abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86201011
Nou ook maar even een topic doen.
Japanoise is noise/power electronics dat in Japan gemaakt wordt.
Zelf ben ik bijzonder fan van het genre en hieronder een paar goede voorbeelden.
Mening? Wat vind je er van? Discussie :D

~Masonna~

~Junko~ _O_

~Incapacitants~

~Merzbow~

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanoise
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Japanoise_artists
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 8 september 2010 @ 13:16:45 #2
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_86201568
het is wat het claimt te zijn, herrie.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_86201813
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:16 schreef mymoodfentje het volgende:
het is wat het claimt te zijn, herrie.
Ja maar wel erg goede herrie, herrie met intelligentie. Er is over nagedacht. :)
pi_86202523
Ik kan ook heel goed nadenken over deze vergelijking:

Maar mijn antwoord is nog steeds klote en waardeloos.

Zo is het ook met Japanners en muziek.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_86224115
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:44 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik kan ook heel goed nadenken over deze vergelijking:
[ afbeelding ]

Maar mijn antwoord is nog steeds klote en waardeloos.

Zo is het ook met Japanners en muziek.
Of je luistert even en neemt serieus de tijd. :)
pi_86225009
Zoiets is vooral mooi om live te zien, omdat er vaak toch een performance bij zit.
signatuurloos
pi_86228975
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Of je luistert even en neemt serieus de tijd. :)
M'n opmerking is natuurlijk te generaliserend, maar bovenstaande stukjes vind ik stuk voor stuk dramatisch.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_86229134
Pfff, allemachtig wat is dit? Ik heb een vrij hoge tollerantie wat betreft muziek, maar dit vind ik echt geen muziek meer... Als mijn Xbox vastloopt en het geluid blijft hangen hoor ik nog fijnere geluiden dan dit. Ik heb verder niet gelezen over de achtergrond van dit soort geluid, maar echt, waarom? Wat bezielt iemand om dit geluid te maken en wat bezielt iemand om er naar te luisteren?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_86229920
Whahah wat een bazen nummers. _O_ :+
pi_86231194
quote:
Op donderdag 9 september 2010 01:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Pfff, allemachtig wat is dit? Ik heb een vrij hoge tollerantie wat betreft muziek, maar dit vind ik echt geen muziek meer... Als mijn Xbox vastloopt en het geluid blijft hangen hoor ik nog fijnere geluiden dan dit. Ik heb verder niet gelezen over de achtergrond van dit soort geluid, maar echt, waarom? Wat bezielt iemand om dit geluid te maken en wat bezielt iemand om er naar te luisteren?
Dit is de muziek van de toekomst. Tenzij je in een loop van covers en re-makes wilt blijven hangen moeten we vooruit in de muziek en dit is een stap in de goede richting.
Ik maak het zelf ook en er gaat soms best veel werk in. En waarom ik er naar luister? Omdat het vol met agressie en geweldadigheid zit en ik mijn agressie er in kwijt kan. Heerlijk na een avondje stappen of na een dag werken. _O_
pi_86231199
quote:
Op donderdag 9 september 2010 02:10 schreef Archibaltus het volgende:
Whahah wat een bazen nummers. _O_ :+
_O_ ^O^
pi_86234648
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:23 schreef laforest het volgende:

[..]

Dit is de muziek van de toekomst. Tenzij je in een loop van covers en re-makes wilt blijven hangen moeten we vooruit in de muziek en dit is een stap in de goede richting.
Ik maak het zelf ook en er gaat soms best veel werk in. En waarom ik er naar luister? Omdat het vol met agressie en geweldadigheid zit en ik mijn agressie er in kwijt kan. Heerlijk na een avondje stappen of na een dag werken. _O_
Waarom dan niet iets als Hardcore? Of Eén of andere metal soort? Daar zit nog iets van melodie in...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_86234793
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Waarom dan niet iets als Hardcore? Of Eén of andere metal soort? Daar zit nog iets van melodie in...
Omdat we bijna geen nieuwe melodiën meer kunnen schrijven. :)
Daarom. :)
We moeten muziek verder ontwikkelen om te voorkomen dat we blijven herhalen. :)

pi_86234833
Zet jij je TV ook wel eens aan op een kanaal zonder beeld? Lekker naar ruis kijken en luisteren?
pi_86235006
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zet jij je TV ook wel eens aan op een kanaal zonder beeld? Lekker naar ruis kijken en luisteren?
Jep dat doe ik vaak na een avondje stappen. :Y
pi_86235243
Okay, ik ben te normaal denk ik.
pi_86235639
pi_86237580
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:23 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik vraag me af of experimentele muziek ooit de top 40 gaat bereiken. Het wordt al jarenlang gemaakt en heeft nooit het grote publiek bereikt. Hoeveel mensen kennen Karlheinz Stockhausen. En dat is nog één van de grote namen.
signatuurloos
pi_86237888
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:27 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik vraag me af of experimentele muziek ooit de top 40 gaat bereiken. Het wordt al jarenlang gemaakt en heeft nooit het grote publiek bereikt. Hoeveel mensen kennen Karlheinz Stockhausen. En dat is nog één van de grote namen.
Maar ja dat is een andere discussie daar deze,zeer goede overigens, componist geen Japanner was.

Overigens denk ik dat Japanoise best in de top 40 kan. :)
Ze geven veel live concerten en daar komen veel mensen op af en de cd's verkopen als zoete broodjes voor meer geld dan een gemiddelde pop cd. :)
  donderdag 9 september 2010 @ 13:30:07 #21
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_86239419
Noise kan heel vet zijn idd. Hoewel ik niet per sé vind dat dit nou echt voorbeelden zijn van de muziek van de toekomst, als zoiets al bestaat, is het wel goed dat dit gemaakt wordt iig. Hoewel bands als Sonic Youth noise al veel meer (en beter) hebben weten te verweven met 'popmuziek'. Merzbow's samenwerking met Boris is (vooral live) ook echt heel tof en dan voegt het echt veel toe. Wat betreft de meeste voorbeelden in dit topic heeft Wolf Eyes het mooi gezegd: Noise is not music. En dat pretendeert het vaak ook niet, hooguit sommige van de luisteraars (maar die snappen het niet helemaal vind ik). Noise staat tot muziek als hele abstracte, experimentele kunst staat tot een Van Gogh ofzo.
  donderdag 9 september 2010 @ 15:23:26 #22
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_86243654
Doet me denken aan:
Alleen dan nog net iets meer kut.
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_86244549
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:23 schreef HalloweenJack het volgende:
Doet me denken aan:
Alleen dan nog net iets meer kut.
Beetje off topic. :{
  donderdag 9 september 2010 @ 16:30:12 #24
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_86246069
Ik schrok mijzelf een hoedje toen ik dat 1e linkje aanklikte.
I never workout
pi_86246178
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:30 schreef reetveter het volgende:
Ik schrok mijzelf een hoedje toen ik dat 1e linkje aanklikte.
Sorry :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')