Aangezien het een gloednieuw apparaat is zou ik gewoon Nespresso eens bellen en het voorleggen.quote:Op zondag 5 september 2010 18:41 schreef Sylvia21 het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen een Nespresso Citiz&Co. Nu heb ik het idee dat de machine niet echt goed functioneert.
Ik heb wel een cremalaag maar deze is helaas snel verdwenen. Na een paar slokken is de cremalaag geheel weg.
Ook als ik te hard roer is de cremalaag zo weg....
Dit is zowel bij een espresso als een lungo
Klopt dit...geen idee....misschien hoort het wel gewoon zo...
Maar de koffie is heerlijk....!!!
Volgens mij heb je een slechte adem en/of poets je je tanden niet goed.quote:Op zondag 5 september 2010 18:41 schreef Sylvia21 het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen een Nespresso Citiz&Co. Nu heb ik het idee dat de machine niet echt goed functioneert.
Ik heb wel een cremalaag maar deze is helaas snel verdwenen. Na een paar slokken is de cremalaag geheel weg.
Ook als ik te hard roer is de cremalaag zo weg....
Dit is zowel bij een espresso als een lungo
Klopt dit...geen idee....misschien hoort het wel gewoon zo...
Maar de koffie is heerlijk....!!!
Huh, wat is jouw referentiekader wel niet dan? Kijk, dat je dat van Senseo zegt a la, maar Nespresso is imho toch prima te drinken. Ik ben maar wat blij als ik bij bedrijven of iemand thuis Nespresso voorgeschoteld krijg ipv de alternatieven (goede machine, zelf koffie branden en goede techniek laat ik even buiten beschouwing aangezien dat een zeer kleine minderheid is die dat heeft)quote:Op zondag 5 september 2010 19:49 schreef Sakura het volgende:
Troep is toch al niet te zuipen, dus niet lopen zeiken over een laagje schuim op je slootwater.
Niet in de war met Nescafe?quote:Op zondag 5 september 2010 21:18 schreef Sakura het volgende:
Referentikader is goede smaak.
En daar valt koude ingedroogde en weer opgewarmde en verdunde drap niet onder.
Nescafe hebben ze idd nog iets meer in laten drogen dan nespresso, maar het is exact dezelfde troep, opwarmen van ingedroogde koude koffie.quote:
Ooit wel eens een cupje open geknipt?quote:Op zondag 5 september 2010 21:30 schreef Sakura het volgende:
[..]
Nescafe hebben ze idd nog iets meer in laten drogen dan nespresso, maar het is exact dezelfde troep, opwarmen van ingedroogde koude koffie.
Nee, niet zo'n behoefte aan de stank van oude ingedroogde koffiequote:Op zondag 5 september 2010 21:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ooit wel eens een cupje open geknipt?
ah, te confronterend dat je ongelijk hebt?quote:Op zondag 5 september 2010 22:09 schreef Sakura het volgende:
[..]
Nee, niet zo'n behoefte aan de stank van oude ingedroogde koffie
Dat was inderdaad bij de eerste series van Nespresso zo.quote:Op zondag 5 september 2010 21:30 schreef Sakura het volgende:
[..]
Nescafe hebben ze idd nog iets meer in laten drogen dan nespresso, maar het is exact dezelfde troep, opwarmen van ingedroogde koude koffie.
Ik denk dat de gemiddelde Italiaan het met je oneens isquote:Op zondag 5 september 2010 22:40 schreef Super_Me het volgende:
-Gebruik geen suiker. (Dit hoort ook eigenlijk niet in een espresso)
Klopt ook wel. De bonen die een echte Italiaan zal gebruiken zijn ook zuurder en bitterderderder dan wat wij hier meestal gebruiken. Laat de gemiddelde Italiaan hier de espresso proeven en ze zullen vrijwel allemaal roepen dat deze erg zoet zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 22:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Italiaan het met je oneens is
"hier" is natuurlijk een beetje vaag aangezien Nederland geen espressocultuur heeft. Gemiddeld gezien is deze in de horeca van bedroevend niveau, met gelukkig zeer positieve uitzonderingen. Wellicht dat er mee te maken heeft dat espresso hier als luxe product wordt gezien (als upgrade van DE rood zeg maarquote:Op zondag 5 september 2010 22:54 schreef Super_Me het volgende:
[..]
Klopt ook wel. De bonen die een echte Italiaan zal gebruiken zijn ook zuurder en bitterderderder dan wat wij hier meestal gebruiken. Laat de gemiddelde Italiaan hier de espresso proeven en ze zullen vrijwel allemaal roepen dat deze erg zoet zijn.
Eens, hoewel het op zich niet zozeer aan de bonen zelf ligt, maar meer aan de branding.quote:Op zondag 5 september 2010 23:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"hier" is natuurlijk een beetje vaag aangezien Nederland geen espressocultuur heeft. Gemiddeld gezien is deze in de horeca van bedroevend niveau, met gelukkig zeer positieve uitzonderingen. Wellicht dat er mee te maken heeft dat espresso hier als luxe product wordt gezien (als upgrade van DE rood zeg maar) itt landen als Italie en Portugal waar 'espresso' gewoon normale koffie is en dus ook wat meer generieke bonen gebruikt wordt
Het is voornamelijk de achteloosheid waarmee horeca Nederland espresso maakt. Zijn kleine (maar essentiele) denken dat een dure machine en goede bonen automatisch goede koffie betekent (en die uiteraard met een premium verkopen). Ik heb wel eens voor de grap een paar uur meegelopen in een Portugees cafe (Portugal heeft een koffiecultuur vergelijkbaar met Italie). Daar werd de maling bijvoorbeeld geregeld aangepast, werd de automaat direct ingeschakeld nadat de piston eronder zit, kopjes pakken gebeurt daarna en nog een aantal van dat soort zaken. Dit alles uiteraard op moordend tempo en dat voor ¤0,60 per bica (=espresso). Waarom kan het daar wel en kost het in NL gelijk weer ¤2,20 (en dan heb je nog schandalige tenten die bij een dubbele espresso gewoon de prijs x2 doenquote:Op zondag 5 september 2010 23:19 schreef Super_Me het volgende:
[..]
Eens, hoewel het op zich niet zozeer aan de bonen zelf ligt, maar meer aan de branding.
Betreft het niveau, dat is inderdaad bedroevend. Gelukkig lijkt het er op dat dit de laatste jaren aan het verbeteren is. Het grootste probleem momenteel is nog, dat veel horecagelegenheden wel kiezen voor een goede machine, maar dan op de bonen gaan besparen. Dan kopen ze bv een Pavoni, maar gooien er gewoon DE-bonen in.........
De espresso-cultuur zal hier nooit echt doordringen denk ik, aangezien koffie hier meer als smeersel wordt gezien dan als "genotsproduct"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |