The Game
Hier wordt je in de laatste 10 minuten minstens 5x op het verkeerde been gezet ('is het echt, is het nep, is het echt' etc.)
Nog even over the sixth sense:
Malcom kwam niet na 9 maanden pas terug om rond te dolen, want hij zegt tijdens de film zelf een paar keer dat de relatie tussen zijn vrouw en hemzelf sinds 'het ongeluk' steeds slechter is geworden. Hij moet dus die 9 maanden hebben meegemaakt, om de relatie te zien verslappen. Toch
?
Ik had het niet zien aankomen, en vond het leuk gevonden. Ik had het leuk gevonden als er een sequence inzat waarin Elija David Dunn traint, om hem voor te bereiden op het echte werk.
Er zitten wel wat gaten in het verhaal. Maar al met al is het een goede film met geod acteerwerk, boeiende cameravondsten en een lekker dreigende ondertoon.
Vond het verrassend dat Elija de badguy bleek te zijn.
Ook ik vond het fantastisch toen bleek dat Elijah de bad guy bleek. Mr. Glass! Ik liep echt met een smile op m'n gezicht naar huis van blijdschap, wat een gave film zeg. In het andere topic zijn wat negatieve/gematigde reacties, maar ik had echt nooit verwacht dat er zo'n verwevenheid met comics in deze film zat. Echt gaaf.
James Bond en Pussy Galore (Goldfinger) zijn de ouders van Austin...
En daarmee bedoel ik dan dat Sean Connery en de vrouw die Pussy speelde in deel 3 dat ook zullen doen.
Marge/Meredith edit
[Dit bericht is gewijzigd door ~Anja~ op 22-01-2001 18:50]
Ik vond het einde van Billy Elliot echt magistraal. Ik kreeg er megakippenvel van. Billy Elliot is inmiddels 25 jaar en een zeer succesvol balletdanser. Als hij 't podium betreedt kijken zijn collega's vol bewondering naar hem (ze willen er niets van missen zelfs), de muziek versterkt, het beeld vertraagt en de imposante Billy springt sierlijk het podium op... wat een prachtig einde.
quote:"Het Gouden Ei"
Op 12 januari 2001 19:40 schreef tong80 het volgende:
Spoorloos is trouwens gebaseerd op een boek van Tim Krabbé ( de broer van... ).
quote:Zo, jij bent er snel bij.
Op 04 maart 2001 21:48 schreef Gellarboy het volgende:
"Het Gouden Ei"
quote:Ik snapte het einde eerst niet, had niet door dat dit BE 25 > was. Jane zag het wel, ze herkende de oude Michael. Oja, Jane vond het zwanenbroekje op het eind wel een afknapper!
Op 04 maart 2001 21:27 schreef Arcee het volgende:
Billy Elliot
.
.
.
.
.
.
.
.
.
quote:Ja, wat leek die erop hè!
Op 05 maart 2001 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Jane zag het wel, ze herkende de oude Michael.
quote:Ja, was idd een zeer sprekende gelijkenis!!
Op 05 maart 2001 10:21 schreef Arcee het volgende:
Ja, wat leek die erop hè!
quote:Zal ik dan ook nog even mijn duit in het zakje doen?
Op 05 maart 2001 10:23 schreef Fannetje het volgende:
Ja, was idd een zeer sprekende gelijkenis!!
Ik vond het werkelijk verbluffend!
quote:Als Helen en James elkaar voor het eerst ontmoeten dan zegt James: "remember what the Monthy Python boys say" en dan zegt Helen dus hun bekendste zin, maar James zegt dan "Nobody expects the Spanish Inquisition"... vervolgens...
Op 18 maart 2001 17:12 schreef Machiel het volgende:
Is er iemand die nog even goed uit kan leggen wat er toepasselijk is aan dit zinnetje in deze film? Ik snapte het maar begreep t niet helemaal zegmaar
quote:Vraagt James aan het inderdaad prachtige einde datzelfde aan de andere Helen die dat dus niet kan weten, maar het wel zegt. Hoewel het op zich niet klopt gaf 't mij samen met de vertraagde beelden en het sluiten van de deuren kippenvel. Daarom is die quote zo memorabel.
Het einde vond ik wel heel goed gedaan trouwens...
quote:Op de DVD van Final Destination staat een andere ending.
Op 27 juli 2000 14:12 schreef SunChaser het volgende:
Final Destination
.
.
.
.
sja, dit einde belooft een vervolg. Ik vond de sequence rond de dood van de lerares wel over de top. Leek een beetje op de scene waarin OJ Simpson in Naked Gun (1) wordt neergeschoten en dan met zijn voet in een beerklem komt en zijn handen bezeerd aan het raam. De beste dood was van dat meisje en de bus. Heel onverwacht!
Nog even over Hollow Man. Ik heb ergens gelezen dat er niet teveel scenes mochten zijn waarin Kevin Bacon buiten rondrende, omdat ze bang waren dat ze zouden worden aangeklaagd door de makers van "the invisible man" wegens teveel gelijkenis.
Hele gave film, maar ik ben toch ook met een vraagje blijven zitten. Dus, voor degenen die hem nog niet gezien hebben.…
*---------------------------------SPOILER ALERT!---------------------------------------
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aan het eind van de film (maar dus aan het begin van het verhaal
), vertelt Teddy aan Lenny dat het niet Sammy’s vrouw was die ‘zelfmoord’ pleegde door zich keer op keer met insuline te laten inspuiten, maar Lenny’s vrouw zelf.
Ik meende dat Lenny het verhaal over de vrouw van Sammy uit zijn herinnering haalde, want het was immers gebeurt voor zijn ongeluk en ik heb niet kunnen opmaken dat Sammy helemaal niet bestaan heeft (zoals iemand in het Memento-topic opmerkte).
Dus, als Teddy’s verhaal waar is, wat wil dit dan zeggen?
Kan hij zich dan toch dingen herinneren van na het ongeluk (vrouw/insuline) en verwart hij dit met Sammy’s verhaal?
Dat zou dan dus inhouden dat zijn aandoening misschien (zoals hij zelf van Sammy dacht) niet lichamelijk is, maar psychisch (?).
Of liegt Teddy en heeft hij het dossier dat hij aan Lenny gegeven heeft vervalst?
quote:Is dat verplicht dan?
Op 04 maart 2001 21:54 schreef tong80 het volgende:
Zo, jij bent er snel bij.
quote:neuh.
Op 19 maart 2001 17:35 schreef Gellarboy het volgende:
Is dat verplicht dan?
quote:Ja, en die was nog slechter! Dat ze zwanger werd en tijdens de bevalling een windje voelde die die jongen dan weer was...goed dat ze die niet gedaan hebben. Vond bij Final Destination het 'echte' einde ook niet goed trouwens, ze hadden beter kunnen stoppen, dat die drie gasten overbleven, en niet dat er uiteindelijk toch weer eentje doodging, werd een beetje teveel van het slechte.
Op 19 maart 2001 11:30 schreef Blindfold het volgende:
Op de DVD van Final Destination staat een andere ending.
quote:Juist dat is idd wel memorabel ja
Op 18 maart 2001 17:45 schreef Arcee het volgende:
Sliding Doors
.
.
.
.
.Vraagt James aan het inderdaad prachtige einde datzelfde aan de andere Helen die dat dus niet kan weten, maar het wel zegt. Hoewel het op zich niet klopt gaf 't mij samen met de vertraagde beelden en het sluiten van de deuren kippenvel. Daarom is die quote zo memorabel.
Het had meer te maken met het feit dat Gwyneth en dinges soulmates zijn en dus hetzelfde denken. Of zoiets.
Even de hele film uitleggen?
Die kerel met het geheugenverlies wil een John G vermoorden, de politieagent helpt hem daarmee maar aangezien de "echte" John G al dood is en die kerel met het geheugenverlies dat alweer vergeten is helpt hij hem zoeken naar een nieuwe John G.
Die nieuwe John G is de vriend van mevrouw Trinity (Nathalie toch?), die vermoord hij, en hij pakt z'n kleren en auto enzo en is dan alweer vergeten dat z'n doel bereikt is. Hij gaat naar Nathalie omdat in de zak van die Jimmy (de "nieuwe John G") een bierviltje zit waar opstaat "meet Nathalie after"... Omdat onze held denkt dat het zijn kleren zijn, zal het ook wel zijn bierviltje zijn... Dus gaat ie naar Nathalie, en die Nathalie maakt alleen maar misbruik van hem.
Oja die politieagent die legt hem dus uit dat de echte John G allang dood is en dat hij de hele tijd achter andere John G's aanzit. Dat vindt onze held maar nix want dan heeft hij nix meer te doen, dus maakt hij maar van de politieagent zijn nieuwe doelwit door "don't believe his lies" op die foto erbij te zetten...
Oja en onze held en Sammy = 1 en dezelfde persoon... Z'n vrouw heeft de verkrachting overleefd en wat daarna gebeurt = het verhaal van Sammy.
Gerichte vragen beantwoord ik graag
Dit is een beetje kut om zo uit te leggen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |