Verdiep je eens in de garantie-wetgevingquote:Op woensdag 8 september 2010 09:57 schreef Sandrasan het volgende:
En waarom al die apparaten bijna ALTIJD NET NA DE GARANTIETERMIJN STUK GAAN!!!![]()
![]()
Licht eens toe, ik heb wel een vermoeden dat de garantie berekend wordt maar concreet...?quote:Op woensdag 8 september 2010 09:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de garantie-wetgeving
De garantie die de fabrikant geeft is fabrieksgarantie, en dat heeft niks met de wettelijke garantie te maken.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Licht eens toe, ik heb wel een vermoeden dat de garantie berekend wordt maar concreet...?
http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode_in_Europaquote:In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
Dank je Piles, hier kan ik wat mee.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:07 schreef Piles het volgende:
[..]
De garantie die de fabrikant geeft is fabrieksgarantie, en dat heeft niks met de wettelijke garantie te maken.
[..]
http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode_in_Europa
http://www.consuwijzer.nl(...)n_deugdelijk_product
Wat leesvoer
Dus mensen die genoegen nemen met 1 of 2 jaar garantie op een tv laten zich te makkelijk afschepen: van een (dure) tv mag je verwachten dat die wat langer dan 2 jaar mee gaat.
Kloptquote:Op woensdag 8 september 2010 11:30 schreef Sandrasan het volgende:
Dank je Piles, hier kan ik wat mee.
Als ik het goed begrijp had ik dus:
1- niet naar Philips moeten bellen, maar naar de Mediamarkt (waar de TV gekocht is).
Die keiharde termijn van 2 jaar hebben we in Nederland niet volgens mij (is Europese richtlijn). Philips had gelijk dat ze zeiden dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is, dat is een termijn die ze zelf mogen bepalenquote:2- recht op minstens 2 jaar sowieso, hoewel de Philips helpdesk zei dat het maar 1 jaar is en de garantie verlopen is aangezien we de tv op 1 maart 2009 hebben gekocht.
Klopt dit?
Het gaat erom wat je redelijkerwijs mag verwachten, en redelijkerwijs mag je er toch wel vanuit gaan dat je TV langer dan een jaar mee gaat... Als je er even op googled kom je enorm veel jurisprudentie hierover tegen.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Klopt![]()
[..]
Die keiharde termijn van 2 jaar hebben we in Nederland niet volgens mij (is Europese richtlijn). Philips had gelijk dat ze zeiden dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is, dat is een termijn die ze zelf mogen bepalen
Je moet nu met Mediamarkt in discussie, en of het redelijk is dat zij de volledige kosten betalen. Je hebt immers anderhalf jaar zonder problemen kunnen genieten van de tv
Heb even een kick aangevraagd naar WGR
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |