abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 8 september 2010 @ 12:28:23 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_86200039
Het voormalige hoofd van de Belgische Katholieke Kerk, de gepensioneerde kardinaal Godfried Danneels, heeft erkend dat er fouten zijn gemaakt in de wijze waarop de kerk omging met seksueel misbruik door geestelijken. Volgens Danneels werd te vaak getracht de schade te beperken, waardoor te weinig aandacht uitging naar de slachtoffers.

In een interview met tijdschrift Knack zei Danneels woensdag dat hij het onmiddellijke ontslag had moeten eisen van een bisschop die zich schuldig maakte aan misbruik, in plaats van dat hij het slachtoffer ertoe probeerde te bewegen te zwijgen tot de desbetreffende geestelijke met pensioen was.

In zijn eerste interview sinds het uitlekken van geheime opnames van een gesprek tussen Danneels en het slachtoffer zei de gepensioneerde kardinaal dat de schade voor de kerk door het schandaal 'enorm' is. In de opnames drong hij aan op het verzwijgen van het misbruik.

Bron : De frontpage.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 8 september 2010 @ 12:32:40 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_86200165
achja de kerk.

Verzwijgen en in de doofpot stoppen is nr2 op hun lijstje (achter god).

Even opbiechten en je mag weer verder met koorknaapjes misbruiken.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  Trouwste user 2022 woensdag 8 september 2010 @ 12:34:11 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_86200219
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:32 schreef wise het volgende:
achja de kerk.

Verzwijgen en in de doofpot stoppen is nr2 op hun lijstje (achter god).

Even opbiechten en je mag weer verder met koorknaapjes misbruiken.
Typisch dat ie er na zijn pensioen pas zo over denkt.

Kost hem nu zijn baantje niet meer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 8 september 2010 @ 12:36:21 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86200283
Wat is een kardanaal? :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 8 september 2010 @ 12:37:54 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86200326
Ik snap niet dat het bestuur van de kerk niet wordt aangeklaagd wegens lidmaatschap van een criminele organisatie. Het is meer dan duidelijk dat veel hooggeplaatsten in de kerk actief crimineel bezig waren door misdaden te verbergen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Trouwste user 2022 woensdag 8 september 2010 @ 12:38:54 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_86200356
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:36 schreef Ringo het volgende:
Wat is een kardanaal? :{.
Woordgrapje.

Mag veranderd worden door een modje. :)

pi_86201236
Schandalig en die dwaas heeft bij mij alle respect verloren. De positie v de kerk en eventuele schade hoger aanslaan dan rechtvaardigheid om het bekend te maken en zo een man accuut te ontslaan en aan te klagen. Dan ben je totaal van god los.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Trouwste user 2022 donderdag 9 september 2010 @ 17:00:41 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_86247322
Een Belgische rechter zegt dat er bij
het onderzoek naar kindermisbruik in de
katholieke kerk fouten zijn gemaakt.
Dossiers die in juni bij doorzoekingen
in beslag werden genomen,moeten daarom
terug naar hun eigenaar.De informatie
die de politie erin aantrof,mag niet
worden gebruikt in het onderzoek.

Justitie doorzocht op 24 juni de Sint-
Romboutskathedraal in Mechelen en het
paleis en de ambtswoning van kardinaal
Danneels.Agenten namen toen onder meer
stukken van kerkelijke rechtbanken mee.

In augustus gelastte de rechter al dat
een kerkelijke onderzoekscommissie haar
stukken moet terugkrijgen.

Trouwste user 2022 vrijdag 10 september 2010 @ 18:24:51 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_86286525
Honderden mensen hebben zich in België gemeld bij een commissie die onderzoek heeft gedaan naar seksueel misbruik door katholieke geestelijken. Het misbruik zou de afgelopen jaren tot minstens dertien zelfdodingen hebben geleid.

Commissievoorzitter Peter Adriaenssens zegt dat het rapport 'onaf' is, omdat de commissie haar werk staakte nadat dossiers waar zij mee bezig was op 24 juni in beslag waren genomen door het gerecht. Toch komt de commissie er mee naar buiten, om recht te doen aan de 488 getuigen die zich bij haar hebben gemeld. De meesten stapten naar de commissie na het aftreden van de bisschop van Brugge, Roger Vangheluwe, in april.

Het rapport beschrijft in detail hoe slachtoffers door geestelijken zeggen te zijn misbruikt. Een getuige zegt te zijn misbruikt sinds hij 2 was.

NOS meldde net ook dat de meeste slachtoffers vanaf hun tweede of vierde slachtoffer werden.

Het wordt steeds erger.

vrijdag 10 september 2010 @ 23:39:03 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86299749
'488 Getuigen hebben zich gemeld'. Slachtoffers dus. En dat zal ongetwijfeld het topje van de ijsberg zijn. Want hoeveel slachtoffers willen of kunnen er niet over praten?

Wat een weerzinwekkende beerput zit daar. Geestelijken... zijn dat dezelfde mensen die zondag op het altaar Gods Woord verkondigen? Het is toch niet te geloven |:(

Als het celibaat niet werkt voor je, neem dan een minnares of stap uit het ambt. Maar waarom weerloze kinderen?? Omdat die hun mond houden? Omdat je die kunt afpoeieren of voor gek verklaren of kunt afkopen??

Hoe bestáát het :r
pi_86301399
Ondertussen veroordelen ze dus wel homo's en denken ze dat vrouwen als priester pas een echte doodszonde is.
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:31:26 #12
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_86306320
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 23:39 schreef Boca_Raton het volgende:
'488 Getuigen hebben zich gemeld'. Slachtoffers dus. En dat zal ongetwijfeld het topje van de ijsberg zijn. Want hoeveel slachtoffers willen of kunnen er niet over praten?

Wat een weerzinwekkende beerput zit daar. Geestelijken... zijn dat dezelfde mensen die zondag op het altaar Gods Woord verkondigen? Het is toch niet te geloven |:(

Als het celibaat niet werkt voor je, neem dan een minnares of stap uit het ambt. Maar waarom weerloze kinderen?? Omdat die hun mond houden? Omdat je die kunt afpoeieren of voor gek verklaren of kunt afkopen??

Hoe bestáát het :r
Denk je dat dat enkel in België zo is?

Fin, het volledige rapport van de commissie Adriaensen vind je op: http://assets.rug.be/img_(...)CF4-4D40588ADD20.pdf .

Orale en anale seks, gedwongen masturbatie, ejaculatie met bloed vermengd. Kinderpsychiater Peter Adriaenssens schuwt de harde feiten niet.
Over het kindermisbruik in de Kerk heeft iedereen wel een mening. Maar wat weten we erover? Bitter weinig. Nu krijgen we dankzij kinderpsychiater Peter Adriaenssens enig inzicht in het hoe, wat, waar en waarom van dat misbruik.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=UK2V7JA8
When all things seem to end, the future still remains..
pi_86306395
DAMN, wat een hypocriete bastards :r :r

Sommige kinderen waren zelfs 4, hoe ziekelijk kan je zijn. Wat mij betreft geldt het verjaringstermijn niet. Ook de geestelijke, die dit in de doofpot hebben gestopt, moeten ze per direct uit hun ambt zetten en in de gevangenis gooien :r
Are you nuts??
  zaterdag 11 september 2010 @ 11:00:51 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86307543
@Masanga: nee, ik denk uiteraard niet dat dit alleen voor België geldt. Het is wereldwijd en overal. Diep- en diep- en dieptriest.

In ieder geval zal nu langzaam maar zeker boven komen drijven wat zich in de Kerk zoal afspeelt. Want het zal niet bij België blijven dat het uitgezocht is (voor zover mogelijk). Dit wordt een kettingreactie.

Werkelijk waar, ik hoop dat die hele meuk grondig onder de loep wordt genomen. En dat de Kerk zwaar te lijden zal hebben onder deze schandalen. Opschonen, en grondig ook.
pi_86307710
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:37 schreef Viajero het volgende:
Ik snap niet dat het bestuur van de kerk niet wordt aangeklaagd wegens lidmaatschap van een criminele organisatie. Het is meer dan duidelijk dat veel hooggeplaatsten in de kerk actief crimineel bezig waren door misdaden te verbergen.
Ze hielden zich altijd voor het goede te doen, ze zagen zichzelf uiteraard niet als criminelen. Dat maakt het veel en veel erger.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 september 2010 @ 14:49:02 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_86313759
De vroegere bisschop van Brugge trekt
zich na het misbruikschandaal helemaal
terug.Bisschop Vangheluwe nam in april
ontslag na zijn bekentenis dat hij zijn
neefje jarenlang had misbruikt.

Vangheluwe had onderdak gekregen in een
een abdij van het bisdom,maar op die
huisvesting was veel kritiek gekomen.

De oud-bisschop liet vandaag op een
persconferentie bekendmaken dat zijn
spijt over het vele kwaad dat hij heeft
aangericht de afgelopen maanden is
toegenomen.Ik zal mij in het verborgene
verder bezinnnen op mijn leven en mijn
toekomst,zegt de 75-jarige Vangheluwe
in een verklaring.

zaterdag 11 september 2010 @ 19:35:53 #17
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_86320832
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:49 schreef tong80 het volgende:

Vangheluwe had onderdak gekregen in een
een abdij van het bisdom,maar op die
huisvesting was veel kritiek gekomen.

Die abdij was wel die van West-Vleteren..

When all things seem to end, the future still remains..
  Trouwste user 2022 zondag 12 september 2010 @ 17:36:34 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_86349007
Een internationaal gezochte Belgische
pater zal zich morgen aangeven bij de
Belgische justitie in Leuven.Canada
zoekt de geestelijke in verband met een
nieuwe zaak van seksueel misbruik.Hij
zou zijn ondergedoken bij een orde in
de buurt van Leuven.

Een van de paters heeft de Vlaamse
media laten weten dat de 63-jarige man
zich morgen zal aangeven.Hij werkte als
missionaris in Canada en was daar al
veroordeeld tot 18 maanden cel voor
misbruik van acht kinderen.

Hij heeft de straf uitgezeten.Intussen
hebben negen anderen aangifte gedaan.
Daarom wil Canada hem weer berechten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')