abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86335457
Sinds anderhalve maand hebben wij twee kittens hier rondlopen (zoals sommigen van jullie weten via mijn Dexter's Laboratory topic).

Nu merkte ik bij DeeDee gisteravond een bultje bovenop haar hoofd op. Het is niet groot, en ze gedraagt zich nog steeds net zo speels en normaal als anders. Het is ook niet gegroeid of iets, maar ik vraag me even af wat het is. Het voelt namelijk eng aan als ik haar kopje kriebel. Heeft iemand anders hier al eens een kat met een bult op het hoofdje gehad?

Toegegeven, mijn katjes zijn nogal stuntelig en doen eerst en denken daarna pas na over de consequenties. Vooral DeeDee. Die vliegt dan bijvoorbeeld over de rand van de bank heen, om vervolgens verticaal naar beneden te storten, face-down, terwijl daar bijvoorbeeld verwarmingsbuizen achter langs lopen.

Kan het gewoon een bult zijn dat ze zich tijdens zo'n stuntelig moment heeft gestoten of kan het ook iets anders zijn?

Groetjes :)
pi_86335494
Ik denk dat het een wondje is geweest (mogelijk door stoeien) en zich daar nu een abces op heeft gevormd .
Gaat meestal vanzelf over .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 12 september 2010 @ 10:05:25 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86335679
Hoe groot is het en waar zit het? Kun je het met het blote oog zien?
The love you take is equal to the love you make.
pi_86335749
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Hoe groot is het en waar zit het? Kun je het met het blote oog zien?
Het is niet zo heel groot en zit precies aan de bovenkant van haar kopje, midden tussen de oortjes zegmaar. Je kan het niet met het blote oog zien, ik kwam erachter toen ik haar kopje kriebelde en dat bultje voelde zitten.
  zondag 12 september 2010 @ 10:14:44 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86335802
Ik twijfel. Onze kat heeft ook zo'n bultje, maar zij is toch al zeker een jaar of tien en dan is zo'n onschuldig vetbultje niet zo raar. Bij een kitten die nog zo jong is, zou ik er toch door een dierenarts naar laten kijken.

En als het een abces zou zijn, wat ik niet denk, klopt het niet dat dit meestal vanzelf over gaat.
pi_86335821
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik twijfel. Onze kat heeft ook zo'n bultje, maar zij is toch al zeker een jaar of tien en dan is zo'n onschuldig vetbultje niet zo raar. Bij een kitten die nog zo jong is, zou ik er toch door een dierenarts naar laten kijken.

En als het een abces zou zijn, wat ik niet denk, klopt het niet dat dit meestal vanzelf over gaat.
Niet ?
Onze kater had een groot abces, naar de dierenarts gegaan en die zei dat het niet noodzakelijk was om dit te behandelen ....
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86335916
Kan het niet gewoon zijn dat ze ergens hard tegenaan is geknald en dat katten net als wij mensen een verdikking van de schedel vormen? :{ We hebben deze week al een afspraak met de DA dus dan laten we er wel naar kijken. Ze doet nu verder normaal en lijkt er niet echt last van te hebben oid.
pi_86336558
Hoe voelt het aan? Hard, zacht, verplaatsbaar, warm, lichaamstemperatuur, doet het pijn als je eraan komt?
Want dan kun je pas een inschatting maken of het een abces is, een blauwe plek of wellicht een overblijfsel van een tekenbeet. Of nog iets anders.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86337818
Het is net zo hard als de rest van haar schedeltje en is niet verplaatsbaar. Volgens mij doet het haar niet echt zeer als je het aanraakt (ook al heb ik er nog niet echt druk op gezet, alleen heel voorzichtig erover heen geaaid).

Tekenbeet lijkt me niet toch? Ze is nog nooit buiten geweest, alleen in een reismandje toen ze hier kwam en naar de DA en terug.
pi_86338090
Ik heb net even erop gedrukt - het doet geen zeer.
pi_86338857
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:55 schreef Hitomi het volgende:
Het is net zo hard als de rest van haar schedeltje en is niet verplaatsbaar. Volgens mij doet het haar niet echt zeer als je het aanraakt (ook al heb ik er nog niet echt druk op gezet, alleen heel voorzichtig erover heen geaaid).

Tekenbeet lijkt me niet toch? Ze is nog nooit buiten geweest, alleen in een reismandje toen ze hier kwam en naar de DA en terug.
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:05 schreef Hitomi het volgende:
Ik heb net even erop gedrukt - het doet geen zeer.
Dan lijkt het me sterk dat het een abces is waar je meteen naar moet laten kijken. Als ze niet buiten komt is een teek niet waarschijnlijk, en die had je dan vast ook gezien als hij nog op haar zat.
Als je volgende week toch naar de DA gaat laat die dan even kijken, maar het kan best zijn dat ze haar koppie gestoten heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_86339326
Als het een abces is is het duidelijk een bult die gevuld is met iets, niets slechts een 'verhoging' van het oppervlak. Daarbij voelen abcessen vaak warm aan en is druk onprettig. Ik gok dus niet snel op een abces (een abces heeft overigens wel degelijk verzorging nodig: als het niet behandeld wordt kan het naar binnen groeien en openen, en ernstige ontstekingen en infecties veroorzaken met de dood tot gevolg, zeker bij abcessen in het hoofd is dit acuut gevaarlijk).

Ik denk dat zolang het een ongevoelige verhoging is, ik het gewoon deze week bij de DA na zou laten kijken als je toch al moet. Die kan vast wel uitsluiten, al dan niet met een RX, wat het is :)
I had a signature once. It was awful.
  zondag 12 september 2010 @ 14:14:39 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86342069
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Niet ?
Onze kater had een groot abces, naar de dierenarts gegaan en die zei dat het niet noodzakelijk was om dit te behandelen ....
Dat kan in jullie geval wel zo zijn geweest, maar het is zeker geen algemene regel dat alle abcessen meestal vanzelf overgaan.
pi_86370548
Laat het even nakijken maar het kan ook gewoon wat extra botgroei zijn, 1 van mijn hondjes heeft dat ook een paar jaar geleden gekregen en dat kan verder geen kwaad als het niet heel snel groeit.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_86527664
Gisteren bij de DA geweest - ze heeft er even naar gekeken. Het kon volgens haar gewoon een bult of litteken/korstje zijn van dat ze iets te wild heeft gestoeid, maar ze constateerde dat DeeDee er geen last van heeft en dat het dus niets ernstigs is. *O*
pi_86556979
Mijn kater van een jaar of 5 heeft ook zoiets gehad, maar dan op zn wang. En het was echt heel groot en eng. Hij had zegmaar een half ei aan zn kop hangen. Hij had er alleen totaal geen last van en was gewoon even vrolijk als altijd en gaf ook kopjes met de kant waar de bult zat :') een dag later had de bult plaats gemaakt voor een smerige puswond die uit zichzelf verrassend snel schoon werd en perfect is geheeld. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken als ik jou was. Ik dacht bij het zien van die bult dat mijn schatje dood zou gaan, maar katten kunnen meestal meer hebben dan je denkt :)

Ik ben inderdaad niet met hem naar de dierenarts geweest. Ik wou dat wel, maar mijn moeder wist zeker dat het vanzelf weg zou gaan en wou sowieso eerst een dagje wachten als hij er toch geen last van heeft.

En als het maar een klein bultje is zou ik me er al helemaal niet druk om maken. Maar aangezien het beestje nog jong is zou ik het het toch in de gaten houden .. en ik lees net dat je al naar de dierenarts bent geweest en het niets ernstigs is *big smile*
pi_86559100
*O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')