Volgens mij mag het wel in de trein. Doe het zelf ook wel eens.quote:Op maandag 6 september 2010 20:44 schreef Kubus. het volgende:
Uh, Geen idee hoor, maar: Mag je bier wel drinken in het openbaar? -.-
Volgens mij niet. Ook op een station niet.quote:Op maandag 6 september 2010 20:46 schreef EvanStone het volgende:
[..]
Volgens mij mag het wel in de trein. Doe het zelf ook wel eens.
Iets met een maatschappelijk aanvaardbaar imago. + trein =quote:Op maandag 6 september 2010 16:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Iets met een maatschappelijk aanvaardbaar imago.
Nog wat doodgereden?quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:18 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja even voor de goede orde;
Ik ga niet vrijwillig met de trein. Had 109 gereden in de
bebouwde kom, vandaar.
Ik lees de reacties niet maar, inderdaad.quote:
damnquote:Op dinsdag 7 september 2010 00:18 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja even voor de goede orde;
Ik ga niet vrijwillig met de trein. Had 109 gereden in de
bebouwde kom, vandaar.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:22 schreef vlaamsche_deerne het volgende:
luister eens TS ik vind mensen die bier drinken zowiezo al marginaal en al zeker als het uit een blikje is ( aan het blikje kun je trouwens de graad van marginaliteit afleiden: blikje van de aldi is meestal steuntrekker/dakloze en blikje joe piler is meer begoede /student maar dan nog in het openbaar liggen te stinken naar bier is er helemaal over. als ik iemand op de bus of trein zie komen met blikje in de hand dan ben ik weg. marginale mensen die enkel leven voor bier
kon je vroeger niet gewoon bier halen toen die karretjes met eten en drinken nog langskwamen?quote:Op maandag 6 september 2010 20:52 schreef znarch het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ook op een station niet.
Jawel. De treinen en stations behoren niet tot de openbare ruimte maar zijn van de NS (of ProRail, weet ik veel). Je kan er ook bier kopen dus het zou wel erg vreemd zijn als je het er niet op mocht drinken.quote:Op maandag 6 september 2010 20:52 schreef znarch het volgende:
[..]
Ja precies, want doordeweeks tussen zeven en acht bier drinken is een teken van eruditie en beschaving en het is al erg genoeg dat al die moslims dat willen afpakken dus laten we allemaal wilders stemmen dan kunnen we met z'n allen tijdens de ochtendspits ladderzat uit het raam pissen.quote:
Niks mis mee. Als ik uit de nachtdienst kom is het eerste wat ik doe vette hap vreten en een pot bier open trekken. Om half 8 's morgensquote:
ja de wereld is zwart wit jaquote:Op dinsdag 7 september 2010 00:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja precies, want doordeweeks tussen zeven en acht bier drinken is een teken van eruditie en beschaving en het is al erg genoeg dat al die moslims dat willen afpakken dus laten we allemaal wilders stemmen dan kunnen we met z'n allen tijdens de ochtendspits ladderzat uit het raam pissen.
Bestaan die karretjes niet meer dan?quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:25 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
kon je vroeger niet gewoon bier halen toen die karretjes met eten en drinken nog langskwamen?
's Morgens bier drinken en dan toch nog een ochtendhumeur hebben...quote:Op maandag 6 september 2010 08:43 schreef de_boswachter het volgende:
om 07:45 's morgens.
Alsof er aan bier drinken tijdstippen verbonden zijn?
Ik ga toch ook niet op mensen lopen te zieken dat ze 's morgens koffie en een bruine boterham met jam eten?
Waar bemoeien sommige mensen zich mee![]()
![]()
1: Mensen die zich bemoeien met anderen.
2: Mensen die aan bepaalde eten/drinkwaren tijdstippen stellen. Een patates frites eten om 08:00 is ook niet done bijvoorbeeld... volgens sommigen.
Inderdaad, wat een mafkezen.quote:Op maandag 6 september 2010 09:01 schreef MikeyMo het volgende:
Mensen die om 10 uur 's ochtends geen bier wegkrijgen...
luister eens TS ik vind mensen die bier drinken zowiezo al marginaal en al zeker als het uit een blikje is ( aan het blikje kun je trouwens de graad van marginaliteit afleiden: blikje van de aldi is meestal steuntrekker/dakloze en blikje joe piler is meer begoede /student maar dan nog in het openbaar liggen te stinken naar bier is er helemaal over. als ik iemand op de bus of trein zie komen met blikje in de hand dan ben ik weg. marginale mensen die enkel leven voor bier
quote:Op maandag 6 september 2010 16:44 schreef nattermann het volgende:
Eens met klacht. Bier kan en mag altijd en overal.
als ik iemand op de bus of trein zie komen met blikje in de hand dan ben ik weg.
Kom eens uit dat hokjes denken van jequote:Op dinsdag 7 september 2010 12:12 schreef wojiao het volgende:
Je geeft er een beetje mee aan dat de dag die voor je ligt gewoon al verloren is. Het is een avond-activitieit, iets wat je in het algemeen doet bij het feesten of 's avonds
De rest is begraaftquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:01 schreef dagdag het volgende:
Bowa
een van de weinige helden die nog over zijn van de vroegere klb
Nu ben ik een alcoholist trouwens.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:13 schreef Mr.Cooper het volgende:
Vroeger in de pauzes van school ging ik altijd bier zuipen met een paar gasten, vooral als het zomer was was het mooi om in het gras te liggen met een biertje en een peuk dan naar de lessen te gaan.
Nee hoor, op een station mag je geen aangebroken flessen of ed met alcoholhoudende drank bij hebben. Hangt ook op een bordje op bijna elk station denk ik. In de trein weet ik het niet zeker.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:25 schreef Hard_Feesten het volgende:
[..]
Jawel. De treinen en stations behoren niet tot de openbare ruimte maar zijn van de NS (of ProRail, weet ik veel). Je kan er ook bier kopen dus het zou wel erg vreemd zijn als je het er niet op mocht drinken.
Ik deed dat ook altijd, totdat ik van het in het gras liggen ineens homo werd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:13 schreef Mr.Cooper het volgende:
Vroeger in de pauzes van school ging ik altijd bier zuipen met een paar gasten, vooral als het zomer was was het mooi om in het gras te liggen met een biertje en een peuk dan naar de lessen te gaan.
In de trein wel en op het station niet.. Roken omgekeerd. Echt waar.quote:Op maandag 6 september 2010 20:52 schreef znarch het volgende:
[..]
dat zal wel meer met teveel drinken te maken hebben, ik al die jaren dat ik met de fokking trien ben gegaan was het gewoon toegestaan hoor, en overdag op het station is er gewoon een gedoogbeleidquote:Op dinsdag 7 september 2010 14:35 schreef Blauwebaret het volgende:
Als je bier verkoopt wil het ook niet zeggen dat je het daar ook mag drinken.
Bij de supermarkt mag je toch ook niet buiten staan zuipen.
En ik weet ook dat het KLPD bekeurt in nachttreinen op alcohol gebruik, dus het zal wel niet mogen.
Idd mensen die in hokjes denken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kom eens uit dat hokjes denken van je![]()
![]()
Inderdaad mijn waarde mede aristocraat.quote:Op maandag 6 september 2010 17:18 schreef Droomert het volgende:
Sowieso, drank nodig hebben
Arbeiders.
Nog nooit zo'n bordje gezien. Maar het zal wel dan, zal wel tegen zwervers zijn. In de trein mag het in ieder geval.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:41 schreef znarch het volgende:
[..]
Nee hoor, op een station mag je geen aangebroken flessen of ed met alcoholhoudende drank bij hebben. Hangt ook op een bordje op bijna elk station denk ik. In de trein weet ik het niet zeker.
Jep, als jij of ik een biertje open trek op het station zul je niemand horen gok ik.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:30 schreef Hard_Feesten het volgende:
[..]
Nog nooit zo'n bordje gezien. Maar het zal wel dan, zal wel tegen zwervers zijn. In de trein mag het in ieder geval.
Deze post.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:22 schreef vlaamsche_deerne het volgende:
Wtf? Serieus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Net als de Hyves van Stacey, wij worden oud
Voor het avondeten bier drinken is voor zwervers.quote:Op maandag 6 september 2010 08:43 schreef de_boswachter het volgende:
om 07:45 's morgens.
Alsof er aan bier drinken tijdstippen verbonden zijn?
Ik ga toch ook niet op mensen lopen te zieken dat ze 's morgens koffie en een bruine boterham met jam eten?
Waar bemoeien sommige mensen zich mee![]()
![]()
1: Mensen die zich bemoeien met anderen.
2: Mensen die aan bepaalde eten/drinkwaren tijdstippen stellen. Een patates frites eten om 08:00 is ook niet done bijvoorbeeld... volgens sommigen.
Dat "behalve" staat me al niet aanquote:Op woensdag 8 september 2010 15:18 schreef MrWimpenny het volgende:
[..]
Voor het avondeten bier drinken is voor zwervers.
Behalve met carnaval of een vrijgezellenfeest.
Mij wel.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat "behalve" staat me al niet aan
Want alleen met carnaval en vrijgezellenfeesten is het "normaal" volgens jou. Dus wanneer het je uitkomt.quote:
Juist, carnaval en vrijgezellenfeesten zijn gemaakt om je gigantisch te misdragen. Dan is het sociaal geaccepteerd dat je de spreekwoordelijke bloemetjes buiten zet.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want alleen met carnaval en vrijgezellenfeesten is het "normaal" volgens jou. Dus wanneer het je uitkomt.
Het onderstreepte stukje tekst zegt wel weer genoeg over jou; Je associeert bier drinken met stoer en een reden hebben tot misdragen. Ws. ben jij gewoon een meningloze zoutzak, die gewoon doet wat de rest ook doet. Meelopertje.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:26 schreef MrWimpenny het volgende:
[..]
Juist, carnaval en vrijgezellenfeesten zijn gemaakt om je gigantisch te misdragen. Dan is het sociaal geaccepteerd dat je de spreekwoordelijke bloemetjes buiten zet.
Op een "normale" dag bier drinken voor het avondeten is triest en uitsluitend voor alcoholisten.
Alleen als je om 7:45 nóg aan het zuipen bent is het wel stoer. Maar dan hoor je niet in de gaten te kúnnen hebben wat mensen om je heen doen. In een dergelijk geval moet al je aandacht naar je eigen evenwicht uitgaan, zeker op een perron als er een trein aan komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |