abonnement Unibet Coolblue
pi_86305868
Barmeisje (25) weggespoeld door tsunami van modder langs toeristische Amalfi-kust

Het Italiaanse toeristische kuststadje Atrani bij Salerno aan de prachtge Amalfi-kust is getroffen door een tsunami-achtige enorme overstroming van de rivier Dragone. Op de amateurbeelden van de tragedie onder dit artikel is te zien hoe de rivier vliegensvlug uit haar oevers treedt en in een mum van tijd het hele dorp onder een dikke modderlaag bedekt. Een barmeisje (25) werd verrast door het extreem snel wassende water. Ze werd weggespoeld en en heeft de ramp wellicht niet overleefd.



slachtoffer heeft Francesca Mansi. De tragedie gebeurde aan het café 'La Risacca' op het marktpleintje van het toeristische stadje Atrani langs de paradijselijke Amalfi-kust. De hele nacht werd naar haar gezocht, zowel in het stadje als op zee. Er wordt echt met man en macht gezocht, want niet alleen de politie, maar ook de brandweer en de civiele bescherming helpen mee.

In shock
Lello Rispoli, de eigenaar van de getroffen bar, kwam met de schrik vrij, maar is nog in shock. "De modderstroom boorde zich met volle kracht los door de gesloten deur van het café en sleurde werkelijk alles mee op zijn vernietigende pad. Ik ben op de toog gesprongen en heb me vastgeklampt aan een luchter en aan alles wat ik ook maar te pakken kreeg. Ik was doodsbang en na enkele seconden zag ik Francesca niet meer. Ze was meegesleurd door de modder. Ze deed een vakantiejob bij ons. Het is een fantastische jonge vrouw. We bidden voor haar."

Britse toeristen
Het stadje Atrani trekt al jaren een pak Britse toeristen aan, maar als bij wonder vielen er buiten het vermiste barmeisje geen gewonden. "Dit heb ik nog nooit meegemaakt", zucht burgemeester Nicola Carrano. "Het leek wel of de wereld aan het vergaan was. Ik dacht echt dat het hele dorp zou meegesleurd worden in zee. Met 'slechts' één vermiste mogen we eigenlijk nog van geluk spreken. Dit had nog veel slechter kunnen aflopen." (kh)

bron

Wat een geweld :o
pi_86305888








pi_86321433
jezus wat een puinhoop :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')