Absoluut. Door laag opgeleide immigranten naar Nederland te halen kan de Nederlander verder doorleren. Er zijn niet genoeg Nederlanders voor de hoeveelheid laagopgeleid werk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:00 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja want de immigratie maakt vandaag de dag Nederland een stuk welvarender
Is dit lachwekkend? Als Wilders bijvoorbeeld de vergelijking van de koran met Mein Kampf feitelijk kan onderbouwen is die uitlating niet strafwaardig en juist dit moet het Hof constateren.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En nu moet de rechter gaan oordelen of de islam een politieke ideologie is of niet
Ja want alle buitenlanders werken heel erg hard en krijgen absoluut geen uitkering enzo. Ook zijn ze minder betrokken bij criminaliteit. Immigratie is echt heel erg goedquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Absoluut. Door laag opgeleide immigranten naar Nederland te halen kan de Nederlander verder doorleren. Er zijn niet genoeg Nederlanders voor de hoeveelheid laagopgeleid werk.
Zonder immigranten zouden we HBO opleidingen krijgen als "logistiek huisvuil", of een universitaire opleiding "Sanitaire hygiene". Wat dus betekend dat de mensen die nu hier een goede baan hebben, dan in de schoonmaak zouden moeten wegens een te kort aan mankracht.
....maar Buruma vind het verzoek van Mosko minder begripvol vind om te wraken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Mosko heeft volgens Buruma een goede zet gedaan met het beroep op zijn zwijgrecht.
Terwijl deze 2 artikelen in feite niet tegenover elkaar zouden kunnen staan. Met het kenbaar maken van je mening discrimineer je namelijk niet. Discirimineren doe je namelijk door daadwerkelijk onderscheid te maken, daadwerkelijk iemand of een groep uit te sluiten of iemand of een groep een beperking op te leggen (althans, volgens mij waren onderscheid, uitsluiting en beperking de hoofdzaken). Wilders doet dit niet, want Wilders zegt vooralsnog alleen bepaalde dingen. Dus volgens mij zou artikel 1 hier nog helemaal niet bij betrokken moeten worden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:44 schreef remlof het volgende:
Uiteindelijk gaat deze rechtszaak gewoon over wat zwaarder weegt: Artikel 1 (anti-discriminatie) of Artikel 7 (vrijheid van meningsuiting) van de Grondwet.
Roep een paar duizend islamologen en arabisten bij elkaar en houd een stemming.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En nu moet de rechter gaan oordelen of de islam een politieke ideologie is of niet
Dit is werkelijk bar en boos.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:55 schreef mlg het volgende:
In ieder geval mag artikel 1 afgeschaft worden. Het is van de zotte dat je niet mag discrimineren.
Hij komt niet in het kabinet. Hij blijft gewoon kamerlid, en gedoogd de gevormde regering.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:39 schreef MouzurX het volgende:
Zou het dan niet raar zijn als hij dan wel in het kabinet zou komen?
Als hij hetzelfde zou roepen over negers of Joden dan zou er precies hetzelfde gebeuren.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:59 schreef rubje het volgende:
los van het feit dat ik vind dat Wilders niet spoort is de vervolging belachelijk voor woorden en tekenend voor sommige groeperingen in de samenleving.
Goh, wanneer was ook alweer de laatste keer dat een westers Europees land de grondwet wijzigde en discriminatie openlijk toeliet onder de wet?quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:55 schreef mlg het volgende:
In ieder geval mag artikel 1 afgeschaft worden. Het is van de zotte dat je niet mag discrimineren.
Ik gok (en mag toch aannemen) dat het helemaal niet tot een veroordeling komt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij komt niet in het kabinet. Hij blijft gewoon kamerlid, en gedoogd de gevormde regering.
Als hij veroordeeld zal worden, zal het waarschijnlijk om een geldboete gaan, niet om een gevangenisstraf. Hij kan dus gewoon kamerlid blijven, tenzij deze veroordeling dat hem zou verbieden.
Ik gok zelf dat ie hooguit een geldboete + berisping krijgt, en dat ie gewoon in de kamer kan blijven.
Hero Brinkman is destijds volgens mij ook veroordeeld.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:45 schreef pullup het volgende:
Ik vraag mne inderdaad af of dat wel eens eerder is voorgekomen.![]()
Mij lijkt het dan dat hij zijn tweede kamerpositie moet opgeven. Of hij daar daadwerkelijk toe verplicht kan worden is mij ook niet bekend.
De wet stelt duidelijke grenzen aan de vrijheid van meningsuiting, los van de vraag of jij dat wel of niet terecht vindt. Verder heeft Wilders bijv. op de Deense TV moslims in Europa bedreigt met massa-deportatie, dat riekt toch echt naar geweld, zij het dan door de staat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:56 schreef Spatzmann het volgende:
Een veroordeling zou ik wel van den zotte vinden. Iemand moet kunnen zeggen wat hij wil. Ook al kan het kwetsend zijn. Discrimatie doe je niet met woorden, maar met handelingen. Er zit een groot verschil tussen je mening uiten over iets en dan daar ook op handelen. Oproepen tot geweld is wel van een andere orde.
We leven in een democratische samenleving. Het heeft zijn nadelen en voordelen, maar we kunnen er in ons land nog over dscussierenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:58 schreef robin007bond het volgende:
Die man gaat van zo'n proces alleen maar krankzinniger worden.
Hij heeft dan het idee dat de onafhankelijke rechtbank hem zelfs in de steek laat.
Gevolg is inderdaad dus dat die dat zeker niet in zichzelf gaat houden, daar maakt die wel weer een mediarelletje mee. Simpele zielen denken: "Ahww zie je nu wel! Kijk hij komt op voor zijn volk echt een held!" en weer zo'n PVV stemmer er bij.
Generaliseren doe ik niet graag, maar de meeste PVV-aanhangers die ik ken hebben alleen maar drogredeneringen.
Vind ik wel mooi dat je hier over simpele zielen begint. Weet je namelijk dat deze rechtzaak tegen Wilders er is omdat er in Nederland te veel "simpele zielen" zijn? De aanklacht tegen Wilders kan je namelijk ook lezen als: er zijn in Nederland te veel domme mensen die de woorden van meneer Wilders niet zelf op waarde kunnen schatten en daarom proberen we via een veroordeling te voorkomen dat deze domme mensen dit soort woorden van Wilders te horen krijgen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:58 schreef robin007bond het volgende:
Die man gaat van zo'n proces alleen maar krankzinniger worden.
Hij heeft dan het idee dat de onafhankelijke rechtbank hem zelfs in de steek laat.
Gevolg is inderdaad dus dat die dat zeker niet in zichzelf gaat houden, daar maakt die wel weer een mediarelletje mee. Simpele zielen denken: "Ahww zie je nu wel! Kijk hij komt op voor zijn volk echt een held!" en weer zo'n PVV stemmer er bij.
Generaliseren doe ik niet graag, maar de meeste PVV-aanhangers die ik ken hebben alleen maar drogredeneringen.
Zo te horen val jij dan ook onder de simpele zielen in Nederland aangezien het je blijkbaar is ontgaan dat het OM gedwongen moest worden om Wilders te vervolgen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:19 schreef Accordtje het volgende:
Zoals ik al eerder zei: een veroordeling in deze zaak tegen Wilders kan je zien als een minachting van justitie jegens het "gemiddelde" Nederlandse volk.
Nee dat is me niet ontgaan. Ik wil je ook best nog wel uitleggen dat een rechtzaak niet per definitie tot een veroordeling leidt, of snap je dat zelf wel?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo te horen val jij dan ook onder de simpele zielen in Nederland aangezien het je blijkbaar is ontgaan dat het OM gedwongen moest worden om Wilders te vervolgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |