abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86121748
Ik kon niet echt een actueel topic hierover vinden dus dan maar een Centraal Muizen-topic.

En dan wel de variant die niemand wil hebben, niet die je in de dierenwinkel kunt kopen maar de gasten die je eten komen opeten.

Ik heb er nu (minstens) 1, hoe kan ik hem/ze het beste wegjagen? Ik heb niet zo'n trek in muizenlijkjes.

Ik las iets van eucalyptusolie, maar gaan ze dan niet verplaatsen naar andere plekken in je huis? Of moet ik ze door het hele huis neerzetten? En iets met geluiden, is dat ook een idee?

Verder weet ik dat je het schoon moet houden, maar dat is bij dit oude huis echt onmogelijk. Ik woon trouwens twee hoog, hoe komen die beestjes hier in godsnaam?
  maandag 6 september 2010 @ 12:13:54 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_86121831
Plakstrips (lijmplankjes) en gifdoosjes. De rest is onzin en werkt niet.
Ok stelletje hokboeren
pi_86121914
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:11 schreef frame-saw het volgende:
Ik woon trouwens twee hoog, hoe komen die beestjes hier in godsnaam?
Muizen kunnen zowat rechtop tegen de muur oplopen :7
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:13 schreef padlarf het volgende:
Plakstrips (lijmplankjes) en gifdoosjes. De rest is onzin en werkt niet.
Plakstrips mogen niet meer toch? Verder gewoon gif, klemmen en vallen idd. Of een kat :+
pi_86121948
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Muizen kunnen zowat rechtop tegen de muur oplopen :7
Ew.

En lijmplankjes ga ik écht niet doen :'( Ik wil ze heus dood hebben maar niet op zo'n gruwelijke wijze, al weet ik dat het bij klemmen ook wel eens mis gaat, maar die gebruik ik toch liever.
pi_86121970
Je hebt ook vangkooitjes ;) Wel doodmaken daarna, anders is ie zo weer binnen :')
pi_86122092
pfff hallo....denk eens ff allemaal na...

muizen= prooi voor??????? KATTEN! :Y :Y

oplossing? KAT KOPEN en muizen kiezen het hazenpad. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86122202
Ja want ik kan zo een kat kopen :{ Ik ga hele dagen naar school, ben vaak een paar dagen weg (ouders) en tsja, ik vind katten heel leuk maar liever 'later als ik groot ben'.

Ik kan de kat van de buurvrouw af en toe wel lenen, maar af en toe lijkt mij niet genoeg om ze voorgoed weg te houden :P
  maandag 6 september 2010 @ 12:37:24 #8
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_86122487
Ik snap op zich wel dat je niet voor lijmplankjes bent. Ik heb een keer zo'n ding weg moeten gooien met zeven kleine muisjes er op...
Ok stelletje hokboeren
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 12:38:40 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_86122533
Allereerst, zorgen dat er bij jou niks te halen is. Dus eten in plastic bakjes en restjes opruimen. Denk ook aan vuile borden in de keuken, even afwassen.

Daarna, gifdoosjes halen. Werkt prima :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86122707
Ja ik had uit voorzorg al mijn eten in de bovenste kastjes gedaan, waar ze onmogelijk kunnen komen tenzij ze ninja zijn en kastjes open kunnen maken.
In de kastjes waar borden en pannen staan kunnen ze ook niet komen :)

Verder heb ik nog wat vuilniszakken staan, die heb ik nu hoog in mijn opbergkast gelegd, zet ik woensdagavond buiten (ik vergeet het steeds). Er staan nu een paar borden, de rest had ik al afgewassen.
Ik ga mijn buurvrouw nog vragen om wat gebruikt kattengrind, schijnt ze ook weg te houden.

En hoe werken de gifdoosjes? Gaan ze daarin liggen ofzo? Ik heb namelijk veel verstopte hoekjes in mijn huis waar ik onmogelijk bij kom, ik wil niet dat het naar dode muis gaat stinken :')
pi_86122979
Neem een kat...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 13:08:24 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_86123480
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:43 schreef frame-saw het volgende:
Ja ik had uit voorzorg al mijn eten in de bovenste kastjes gedaan, waar ze onmogelijk kunnen komen tenzij ze ninja zijn en kastjes open kunnen maken.
In de kastjes waar borden en pannen staan kunnen ze ook niet komen :)

Verder heb ik nog wat vuilniszakken staan, die heb ik nu hoog in mijn opbergkast gelegd, zet ik woensdagavond buiten (ik vergeet het steeds). Er staan nu een paar borden, de rest had ik al afgewassen.
Ik ga mijn buurvrouw nog vragen om wat gebruikt kattengrind, schijnt ze ook weg te houden.

En hoe werken de gifdoosjes? Gaan ze daarin liggen ofzo? Ik heb namelijk veel verstopte hoekjes in mijn huis waar ik onmogelijk bij kom, ik wil niet dat het naar dode muis gaat stinken :')
Je moest eens weten hoe ninja muizen zijn :D Voor open verpakkingen zou ik toch iets van plastic Tupperware-achtige bakjes halen.

En die vuilniszakken zijn zeker een bron van muizen. Maak een reminder voor op de voordeur of zo, zodat je ze niet meer kan vergeten. Of zet de ophaal data in je telefoon, dan kan je het ook niet vergeten.
Hoog wegleggen is een mooi idee, maar heeft niet veel zin. Muizen komen daar echt wel bij. Wat je misschien nog kan doen is ze zelf wegbrengen naar het afvalstation, ik weet niet of dat kan in jouw gemeente?

De muizen gaan niet in de gifdoosjes liggen, maar eten ervan, en drogen dan uit. Dan gaan ze dood, maar door de uitdroging gaan ze ook niet stinken. Bovendien kruipen muizen weg wanneer ze zich niet lekker voelen, dus ze gaan dan naar hun holletje buiten, tussen de dakpannen of in de spouwmuur. Je zult zelden tot nooit ineens een dode muis in de keuken of zo vinden, ze vallen niet zomaar ineens om :D

Kun je dus gerust gebruiken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 6 september 2010 @ 19:12:17 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_86136415
Verhouding is 1:10 ;)
= zichtbaar : aanwezig :P
Jij ziet er een, dus je hebt er 10 :D
pi_86136449
je kan ze tam maken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: