke goede release een .nfo heeft met al die info die jij nodig hebt.
pi_86392022
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:23 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Radiohead, hmm die hadden hun spul toch eerst op mininova geupload. En natuurlijk hebben veel muzikanten een account, net als dat er veel developers op een app tracker zitten.

Tuurlijk what.cd heeft met 900.000 torrents (389.500 unieke albums/singles etc..) een groot aanbod, maar op usenet vind je nog steeds spul wat niet op what.cd staat. En met films maakt het niet eens uit. Alles staat de eerste dag op allebeide, en als je NL ondertitels wilt dan zelfs het eerste op usenet.
True, als je enkel mainstream kijkt heb je op usenet alles wat je zoekt. Kijk je echter ook andere films gaat dat tegen vallen.
pi_86392069
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Volledig eensch! _O_

Anders lees je even de reacties van anderen. Torrents zijn makkelijker in gebruik en vergen minder tijd om te zoeken: 1site voor HD, 1 site voor TV, 1 site voor muziek, 1 site voor 0day.

Ten tweede, met torrents kun je net zo gemakkelijk je verbinding maxxen.

En ten derde, waar haal je 20 euro per jaar vandaan? Volgens mij ben je voor unlimited 100mbps of sneller tch wel minimaal 100eu/jaar kwijt.
  maandag 13 september 2010 @ 19:26:34 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86392084
quote:
Op maandag 13 september 2010 10:06 schreef Skonk het volgende:

[..]

Ik heb het meerde keren geprobeerd, en wat een baggersysteem is dat zeg. Moet je eerst gaan kijken op FTD of de download die jij wil hebben er wel opstaat (retentie omg :') ), daarna moet je zelf gaan zoeken omdat de NZBknop weg is gehaald bij FTD, vind je allemaal bestandjes die ongeveer zo heten: 5467AFYT4436.rar, zonder ook maar een .nfo bestand, dan ga je die maar proberen te downloaden, in de hoop dat het de goede is. Heb je hem binnen moet je hem repareren want hij staat er kapot op ( WTF :') ), en dan krijg je te horen dat hij hem niet helemaal kan repareren. Of het was het verkeerde bestand. Of hij is in het Spaans. Of er zit een wachtwoord op. Of het is een video met daarin gebrand slechte Nederlandse ondertiteling.

Dat is usenet voor je.
Probeer eens Newsleecher met Supersearch (kost wel geld). Er gaat een wereld voor je open. Dan heb je die hele ftd niet meer nodig zelfs. Als is die weer handig omdat anderen dan al gechecked hebben of het wat is en/of wachtwoorden erop zitten, etc...

Bij niet-ftd bestanden check je zelf of er genoeg pars aanwezig zijn en of er een wachtwoord op zit (kijk of anderen hebben gereplyed met een waarschuwing of je download het kleinste bestand en kijkt of je een wachtwoord scherm krijgt)
pi_86392149
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:23 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

maar op usenet vind je nog steeds spul wat niet op what.cd staat.
En andersom. Ik durf tot wel met een hoge mate van zekerheid te beweren dat What.cd meer content heeft dan usenet.
  maandag 13 september 2010 @ 19:28:06 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86392162
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:26 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

En ten derde, waar haal je 20 euro per jaar vandaan? Volgens mij ben je voor unlimited 100mbps of sneller tch wel minimaal 100eu/jaar kwijt.
Ehm... volgens mij reageer je op de verkeerde persoon? :@
pi_86392268
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ehm... volgens mij reageer je op de verkeerde persoon?
Klopt, ik had even geen zin om terug te zoeken. Maar iemand kan daar toch wel op reageren? 20eu/maand is niet echt realistisch geloof ik.
pi_86392300
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

En andersom. Ik durf tot wel met een hoge mate van zekerheid te beweren dat What.cd meer content heeft dan usenet.
Zullen we het er maar op houden dat ze allebeide hun voor en nadelen hebben :)

Gebruik je allebeide heb je het meeste, gebruik je of torrent of usenet heb je ook meer dan genoeg.
pi_86392381
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:30 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Zullen we het er maar op houden dat ze allebeide hun voor en nadelen hebben :)

Gebruik je allebeide heb je het meeste, gebruik je of torrent of usenet heb je ook meer dan genoeg.
Ik gebruik het ook allebei. Ik word alleen een beetje moe van die usenet-adepten die alleen maar 'torrents :')' roepen.

Hoewel het enige waar ik usenet voor gebruik is Dutch ebooks. Die zijn echter toch maar een paar honder kB groot. :P
pi_86392901
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik gebruik het ook allebei. Ik word alleen een beetje moe van die usenet-adepten die alleen maar 'torrents :')' roepen.

Hoewel het enige waar ik usenet voor gebruik is Dutch ebooks. Die zijn echter toch maar een paar honder kB groot. :P
Ik heb usenet vooral voor de films, bijna elke dag een 1080P of zelfs ongecomprimeerde Blu-ray film, als er dan ook nog geupload moet worden blijft er voor de vrouw weinig internet over voor overdag.

Torrents voor de App's
Usenet voor de Wii
Torrents voor de 360
Usenet voor de boeken
En beide voor muziek
pi_86412007
Eweka :') Blijft jammer dat het bedrijf nog bestaat.
  dinsdag 14 september 2010 @ 11:12:22 #156
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86414617
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:55 schreef Henno het volgende:

[..]

Arbeidsintensief? Je plukt elke usenet article handmatig van de server ofzo? :')
Je bent niet bekend met sites als binsearch.info of nzbindex.nl in combinatie met downloaders als SABnzbd+?

Als iets makkelijk is, is het wel een .nzb downloaden en in een mapje pleuren, dat is alles wat je hoeft te doen tegenwoordig.

En private trackers, come on :') Hoe lang moet ik dan wel niet uploaden voor die ene 1080p Bluray rip die ik wil hebben? Bij Usenet kan ik gewoon downloaden tot ik erbij neerval.
Ja, want met rss is niet te beginnen. Je moet dus voortdurend zoeken om up-to-date te blijven en niet voortdurend verkeerd getagde releases etc. binnen te halen, of de 5 triljard virussen te ontwijken (al gaat dat nog wel met een bestandsgrootte eis) Verder moet je voor een fatsoenlijke nzb site bovendien ook weer betalen.

Usenet stapelt nadeel op nadeel voor 1 voordeel, sneller downloaden zonder uploaden. Van beide heb je eigenlijk geen last met goede private trackers en rss, dan is de boel gewoon al binnen als je van je werk thuis komt, zonder dat ik uberhaupt iets heb hoeven te doen...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 september 2010 @ 11:25:45 #157
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_86415003
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:15 schreef Ericr het volgende:
Eweka :') Blijft jammer dat het bedrijf nog bestaat.
Leg uit, wat is er tussen jou en Eweka gebeurt?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_86415573
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Leg uit, wat is er tussen jou en Eweka gebeurt?
Kutbedrijf dat na jarenlang hun ADSL-klanten te hebben verneukt opeens de stekker er uit trok en de hele zooi verkocht aan Fiberworld. Jarenlang was het bar en boos qua service bij Eweka toen ze nog ADSL-diensten aanboden. Tig keer werd het gebruikersforum gesloten of gecensureerd en toen de grond hen te heet onder de voeten werd en ze doorkregen dat Usenet meer kon opleveren was het opeens over en sluiten met de ADSL-diensten.
pi_86415799
ik had al een jaartje geleden door dat ze paar groepen helemaal niet hadden (eweka)

http://www.lightningusenet.com/ is een die niks blokkeert, en met me 35/35 glas is het genoeg!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator dinsdag 14 september 2010 @ 15:15:58 #160
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_86423259
met true blood doen ze dit he ?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_86429169
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:53 schreef epicbeardman het volgende:
ik had al een jaartje geleden door dat ze paar groepen helemaal niet hadden (eweka)

http://www.lightningusenet.com/ is een die niks blokkeert, en met me 35/35 glas is het genoeg!
Niet een kwestie van blokkeren, maar een kwestie van het niet op je eigen drives overnemen van die nieuwsgroep.
(ervan uitgaande dat je niet een vage kleine "provider" hebt die botweg doorlinkt)

[ Bericht 5% gewijzigd door grindfreakje op 14-09-2010 18:15:52 ]
pi_86431209
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:53 schreef epicbeardman het volgende:

Beetje off-topic.

Maar 5,- in de maand en ze staan account-sharing toe. Hoe in vredesnaam maak je dan nog winst?

Internetverkeer is best wel duur, dus ik snap hier geen bal van. (verder kom ik een hoop blije klanten tegen)
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:26:23 #163
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_86431395
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:21 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Beetje off-topic.

Maar 5,- in de maand en ze staan account-sharing toe. Hoe in vredesnaam maak je dan nog winst?

Internetverkeer is best wel duur, dus ik snap hier geen bal van. (verder kom ik een hoop blije klanten tegen)
kzie nergens accountsharing staan hoor ;(
pi_86431600
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:26 schreef gniffie het volgende:

[..]

kzie nergens accountsharing staan hoor ;(
In aantal topics dat het langdurig goed werkt om te sharen.
pi_86431736
Topic doorgelezen wat voor 90% neerkwam op gebitch over usenet vs torrents. Totaal off topic dus.

Is er al enig concreet bewijs te vinden dat Eweka inderdaad aan het censureren is? Een officiele aankondiging over een nieuwsbericht oid. Ik heb namelijk nog geen enkel probleem met Eweka ondervonden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2010 18:35:20 ]
pi_86431942
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:35 schreef Thomas B. het volgende:
Topic doorgelezen wat voor 90% neerkwam op gebitch over usenet vs torrents. Totaal off topic dus.

Is er al enig concreet bewijs te vinden dat Eweka inderdaad aan het censureren is? Een officiele aankondiging over een nieuwsbericht oid. Ik heb namelijk nog geen enkel probleem met Eweka ondervonden.
Inderdaad, en op de site staat, als je een abonnement afsluit, nog steeds 'Toegang tot alle beschikbare groepen'.
pi_86431992
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:40 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Inderdaad, en op de site staat, als je een abonnement afsluit, nog steeds 'Toegang tot alle beschikbare groepen'.
http://eweka.nl/nl/notd/informatie/
pi_86432227
Als je nou niet zo stoer deed met je usenet en betalen (! :')) voor downloaden en het aan iedereen zo nodig moest vertellen hoe stoer je wel niet bent dan was het niet gecunsereert.
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:48:32 #169
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_86432281
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:31 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

In aantal topics dat het langdurig goed werkt om te sharen.
thx het werkt, en thx epicbeard voor de tip
pi_86432384
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

http://eweka.nl/nl/notd/informatie/
Daar staat nog steeds niet dat ze groepen afsluiten.
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:58:53 #171
167595 mirved
Infobesitas
pi_86432711
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Nu met argumenten.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:59:43 #172
167595 mirved
Infobesitas
pi_86432744
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:47 schreef Droomert het volgende:
Als je nou niet zo stoer deed met je usenet en betalen (! :')) voor downloaden en het aan iedereen zo nodig moest vertellen hoe stoer je wel niet bent dan was het niet gecunsereert.
Als je niet weet waar je het over hebt kan je beter gewoon je mond houden. "gecunsereert" :')
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_86432873
Zit echt al jarenlang bij eweka, heb er nog weinig van gemerkt. Zodra ik het ga merken ben ik er direct weg, alhoewel ik er nooit problemen gehad heb..
pi_86433200
Ik zit (ivm upgrade inet abbo) nu bij XSnews, 10tje pm en onbeperkt aantal lines en snelheid *O*
Waar komt dit te staan?
pi_86433346
Kan iemand met een binsearch linkje komen van iets wat niet meer op eweka te downloaden is? Ik geloof er namelijk niet zo veel van. Als je googlet kom je ook niks concreets tegen
You dream it, I live it.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:22:23 #176
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_86433704
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:42 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Ik heb usenet vooral voor de films, bijna elke dag een 1080P of zelfs ongecomprimeerde Blu-ray film, als er dan ook nog geupload moet worden blijft er voor de vrouw weinig internet over voor overdag.
Neger wat? :')

Misschien moet je het principe van internet even door krijgen. Al heb je een upload van 1 Gbit, als je je download snelheid vol trekt kan je alsnog niks anders doen.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_86434310
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:22 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Neger wat? :')

Misschien moet je het principe van internet even door krijgen. Al heb je een upload van 1 Gbit, als je je download snelheid vol trekt kan je alsnog niks anders doen.
NEGER..... Euh? waar heb jij het over?

Je zit er zelf naast met je principe van het internet.

Pijp 80/10 (meeste mensen hebben veel langzamere upload dan upload) Dus als ik mijn download 2 uur vol trek, dan moet ik om op ratio 1 te komen ook nog eens 16 uur de upload vol trekken, en ja dan is internet verder waardeloos als ik dat zou doen. Dat downloaden gaat gewoon in stukken tussendoor of ik zet hem aan onder het eten.
pi_86434402
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:14 schreef Meddo het volgende:
Kan iemand met een binsearch linkje komen van iets wat niet meer op eweka te downloaden is? Ik geloof er namelijk niet zo veel van. Als je googlet kom je ook niks concreets tegen
Eweka delete al jarenlang postings in verband met hun take-down-notice beleid. Daar is niets nieuws aan (doen ze al zeker sinds 2005)

Dat ze hele nieuwsgroepen zouden blokkeren is voor mij volstrekt nieuw (en ik vind er inderdaad ook niets over)
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:39:28 #179
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_86434484
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:35 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

NEGER..... Euh? waar heb jij het over?

Je zit er zelf naast met je principe van het internet.

Pijp 80/10 (meeste mensen hebben veel langzamere upload dan upload) Dus als ik mijn download 2 uur vol trek, dan moet ik om op ratio 1 te komen ook nog eens 16 uur de upload vol trekken, en ja dan is internet verder waardeloos als ik dat zou doen. Dat downloaden gaat gewoon in stukken tussendoor of ik zet hem aan onder het eten.
Ooit van limieten gehoord, je kan je upload gewoon afknijpen.

Tevens mensen die geen glasvezel hebben :') .
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_86434546
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:59 schreef mirved het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je het over hebt kan je beter gewoon je mond houden. "gecunsereert" :')
Is toch wel wat te zeggen over zijn post.

De door brein gewenste repressie en overige aandacht voor usenet is gekomen met het meer in de bekendheid treden van usenet in het algemeen.

Tot een tijdje geleden was usenet niet echt in de picture van de anti-piracy stichtingen. En als je dan bedenkt dan usenet ouder is dan het internet kun je zien hoe lang het op de achtergrond goed gegaan is.
pi_86434716
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:39 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Ooit van limieten gehoord, je kan je upload gewoon afknijpen.

Tevens mensen die geen glasvezel hebben :') .
Mag je me nog steeds die neger uitleggen?

waarom glasvezel? ik heb straks 130 down op de kabel. Dat doet glasvezel echt niet sneller. De nieuwe technieken voor de kabel maken een glasvezel netwerk zelfs overbodig en onrendabel in delen van Nederland.

Tuurlijk kan ik hem afknijpen, maar dan nog moet ik binnen 24-2(downloadtijd) 22 uur dezelfde hoeveelheid uploaden, als anders in 16 uur dus dat is 73% van de upload ten alle tijde bezet. En ja dat merk je gewoon als je internet.
Tevens heb ik dan de drives 24/7 volop aan het spinnen, iets wat nu gewoon niet nodig is door usenet.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:47:39 #182
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_86434832
Zo, meegelezen. Nog geen last van gehad gelukkig, maar zodra ik er maar iets van merk stap ik over :).
pi_86434964
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:44 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

waarom glasvezel? ik heb straks 130 down op de kabel. Dat doet glasvezel echt niet sneller. De nieuwe technieken voor de kabel maken een glasvezel netwerk zelfs overbodig en onrendabel in delen van Nederland.

Tuurlijk kan ik hem afknijpen, maar dan nog moet ik binnen 24-2(downloadtijd) 22 uur dezelfde hoeveelheid uploaden, als anders in 16 uur dus dat is 73% van de upload ten alle tijde bezet. En ja dat merk je gewoon als je internet.
Tevens heb ik dan de drives 24/7 volop aan het spinnen, iets wat nu gewoon niet nodig is door usenet.
Waarom glasvezel? :')
Gewoon omdat je dan wel 100/100Mbit krijgt... Upload is nog altijd lager bij kabel internet...

Overigens heb ik ook gewoon Ziggo maar op mijn werk is die upload van glasvezel soms toch echt erg handig :D

Overigens kan ik gewoon games uit de Xbox360 afdeling binnen halen en heb nog nooit gehad dat ik iets niet kan binnen halen via Eweka dus het zou wel even een kleine storing zijn geweest ;)
pi_86445581
Is het een idee om dit topic opnieuw te openen zonder dat er weer zo'n oeverloze non-discussie over usenet vs torrents uit volgt? Ik wil gewoon weten of Eweka serieus van plan is of al bezig is nieuwsgroepen te blokkeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2010 23:22:43 ]
pi_86445787
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:22 schreef Thomas B. het volgende:
Is het een idee om dit topic opnieuw te openen zonder dat er weer zo'n oeverloze non-discussie over usenet vs torrents uit volgt? Ik wil gewoon weten of Eweka serieus van plan is of al bezig is nieuwsgroepen te blokkeren.
Nee, heeft geen zin. Zijn alleen wat speculaties. TS laat ook niet meer van zich horen met bewijzen :{
You dream it, I live it.
pi_86445946
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:28 schreef Meddo het volgende:

[..]

Nee, heeft geen zin. Zijn alleen wat speculaties. TS laat ook niet meer van zich horen met bewijzen :{
In dat geval ga ik er maar vanuit dat er niets aan de hand is. Ook TS leek idd niet de intentie te hebben zijn beweringen te onderbouwen.

Move along people, nothing to see here.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2010 23:33:30 ]
pi_86446659
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:58 schreef mirved het volgende:

[..]

Nu met argumenten.
Die heb ik meerdere malen gegeven.
pi_87602327
Zou ik er dan nu toch mee te maken krijgen :{

Ik probeer een aflevering van de serie Bored to Death (HBO) te downloaden en bij verschillende versies blijft alles maar kapot binnen komen..

Het rare is dat, toen de aflevering net uit was, ik hem wel kon downloaden :?
You dream it, I live it.
pi_87602394
Ik heb niks gemerkt gisteren nog Adobe premiere 5 gedownload :@
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:15:57 #190
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_87602892
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:27 schreef Fortitude het volgende:
XSnews
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_87613833
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:57 schreef Meddo het volgende:
Zou ik er dan nu toch mee te maken krijgen :{

Ik probeer een aflevering van de serie Bored to Death (HBO) te downloaden en bij verschillende versies blijft alles maar kapot binnen komen..

Het rare is dat, toen de aflevering net uit was, ik hem wel kon downloaden :?
Welke releases waren het? Heb net om te testen Bored.to.Death.S02E03.HDTV.XviD-SYS binnen gehaald maar die gaf geen problemen...
pi_87614178
Als je FTD gebruikt en je hebt een eweka account. Dan toont FTD toch niet meer posts of spots dan anders?
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:06:26 #193
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87614204
Mensen die usenet gebruiken :') Geld betalen om illegaal te downloaden :')
pi_87614322
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:06 schreef RickoKun het volgende:
Wil je nou serieus die discussie weer aanwakkeren? :O Kijk een paar pagina's terug zou ik zeggen
pi_87614530
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:06 schreef RickoKun het volgende:
Dat je een maand nodig hebt om een bewering te doen waar dan ook nog eens geen ruk van klopt, toont toch wel aan dat je Troll en Dom tegelijk bent.
pi_87614665
Over Eweka,

Eweka blokkeert helemaal geen nieuwsgroepen, en heeft ook nooit ene bericht uit laten gaan dat dit zo is, Eweka heeft wel een Take-down notice beleid, aangezien ze een Nederlands bedrijf zijn is dit voor hun ook geen enkele keuze maar helaas een noodzakelijk kwaad. Dus af en toe kun je een posting tegenkomen die je niet meer kunt downloaden. Is niet echt een probleem, dan zoek je gewoon een andere versie of je wacht tot hij er opnieuw opgezet word.

Verder als je bestanden beschadigt zijn, dan heeft dat hier helemaal niets mee te maken.
pi_87631556
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:53 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Welke releases waren het? Heb net om te testen Bored.to.Death.S02E03.HDTV.XviD-SYS binnen gehaald maar die gaf geen problemen...
e02 gaat het om
You dream it, I live it.
pi_87631795
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:05 schreef Meddo het volgende:

[..]

e02 gaat het om
Bored.to.Death.S02E02.HDTV.XviD-SYS

Staat nergens op usenet, dus kun je je gehele filename van wat je zoekt eens posten?
pi_87632683
Deze versies heb ik gevonden/geprobeerd

[38504]-[FULL]-[#a.b.teevee@EFNet]-[ Bored.to.Death.S02E02.720p.HDTV.x264-IMMERSE ]- "bored.to.death.s02e02.720p.hdtv.x264-immerse"

[38505]-[FULL]-[#a.b.teevee@EFNet]-[ Bored.to.Death.S02E02.Make.it.Quick.Fitzgerald.HDTV.XviD-FQM ]- "bored.to.death.s02e02.hdtv.xvid-fqm"

[#a.b.ipod.videos@EFNet] - Bored.to.Death.S02E02.iTouch-MW - "bored.to.death.s02e02.make.it.quick.fitzgerald.itouch-mw"

Bored to Death "Bored to Death S02E02 1080i HDTV DD5.1 MPEG2-CtrlHD"
You dream it, I live it.
pi_87633080
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:44 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, geloof je dit echt zelf dat glas niet sneller kan? Dan heb je echt 0 verstand van waar je over praat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')