abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86269945
quote:
TOKIO (ANP) - De Japanse premier Naoto Kan heeft een lichte voorsprong bij de leiderschapsverkiezingen in zijn Democratische Partij (DPJ). Zijn rivaal Ichiro Ozawa zit hem echter op de hielen aan de vooravond van de stemming op dinsdag 14 september, meldde tv-zender NHK vrijdag.

Wie de leiderschapsverkiezing wint, wordt ook premier van Japan. De DPJ heeft namelijk de meerderheid in de machtige Senaat.

Kan werd pas drie maanden geleden premier. Hij is al de vijfde premier in drie jaar tijd.

Rivaal Ozawa wil meer geld uitgeven om de economie te stimuleren. Hij wil daarvoor veel geld lenen, hoewel Japan al bijna de grootste overheidsschuld ter wereld heeft. Kan wil de schuld niet verder laten oplopen.
Bron
Vijf premiers in drie jaar tijd. Begrijp die niet helemaal wie kiest die premier nu...het Senaat?Of moeten de mensen daar elke keer voor naar de stembus? Overwerk is vrij normaal daar, waarbij dan bijvoorbeeld wordt overgewerkt tot iets van half acht of acht uur. Dan de tijd die mensen nodig hebben om naar huis te kunnen komen. Dat er überhaupt tijd is om een relatie aan te gaan daar! :D Je hebt nauwelijks tijd om ook nog eens te gaan stemmen.

En ook de berichten over de economie daar lijken mij nogal dubbel?
quote:
Op jaarbasis groeide de Japanse economie in de periode april tot en met juni met 1,5%. Dat lag hoger dan de eerdere verwachting van 0,4% en was in lijn met verwachtingen in de markt.

Ondanks de beter dan verwachte groei blijft er bezorgdheid over de sterke yen, deflatie en de vertragende wereldwijde economische groei. De yen bereikte deze week het hoogste niveau ten opzichte van de dollar in vijftien jaar.

'Hoewel een terugkeer van de recessie in Japan onwaarschijnlijk is, zullen de stijging van de yen en de dalende aandelenkoersen op de Japanse economie drukken', zegt een analist van Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities tegen Reuters.
Bron
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_86368009
DPJ.

Naief zooitje bij elkaar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')