abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86385821
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mooi hoef ik hem niet te vertellen, wat wil je nu eigenlijk? Een beroep in stand houden met belachelijke lonen, waar de markt niet op zit te wachten?
Blijkbaar zit de markt te wachten op een kwalitatief veel slechtere bezorging, geen nood, de markt zal op zijn wenken bediend worden. ^O^
pi_86385883
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:03 schreef lololo het volgende:
Opvallend dat altijd de telecommarkt als voorbeeld gebruikt wordt om de marktwerking te verdedigen en nooit, pak 'm beet, de taximarkt :D
Juist een erg mooi voorbeeld, taxis zijn aan allerlei overheidsregeltjes gebonden: http://www.rijksoverheid.(...)wet-voor-ondernemers
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86385927
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:26 schreef lololo het volgende:

[..]

Blijkbaar zit de markt te wachten op een kwalitatief veel slechtere bezorging, geen nood, de markt zal op zijn wenken bediend worden. ^O^
Wanneer de kwaliteit belabberd word, zullen er vast ondernemers zijn die hier op in springen, net zoals supermarkten heb je dan een vrije keuze in kwaliteit.
pi_86386043
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wanneer de kwaliteit belabberd word, zullen er vast ondernemers zijn die hier op in springen, net zoals supermarkten heb je dan een vrije keuze in kwaliteit.
Er zijn al verschillende spelers op de postmarkt, tot nu toe wordt het alleen maar slechter. Ik vermoed ook dat er wel hier en daar een bedrijf om zal vallen aangezien het een krimpende markt is en de postbedrijven elkaar nu al helemaal de grond in concureren.
pi_86386151
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:03 schreef lololo het volgende:
Opvallend dat altijd de telecommarkt als voorbeeld gebruikt wordt om de marktwerking te verdedigen en nooit, pak 'm beet, de taximarkt :D
Ik wist niet dat taxibedrijven ooit overheidsbedrijven waren, maar ik heb kennelijk weer wat geleerd... |:(
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_86386308
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wist niet dat taxibedrijven ooit overheidsbedrijven waren, maar ik heb kennelijk weer wat geleerd... |:(
Dat hoeft ook niet om jammerlijk te falen zie je wel aan de taximarkt :)
pi_86386338
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:27 schreef raptorix het volgende:

Juist een erg mooi voorbeeld, taxis zijn aan allerlei overheidsregeltjes gebonden: http://www.rijksoverheid.(...)wet-voor-ondernemers
Nog afgezien dus van het feit dat taxibedrijven niet in het rijtje Telecom, Post, enz. (voormalige overheidsbedrijven die zijn geprivatiseerd) thuishoren: het probleem bij taxibedrijven (in met name de Randstad) zit in het feit dat er een hoop misstanden zijn die in de hoek van criminaliteit gezet kan worden en waartegen de overheid niet op treedt.
pi_86386378
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

En lastige zaken als een rijbewijs etc :{w .
pi_86386404
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog afgezien dus van het feit dat taxibedrijven niet in het rijtje Telecom, Post, enz. (voormalige overheidsbedrijven die zijn geprivatiseerd) thuishoren: het probleem bij taxibedrijven (in met name de Randstad) zit in het feit dat er een hoop misstanden zijn die in de hoek van criminaliteit gezet kan worden en waartegen de overheid niet op treedt.
Dat probleem werd ineens levensgroot toen het makkelijker werd om zelf voor taxi te gaan spelen. Maw: toen de markt vrijer werd gemaakt :)
pi_86386406
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:38 schreef lololo het volgende:

[..]

Het mooie aan een vrije markt is dat deze kan falen, op dat moment zullen er namelijk nieuwe spelers ontstaan die wel kwaliteit zullen leveren, bij een overheidsmonopolie zal dat niet gebeuren, immers waarom zouden ze beter presteren of goedkoper worden?
pi_86386441
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:41 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat probleem werd ineens levensgroot toen het makkelijker werd om zelf voor taxi te gaan spelen. Maw: toen de markt vrijer werd gemaakt :)
De markt is helemaal niet vrijer gemaakt, enige wat er gebeurde was dat de vergunningen (waar tonnen voor betaald werd) in 1 keer werden vrijgegeven.
pi_86386445
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:38 schreef lololo het volgende:

Dat staat dus helemaal los van de markt.

Nog even en het ligt aan marktwerking dat de vastgoedwereld in onze hoofdstad vreemde uitwassen kent.

Anders gezegd: zoek gewoon eens uit wat de oorzaak is. Marktwerking is geen Haarlemmerolie... en niemand die zulks pleegt te beweren.
pi_86386470
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het mooie aan een vrije markt is dat deze kan falen, op dat moment zullen er namelijk nieuwe spelers ontstaan die wel kwaliteit zullen leveren, bij een overheidsmonopolie zal dat niet gebeuren, immers waarom zouden ze beter presteren of goedkoper worden?
En dat gaat wanneer gebeuren? :D
pi_86386556
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:41 schreef lololo het volgende:

Maar dat lag niet aan de markt. Dat had te maken met het feit dat er bepaalde personen in die markt doken met middelen die illegaal zijn.

Als morgen in supermarktland een zekere heer Heijn pistolen op de kop gaat zetten van alle concurrenten met als doel dat zij niet meer met zijn ketentje gaan concurreren... dan kun je de markt daar niet de schuld van geven.

Zoek de oorzaak dus.
pi_86386628
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar dat lag niet aan de markt. Dat had te maken met het feit dat er bepaalde personen in die markt doken met middelen die illegaal zijn.

De drempel werd enorm verlaagd waardoor ineens allerlei louche figuren hun kans zagen. Verhoog die drempel en ze zullen als sneeuw voor de zon weer verdwijnen :)
pi_86386895
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:43 schreef lololo het volgende:

[..]

En dat gaat wanneer gebeuren? :D
Ja en als het niet gebeurd dan doe ik het zelf :)
pi_86386964
Overigens is het wel héél ironisch dat TNT zich juist presenteert als een bedrijf wat topkwaliteit levert ten opzichte van de concurrent.

Ook intern wordt er steeds op gehamerd, maar goed, als je eerst als manager je mederwerkers voorhoudt dat we alles op alles moeten zetten om die kwaliteit hoog te houden en dan 5 minuten later niet ingaat op opmerkingen over pijnpunten in het proces waar het structureel misgaat dan moet je niet verwachten dat je medewerkers je nog erg serieus nemen en zich het snot voor de ogen lopen om alles weer recht te breien.
pi_86387101
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:46 schreef lololo het volgende:

De drempel werd enorm verlaagd waardoor ineens allerlei louche figuren hun kans zagen. Verhoog die drempel en ze zullen als sneeuw voor de zon weer verdwijnen :)
Nee, arresteer de criminelen en flikker ze in de cel. Dat is de oplossing voor het probleem.
pi_86387118
quote:
Op maandag 13 september 2010 16:54 schreef lololo het volgende:
Overigens is het wel héél ironisch dat TNT zich juist presenteert als een bedrijf wat topkwaliteit levert ten opzichte van de concurrent.

Ook intern wordt er steeds op gehamerd, maar goed, als je eerst als manager je mederwerkers voorhoudt dat we alles op alles moeten zetten om die kwaliteit hoog te houden en dan 5 minuten later niet ingaat op opmerkingen over pijnpunten in het proces waar het structureel misgaat dan moet je niet verwachten dat je medewerkers je nog erg serieus nemen en zich het snot voor de ogen lopen om alles weer recht te breien.
Wat is nou je punt? Het is heel simpel, de MARKT bepaald in hoeverre men wil betalen voor de kwaliteit. Nou kennelijk is het op dit moment zo dat de markt helemaal niet zo heel veel behoefte heeft aan top kwaliteit postbezorging, dat betekend dat de bedrijven daar op moeten inspringen door hun dienst goedkoper aan te bieden. Gevolg is dat men dus zelf goedkoper zal moeten werken, en dat gaat ten koste van personeel.

Wat jij wilt is dat de markt helemaal niet mag bepalen wat ze wil, maar op een dictatoriale manier word besloten hoe het werkt.
pi_86387197
En overigens nog iets: ik heb ook wel eens ergens gewerkt waar ik vond dat het beter kon. Ik geef dat aan. Verbetert er niets: prima, ga ik weg.

Kneusjes zullen achterblijven bij slechte bedrijven. Kortom: als je alleen maar kan klagen over het bedrijf waar je werkt... dan weet je precies wat je bent en ben je de laatste om te zeiken over je salaris.
pi_86387350
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:00 schreef DS4 het volgende:
En overigens nog iets: ik heb ook wel eens ergens gewerkt waar ik vond dat het beter kon. Ik geef dat aan. Verbetert er niets: prima, ga ik weg.

Kneusjes zullen achterblijven bij slechte bedrijven. Kortom: als je alleen maar kan klagen over het bedrijf waar je werkt... dan weet je precies wat je bent en ben je de laatste om te zeiken over je salaris.
Niets aan toe te voegen.
pi_86387370
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:00 schreef DS4 het volgende:

Dat is precies wat je ziet gebeuren inderdaad, de beste krachten vertrekken. Ik hoop binnenkort ook aan dat lijstje toegevoegd te worden :)
pi_86387448
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:04 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat is precies wat je ziet gebeuren inderdaad, de beste krachten vertrekken. Ik hoop binnenkort ook aan dat lijstje toegevoegd te worden :)
Je hoopt het :')
pi_86387475
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoopt het :')
Wel eerst iets anders vinden hè :{w
pi_86387716
quote:
Op maandag 13 september 2010 17:04 schreef lololo het volgende:

Heel goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')