abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86265962
Als er geen bordje hangt met het opschrift 'verboden werf te betreden', kun je dan gesanctioneerd worden als je het wel doet?

Ik ben deze avond heel laat via de nooduitgang van een groot appartementencomplex in aanbouw helemaal naar boven gegaan en op het terras van één van de appartementen een foto van de stad gemaakt.

Het viel mij op dat bij heel wat appartementen de deur open stond (waarschijnlijk omdat er binnenin iets moest drogen?) ik ben dan ook eens een kijkje gaan nemen en die appartementen waren best wel mooi, ik zou er wel eentje zien zitten?

Nu weet ik van iemand die ook enkele maanden geleden in de woontoren New Orleans in Rotterdam is binnengedrongen en die daar ong. op de 30ste verdieping ook heel wat mooie foto's heeft genomen van Rotterdam. Die kerel kon zonder problemen binnen en buiten wandelen.

Staan daar boetes op?
Hij zegt dat je wel opgepakt kunt worden door de politie, maar het zal hem worst wezen! Ze kunnen verder toch niet doen zei hij!
  vrijdag 10 september 2010 @ 01:52:32 #2
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_86266200
Op zich heb je niets te zoeken op het terrein van een ander.

Sterker nog: het is een misdrijf tegen de openbare orde, volgens het Tweede Boek Wetboek van Strafrecht:
Artikel 138
1.Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2.Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum, of die, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen, aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, wordt geacht te zijn binnengedrongen.
3.Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
4.De in het eerste en derde lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien twee of meer verenigde personen het misdrijf plegen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_86266270
Als je beveiliging of politie tegenkomt leg je gewoon uit wat je doet, eventueel legitimeer je je. Als degene die je treft een beetje schappelijk is kun je doorgaan met fotograferen, in 't andere geval kun je worden weggestuurd of een boete krijgen.

Hou er rekening mee dat er veel gestolen wordt op bouwterreinen, de beveiliging is er niet voor niks dus ga niet verwaand doen o.i.d. als je wordt aangesproken op je aanwezigheid. Steeds meer mensen weten het verschil tussen mijn en dijn niet meer, helaas.
pi_86266318
En dan zeker aangehouden worden, en geconfronteerd worden door de politie dat er voor 10.000 euro aan spullen van het terrein in gestolen .
Natuurlijk was jij dat niet, je maakte immers alleen foto's.

Probeer daar een rechter maar eens van te overtuigen .

Slim bezig :')
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:04:21 #5
22002 MREn
pi_86266355
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:01 schreef Merel92 het volgende:

Zonder buit op zak en met al wat goede foto's en/of voorbeeldfoto's van eerder werk als fotograaf, zal een rechter je niet snel kunnen veroordelen. Niemand heeft immers gezien wie de zaken gestolen heeft, enkel op de plek aanwezig zijn is echt niet genoeg.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_86266364
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:01 schreef Merel92 het volgende:
En dan zeker aangehouden worden, en geconfronteerd worden door de politie dat er voor 10.000 euro aan spullen van het terrein in gestolen .
Natuurlijk was jij dat niet, je maakte immers alleen foto's.

Slim bezig :')
Mwah, je zult niet veroordeeld worden voor diefstal wanneer er spullen zijn gestolen en ze alleen hebben geconstateerd dat jij je op enig moment op verboden terrein bevond.
pi_86266410
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:05 schreef Stirner het volgende:

[..]

Mwah, je zult niet veroordeeld worden voor diefstal wanneer er spullen zijn gestolen en ze alleen hebben geconstateerd dat jij je op enig moment op verboden terrein bevond.
Je moet zo denken : Als jij vrij eenvoudig dat terrein kan betreden, kunnen anderen (met minder goede intenties) dit dus ook .
Als er een dag of week geleden flink wat gejat is door een zooitje Polen, bestaat er zeker een aanzienlijke kans dat je bij aanhouding 24 uur gaat worden vastgehouden omdat men jouw betrokkenheid wil onderzoeken .

In geval van vernieling is het nog lastiger . Jij was daar op verboden terrein, en er is schade aangericht . Probeer dan maar eens je onschuld te weerleggen .

Uiteindelijk kom je wel vrij wegens gebrek aan bewijs ofzo, alleen het is niet zo dat je dan weggestuurd wordt van het terrein en er verder niets aan de hand is, de situatie die TS schetst dus . :')
pi_86266438
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:09 schreef Merel92 het volgende:

[..]

Je moet zo denken : Als jij vrij eenvoudig dat terrein kan betreden, kunnen anderen (met minder goede intenties) dit dus ook .
Als er een dag of week geleden flink wat gejat is door een zooitje Polen, bestaat er zeker een aanzienlijke kans dat je bij aanhouding 24 uur gaat worden vastgehouden omdat men jouw betrokkenheid wil onderzoeken .

In geval van vernieling is het nog lastiger . Jij was daar op verboden terrein, en er is schade aangericht . Probeer dan maar eens je onschuld te weerleggen .

Uiteindelijk kom je wel vrij wegens gebrek aan bewijs ofzo, alleen het is niet zo dat je dan weggestuurd wordt van het terrein en er verder niets aan de hand is, de situatie die TS schetst dus . :')
Dat zal allemaal wel, maar de kern van het verhaal was dan ook dat je alleen op basis van die omstandigheden nooit voor diefstal veroordeeld kunt worden.
pi_86266458
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:12 schreef Stirner het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, maar de kern van het verhaal was dan ook dat je alleen op basis van die omstandigheden nooit voor diefstal veroordeeld kunt worden.
Veroordeeld waarschijnlijk niet nee . Een hoop gezeik krijgen is zeker mogelijk . :)
pi_86266462
Ik heb ook niets gestolen, dat is trouwens ook niet eens in me opgekomen. Wat zou ik trouwens doen met die spullen?
Het ging hem mij alleen om die foto, omdat ze in mijn stad te lui zijn om eens wolkenkrabbers te bouwen :p

De brandtrap/nooduitgang was aan de zijkant van het complex, is toegankelijk voor iedereen. Dus ging ik heel stil naar boven (helemaal beneden brandde wel licht omdat er Portugezen aan het werk zijn en 1 appartement is klaar waar zij slapen).
Als ik helemaal boven was had ik wel de bibber op het lijf omdat ik via de terrassen naar de voorkant moest zien te geraken en beneden liepen dus ook mensen.
Ik nam mij foto en keerde terug door het appartement omdat de deur openstond, daar ben ik enkel tegen een muur gelopen omdat het donker was (gevolg rugzak en jas wit).

Nadien ging de automatische verlichting in de gang aan en dacht ik 'Ze hebben me gevonden!' toen ben ik onmiddellijk via een andere deur naar het terras geweest uit schrik dat iemand me gezien had.
Maar blijkbaar was dat niet zo en was het alleen automatische verlichting van de gang die aanging omdat ik voor het oog liep.

Ik ging op mijn gemak terug naar beneden en wanneer ik op de 3de verdieping was, was ik terug gerustgesteld.
Ik kon gewoon zomaar weg wandelen.

Die kerel van Rotterdam zei me dat ik geen schrik moet hebben, The Red Apple heeft hij binnengedrongen terwijl die mannen er aan het werk waren (sommigen zagen hem lopen, maar deden niets).
New Orleans is hij tot ong. op de 30ste verdieping geraakt, is daar een appartement binnengelopen en is op het terras prachtige foto's van de skyline gaan maken. (Hij heeft er zeker 30min. gezeten zei hij).
En als over een aantal jaar de Gedempte Zalmhaven in aanbouw gaat, doet hij het weer omdat dit het hoogste gebouw van Nederland zou gaan worden en hij magnifieke foto's kan nemen van daar uit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vanky op 10-09-2010 02:21:40 ]
pi_86266469
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:14 schreef Merel92 het volgende:

[..]

Veroordeeld waarschijnlijk niet nee . Een hoop gezeik krijgen is zeker mogelijk . :)
Dat klopt, maar ik heb dat ook niemand zien betwisten.
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:21:05 #12
22002 MREn
pi_86266522
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:09 schreef Merel92 het volgende:

[..]

Als er een dag of week geleden flink wat gejat is door een zooitje Polen,
Waarom nou weer Polen? Zij zijn de bron van alle diefstallen in dit land?
quote:
bestaat er zeker een aanzienlijke kans dat je bij aanhouding 24 uur gaat worden vastgehouden omdat men jouw betrokkenheid wil onderzoeken .
Dat loopt wel los. Zonder concrete verdenking mag je geen 24 uur vast worden gehouden.
quote:
Het Nederlandse rechtssysteem werkt precies andersom: zij moeten aantonen dat jij schuldig bent.
quote:
In de praktijk zal het zo wel gaan.

Als TS gewoon leuke plaatjes wil maken, kan hij gewoon het bedrijf bellen dat dar aan het bouwen is en de kans is nogal groot dat ie gewoon eens omhoog mag op plaatjes te schieten.
pi_86266526
Post die fotos eens die je gemaakt hebt als je wilt.
pi_86266585
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:21 schreef Document1 het volgende:
Post die fotos eens die je gemaakt hebt als je wilt.
Ik denk dat het misschien beter is even niets op internet te gooien, stel dat er morgen iets gestolen zou zijn, dan komen ze zeker bij mij terecht?
Want die werf betreden ging makkelijk. Er stond geen hek, geen lint. Zoals ik zei gewoon brandtrap naar boven en je bent er! (De deuren van de appartementen binnenin stonden gewoon op een kier).
Daarom dat ik vroeg of het dan nog strafbaar zou kunnen zijn (er staat nergens iets aangegeven).
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:32:14 #15
22002 MREn
pi_86266614
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:27 schreef Vanky het volgende:

Daarom dat ik vroeg of het dan nog strafbaar zou kunnen zijn (er staat nergens iets aangegeven).
Er staat hier in de straat ook geen bordje dat moorden verboden is, maar ik denk toch dat ik er niet mee wegkom als ik mijn buurman neerschiet morgen. Zelfs bij mij binnen hangt dat bordje niet, en ook geen bordje dat moorden in mijn huis wel is toegestaan...

Zoals ik eerder al schreef: "1.Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie."

Je taalgebruik komt me nogal Vlaams over, maar ik neem aan dat we het nu over Nederland hebben zodat ik op de Nederlandse wetten kan wijzen?
pi_86266670
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:27 schreef Vanky het volgende:

[..]

Ik denk dat het misschien beter is even niets op internet te gooien, stel dat er morgen iets gestolen zou zijn, dan komen ze zeker bij mij terecht?
Want die werf betreden ging makkelijk. Er stond geen hek, geen lint. Zoals ik zei gewoon brandtrap naar boven en je bent er! (De deuren van de appartementen binnenin stonden gewoon op een kier).
Zoals eerder terecht wordt opgemerkt is een veroordeling zo goed als uitgesloten .
Alleen in geval van vernieling (die geconstateerd zou worden ná jouw aanhouding) zul je e.e.a. moeten uitleggen en verklaren .
Overigens kan de politie je maximaal 6 uur vasthouden anders moet er een officier bij, alleen de uren tussen 0:00 en 07:00 worden hier niet in meegerekend . Dus als je 22:00 gepakt zou worden (kun) je tot een de volgende morgen vastgehouden worden en dus in je celletje slapen .
pi_86266680
Ik ben Vlaming, ja. En in België zit het nogal eens zo dat van zodra jij een fout kunt tonen bij de werkmannen je vrij komt.
Niemand heeft me gezien hé! Laat dat duidelijk zijn!

Maar het zou me niet verbazen mocht je bij de rechter afkomen met 'Er ging geen bordje, en dat kan ik bewijzen', gevolgd door te zeggen dat jij niet wist dat het niet mocht omdat het nergens stond aangegeven.
Voor hetzelfde kon ik daar een appartement gekocht hebben dat ik enkel eens kwam kijken (al zou dat rond 23u. wel vreemd overkomen).

In België wordt je vaak vrijgesproken als je ook maar iets vindt die in het nadeel speelt van de tegenpartij.
pi_86266707
Als je nou voortaan meteen ff zegt dat je Belgisch bent . :')
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:42:07 #19
22002 MREn
pi_86266708
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:39 schreef Vanky het volgende:

Maar het zou me niet verbazen mocht je bij de rechter afkomen met 'Er ging geen bordje, en dat kan ik bewijzen', gevolgd door te zeggen dat jij niet wist dat het niet mocht omdat het nergens stond aangegeven.
In Nederland is het simpeler, hier wordt iedereen geacht de wet te kennen. Juist om het beroepen op onwetendheid op voorhand de pas af te snijden.
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:42:24 #20
22002 MREn
pi_86266710
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:41 schreef Merel92 het volgende:
Als je nou voortaan meteen ff zegt dat je Belgisch bent . :')
Dat zie je toch aan zijn taalgebruik?
pi_86266720
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zie je toch aan zijn taalgebruik?
Ehm nee?
Jij toch ook niet ?
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:44:13 #22
22002 MREn
pi_86266729
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:43 schreef Merel92 het volgende:

[..]

Ehm nee?
Jij toch ook niet ?
Jawel, zie mijn post van 02:32 Een werf betreden?
pi_86266733
Jammer, ik vind van foto's van Rotterdam altijd heel mooi, vooral nachtfoto's van de skyline. O+ Mooiste stad in NL imho.
  vrijdag 10 september 2010 @ 02:47:05 #24
22002 MREn
pi_86266763
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:44 schreef Document1 het volgende:
Jammer, ik vind van foto's van Rotterdam altijd heel mooi, vooral nachtfoto's van de skyline. O+ Mooiste stad in NL imho.
...met dank aan de Duitsers.
pi_86266823
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 02:47 schreef MREn het volgende:

[..]

...met dank aan de Duitsers.
Tja, jaren in Rotterdam gewoont zelf en als je oude foto's uit bv de jaren 30 bekijkt dan was dat mischien nog wel mooier. Ondanks dat litteken in de stad blijft het een geweldige stad. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')