Waarom zou je room willen maken als je 't kant en klaar in de winkel kan kopen? Gebruik iets als Creme Frachequote:Op zaterdag 11 september 2010 15:05 schreef Gulo het volgende:
Hallo, even een noob vraag.
Ik dacht spinazie a la creme gekocht te hebben maar het bleek gewone diepgevroren spinazie te zijn. (normaliter eet ik óf versie spinazie, of diepgevroren a la creme).
Goed, nu vraag ik me dus af hoe ik met simpele huis tuin en keuken-ingrediënten een soort a la creme er van kan maken.
Ik denk dat creme gewoon room is, maar hoe maak ik room?
Ik had de verkeerde gekocht, en heb geen zin om wéér naar de supermarkt te gaan. Nu had ik nog een oud pak bij het oud-papier liggen en heb ik de ingrediënten eens vergeleken.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:07 schreef Civilian het volgende:
[..]
Waarom zou je room willen maken als je 't kant en klaar in de winkel kan kopen? Gebruik iets als Creme Frache
Bronquote:Room bestaat uit melkvet en kleine hoeveelheden van andere koemelkbestanddelen. De melk wordt afgeroomd en de verkregen room wordt veel gebruikt bij het maken van toetjes en taarten. Melkvet bevat voor 60% aan verzadigde vetten.
Zo eet ik normaal inderdaad spinazie (verse).quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Heb je ook een koe dan?
[..]
Bron
als ik jou was zou ik gewoon ff een eitje koken en stukjes hardgekookt ei door je spinzie doen, beetje zout erbij. Dan maar geen room toch.
k vind spinazie + boursin niet echt als als spinazie a la creme smaken. maar lekker is het zekerquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:15 schreef summer29 het volgende:
Of van die [ afbeelding ]. Dan erin mengen..... Smaakt net als a la creme.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap niet waarom je het zou willen, bladspinazie is veel lekkerder
eventueel even het vocht eruit drukken en serveren bij een steak als warme groente, heerlijk.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]grof hakken en niet zo lang koken dat het een slijmerige boel wordt.
Nouja, spinazie a la creme smaakt gewoon heel anders, maar óók lekker.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
eventueel even het vocht eruit drukken en serveren bij een steak als warme groente, heerlijk.
Volgens mij is spinazie a la creme voor mensen die niet van spinazie houden.
Ik word misselijk bij het lezen van deze zin.quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:54 schreef _Loki het volgende:
Een ander forum noemt koffiemelk als alternatief.. Maar dat vertrouw ik niet, je kan het proberen met een klein beetje.
inderdaad lekker voor allerlei soorten groenten!quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:47 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Mijn schoonmoeder gooit er altijd van dat poeder voor groentensaus doorheen.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |