abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 december 2002 @ 21:55:48 #126
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_7526795
Welkom thuis!

En bedankt voor de enorm mooie reisverhalen, we hebben allemaal genoten Lekker boerenkool met worst eten, een klompendans doen in de regen en stilzwijgend in het bushokje staan ...

pi_7526999
bienvenidos en este pais frio (?)
  dinsdag 24 december 2002 @ 22:47:19 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7527599
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 22:09 schreef paricos het volgende:
bienvenidos en este pais frio (?)
Gracias... de verdad es frio aca... Dios mio!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_15767343
Leuk om te lezen allemaal!

*tevens terugvindpost*

zondag 28 december 2003 @ 16:32:48 #130
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15767797
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:16 schreef ernie09 het volgende:
Leuk om te lezen allemaal!

*tevens terugvindpost*

Dank!

Op m'n homepage staan ze ook... met een paar foto's

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_15767946
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:32 schreef Hik het volgende:

[..]

Dank!

Op m'n homepage staan ze ook... met een paar foto's

Kijk! Dat is informatie waar een mens wat mee kan!

*is al onderweg*

zondag 28 december 2003 @ 16:45:44 #132
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15768125
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:38 schreef ernie09 het volgende:

[..]

Kijk! Dat is informatie waar een mens wat mee kan!

*is al onderweg*

Is lelijke site hoor... moet nog een keer overgezet naar iets zónder enorme recalmebanners ook...

Maargoed, wél foto's

zondag 28 december 2003 @ 17:00:48 #133
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15768562
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:45 schreef Hik het volgende:

[..]

Is lelijke site hoor... moet nog een keer overgezet naar iets zónder enorme recalmebanners ook...

Maargoed, wél foto's

ej , een site zie ik nu pas..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 28 december 2003 @ 17:07:20 #134
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15768831
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ej , een site zie ik nu pas..

Yup...

Ik ben alleen niet zo'n bouwer zelf en die tripod-bedoeling is wel érg aftands. Bij meer tijd ga ik daar gelijk wat aan doen!

zondag 28 december 2003 @ 17:24:36 #135
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_15769427
inderdaad leuk om het nog eens terug te lezen op je page
en groetjes van de achterblijvers; we zullen aan je denken op ut strand !
zonnig Brasil
  zondag 28 december 2003 @ 17:30:25 #136
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15769597
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:24 schreef qwerty_x het volgende:

heerlijk tactisch gebracht...

arme hik..

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 28 december 2003 @ 17:40:30 #137
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15769881
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:24 schreef qwerty_x het volgende:

kreng

zondag 28 december 2003 @ 17:41:57 #138
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_15769913
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

heerlijk tactisch gebracht...

arme hik..

arme Hik is vaak genoeg uitgenodigd langs te komen ...
arme Hik wil niet ...
dus nix arme Hik !
(arme ikke ??)

edit: en wat nou kreng ?? wordt er op z'n latino's aan je gedacht, is het weer niet goed.

zonnig Brasil
  zondag 28 december 2003 @ 17:55:51 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15770275
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:41 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

arme Hik is vaak genoeg uitgenodigd langs te komen ...
arme Hik wil niet ...
dus nix arme Hik !
(arme ikke ??)

edit: en wat nou kreng ?? wordt er op z'n latino's aan je gedacht, is het weer niet goed.

Zal ik je toch maar te vriend houden dan?

pi_22949110
quote:
Santa Cruz had op onverklaarbare wijze hand weten te leggen op een grote hoeveelheid Engelse autos waarvan het stuur naar de juiste kant was verplaatst. Zodat je als passagier zat aan te kijken tegen de meters (die het verder toch niet doen) en een groot gat, dat soms was opgevuld met een glimmende Jesus of een paars pluche konijn met "I love you" op zijn buik.
Komen niet uit Engeland maar uit Japan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator zaterdag 30 oktober 2004 @ 04:06:12 #141
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22949443
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 03:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Komen niet uit Engeland maar uit Japan
Diego,

Hou eens op met nutteloze kicks in TRV. Volgende offtopic reacties zullen worden verwijderd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22974832
Laat ik eens gebruik maken van deze nutteloze kick om Hik om wat tips te vragen:

Ik ga in februari 5 maanden richting Latino-land, Argentina, Chili, Bolivia, Peru en Ecuador om precies te zijn. Op zich heb ik wel al enigszins een route uitgestippeld (Buenos Aires -> Patagonië -> Santiago -> Mendoza -> Salta -> Bolivia -> Peru -> Ecuador), maar tips voor do's en don't zijn natuurlijk erg welkom. Net als een tip voor een hostel in Buenos Aires trouwens.

Mijn dank is alvast groot.
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_22975297
In Buenos Aires moet je in ieder geval naar San Telmo, Ricoleta, Shopping Pacifico en op stap gaan in Puerto Madero.(En als je van voetbal houdt naar Bombonera in la Boca)

In Patagonie zou ik naar San Carlos de Bariloche gaan want dat lijkt me een hele leuke stad. Verder lijkt me het zuiden van Argentinie niet veel en zou ik eerder als je zo ver wil gaan naar Punta Arenas gaan omdat daar wel iets te beleven is en het een behoorlijk grote stad is. Als je daar toch bent moet je ook een paar dagen naar het natuurpark Torre del Peine gaan maar dat is wel erg duur(misschien is de Argentijnse kant goedkoper?) Verder is daar Pueto Montt leuk(met isla Chiloe).

In Santiago moet je in ieder geval gaan stappen in Calle Suecia en de uitsmijters daar een fooi geven want dan ben je als daar bent in ieder geval zeker veilig. De centrale markt is leuk om naar toe te gaan maar daar moet je wel heel erg opletten voor zakkenrollers. Het centrum met het paleis vind ik niet zoveel bijzonders en ik zou eerder een slaapplaats zoeken in de buurt van Suecia.

Verder zou ik met de bus de overtocht maken naar Mendoza omdat dat een mooie route door de Andes is. Mendoza is een leuke stad maar niet al te veel bijzonders, na een of 2 dagen heb je het daar wel gezien.

Verder is Iqique aan te raden als je van zon en zee houdt want daar is het eigenlijk altijd mooi wee,r(alleen in de winter is het wat minder) heb je mooie stranden en is het wat goedkoper dan Vina del Mar. Bovendien kan je er verschrijkkelijk goed stappen

In Peru zou ik in ieder geval naar Cuzco gaan(dag of 3), Lima(Dag of 3) en Iquitos in het noorden omdat midden in de amazone ligt en gewoon een vreselijk relaxte stad is. In Bolivia zou ik in iedergeval naar La Paz gaan(een dag of 4, al was het slechts om te wennen aan de hoogte) en Santa Cruz(een dag of 2,3) omdat het zo'n schone stad is.

Hik kan je misschien nog wat meer vertellen over Salta en Equador.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 1 november 2004 @ 11:36:19 #144
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22994193
Billie, ik kan hier pagina's vol over schrijven... Ga ik niet doen, want heel veel tips over waarheen te gaan vind je al als je de verhalen in dit topic (of op mijn homepage) leest.

Je route is leuk, het enige dat met dit plan jammer is, is dat je het noorden van Chili gaat missen. Ik vond zelf de woestijn van Atacama erg mooi en je kunt vandaar gemakkelijk naar Uyuni in Bolivia. Wel mis je dan Salta en de Quebrada de Huamahuaca, wat ook fantastisch is... tja...
Ik vond het zuiden van Argentinië wél de moeite waard, al vraag ik me af (ik heb dat zelf ook niet gedaan) of het zin heeft om én de Argentijnse, én de Chileense kant van Patagonië te doen. Hangt er een beetje vanaf in hoeverre je into hiking en natuur bent waarschijnlijk.... Ik was zelf erg weg van Peninsula Valdez, maar vond ook Bariloche en Perito Moreno erg de moeite waard.

Belangrijkste tip van mijn kant is vooral om je tijd te nemen. Het voordeel van 5 maanden gaan (boven een paar weken) is met name dat je niet iedere dag iets móet. Deze landen zijn ook gewoon heerlijk om een paar dagen in een stad of dorpje te blijven, wat op de lokale plaza te gaan zitten en maar te zien waar je tegenaan loopt.
Nog een meer algemene tip: leer een beetje Spaans, dat zal je trip zóveel meer de moeite waard maken en lees je een beetje in in waar je naartoe gaat. Met name in Argentinië en Bolivia is de afgelopen 2 jaar zo vreselijk veel gebeurd, dat het handig is om je een beetje voor te bereiden. Dat wordt gewaardeerd en maakt het voor je zelf ook leuker (en veiliger). Landenreeks van het KIT geeft basisinfo. Actuele info vind je op www.noticias.nl

Wil je meer hout-snijdende tips, dan moet je even laten weten waar precies je voorkeuren liggen: stad, natuur, cultuur, mensen....?!?! Er zijn zoveel mogelijkheden...
  maandag 1 november 2004 @ 13:13:08 #145
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22996351
Je zou ook een dagje een bezoek aan Colonia kunnen overwegen, ook erg aardig en goed te doen met de ferry vanuit BA.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 1 november 2004 @ 13:43:20 #146
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22997011
quote:
Op maandag 1 november 2004 13:13 schreef HarigeKerel het volgende:
Je zou ook een dagje een bezoek aan Colonia kunnen overwegen, ook erg aardig en goed te doen met de ferry vanuit BA.
Ik vond Colonia best mooi, maar zou het alleen aanbevelen als je echt láng in BsAs blijft. Zo bijzonder vond ik het nou ook weer niet. Vond het vooral geinig om een weekendje met de porteńos mee te doen...
pi_23001757
Iemand nog leuke tips voor Peru?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23009956
Een leuke meid zoeken, oh nee die heb je al
pi_23012697

Nog andere tips?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23012823
Cusco, Lima, Iquitos en misschien La Paz als er nog wat overblijft.

Wat is je budget?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')