abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86196290
Ik heb een hypotheek wat bestaat uit een deel aflossingsvrij en een deel sparen.
Stel nu, ik verkoop mijn huis voor 250.000 en de huidige hypotheek is 270.000.
Mag je dan het deel uit je spaarhypotheek gebruiken voor het financieren van de onderwaarde?

En wat gebeurt er sowieso met je spaarhypotheek als je besluit een ander huis te kopen.
Kun je dat gewoon laten staan? Kun je het meenemen naar een nieuwe hypotheek?
It's like that, and that's the way it is
  woensdag 8 september 2010 @ 10:55:55 #2
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_86196909
Met het verkopen van je huis verdwijnt ook het onderpand, en de bank zal dan meteen het geld willen hebben. Ik denk niet dat je dat geld zo maar kan meefinancieren in een andere hypotheek, omdat het nieuwe huis als onderpand te weinig waard is voor de totale hypotheek.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_86197041
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:33 schreef RevRun het volgende:
Ik heb een hypotheek wat bestaat uit een deel aflossingsvrij en een deel sparen.
Stel nu, ik verkoop mijn huis voor 250.000 en de huidige hypotheek is 270.000.
Mag je dan het deel uit je spaarhypotheek gebruiken voor het financieren van de onderwaarde?
Volgens mij kan dat wel, maar als je de spaarpolis binnen een aantal jaar beeindigt (ik meen 15), dan kan het zijn dat je belasting moet betalen over die uitkering. De vraag is natuurlijk wel of er al zoveel in je spaarpolis zit.

quote:
En wat gebeurt er sowieso met je spaarhypotheek als je besluit een ander huis te kopen.
Kun je dat gewoon laten staan? Kun je het meenemen naar een nieuwe hypotheek?
De hypotheek wordt in principe gewoon afgelost. De aan de hypotheek gekoppelde polis kun je laten doorlopen (dan moet je dus wel iedere maand de premie blijven betalen) of beeindigen (waarbij je dus mogelijk belasting moet betalen over de uitbetaling). Als je 'm door laat lopen, kun je 'm ook weer als onderpand voor een volgende hypotheek gebruiken.

Kijk wel even in de hypotheek- en polisvoorwaarden of er nog addertjes onder het gras zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')