abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles maandag 6 september 2010 @ 20:19:17 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_86139286
In het kader van de FOK! goes Japanese themaweek zie je hier een fotoreportage over Japan. Deze reportage is gemaakt door Muziek ER/Reviewer en FOK!-fotograaf Joost Melis. Hij ging eerder dit jaar naar Zuid-Afrika en Japan. Vorige keer schotelde hij je een Zuid-Afrikaanse safari special voor en nu is het de beurt aan een impressie van Japan in de lente: onderverdeeld in mensen, cultuur en natuur.

Natuur:
Kyoto

Kyoto

Kamikochi

Kamikochi

Kamikochi

Kyoto

Kamikochi

Nikko

Kamikochi

Nikko

Nikko

Nikko

Nikko

Fujigoko

Mount Fuji

Nikko

Mount Fuji

Cultuur:

Osaka

Osaka

Osaka

Kyoto

Nara

Matsumoto castle

Kyoto begraafplaats

Nikko

Tokyo

Kyoto Station

Osaka

Himeji Castle

Tokyo

Tokyo

Mensen:

Japan 2010 Joost Melis

Reclame voor een pasfotohokje

Time lapse filmpje van de hele trip:

Foto's door: Joost Melis

[ Bericht 2% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 10-09-2010 16:08:36 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_86181918
Mooie foto's :)
Sowieso dat ik er een keer heen ga.
404 - Not Found
pi_86183126
Ja, mooi. O+ (op het HDR-spul dat tussendoor staat na dan)

Wil er ook nog altijd een keer heen, lijkt me een heerlijk land om te fotograferen, briljante stijl hebben veel mensen daar ook. :D

Edit: Heeft de fotograaf ook nog een FOK!-naam trouwens, of wordt die geheim gehouden? :+
pi_86183239
Hele mooie fotos! lijkt me absoluut een keer de moeite waard om naar toe te gaan!

T is jammer dat er geen nummers bij de foto's staan, zodat het wat lastig wordt om gericht commentaar te kunnen geven. Wat me opvalt is dat bij een aantal foto's het HDR-effect er iets te dik op ligt, waardoor het de foto wat onrealistisch overkomt. Met name bij de cultuurfoto's is dat het geval.

Maar verder: netjes hoor!
pi_86197858
Mooie serie foto's, vooral de landschappen zijn fantastisch.. mooie omgevingen daar. Die zou ik ook wel eens vast willen leggen en ik ben helemaaal niet van de landschappen en architectuurfotografie.
pi_86200052
O+ wauw zitten mooie platen tussen, vooral bij de landschappen :Y
pi_86201909
Wow...er kwam geen eind aan :)
Wel mooie foto's hoor.
Ik vind dat met die "sterren cirkel" echt tof!

Zou fijn zijn als je de foto's even kon nummeren. Dat maakt het voor ons wat makkelijker om duidelijk te maken over welke foto we praten ;)
People assume too much.
  woensdag 8 september 2010 @ 17:41:35 #8
299272 Oneself
Computer says 'nooo'
pi_86211106
quote:
Op woensdag 8 september 2010 13:27 schreef very het volgende:
Wow...er kwam geen eind aan :)
Wel mooie foto's hoor.
Ik vind dat met die "sterren cirkel" echt tof!

Zou fijn zijn als je de foto's even kon nummeren. Dat maakt het voor ons wat makkelijker om duidelijk te maken over welke foto we praten ;)
Same here, heb het nog nooit eerder gezien!
pi_86211293
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:41 schreef Oneself het volgende:

[..]

Same here, heb het nog nooit eerder gezien!
Het wordt toch vrij vaak gedaan hoor. :) En eerlijk gezegd heb ik er ook al 'ns betere varianten van gezien, hoewel deze niet verkeerd is.
pi_86260632
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:48 schreef Omniej het volgende:

[..]

Het wordt toch vrij vaak gedaan hoor. :) En eerlijk gezegd heb ik er ook al 'ns betere varianten van gezien, hoewel deze niet verkeerd is.
Ik ook, dit was echter de eerste keer dat ik het probeerde :). Was niet ontevreden over zo'n eerste schot :P
pi_86263604
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:36 schreef Pink_Floyd het volgende:

[..]

Ik ook, dit was echter de eerste keer dat ik het probeerde :). Was niet ontevreden over zo'n eerste schot :P
Ah, nu weet ik ook eindelijk welke user er achter de foto's zit. :P

't Is wel een goede plek voor zo'n foto in ieder geval, lekker weinig lichtvervuiling. :) In Nederland is het eigenlijk niet te doen, heb wel eens pogingen gewaagd maar zit altijd met te veel licht.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 september 2010 @ 00:13:56 #12
145146 Andyy
pi_86263929
Wat voor sluitertijden worden er gebruikt?
Tientallen minuten? :@

Maar verder mooie foto's ^O^
pi_86264779
Voor strepen van die lengte zul je 'm wel een minuut of 30 open moeten zetten ja. Wat ook vaak gedaan wordt is meerdere foto's met een wat kortere sluitertijd combineren, maar in één shot is het eigenlijk leuker natuurlijk. :)
pi_86266834
Nummer ze nou even aub.... ~O>
People assume too much.
pi_86278722
HTML in de OP werkt niet, heb je wel rechten TS?
pi_86285353
prachtige foto's!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_86412736
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 00:13 schreef Andyy het volgende:
Wat voor sluitertijden worden er gebruikt?
Tientallen minuten? :@

Maar verder mooie foto's ^O^
30 minuten voor de sterrenfoto
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2010 @ 10:05:18 #18
18921 freud
Who's John Galt?
pi_86412909
Serieus geniale serie. Inbinden en in de schappen gooien :Y. Naast de platen zelf, ben ik ook echt onder de indruk van de gekozen bewerkingen. Niets dan complimenten!

Gek idee misschien, maar ik zou serieus kijken of je dit soort platen kan verkopen aan japans toeristenbureau oid.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:06:59 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86425385
Er zitten zeker leuke platen tussen alleen die HDR(-like) bewerking die ik op veel foto's terugzie vind ik echt heel jammer.
Huilen dan.
pi_86425802
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:06 schreef Isdatzo het volgende:
Er zitten zeker leuke platen tussen alleen die HDR(-like) bewerking die ik op veel foto's terugzie vind ik echt heel jammer.
Dat dus..
De bewerking zijn op sommige foto's te ver door geschoten.
Ook erg jammer, dat er maar 2 of 3 foto's scherp zijn van de hele serie. :X De meeste zijn gewoon of-focus en/of poging tot scherp op de verkeerde delen van de foto.
Hier had veel meer in gezeten. -O-
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')