abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86195459
Het gaat om een Philips LCD-TV 42PFL3403 42 inch HD.
Kort geleden was het beeld plotseling niet meer zo scherp als voorheen, ietwat blokkerig. Niet een ramp zou je zeggen, je kan gewoon tv kijken, maar als je juist zo'n ding koopt voor het super scherpe beeld dan ben je niet blij.
Meerdere keren met Philips gebeld: de instellingen kloppen gewoon, valt verder niks mee te verbeteren, kabels zijn ook goed. De helpdesk zou mijn probleem doorgeven aan de specialisten. Vandaag belden ze om een afspraak te maken zodat een monteur kan langskomen. Het zou max 150 euro gaan kosten. Ze wisten ook al wat er mis is en dat onderdeel nemen ze gelijk mee: een ssb bord, dat is een printplaat, maar verder kon ze me niet uitleggen wat het is. Wel dat het eigenlijk nog veel duurder is dan die 150 euro.

Iemand enig idee wat dat is een ssb bord? Hoe zoiets duurs zomaar stuk kan gaan? En waarom het zo duur is? :o

En waarom al die apparaten bijna ALTIJD NET NA DE GARANTIETERMIJN STUK GAAN!!! :( :( :(
pi_86195488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:57 schreef Sandrasan het volgende:
En waarom al die apparaten bijna ALTIJD NET NA DE GARANTIETERMIJN STUK GAAN!!! :( :( :(
Verdiep je eens in de garantie-wetgeving ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 10:01:24 #3
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_86195538
Wat zei Google precies over SSB in een LCD-TV? Iets over wat het is en waar je het kunt kopen?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_86195727
SSB staat voor "small signal board" en is de printplaat waar o.a. de processor op zit voor de beeldverwerking. Electronica kan natuurlijk altijd stuk gaan en als dat net buiten de garantie is, is dat natuurlijk zuur. Prijzen die ik zo tegenkom variëren ontzettend afhankelijk qua type tussen zo'n 150 Euro en een veelvoud daarvan.
pi_86197181
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:58 schreef Piles het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de garantie-wetgeving ;)
Licht eens toe, ik heb wel een vermoeden dat de garantie berekend wordt maar concreet...?
pi_86197283
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:04 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Licht eens toe, ik heb wel een vermoeden dat de garantie berekend wordt maar concreet...?
De garantie die de fabrikant geeft is fabrieksgarantie, en dat heeft niks met de wettelijke garantie te maken.
quote:
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode_in_Europa
http://www.consuwijzer.nl(...)n_deugdelijk_product
Wat leesvoer :P

Dus mensen die genoegen nemen met 1 of 2 jaar garantie op een tv laten zich te makkelijk afschepen: van een (dure) tv mag je verwachten dat die wat langer dan 2 jaar mee gaat.
pi_86198032
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:07 schreef Piles het volgende:

[..]

De garantie die de fabrikant geeft is fabrieksgarantie, en dat heeft niks met de wettelijke garantie te maken.
[..]

http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode_in_Europa
http://www.consuwijzer.nl(...)n_deugdelijk_product
Wat leesvoer :P

Dus mensen die genoegen nemen met 1 of 2 jaar garantie op een tv laten zich te makkelijk afschepen: van een (dure) tv mag je verwachten dat die wat langer dan 2 jaar mee gaat.
Dank je Piles, hier kan ik wat mee.
Als ik het goed begrijp had ik dus:
1- niet naar Philips moeten bellen, maar naar de Mediamarkt (waar de TV gekocht is).
2- recht op minstens 2 jaar sowieso, hoewel de Philips helpdesk zei dat het maar 1 jaar is en de garantie verlopen is aangezien we de tv op 1 maart 2009 hebben gekocht.
Klopt dit?
pi_86198174
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:30 schreef Sandrasan het volgende:
Dank je Piles, hier kan ik wat mee.
Als ik het goed begrijp had ik dus:
1- niet naar Philips moeten bellen, maar naar de Mediamarkt (waar de TV gekocht is).
Klopt :Y
quote:
2- recht op minstens 2 jaar sowieso, hoewel de Philips helpdesk zei dat het maar 1 jaar is en de garantie verlopen is aangezien we de tv op 1 maart 2009 hebben gekocht.
Klopt dit?
Die keiharde termijn van 2 jaar hebben we in Nederland niet volgens mij (is Europese richtlijn). Philips had gelijk dat ze zeiden dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is, dat is een termijn die ze zelf mogen bepalen :)
Je moet nu met Mediamarkt in discussie, en of het redelijk is dat zij de volledige kosten betalen. Je hebt immers anderhalf jaar zonder problemen kunnen genieten van de tv ;)

Heb even een kick aangevraagd naar WGR ;)
pi_86201773
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Klopt :Y
[..]

Die keiharde termijn van 2 jaar hebben we in Nederland niet volgens mij (is Europese richtlijn). Philips had gelijk dat ze zeiden dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is, dat is een termijn die ze zelf mogen bepalen :)
Je moet nu met Mediamarkt in discussie, en of het redelijk is dat zij de volledige kosten betalen. Je hebt immers anderhalf jaar zonder problemen kunnen genieten van de tv ;)

Heb even een kick aangevraagd naar WGR ;)
Het gaat erom wat je redelijkerwijs mag verwachten, en redelijkerwijs mag je er toch wel vanuit gaan dat je TV langer dan een jaar mee gaat... Als je er even op googled kom je enorm veel jurisprudentie hierover tegen.
pi_86208546
Ik heb de Mediamarkt gebeld en ik moest wat aandringen om de juiste info te krijgen maar uiteindelijk hebben we afgesproken dat een monteur langs gaat komen en dat waarschijnlijk alle kosten voor hun rekening is. Zij hanteren de grens van 2 jaar en dat wij het defect niet zelf veroorzaakt moeten hebben.
Nogmaals dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')