Zonder buit op zak en met al wat goede foto's en/of voorbeeldfoto's van eerder werk als fotograaf, zal een rechter je niet snel kunnen veroordelen. Niemand heeft immers gezien wie de zaken gestolen heeft, enkel op de plek aanwezig zijn is echt niet genoeg.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:01 schreef Merel92 het volgende:
Probeer daar een rechter maar eens van te overtuigen .
Mwah, je zult niet veroordeeld worden voor diefstal wanneer er spullen zijn gestolen en ze alleen hebben geconstateerd dat jij je op enig moment op verboden terrein bevond.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:01 schreef Merel92 het volgende:
En dan zeker aangehouden worden, en geconfronteerd worden door de politie dat er voor 10.000 euro aan spullen van het terrein in gestolen .
Natuurlijk was jij dat niet, je maakte immers alleen foto's.
Probeer daar een rechter maar eens van te overtuigen .
Slim bezig
Je moet zo denken : Als jij vrij eenvoudig dat terrein kan betreden, kunnen anderen (met minder goede intenties) dit dus ook .quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:05 schreef Stirner het volgende:
[..]
Mwah, je zult niet veroordeeld worden voor diefstal wanneer er spullen zijn gestolen en ze alleen hebben geconstateerd dat jij je op enig moment op verboden terrein bevond.
Dat zal allemaal wel, maar de kern van het verhaal was dan ook dat je alleen op basis van die omstandigheden nooit voor diefstal veroordeeld kunt worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:09 schreef Merel92 het volgende:
[..]
Je moet zo denken : Als jij vrij eenvoudig dat terrein kan betreden, kunnen anderen (met minder goede intenties) dit dus ook .
Als er een dag of week geleden flink wat gejat is door een zooitje Polen, bestaat er zeker een aanzienlijke kans dat je bij aanhouding 24 uur gaat worden vastgehouden omdat men jouw betrokkenheid wil onderzoeken .
In geval van vernieling is het nog lastiger . Jij was daar op verboden terrein, en er is schade aangericht . Probeer dan maar eens je onschuld te weerleggen .
Uiteindelijk kom je wel vrij wegens gebrek aan bewijs ofzo, alleen het is niet zo dat je dan weggestuurd wordt van het terrein en er verder niets aan de hand is, de situatie die TS schetst dus .
Veroordeeld waarschijnlijk niet nee . Een hoop gezeik krijgen is zeker mogelijk .quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:12 schreef Stirner het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar de kern van het verhaal was dan ook dat je alleen op basis van die omstandigheden nooit voor diefstal veroordeeld kunt worden.
Dat klopt, maar ik heb dat ook niemand zien betwisten.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:14 schreef Merel92 het volgende:
[..]
Veroordeeld waarschijnlijk niet nee . Een hoop gezeik krijgen is zeker mogelijk .
Waarom nou weer Polen? Zij zijn de bron van alle diefstallen in dit land?quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:09 schreef Merel92 het volgende:
[..]
Je moet zo denken : Als jij vrij eenvoudig dat terrein kan betreden, kunnen anderen (met minder goede intenties) dit dus ook .
Als er een dag of week geleden flink wat gejat is door een zooitje Polen,
Dat loopt wel los. Zonder concrete verdenking mag je geen 24 uur vast worden gehouden.quote:bestaat er zeker een aanzienlijke kans dat je bij aanhouding 24 uur gaat worden vastgehouden omdat men jouw betrokkenheid wil onderzoeken .
Het Nederlandse rechtssysteem werkt precies andersom: zij moeten aantonen dat jij schuldig bent.quote:In geval van vernieling is het nog lastiger . Jij was daar op verboden terrein, en er is schade aangericht . Probeer dan maar eens je onschuld te weerleggen .
In de praktijk zal het zo wel gaan.quote:Uiteindelijk kom je wel vrij wegens gebrek aan bewijs ofzo, alleen het is niet zo dat je dan weggestuurd wordt van het terrein en er verder niets aan de hand is, de situatie die TS schetst dus .
Ik denk dat het misschien beter is even niets op internet te gooien, stel dat er morgen iets gestolen zou zijn, dan komen ze zeker bij mij terecht?quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:21 schreef Document1 het volgende:
Post die fotos eens die je gemaakt hebt als je wilt.
Er staat hier in de straat ook geen bordje dat moorden verboden is, maar ik denk toch dat ik er niet mee wegkom als ik mijn buurman neerschiet morgen. Zelfs bij mij binnen hangt dat bordje niet, en ook geen bordje dat moorden in mijn huis wel is toegestaan...quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:27 schreef Vanky het volgende:
Daarom dat ik vroeg of het dan nog strafbaar zou kunnen zijn (er staat nergens iets aangegeven).
Zoals eerder terecht wordt opgemerkt is een veroordeling zo goed als uitgesloten .quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:27 schreef Vanky het volgende:
[..]
Ik denk dat het misschien beter is even niets op internet te gooien, stel dat er morgen iets gestolen zou zijn, dan komen ze zeker bij mij terecht?
Want die werf betreden ging makkelijk. Er stond geen hek, geen lint. Zoals ik zei gewoon brandtrap naar boven en je bent er! (De deuren van de appartementen binnenin stonden gewoon op een kier).
Daarom dat ik vroeg of het dan nog strafbaar zou kunnen zijn (er staat nergens iets aangegeven).
In Nederland is het simpeler, hier wordt iedereen geacht de wet te kennen. Juist om het beroepen op onwetendheid op voorhand de pas af te snijden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:39 schreef Vanky het volgende:
Maar het zou me niet verbazen mocht je bij de rechter afkomen met 'Er ging geen bordje, en dat kan ik bewijzen', gevolgd door te zeggen dat jij niet wist dat het niet mocht omdat het nergens stond aangegeven.
Dat zie je toch aan zijn taalgebruik?quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:41 schreef Merel92 het volgende:
Als je nou voortaan meteen ff zegt dat je Belgisch bent .
Ehm nee?quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat zie je toch aan zijn taalgebruik?
Jawel, zie mijn post van 02:32 Een werf betreden?quote:
...met dank aan de Duitsers.quote:Op vrijdag 10 september 2010 02:44 schreef Document1 het volgende:
Jammer, ik vind van foto's van Rotterdam altijd heel mooi, vooral nachtfoto's van de skyline.Mooiste stad in NL imho.
Tja, jaren in Rotterdam gewoont zelf en als je oude foto's uit bv de jaren 30 bekijkt dan was dat mischien nog wel mooier. Ondanks dat litteken in de stad blijft het een geweldige stad.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |