abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86281163
Dag mensen,

Wij willen graag onze oude keuken gedeeltelijk over de korte achterzijde van de garage plaatsen en daarnaast de wasmachine en de droger. Onze garage is slecht geïsoleerd en er is geen radiator aanwezig. De linker muur en de achter muur grenzen aan verblijven van het huis. De voormuur+garage deur en de rechter muur en het plafond zijn niet geïsoleerd. Het gaat om een garage met een standaard plat dak.

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken om het vorstvrij te houden?

Alleen verwarmen in de winter en hoe? Gas/Elektrisch/Radiator/vorstbeschermer?
Of alleen isolatie zo ja hoe?

Of beide?

Het moet natuurlijk economisch wel een beetje rendabel zijn en het liefst houden we zoveel als mogelijk ruimte over.
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:55:40 #2
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_86281246
Sowieso isoleren.
opgezegd@fok.nl
pi_86281349
Mijn garage is eveneens niet/slecht geïsoleerd..
Echter van de winter heeft het niet echt gevroren binnen...

Dus ik denk als je de vloer isoleert (of tegels leggen) en je isoleert de kale muren..
Dat het wellicht al vorstvrij is.

Zeker als je bedenkt hoeveel warmte alle apparaten afgeven..

Is het niet afdoende, dan zou je voor die paar dagen per jaar een electro kacheltje kunnen neerzetten..
Quod Sis, Esse Velis, Nihilque Malis
pi_86281415
mijn ouders hebben een inpandige garage waar de wasmachine staat maar zonder verwarming etc en aardig wat ventilatie en die hebben nog nooit problemen met de vorst gehad. Zit er zelf nu ook voor het eerst over na te denken. Moet gewoon kunnen lijkt me en isoleren kan geen kwaad maar zal zonder verwarming niet heel veel uithalen denk ik.
pi_86281553
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:59 schreef SimonBalk het volgende:
mijn ouders hebben een inpandige garage waar de wasmachine staat maar zonder verwarming etc en aardig wat ventilatie en die hebben nog nooit problemen met de vorst gehad. Zit er zelf nu ook voor het eerst over na te denken. Moet gewoon kunnen lijkt me en isoleren kan geen kwaad maar zal zonder verwarming niet heel veel uithalen denk ik.
hoezo heeft isoleren zonder verwarmen geen zin? isolatie voorkomt niet alleen dat de warme naar buiten gaat maar ook dat de kou niet naar binnen gaat.
pi_86282055
Isoleren zonder verwarmen heeft over het algemeen niet zoveel nut. Wanneer de kou eenmaal in de ruimte is zal deze er blijven hangen. Tevens kan het problemen opleveren met de vochthuishouding.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_86282159
Ik heb een thermometer hangen en hou het weerbericht een klein beetje in de gaten.
Overdag is er sowieso niks aan de hand maar 's nachts wel. Als 's avonds het kwik op -2 of lager staat gaat de elektrische kachel aan voor 's nachts.
pi_86282173
Er staan toch apparaten in die warmte produceren...

Staat er niet toevallig ook een koelkast in?
Quod Sis, Esse Velis, Nihilque Malis
pi_86282242
Alleen isoleren betekent alleen maar dat het langer duurt voordat de ruimte de buitentemperatuur aanneemt. Als je goed isoleert en minimaal verwarmt, dan hou je het echt wel vorstvrij.

Je kan natuurlijk ook een kast om je wasmachine heen timmeren en daar zo'n klein elektrisch kachelje in zetten.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_86289887
wat zal dat isoleren ong kosten schatten jullie?
en waar kan je het het goedkoopst mee isoleren?
pi_86339922
Ik zou er zo'n standaard elektrisch kacheltje van een paar tientjes neerzetten met de thermostaat op vorstbeveiliging. Die verwarmt dan minimaal, en kost ook geen vermogen. Ik denk dat isoleren zich pas op heeeeele lange termijn heeft terugverdiend.
pi_86347798
Ik zou maar oppassen met (electrische) kacheltjes die heel warm worden zoals http://www.profilediy.com/catalog/climate/heating/pcl-312.aspx
voor ruimtes die toch stoffig kunnen zijn, vanwege brandgevaar (en al helemaal geen petroleum ed). Een electrische oliegevulde radiotor lijkt me nog het meest geschikt dan. Maar zit er geen normale radiator aan de andere kant van een muur, zodat je gewoon een cv radiator kan ophangen? Dat is verreweg het meest economisch/efficient lijkt me, en met knelkoppelingen is het ook wel redelijk te doen.
Overigens is ook de relatieve vochtigheid een mogelijk punt als het afkoelt. 100 RH is niet bevordelijk ivm roest en opzwellen spaanplaat.
Over isolatie: de isolatiewaarde van garagedeur van staal lijkt me nogal laag - moet ook iets op worden verzonnen. Verder kun je voor adviezen misschien even kijken op klusidee met meer experts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')