FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [JAP] Mitsubishi A6M Zero
Metalfrostwoensdag 8 september 2010 @ 01:28


quote:
Technische gegevens

De motor was een Nakajima Sakae 21 radiaalmotor, 1130 pk. De bewapening waren twee 20-mm kanonnen en twee 7,7-mm mitrailleurs, plus een bommenlast van 130 kg. Maximumsnelheid bedroeg 690 km p/u. op 6.500 m. Het stijgvermogen was 1.500 m p/min. De plafondhoogte bedroeg 12.000 meter, wat zeer hoog was (nu vliegen de lijnstraalvliegtuigen op die hoogte). De actieradius was 1.800 km. Beladen woog de jager 3.020 kg. Zijn spanwijdte was 11,90 m en lengte 9,97 m. bron
Sounddragonwoensdag 8 september 2010 @ 01:34
^O^
lipjeswoensdag 8 september 2010 @ 09:14
Zero _O_
nog een modelvliegtuigje van staan O+
zeeeendwoensdag 8 september 2010 @ 09:20
Tsja als je dan een Mustang P-51 met 1614 pk tegenkomt ,kan je vaststellen dat je je laatste bakkie rijst gevreten hep. :P
MrDrakowoensdag 8 september 2010 @ 11:14
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:20 schreef zeeeend het volgende:
Tsja als je dan een Mustang P-51 met 1614 pk tegenkomt ,kan je vaststellen dat je je laatste bakkie rijst gevreten hep. :P
mustang werd volgens mij niet zoveel gebruikt tegen de japanners, was de Vought F4U Corsair die vanaf vliegdekschepen de lucht in gingen



(kan er naast zitten hoor, ben geen specialist ofzo.)
RonVibbentropwoensdag 8 september 2010 @ 15:22
Klopt. Corsairs en Hellcats waren het voornaamste wapen in het Pacifische strijdtoneel. Kort gezegd waren de Japanse vliegtuigen wendbaarder omdat ze lichter waren, maar Amerikaanse vliegtuigen over het algemeen krachtiger (hogere topsnelheid en klim/daalsnelheid). Bovendien waren Amerikaanse vliegtuigen zwaarder bepantserd. Ook het ontbreken van zelfdichtende brandstoftanks speelde de Japanners parten.