Antivries in de zomerquote:Op donderdag 9 september 2010 14:07 schreef Jordy-B het volgende:
Nou ja, kan wel, maar dan moet je niet denken dat het nog antivries is.
ja, die verpakking kan toch niet ruiken wanneer hij verkocht gaat worden?quote:
Je kan nog steeds wel aanmaak-ruitenwisservloeistof krijgen. Is een stuk goedkoper dan kant-en-klare.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:07 schreef pl4kkie het volgende:
Vroeger was het pure troep die je moes verdunnen. Tegenwoordig is dat allemaal al gedaan en kan je het er zo in mikken. Is uiteraard gedaan zodat mensen meer gebruiken dus meer kopen
Owja? Dat wis ik niet meer. Koop altijd van die troep als het in de aanbieding is bij de karweiquote:Op donderdag 9 september 2010 14:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kan nog steeds wel aanmaak-ruitenwisservloeistof krijgen. Is een stuk goedkoper dan kant-en-klare.
Ik gebruik altijd water met spiritus, zo op de gok een scheut spiritus en nog nooit problemen mee gehad. Behalve toen het op wasquote:Op donderdag 9 september 2010 14:10 schreef mvdejong het volgende:
Je kunt ruitenwisser-vloeistof in 2 versies krijgen, :
- kleine flesjes, geconcentreerd, dan moet je zelf verdunnen met een paar liter water;
- zoals hier, direct klaar voor gebruik, in de optimale verhouding, meestal afgestemd op zomer- of wintertemperaturen.
In het laatste geval maak je de werking alleen maar slechter door te gaan verdunnen.
Als je beslist zo goedkoop mogelijk wil uitkomen : zelf een mengsel maken van spiritus, afwasmiddel, en water. Je moet echter wel de verhoudingen door uitproberen goed krijgen, en rekening houden met de temperatuur. Doe je het fout, dan gedraagt het zich, zeker bij lagere temperaturen, als een gel die je ruitenwissers er niet meer afkrijgen, zodat het lijkt alsof je voorruit matglas is geworden. Ik heb het zelf een keertje gehad, en blind autorijden is niet leuk.
Het nut van het gekookte water ontgaat mij een beetje.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:19 schreef DeTolk het volgende:
Gewoon gekookt water (wel afgekoeld) met een scheutje spiritus. Goedkoopste en het beste
quote:Op donderdag 9 september 2010 14:19 schreef DeTolk het volgende:
Gewoon gekookt water (wel afgekoeld) met een scheutje spiritus. Goedkoopste en het beste
Ontharden om kalksporen te voorkomen.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:21 schreef JJH het volgende:
[..]
Het nut van het gekookte water ontgaat mij een beetje.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:27 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
[..]
Ontharden om kalksporen te voorkomen.
Persoonlijk gebruik ik altijd het spul van de Action, 2 of 3 euro per 5 liter. (mijn auto heeft een 7 litertank voor de sproeier en ik werk in een stoffige omgeving, vandaar dat mijn verbruik behoorlijk hoog is)
Kost veelste veel geldquote:Op donderdag 9 september 2010 14:30 schreef 08gnoT. het volgende:
Gewoon gedestilleerd water kan dan toch ook? Wat ook in strijkijzers gaat en zo.
Moet ik nouquote:Op donderdag 9 september 2010 14:29 schreef JJH het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Ik zat de kant van desinfecteren op te denken.
Die antivries ruikt anders wel het lekkerst.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:10 schreef pl4kkie het volgende:
Je hebt 2 verschillende soorten vloeistof.
Zomer = anti vliegen
Winter = antivries
Kweet niet welke knuppel voor de zomer antivries gebruikt
Staat hiero een luchtdroger te pompen. "Gratis" gedestilleerd water in overvloed.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:30 schreef 08gnoT. het volgende:
Gewoon gedestilleerd water kan dan toch ook? Wat ook in strijkijzers gaat en zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |