abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 september 2010 @ 19:03:25 #26
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86470285
Nou ja Afghanistan heeft geen zeegrenzen dus wat dat betreft heb je niet zoveel met de Marine te maken, maar er zijn bijvoorbeeld wel medisch personeel van de Marine in Afghanistan geweest. Ook de Mariniers zijn er natuurlijk veelvuldig ingezet.

De Marine neemt momenteel deel aan de EU missie ter bescherming van de schepen die door de Golf van Aden gaan, EUNAVFOR.

Over die salarisschalen zou ik je niets kunnen vertellen...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 15 september 2010 @ 19:49:41 #27
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_86471986
Ik bedoelde niet letterlijk Afghanistan want het zee gedeelte had ik nog idd bedacht ;). Somalië heb ik natuurlijk wel wat over gehoord maar dat is in volgens mij nog lang geen Afg. omvang
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  woensdag 15 september 2010 @ 19:53:15 #28
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86472103
Oh nee zeker niet, en dat gaan we voorlopig ook niet meer doen. Afghanistan was echt vrij bijzonder qua grootte.

De Nederlandse Krijgsmacht heeft vier jaar behoorlijk boven zijn gewicht lopen boxen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:46:50 #29
230985 Iska
pi_86543952
Weet iemand trouwens of je ook (deels-)technische functies als officier bestaan bij bijvoorbeeld KMARNS of LMB (vooral laatste)? Ik begin namelijk het idee te krijgen dat KM een beetje 'soft' (no offense) is
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_86544175
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:46 schreef Iska het volgende:
Weet iemand trouwens of je ook (deels-)technische functies als officier bestaan bij bijvoorbeeld KMARNS of LMB (vooral laatste)? Ik begin namelijk het idee te krijgen dat KM een beetje 'soft' (no offense) is
Marinier monteur.. maar weet niet of je daar gelijk als officier kan starten.

Maar waarom die rode pet halen als je ook stijlvol in het zwart met rode vlek kan lopen? :7
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  vrijdag 17 september 2010 @ 18:03:50 #31
230985 Iska
pi_86544497
Oooowww, dus je moet gaan voor de mooiste baret! Now I get it :7
Het probleem is gewoon dat er redelijk veel opties zijn en ik het lastig vind om te moeten kiezen ;). Denk dat ik sowieso maar een keer zo'n persoonlijke voorlichting ga proberen te regelen
  maandag 20 september 2010 @ 22:01:06 #32
230985 Iska
pi_86655228
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:53 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Marinier monteur.. maar weet niet of je daar gelijk als officier kan starten.

Maar waarom die rode pet halen als je ook stijlvol in het zwart met rode vlek kan lopen? :7
Ik heb net trouwens "Onze helden" (wel een vreselijke kortzichtige amerikaanse redneck naam naar mijn mening) gekeken en daar zag ik in de laatste aflevering onze heren van de pantsergenie! Hiet viel mij op dat die meeliepen met een patrouille waar volgens mij ook mariniers tussen liepen! Betekend dat je als pantsergenist dus een soort infanterist bent die ook nog beetje met bommetjes/obstakels mag spelen?
pi_86655585
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef Iska het volgende:

[..]

Ik heb net trouwens "Onze helden" (wel een vreselijke kortzichtige amerikaanse redneck naam naar mijn mening) gekeken en daar zag ik in de laatste aflevering onze heren van de pantsergenie! Hiet viel mij op dat die meeliepen met een patrouille waar volgens mij ook mariniers tussen liepen! Betekend dat je als pantsergenist dus een soort infanterist bent die ook nog beetje met bommetjes/obstakels mag spelen?
Nja, soort van, het is gevechtsondersteuning, dus die gaan gewoon mee met de gevechtseenheden, of je ook daadwerkelijk mee vecht is een ander verhaal.
Weet dat task force 55 ook genisten meesleepte als het goed is.

Maar als jij ook infanterist wilt worden moet je bij de luchtmobiele genie, altijd pret daar. :p
(Of genieverkenning bij het Korps, zie het licht op tijd. :* )
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  maandag 20 september 2010 @ 22:15:27 #34
230985 Iska
pi_86656056
Mariniers is denk ik stapje te ver ;).. maar voor Luchtmobiel kan ik geen officiers opleidingen vinden
  maandag 20 september 2010 @ 23:09:24 #35
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86658692
Er zijn ook geen aparte officiersopleidingen voor luchtmobiel. Tijdens je VTO wordt besloten waar je naartoe gaat.
  maandag 20 september 2010 @ 23:12:03 #36
230985 Iska
pi_86658820
Misschien beetje veel gevraagd maar weet je dan hoe groot de kans is dat je bij genie komt? Ik vind het namelijk erg zonde als ik 'voor niets' 4 jaar natuurkunde heb gedaan
  maandag 20 september 2010 @ 23:19:42 #37
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86659132
Dat zou ik zo snel niet weten eerlijk gezegd. Het is niet de kant die ik op wil gaan dus ik heb er niet echt kennis van. Maar als je solliciteert op een functie bij de genie dan is dat waar je eerst en vooral voor gaat worden aangenomen.
pi_86781351
Nadat je OGHTD bent geweest krijg je meestal een walfunctie voor enige jaren. Hier verdiep je je meer in bijvoorbeeld in projecten als het bouwen van nieuwe schepen of het aanschaffen van de juiste nieuwe (TD) producten voor de Koninklijke Marine. Uiteraard kan je daarna in principe nog varen als HTD. Daarnaast kan je ook nog bijvoorbeeld op individuele uitzending naar bijvoorbeeld Afganistan. Je carrière is wel zowel afhankelijk van je eigen inzet als de mogelijkheden binnen de marine op dat moment.

Salarissen vind je op mpbundels.mindef.nl, 31-400, Inkomstenbesluit militairen (IBM) 1000.
Personeelsvoorziening Koninklijke Marine
werkenbijdemarine.nl
werkenbijdemarine.hyves.nl
  woensdag 29 september 2010 @ 19:40:01 #39
319940 Noppiewes
niet denken maar doen!
pi_86992806
Iska,

Ik heb hetzelfde traject gedaan als jouw (goede studie en daarna richting de KM gegaan)

Als je nog wilt kan ik je exact vertellen wat je te wachten staat en welke keuze voor jou het beste is om te maken (TD of WD of genie).

Ikzelf ben WD van origine maar acteer momenteel een MD organisatie. (WD en TD samengevoegd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')