Het zijn allebei adviezen. Zogenaamde testemonials. Maar ze heeft binnen 5 weken dus 2x haar spaargeld gestald bij 2 verschillende banken. Jongens, ik heb mn geld er gestald, jullie kunnen het dus ook. Maar goed, dat hele DSB advies is dus al discutabel, neem aan dat ze vijf weken later niet ineens nog meer spaargeld had om ergens neer te zetten. Misschien was het een voorschot van Ome Dirk voor haar strategische werk voor DSB.quote:Op zondag 12 september 2010 19:19 schreef Inlognaam het volgende:
Maar, nogmaals, leg mij eens uit waarom jij dit een advies vind? Omdat ze erbij zegt dat het safe is omdat het geld gedekt is door het deposito stelsel?
En dat van de ATB-bank, was dat ook een advies of krijgt die quote van haar een andere naam omdat er van die bank niets negatief bekend was?
Tja, kennelijk is dat niet relevant. Zolang het garantiestelsel van toepassing is, maakt het niet uit of die bank leeggeplukt wordt of niet. Dat geld is immers toch gegarandeerdquote:Op zondag 12 september 2010 19:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
En vijf weken eerder had ze het al ergens anders vastgezet tegen een hogere rente.
[..]
Lijkt me sterk dat ze dan ineens nog meer spaargeld elders gaat stallen, een bank notabene die wordt leeggetrokken door spaarders. Ze was de rechterhand van Dirk op dat moment dus ze wist dondersgoed dat je spaargeld er niet veilig was. Dus dat DSB advies waarbij ze zegt dat ze zelf ook spaargeld gaat vastzetten in bullshit.
Nee, het punt was dat ze wist dat de bank op omvallen stond en toch adverteert ze met een DSB spaarrekening.quote:Op zondag 12 september 2010 19:28 schreef Inlognaam het volgende:
en dat is volgens mij het punt dat ze wilde maken.
Oh, nu adverteert ze ermee! Eerst adviseert, promoot en nu adverteert ze ermee.quote:Op zondag 12 september 2010 19:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, het punt was dat ze wist dat de bank op omvallen stond en toch adverteert ze met een DSB spaarrekening.
Ik ken die meid niet, heb dr nooit ontmoet, heb dr posts verder ook niet gevolgd, maar volgens mij is ze niet bepaald dom te noemen. Wat zou ze ermee opschieten om mensen te adviseren om bij de DSB bank nog even snel een rekening te openen, als ze toch al wist dat ie zou omvallen? Zou ze dan niet eerder wijselijk besloten hebben om dr mond maar dicht te houden?quote:Op zondag 12 september 2010 19:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, het punt was dat ze wist dat de bank op omvallen stond en toch adverteert ze met een DSB spaarrekening.
Ze was op 7 oktober, een week na Lakemans oproep, fulltime DSB strateeg, dus natuurlijk wist ze het.quote:Op zondag 12 september 2010 19:45 schreef Inlognaam het volgende:
De vraag is of ze het wist, dat weet jij niet. Dat kun je slechts vermoeden.
Juist niet, want DSB had ook nog een plan B waar dit onder zou kunnen vallen.quote:Op zondag 12 september 2010 19:48 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik ken die meid niet, heb dr nooit ontmoet, heb dr posts verder ook niet gevolgd, maar volgens mij is ze niet bepaald dom te noemen. Wat zou ze ermee opschieten om mensen te adviseren om bij de DSB bank nog even snel een rekening te openen, als ze toch al wist dat ie zou omvallen? Zou ze dan niet eerder wijselijk besloten hebben om dr mond maar dicht te houden?
Het is een advies. Waarbij ze haar eigen spaargeld als argument gebruikt. Doet ze 5 weken later dus weer bij DSBquote:Op zondag 12 september 2010 19:48 schreef Inlognaam het volgende:
Maar het feit dat ze eerder aangaf bij ATB bank wat te hebben geopend? Welke kwalificatie krijgt die post?
Is dat ook een advies, is dat een advertentie, een promotie of verdient die post geen enkele kwalificatie behalve de naam 'Fok!-post. ?
Er was nog kans dat Bos de bank kon redden, maar dan moesten er wel weer mensen geld gaan storten op DSB. Dus als strateeg probeer je een positieve buzz te creeeren. En daar is FOK! een goed medium voor.quote:Op zondag 12 september 2010 19:48 schreef Inlognaam het volgende:
Zou ze dan niet eerder wijselijk besloten hebben om dr mond maar dicht te houden?
Wat heeft FOK! en Danny er nu weer mee te maken? Als ik nu zeg: STAP OVER OP ZIGGO of KOOP EEN IPAD krijgt Danny toch ook niks? Het is een gevalletje reclame maken over de rug van FOK!users wat Verdel deed met DSB.quote:Op zondag 12 september 2010 19:45 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Oh, nu adverteert ze ermee! Eerst adviseert, promoot en nu adverteert ze ermee.
Hoeveel heeft Fok! aan advertentieinkomsten ontvangen hiervoor, heb je dat nagevraagd bij Ome Danny?
Bij beide zegt ze dat ze haar spaargeld er stalt, maar DSB is 5 weken nadat ze het al bij ATB heeft ondergebracht. Dat ze het daarna ook weer doet bij DSB vind jij niet vreemdquote:Op zondag 12 september 2010 19:53 schreef Inlognaam het volgende:
En dat advies (van de ATB-bank), daar was helemaal niets mis mee, maar omdat het in dit geval ging om een 'advies' (wat ik zie als mededeling) dat het safe is ondanks alle ophef om geld bij DSB te plaatsen, dat is hardstikke fout omdat die bank dus wel gevallen is. En geen staatssteun kreeg, itt bijv. Abn Amro en vele andere banken, verzekeraars, enz. waar het garantiestelsel overigens ook van toepasssing is.
Ze heeft haar geld gestald op een bank waarvan ze inside-informatie heeft dat die op het punt staat om om te vallen. Ze heeft een mailinglijst van de Osdorp Posse gebruikt om haar eigen politieke doeleinden te realiseren.quote:Op zondag 12 september 2010 19:48 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik ken die meid niet, heb dr nooit ontmoet, heb dr posts verder ook niet gevolgd, maar volgens mij is ze niet bepaald dom te noemen. Wat zou ze ermee opschieten om mensen te adviseren om bij de DSB bank nog even snel een rekening te openen, als ze toch al wist dat ie zou omvallen? Zou ze dan niet eerder wijselijk besloten hebben om dr mond maar dicht te houden?
Als ze überhaupt haar spaargeld op die bank gestort heeft.quote:Op zondag 12 september 2010 19:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is een advies. Waarbij ze haar eigen spaargeld als argument gebruikt. Doet ze 5 weken later dus weer bij DSB
Je hebt het over adverteren. Dat is reclame maken, meestal tegen betaling. Een advies geven is gratis, adverteren is meestal betaald.quote:Op zondag 12 september 2010 19:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat heeft FOK! en Danny er nu weer mee te maken? Als ik nu zeg: STAP OVER OP ZIGGO of KOOP EEN IPAD krijgt Danny toch ook niks? Het is een gevalletje reclame maken over de rug van FOK!users wat Verdel deed met DSB.
Precies. Het is dus gewoon misleiding aangezien ze regelmatig adviezen gaf. En nu dit laatste advies was een advies waarbij ze zelf haar spaargeld zogenaamd op DSB zette.quote:Op zondag 12 september 2010 19:57 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als ze überhaupt haar spaargeld op die bank gestort heeft.
quote:Op zondag 12 september 2010 19:58 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Je hebt het over adverteren. Dat is reclame maken, meestal tegen betaling. Een advies geven is gratis, adverteren is meestal betaald.
En nu maak jij zeker reclame over de rug van Ziggo, waar heel veel mensen doodziek worden van de slechte service en...en... en... Wat maakt jouw dat in dit geval?
Wist ze 100% zeker dat DSB ging vallen? Was dat bekend toen, of zouden ze wellicht staatssteun krijgen? Volgens mij wist ome Dirk het zelf niet eens? Althans, dat denk ik tenminste. Anders had ie niet in gesprek gegaan om te redden wat er te redden zou zijn achteraf. Die moeite had ie kunnen besparen.quote:Op zondag 12 september 2010 19:56 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ze heeft haar geld gestald op een bank waarvan ze inside-informatie heeft dat die op het punt staat om om te vallen. Ze heeft een mailinglijst van de Osdorp Posse gebruikt om haar eigen politieke doeleinden te realiseren.
En ze heef een boek te gepresenteerd alsof dat haar eigen boek is maar waarin de visie van Dirk Scheringa beschreven staat.
Klinkt als een heel slim meisje.
Niets misleidends aan. Dr 'advies' was geheel juist en daarnaast heeft ze niemand opgelegd/geadviseerd een rekening te openen bij DSB. Ze heeft er enkel op gewezen dat wat zij heeft gedaan (een rekening openen bij dsb) 'safe' is, in die zin dat de rekening gewoon onder het garantiestelsel valt en dat dsb een hoge rente gaf.quote:Op zondag 12 september 2010 19:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Kirsten misleidde users met haar DSB advies, hoe je het ook wendt of keert.
Nee Ome dirk wist dat niet, de rest van Nederland zag het wel aan komen. (vandaar namelijk ook die bankrun...)quote:Op zondag 12 september 2010 20:05 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Wist ze 100% zeker dat DSB ging vallen? Was dat bekend toen, of zouden ze wellicht staatssteun krijgen? Volgens mij wist ome Dirk het zelf niet eens? Althans, dat denk ik tenminste. Anders had ie niet in gesprek gegaan om te redden wat er te redden zou zijn achteraf. Die moeite had ie kunnen besparen.
Jij had het erover dat het een slimme meid was, dan is dit dus zeker van toepassing.quote:Mailinglijst gebruiken is dom..maar dat is in dit verhaal niet van toepassing.
Ja hoor, volgens haar eigen verhaal was ze zeer kritisch t.o.v. de DSB toen ze binnenkwam vanwege het verdienmodel. Maar als de bank later omvalt vanwege het verdienmodel dan schrijft mevrouw ineens een boek waarin ze keihard beweert dat de schuld van het omvallen van de DSB bij Wouter Bos en de DNB ligt.quote:Een boek schrijven met daarin de visie van Dirkje S. met zijn visie... Is zij degene die het geschreven heeft? Zoja, dan is zij de auteur ervan en is het haar verdienste dat zij de visie van ome Dirk zo heeft weergegeven. Denk je werkelijk dat alle biografie geschreven zijn door de mensen over wie het gaat?
In zoverre ben ik niet op de hoogte dat ik het boek niet heb gelezen en niet precies weet wat er nu wel allemaal besproken is tussen DSB, DNB en Woutertje Bos, maar ik kan me heel goed indenken dat de DSB-bank gered had kunnen worden als deze staatssteun zou hebben gehad net als de andere banken dit hebben gehad. Veel van de angst over DSB was aangepraat, net als de huidige economie. Mijn vermoeden is dat als dit niet gebeurd was, de DSB bank gewoon nog jaren had bestaan, net als de jaren ervoor.quote:Op zondag 12 september 2010 20:15 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nee Ome dirk wist dat niet, de rest van Nederland zag het wel aan komen. (vandaar namelijk ook die bankrun...)
[..]
Jij had het erover dat het een slimme meid was, dan is dit dus zeker van toepassing.
[..]
Ja hoor, volgens haar eigen verhaal was ze zeer kritisch t.o.v. de DSB toen ze binnenkwam vanwege het verdienmodel. Maar als de bank later omvalt vanwege het verdienmodel dan schrijft mevrouw ineens een boek waarin ze keihard beweert dat de schuld van het omvallen van de DSB bij Wouter Bos en de DNB ligt.
Want jij denkt dat een ingehuurde externe door de CFO up-to-date wordt gehouden met de financiële risico's? Volgens mij heb je wel een erg simpel beeld van hoe een bank werkt.quote:Op zondag 12 september 2010 19:48 schreef Stefan het volgende:
Ze was op 7 oktober, een week na Lakemans oproep, fulltime DSB strateeg, dus natuurlijk wist ze het.
Vermoedens, leuk. Daar heeft niemand wat aan. En wat heeft dit verhaal te maken met Kirsten Verdel?quote:Op zondag 12 september 2010 20:31 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
In zoverre ben ik niet op de hoogte dat ik het boek niet heb gelezen en niet precies weet wat er nu wel allemaal besproken is tussen DSB, DNB en Woutertje Bos, maar ik kan me heel goed indenken dat de DSB-bank gered had kunnen worden als deze staatssteun zou hebben gehad net als de andere banken dit hebben gehad. Veel van de angst over DSB was aangepraat, net als de huidige economie. Mijn vermoeden is dat als dit niet gebeurd was, de DSB bank gewoon nog jaren had bestaan, net als de jaren ervoor.
Ik heb helemaal niets gemerkt van de economische crisis, maar er zijn genoeg mensen in mijn kennissenkring die de deeltijd-WW in moesten en er wel degelijk wat van gemerkt hebben. Ik zou niet weten wat er gebeurd zou zijn als de angst er niet geweest zou zijn, want dat is compleet irrelevant.quote:Maar goed, dat zullen we nooit weten. Ook niet wat er nu precies besproken is tussen de diverse partijen, enz. want iedereen vertelt weer wat anders.
Ik vraag me af wat jij en ik nu eindelijk werkelijk merken van de huidige economische crisis. Overal wordt angst aangepraat en dat wekt weinig vertrouwen. Zou die angst er niet zijn, dan zou er wellicht ook wel een crisis zijn, maar handel je toch anders. Dan had je je geld gerust bij Ome Dirk neergezet, had er neit een plotselinge bankrun geweest, enz.
Dat is niet relevant. het feit is dat ze gewoon dingen geroepen heeft over de DSB die op zijn minst 'vreemd' te noemen zijn als je nu verneemt dat ze op een strategisch niveau betrokken was bij de DSB. Waarom is het aantal mensen dat die posts en tweets gelezen hebben relevant?quote:Maar, laat mij even een vraag stellen. Hoeveel mensen hebben het advies van Darktower gelezen. Maw, hoeveel keer is het topic gelezen? Op 16 miljoen inwoners, hoeveel procent is dat? En hoeveel procent van die FOK!-lezers zal door haar 'advies' een rekening hebben geopend bij DSB?
En met alles, bedoel ik dan ook alles. De rest van alle adviseurs, managers en dergelijk waren sinds de komst van mevrouw Kirsten natuurlijk compleet overbodig. Mevrouw Kirsten was de alziende nieuwe topvrouw die van elke divisie, elke tak van DSB alles wist. Of moest weten, en wel binnen een korte periode van enkele dagen.quote:Op zondag 12 september 2010 20:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Want jij denkt dat een ingehuurde externe door de CFO up-to-date wordt gehouden met de financiële risico's? Volgens mij heb je wel een erg simpel beeld van hoe een bank werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook hoi !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |