abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86216679
Ik zag dat er nog helemaal geen centraal topic was over Saxion. Ik heb eerst op Windesheim gestudeerd, maar studeer nu Bestuurskunde/Overheidsmanagement op het Saxion in Enschede.

Ik heb er nu 2 weken op zitten en het bevalt me erg goed. De opleiding is erg kleinschalig, er zijn maar 2 klassen met eerstejaars (totaal iets van 40 mensen) Sinds dit jaar wordt er elke les met Blackboard gewerkt, waar alle presentaties en opdrachten op komen te staan, erg handig. Op Windesheim gebeurde dit ook wel, maar niet bij elk vak. Doordat het zo kleinschalig is zijn de faciliteiten zoals computers ook voldoende, er is altijd wel een computer vrij, er zijn speciale plekken waar je je laptop kunt aansluiten op een groot scherm, zodat de rest makkelijk kan meekijken en je hoeft niet lang te wachten om wat uit te printen.

De opleiding zelf bevalt ook erg goed, al is het wel heel wat anders dan mijn vorige opleiding, ik vind het wel erg interessant allemaal. De eerste periode gaat het over de pijler Politicologie ( andere pijlers zijn Recht, Sociologie en Economie) We hebben deze periode een integrale opdracht, Politicologie, Communicatieve vaardigheden, Algemene economie en Probleemanalyse. Vooral Politicologie vind ik erg leuk en er valt genoeg te bepraten nu natuurlijk vanwege de actualiteit.

Ook vind ik dat ze in vergelijking met Windesheim het organisatorisch ook goed voor elkaar hebben. Roosters worden niet steeds aangepast, het is nu week 2 en het tentamenrooster staat er al op en docenten reageren erg snel op mail. Op Windesheim was dat toch wel anders.

Ik heb me ook ingeschreven bij de studievereniging van ABR ( Cementi) dus hoop dat dat ook zorgt voor een interessante studententijd :)

Zit je dus op Saxion ( maakt niet uit of het in Deventer of Enschede is) dan kun je hier terecht :)
pi_86236477
Ik zat op saxion Enschede en deed IBL, mooie school! De studie was echter niks voor mij... zit nu op de rug :P
pi_86238995
Ik doe de hogere juridische opleiding op het saxion in Enschede. *O*
Gezellige school, leuke klas, we hebben alleen geen reet te doen nu :p
pi_86241586
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:17 schreef Aapig het volgende:
Ik doe de hogere juridische opleiding op het saxion in Enschede. *O*
Gezellige school, leuke klas, we hebben alleen geen reet te doen nu :p
Hoezo heb je nu geen reet te doen dan? Hier is hert juist best druk voor de eerste weken vind ik.
  donderdag 9 september 2010 @ 18:36:56 #5
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86250472
Zelf net afgestudeerd aan Saxion Enschede. Leuke school.. ben er heel positief over O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_86252773
Ik studeer nu Toegepaste Psychologie aan Saxion Deventer. :)
Heb het er echt naar m'n zin, we mogen in het 2e jaar al vanalles doen! We mogen kinderen met leerproblemen gaan helpen op de basisschool en leerlingen met studiekeuzeproblemen op de middelbare enzo. Heb er echt zin in :)
pi_86252853
quote:
Op donderdag 9 september 2010 18:36 schreef Maraca het volgende:
Zelf net afgestudeerd aan Saxion Enschede. Leuke school.. ben er heel positief over O+
Waarin? Welke studie? Gefeli :P Ik was niet zo heel positief over de school trouwens, wel over de gebouwen en zo, en de organisatie vond ik ook wel goed, maar sommige leraren... bedroevend... En het niveau lag ook wel laag... maar dat was dan bij mijn studie... andere studies weet ik niet...
  donderdag 9 september 2010 @ 19:54:15 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86253006
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:50 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Waarin? Welke studie? Gefeli :P Ik was niet zo heel positief over de school trouwens, wel over de gebouwen en zo, en de organisatie vond ik ook wel goed, maar sommige leraren... bedroevend... En het niveau lag ook wel laag... maar dat was dan bij mijn studie... andere studies weet ik niet...
Accountancy, academie FEM. Gebouw en organisatie waren zeker goed. Vaak snelle reacties terug en ze hebben vaak heel coulant gereageerd als ik te laat was met iets :P Dan moest ik wel aantonen dat het echt niet eerder kon, maar dan ging het alsnog mee. Anders was ik nu echt niet afgestudeerd! Leraren waren heel erg goed. Allemaal mensen uit het vak dus veel praktijkkennis en ontzettend behulpzaam. Niveau lag bij ons heel erg hoog en was een geweldige uitdaging. :Y O+
pi_86253320
Bij mij studie ligt het niveau ook vreselijk hoog, we hebben heel veel stof die ze op de universiteit ook krijgen, met daar nog praktijklessen naast.
pi_86255090
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:02 schreef _Loki het volgende:
Bij mij studie ligt het niveau ook vreselijk hoog, we hebben heel veel stof die ze op de universiteit ook krijgen, met daar nog praktijklessen naast.
welke studie?
pi_86255625
Toegepaste Psychologie, staat een stukje terug ook ;)
pi_86270729
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Accountancy, academie FEM. Gebouw en organisatie waren zeker goed. Vaak snelle reacties terug en ze hebben vaak heel coulant gereageerd als ik te laat was met iets :P Dan moest ik wel aantonen dat het echt niet eerder kon, maar dan ging het alsnog mee. Anders was ik nu echt niet afgestudeerd! Leraren waren heel erg goed. Allemaal mensen uit het vak dus veel praktijkkennis en ontzettend behulpzaam. Niveau lag bij ons heel erg hoog en was een geweldige uitdaging. :Y O+
Gefeliciteerd met je afstuderen en leuk dat je zo positief bent over Saxion O+

En Loki, dat is zeker leuk als je al zo snel dingen mag doen in de praktijk :D Wij hebben alleen het 3e jaar een half jaar stage. Wel praktijkopdrachten, maar niet echt stages dus. Op de SPH ( wat ik hiervoor deed) hadden we meteen in het eerste jaar al stage, dan leer je wel beter hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
pi_86276305
Leuk dat je nog positief bent over het Saxion :) Dat zal over een paar weken wel over gaan. Saxion staat in mijn omgeving beter bekend als Suxion.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:51:05 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86276709
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Leuk dat je nog positief bent over het Saxion :) Dat zal over een paar weken wel over gaan. Saxion staat in mijn omgeving beter bekend als Suxion.
Zou je misschien kunnen toelichten waarom? Heb zelf drie jaar rondgelopen op Saxion en ik ben er nog steeds positief over. :)
pi_86276801
Saxion Deventer is een complete ruk hogeschool waar het management alleen uit is op geld en geen fuck geeft om het student-zijn.
Und ein frau ist ein frau
pi_86276846
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:53 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Saxion Deventer is een complete ruk hogeschool waar het management alleen uit is op geld en geen fuck geeft om het student-zijn.
Over Deventer weet ik niks, ik zit in Enschede en daar hoor ik voornamelijk positieve ervaringen van :)
pi_86277087
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Over Deventer weet ik niks, ik zit in Enschede en daar hoor ik voornamelijk positieve ervaringen van :)
Deventer heeft de afgelopen 10 jaar alle leuke (lees: dure) opleidingen weggesnoeid en daarvoor nietszeggende studies met een mooie naam voor teruggebracht. In combinatie met een hogeschool die zowat boven het station zit heb je nu dus alleen publiek wat bij papa en mama thuis zit en de hele binnenstad van Deventer overslaat. Dat was één van redenen van de doodsteek van studentenstad Deventer. De enige studenten die nog in Deventer zelf wonen zijn de busladingen Chinezen die Saxion binnenhaalt, want daar valt natuurlijk veel meer aan te verdienen.

Niks positiefs aan dat hele saxion hoor.
Und ein frau ist ein frau
pi_86277802
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zou je misschien kunnen toelichten waarom? Heb zelf drie jaar rondgelopen op Saxion en ik ben er nog steeds positief over. :)
Zolang je in het reguliere programma blijft zal het welicht meevallen. maar zodra er maar iets afwijkt van het standaard ben je echt de lul op saxion.
Regeltjes regeltjes regeltjes.. blegh.
pi_86290904
Ik denk dat al die negatieve dingen hierboven echt heel erg per opleiding schelen, ik merk er namelijk niets van!
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:39:41 #20
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_86291560
*meldt zich*

Ik studeer 2e jaars Kunst en Techniek aan het Saxion in Enschede. Leuke stad, leuke school, leuke leraren, leuke opleiding. Allemaal welletjes, imho ^O^
Life is crap. And then you die ._.
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:51:50 #21
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86292119
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:25 schreef _Loki het volgende:
Ik denk dat al die negatieve dingen hierboven echt heel erg per opleiding schelen, ik merk er namelijk niets van!
Dat denk ik ook :Y Mijn studieroute was zo vaag als het maar kon en ik was vaste klant bij de examencommissie _O-
pi_86292890
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat denk ik ook :Y Mijn studieroute was zo vaag als het maar kon en ik was vaste klant bij de examencommissie _O-
Wat ik wel heel irritant vindt, is dat docenten gewoon níet met internet om kunnen gaan. De een stuurt alles via schoolmail, de ander gooit alles op blackboard en de ander zegt weer dat we dingen via intranet moeten zoeken.. Een docente die er al zo'n 6 jaar werkt, wist in de eerste week nog niet hoe blackboard werkte maar verzekerde ons wel dat alles erop komt te staan. ;(
Ik ben trouwens wel echt té overactief in dit topic. :')
pi_86309736
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 21:04 schreef _Loki het volgende:

[..]

Wat ik wel heel irritant vindt, is dat docenten gewoon níet met internet om kunnen gaan. De een stuurt alles via schoolmail, de ander gooit alles op blackboard en de ander zegt weer dat we dingen via intranet moeten zoeken.. Een docente die er al zo'n 6 jaar werkt, wist in de eerste week nog niet hoe blackboard werkte maar verzekerde ons wel dat alles erop komt te staan. ;(
Ik ben trouwens wel echt té overactief in dit topic. :')
Bij ons weten de docenten gelukkig wel hoe blakckboard werkt en echt alles komt er op te staan. Van wijzigingen in de voorbereiding van de les tot de sheets en opdrachten en antwoorden van opdrachten. Echt ideaal dus :)

Denk idd dat veel dingen per opleiding/academie verschillen.
pi_86309779
Wij hadden (hebben??) ook nooit blackboard, maar quickplace en de "g schijf". Wat een grote teringzooi was (is).
pi_86310730
De Academie ABR loopt hiermee ook vooruit, zijn geloof ik pas 5 academies die volledig met blackboard werken en ABR is daar 1 van :D Vanaf volgend jaar is het geloof ik overal verplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')