Blijkbaar zit de markt te wachten op een kwalitatief veel slechtere bezorging, geen nood, de markt zal op zijn wenken bediend worden.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi hoef ik hem niet te vertellen, wat wil je nu eigenlijk? Een beroep in stand houden met belachelijke lonen, waar de markt niet op zit te wachten?
Juist een erg mooi voorbeeld, taxis zijn aan allerlei overheidsregeltjes gebonden: http://www.rijksoverheid.(...)wet-voor-ondernemersquote:Op maandag 13 september 2010 16:03 schreef lololo het volgende:
Opvallend dat altijd de telecommarkt als voorbeeld gebruikt wordt om de marktwerking te verdedigen en nooit, pak 'm beet, de taximarkt
Wanneer de kwaliteit belabberd word, zullen er vast ondernemers zijn die hier op in springen, net zoals supermarkten heb je dan een vrije keuze in kwaliteit.quote:Op maandag 13 september 2010 16:26 schreef lololo het volgende:
[..]
Blijkbaar zit de markt te wachten op een kwalitatief veel slechtere bezorging, geen nood, de markt zal op zijn wenken bediend worden.
Er zijn al verschillende spelers op de postmarkt, tot nu toe wordt het alleen maar slechter. Ik vermoed ook dat er wel hier en daar een bedrijf om zal vallen aangezien het een krimpende markt is en de postbedrijven elkaar nu al helemaal de grond in concureren.quote:Op maandag 13 september 2010 16:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wanneer de kwaliteit belabberd word, zullen er vast ondernemers zijn die hier op in springen, net zoals supermarkten heb je dan een vrije keuze in kwaliteit.
Ik wist niet dat taxibedrijven ooit overheidsbedrijven waren, maar ik heb kennelijk weer wat geleerd...quote:Op maandag 13 september 2010 16:03 schreef lololo het volgende:
Opvallend dat altijd de telecommarkt als voorbeeld gebruikt wordt om de marktwerking te verdedigen en nooit, pak 'm beet, de taximarkt
Dat hoeft ook niet om jammerlijk te falen zie je wel aan de taximarktquote:Op maandag 13 september 2010 16:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat taxibedrijven ooit overheidsbedrijven waren, maar ik heb kennelijk weer wat geleerd...
Nog afgezien dus van het feit dat taxibedrijven niet in het rijtje Telecom, Post, enz. (voormalige overheidsbedrijven die zijn geprivatiseerd) thuishoren: het probleem bij taxibedrijven (in met name de Randstad) zit in het feit dat er een hoop misstanden zijn die in de hoek van criminaliteit gezet kan worden en waartegen de overheid niet op treedt.quote:Op maandag 13 september 2010 16:27 schreef raptorix het volgende:
Juist een erg mooi voorbeeld, taxis zijn aan allerlei overheidsregeltjes gebonden: http://www.rijksoverheid.(...)wet-voor-ondernemers
En lastige zaken als een rijbewijs etcquote:Op maandag 13 september 2010 16:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Juist een erg mooi voorbeeld, taxis zijn aan allerlei overheidsregeltjes gebonden: http://www.rijksoverheid.(...)wet-voor-ondernemers
Dat probleem werd ineens levensgroot toen het makkelijker werd om zelf voor taxi te gaan spelen. Maw: toen de markt vrijer werd gemaaktquote:Op maandag 13 september 2010 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien dus van het feit dat taxibedrijven niet in het rijtje Telecom, Post, enz. (voormalige overheidsbedrijven die zijn geprivatiseerd) thuishoren: het probleem bij taxibedrijven (in met name de Randstad) zit in het feit dat er een hoop misstanden zijn die in de hoek van criminaliteit gezet kan worden en waartegen de overheid niet op treedt.
Het mooie aan een vrije markt is dat deze kan falen, op dat moment zullen er namelijk nieuwe spelers ontstaan die wel kwaliteit zullen leveren, bij een overheidsmonopolie zal dat niet gebeuren, immers waarom zouden ze beter presteren of goedkoper worden?quote:Op maandag 13 september 2010 16:38 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet om jammerlijk te falen zie je wel aan de taximarkt
De markt is helemaal niet vrijer gemaakt, enige wat er gebeurde was dat de vergunningen (waar tonnen voor betaald werd) in 1 keer werden vrijgegeven.quote:Op maandag 13 september 2010 16:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat probleem werd ineens levensgroot toen het makkelijker werd om zelf voor taxi te gaan spelen. Maw: toen de markt vrijer werd gemaakt
Dat staat dus helemaal los van de markt.quote:Op maandag 13 september 2010 16:38 schreef lololo het volgende:
Dat hoeft ook niet om jammerlijk te falen zie je wel aan de taximarkt
En dat gaat wanneer gebeuren?quote:Op maandag 13 september 2010 16:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het mooie aan een vrije markt is dat deze kan falen, op dat moment zullen er namelijk nieuwe spelers ontstaan die wel kwaliteit zullen leveren, bij een overheidsmonopolie zal dat niet gebeuren, immers waarom zouden ze beter presteren of goedkoper worden?
Maar dat lag niet aan de markt. Dat had te maken met het feit dat er bepaalde personen in die markt doken met middelen die illegaal zijn.quote:Op maandag 13 september 2010 16:41 schreef lololo het volgende:
Dat probleem werd ineens levensgroot toen het makkelijker werd om zelf voor taxi te gaan spelen. Maw: toen de markt vrijer werd gemaakt
De drempel werd enorm verlaagd waardoor ineens allerlei louche figuren hun kans zagen. Verhoog die drempel en ze zullen als sneeuw voor de zon weer verdwijnenquote:Op maandag 13 september 2010 16:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dat lag niet aan de markt. Dat had te maken met het feit dat er bepaalde personen in die markt doken met middelen die illegaal zijn.
Nee, arresteer de criminelen en flikker ze in de cel. Dat is de oplossing voor het probleem.quote:Op maandag 13 september 2010 16:46 schreef lololo het volgende:
De drempel werd enorm verlaagd waardoor ineens allerlei louche figuren hun kans zagen. Verhoog die drempel en ze zullen als sneeuw voor de zon weer verdwijnen
Wat is nou je punt? Het is heel simpel, de MARKT bepaald in hoeverre men wil betalen voor de kwaliteit. Nou kennelijk is het op dit moment zo dat de markt helemaal niet zo heel veel behoefte heeft aan top kwaliteit postbezorging, dat betekend dat de bedrijven daar op moeten inspringen door hun dienst goedkoper aan te bieden. Gevolg is dat men dus zelf goedkoper zal moeten werken, en dat gaat ten koste van personeel.quote:Op maandag 13 september 2010 16:54 schreef lololo het volgende:
Overigens is het wel héél ironisch dat TNT zich juist presenteert als een bedrijf wat topkwaliteit levert ten opzichte van de concurrent.
Ook intern wordt er steeds op gehamerd, maar goed, als je eerst als manager je mederwerkers voorhoudt dat we alles op alles moeten zetten om die kwaliteit hoog te houden en dan 5 minuten later niet ingaat op opmerkingen over pijnpunten in het proces waar het structureel misgaat dan moet je niet verwachten dat je medewerkers je nog erg serieus nemen en zich het snot voor de ogen lopen om alles weer recht te breien.
Niets aan toe te voegen.quote:Op maandag 13 september 2010 17:00 schreef DS4 het volgende:
En overigens nog iets: ik heb ook wel eens ergens gewerkt waar ik vond dat het beter kon. Ik geef dat aan. Verbetert er niets: prima, ga ik weg.
Kneusjes zullen achterblijven bij slechte bedrijven. Kortom: als je alleen maar kan klagen over het bedrijf waar je werkt... dan weet je precies wat je bent en ben je de laatste om te zeiken over je salaris.
Dat is precies wat je ziet gebeuren inderdaad, de beste krachten vertrekken. Ik hoop binnenkort ook aan dat lijstje toegevoegd te wordenquote:Op maandag 13 september 2010 17:00 schreef DS4 het volgende:
En overigens nog iets: ik heb ook wel eens ergens gewerkt waar ik vond dat het beter kon. Ik geef dat aan. Verbetert er niets: prima, ga ik weg.
Kneusjes zullen achterblijven bij slechte bedrijven. Kortom: als je alleen maar kan klagen over het bedrijf waar je werkt... dan weet je precies wat je bent en ben je de laatste om te zeiken over je salaris.
Je hoopt hetquote:Op maandag 13 september 2010 17:04 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is precies wat je ziet gebeuren inderdaad, de beste krachten vertrekken. Ik hoop binnenkort ook aan dat lijstje toegevoegd te worden
Heel goed!quote:Op maandag 13 september 2010 17:04 schreef lololo het volgende:
Dat is precies wat je ziet gebeuren inderdaad, de beste krachten vertrekken. Ik hoop binnenkort ook aan dat lijstje toegevoegd te worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |