Mjah ik doe dus zelfde opleiding, wel met enige vertragingquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 04:04 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Epic, dat doe ik ook2/3e jaar dan. Stage zoeken gaat nog wat worden, want daar krijgen we zero begeleiding bij. Dat is wel een tegenvaller in de opleiding...
 .
 . .
 . 

eerste reactie:quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:57 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga trouwens vanaf volgend studiejaar het Saxion Honours Programme volgen

Hoezo domquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
eerste reactie:
Waarom ga je dan gewoon niet naar de uni. Wat stelt dat progamma voor?
 . Je hebt geen flauw idee wat het voorstel (blijkt wel uit je "Wat stelt dat progamma voor?") en toch vorm je er al een mening bij...
. Je hebt geen flauw idee wat het voorstel (blijkt wel uit je "Wat stelt dat progamma voor?") en toch vorm je er al een mening bij...

Daarom ook eerste reactie. Ik heb geen idee wat het precies is, maar het lijkt me nogal al curieus, een honeursprogramma op het hbo.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:17 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Hoezo dom. Je hebt geen flauw idee wat het voorstel (blijkt wel uit je "Wat stelt dat progamma voor?" en toch vorm je er al een mening bij...

Want op het hbo heb je geen excellente studenten of studies die niet (of in heel andere vorm) op universitair niveau bestaan? Nogal kortzichtig om te denken dat alle goede hbo'ers maar universiteit zouden moeten gaan doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Daarom ook eerste reactie. Ik heb geen idee wat het precies is, maar het lijkt me nogal al curieus, een honeursprogramma op het hbo.

Meer informatie over het SHP: http://buitengewoon.saxio(...)n-honours-programme/quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:20 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Want op het hbo heb je geen excellente studenten of studies die niet (of in heel andere vorm) op universitair niveau bestaan? Nogal kortzichtig om te denken dat alle goede hbo'ers maar universiteit zouden moeten gaan doen.
+1quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:20 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Want op het hbo heb je geen excellente studenten of studies die niet (of in heel andere vorm) op universitair niveau bestaan? Nogal kortzichtig om te denken dat alle goede hbo'ers maar universiteit zouden moeten gaan doen.

Misschien wel, ik kan me er weinig bij voorstellen. Er zijn denk ik ook niet heel veel studies die je niet op een hoger niveau dan hbo kan doen. Dus daarom neem ik aan dat er op het hbo weinig excellente studenten zitten. Daarbij gaat een excellente student in eerste instantie al niet naar het hbo, maar naar de uniquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:20 schreef Thormodo het volgende:
[..]

Zie mijn vorige reactie dusquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Misschien wel, ik kan me er weinig bij voorstellen. Er zijn denk ik ook niet heel veel studies die je niet op een hoger niveau dan hbo kan doen. Dus daarom neem ik aan dat er op het hbo weinig excellente studenten zitten. Daarbij gaat een excellente student in eerste instantie al niet naar het hbo, maar naar de uni
.
Maar ik laat me graag inlichten wat dat programma nu werkelijk is, waarom naar de uni gaan geen optie is en waarom het niet curieus is. Zou het wel graag horen van iemand die het volgt.
 Heb eerst trouwens VWO gedaan, maar omdat ik op mijn 13e bedacht dat ik SPH wilde gaan doen, vond ik het toen zonde om een jaar langer naar school te gaan, VWO te doen en dan naar het HBO te gaan. Dus toen ben ik gewoon van 3VWO naar 4Havo gegaan...
 Heb eerst trouwens VWO gedaan, maar omdat ik op mijn 13e bedacht dat ik SPH wilde gaan doen, vond ik het toen zonde om een jaar langer naar school te gaan, VWO te doen en dan naar het HBO te gaan. Dus toen ben ik gewoon van 3VWO naar 4Havo gegaan... 

bedankt voor je reactie. Ik heb die saxion-site even bekeken en het komt bij mij erg zweverig over. Een soort algemeen iets waar je zonder veel moeite door heen wandelt, met wat geouwehoer. Het enige wat het lastiger maakt lijkt me verzwaard afstuderen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zie mijn vorige reactie dusHeb eerst trouwens VWO gedaan, maar omdat ik op mijn 13e bedacht dat ik SPH wilde gaan doen, vond ik het toen zonde om een jaar langer naar school te gaan, VWO te doen en dan naar het HBO te gaan. Dus toen ben ik gewoon van 3VWO naar 4Havo gegaan...

Dankjewel en ik ga niet alleen verzwaard afstuderen, maar ook verzwaard stagelopenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
bedankt voor je reactie. Ik heb die saxion-site even bekeken en het komt bij mij erg zweverig over. Een soort algemeen iets waar je zonder veel moeite door heen wandelt, met wat geouwehoer. Het enige wat het lastiger maakt lijkt me verzwaard afstuderen.
Maar goed die zweverigheid vind je ook wel (in mindere mate) in het honoursprogramma van de uni. succes verder.
 Dus ook al tijdens mijn stage Toegepast Onderzoek doen
 Dus ook al tijdens mijn stage Toegepast Onderzoek doen 

toch wel leuk.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankjewel en ik ga niet alleen verzwaard afstuderen, maar ook verzwaard stagelopenDus ook al tijdens mijn stage Toegepast Onderzoek doen
En het is niet alleen filosofisch gepraat, je moet ook 3/4 grote opdrachten per jaar maken

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Tja, ik heb ook 2 bijbaantjes (studentredacteur bij Sax en alphahulp), woon samen met mijn vriend in een eigen huis en heb ook allerlei hobby's. Maar toch ga ik het erbij doen, omdat ik het wel erg interessant vindquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:39 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn zusje kreeg ook een uitnodiging maar heeft het afgewezen. Vooral omdat er ook een hoop extra werk bij kwam en ze het zelf al zo druk heeft met school, hobbies en 2 bijbaantjes.

Genoeg mensen die er niet op ingaan. Kan me heel goed voorstellen. Tijd besteden aan iets wat vrij zweverig en veel verslagen en dergelijk vraagt, je moet er maar zin in hebben. Daarnaast hebben mensen al vaak geen behoefte om nog meer te doen, aangezien ze inderdaad al veel te druk zijn met vrienden, commissies en dergelijke en al heel tevreden met nominaal lopen zijn. Uit mijn lichting volgt zelfs helemaal niemand dat programma.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:39 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn zusje kreeg ook een uitnodiging maar heeft het afgewezen. Vooral omdat er ook een hoop extra werk bij kwam en ze het zelf al zo druk heeft met school, hobbies en 2 bijbaantjes.

Ben je die jongen die achter elk lekker wijf in de stad aanloopt enkel en alleen om naar de kont te staren?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:42 schreef fruityloop het volgende:
Ik zie elke dag hordes studenten van/naar saxxion lopen vanaf het station, telt dat ook?

Tja, je moet wel prioriteiten stellen. Ik zit ook nog bij de studievereniging (Cementi) van ABR. Maar ik ga niet naar ELKE borrel en activiteit, kies gewoon de leukste dingen uit en daar ga ik heen. En als ik druk ben met school/bijbaantjes/hobby's, dan maar even wat minder computerenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Genoeg mensen die er niet op ingaan. Kan me heel goed voorstellen. Tijd besteden aan iets wat vrij zweverig en veel verslagen en dergelijk vraagt, je moet er maar zin in hebben. Daarnaast hebben mensen al vaak geen behoefte om nog meer te doen, aangezien ze inderdaad al veel te druk zijn met vrienden, commissies en dergelijke en al heel tevreden met nominaal lopen zijn. Uit mijn lichting volgt zelfs helemaal niemand dat programma.
 Want dat is wel leuk, maar minder leuk/belangrijk dan al mijn andere activiteiten
 Want dat is wel leuk, maar minder leuk/belangrijk dan al mijn andere activiteiten  

Ach zo lang je geen 'standaard'nerd wordt is alles prima toch. Je moet gewoon de balans tussen studie en werk goed houden. Voor de een is dat 50 punten per jaar halen en voor een ander een honoursprogramma volgen. Volgens mij zit dat bij jou dus wel goed.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:47 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, je moet wel prioriteiten stellen. Ik zit ook nog bij de studievereniging (Cementi) van ABR. Maar ik ga niet naar ELKE borrel en activiteit, kies gewoon de leukste dingen uit en daar ga ik heen. En als ik druk ben met school/bijbaantjes/hobby's, dan maar even wat minder computerenWant dat is wel leuk, maar minder leuk/belangrijk dan al mijn andere activiteiten

Haha ik ben absoluut geen nerd nee. Ben gewoon een ambitieuze jonge vrouw die naast studeren ook nog geniet van vriendlief, vrienden/vriendinnen, lekker koken/bakken, fotograferen, spiritualiteit (mediteren/Boeddhisme/yoga etc.) , sporten en relaxenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ach zo lang je geen 'standaard'nerd wordt is alles prima toch. Je moet gewoon de balans tussen studie en werk goed houden. Voor de een is dat 50 punten per jaar halen en voor een ander een honoursprogramma volgen. Volgens mij zit dat bij jou dus wel goed.
 Dus balans is hier prima
 Dus balans is hier prima 
 )
 )

Ligt denk ik vooral aan je acedemie / opleiding.
 Ligt denk ik vooral aan je acedemie / opleiding. 
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |