abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86216679
Ik zag dat er nog helemaal geen centraal topic was over Saxion. Ik heb eerst op Windesheim gestudeerd, maar studeer nu Bestuurskunde/Overheidsmanagement op het Saxion in Enschede.

Ik heb er nu 2 weken op zitten en het bevalt me erg goed. De opleiding is erg kleinschalig, er zijn maar 2 klassen met eerstejaars (totaal iets van 40 mensen) Sinds dit jaar wordt er elke les met Blackboard gewerkt, waar alle presentaties en opdrachten op komen te staan, erg handig. Op Windesheim gebeurde dit ook wel, maar niet bij elk vak. Doordat het zo kleinschalig is zijn de faciliteiten zoals computers ook voldoende, er is altijd wel een computer vrij, er zijn speciale plekken waar je je laptop kunt aansluiten op een groot scherm, zodat de rest makkelijk kan meekijken en je hoeft niet lang te wachten om wat uit te printen.

De opleiding zelf bevalt ook erg goed, al is het wel heel wat anders dan mijn vorige opleiding, ik vind het wel erg interessant allemaal. De eerste periode gaat het over de pijler Politicologie ( andere pijlers zijn Recht, Sociologie en Economie) We hebben deze periode een integrale opdracht, Politicologie, Communicatieve vaardigheden, Algemene economie en Probleemanalyse. Vooral Politicologie vind ik erg leuk en er valt genoeg te bepraten nu natuurlijk vanwege de actualiteit.

Ook vind ik dat ze in vergelijking met Windesheim het organisatorisch ook goed voor elkaar hebben. Roosters worden niet steeds aangepast, het is nu week 2 en het tentamenrooster staat er al op en docenten reageren erg snel op mail. Op Windesheim was dat toch wel anders.

Ik heb me ook ingeschreven bij de studievereniging van ABR ( Cementi) dus hoop dat dat ook zorgt voor een interessante studententijd :)

Zit je dus op Saxion ( maakt niet uit of het in Deventer of Enschede is) dan kun je hier terecht :)
pi_86236477
Ik zat op saxion Enschede en deed IBL, mooie school! De studie was echter niks voor mij... zit nu op de rug :P
pi_86238995