Ik weet het nu, ik dacht er te licht over. Ik ben sinds 1 september begonnen met technische informatica, en na 1 week weet ik dat het een erg zware opleiding is als je vooraf geen kennis van hebt. Tempo is superhoog, in dit week heb ik al meer gedaan dan 1 maand havo. vandaag bijvoorbeeld, 5 uur achter elkaar powerpoint-presentatie over PLC programmeren, en daarna zelf verbinding maken tussen
De PLC en PC doormiddel van software, nou daar snapt ik werkelijk geen hol van, en als ik iets aan de docent vroeg, ging hij zelf alles voor mij maken ipv dat hij mij uitlegt hoe het moet. In die vijf uur kreeg ik iets van 500 termen naar mijn hoofd gegooid en ik moet het maar onthouden. De opdrachten die we moesten maken waren ook super vaag, geen goede uitleg, de vraag was nauwelijks begrijpbaar.
Er is ook geen goede boek zoals op have, op havo als ik iets niet snapte kon ik het boek gewoon door lezen en ik begreep alles 100%, hier heb je geen eens boeken, alleen maar paar powerpoint presentaties in elkaar geknutseld door een ongemotiveerd leraar. Mijn rooster valt ook zwaar tegen, vandaag bijvoorbeeld was mijn eerste les om 8:45 en
Ik was pas vrij om 19:00, 21:00 was ik pas thuis, en dan moet ik nog huiswerk maken voor morgen. Ik vind dit echt zwaar klote, want ik vind ICT en Media wel heel interessant, Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld dat het een stelletje ongereld zooi lijkt op de academie. Ik heb ook helemaal geen tijd om vragen te stellen na de les. ]
[ Bericht 1% gewijzigd door Symphonic op 07-09-2010 23:12:38 ]
Sisco Certified