[Dit bericht is gewijzigd door Lief op 19-11-2000 16:18]
quote:Hoelang heb jij jouw plaatje al?
Op 18 november 2000 05:09 schreef Deuf het volgende:
Geen plots/spoilers meer?
Het wil mij meteen op dat aan de achterkant van de foto die steeds om valt, een artikel staat over iets wat veel later gebeurt moet zijn. Want die foto is genomen op dat gala, en later is dat meisje pas vermoordt en dus vermist..
Blij dat mijn reflexen snel genoeg waren om weg te klikken voor ik het einde van ST Voyager las. Dat wil ik na al die jaren helemaal niet weten!!
Nah, eigenlijk best een gaaf topic, leuke discussies en zo. Maar het einde van ST wil ik echt nog niet weten.
quote:Is dat zo? Dat zou dan best wel een fout zijn... Was het niet een ander feest waar dat meisje was verschenen en dus met dit feest al lang en breed vermoord was?
Op 02 december 2000 15:11 schreef Deuf het volgende:
WLB. Want die foto is genomen op dat gala,
quote:Raar trouwens dat dat meisje vermoord en verstopt wordt in een rivier vlakbij het huis van HF's vader. Es ff kijken van dat feest. Moet ik ff over nadenken.
Op 05 december 2000 22:47 schreef ~Anja~ het volgende:
Is dat zo? Dat zou dan best wel een fout zijn... Was het niet een ander feest waar dat meisje was verschenen en dus met dit feest al lang en breed vermoord was?
.
.
.
.
.
.
.
.
Weer een timeleap filmpje. Wel een goede, dankzij Tea Duchovny en Nicolas Coppola. ![]()
Wat ik wel raar vind: hij is een rijke zakenman die stage liep in Londen. Als hij die stage niet zou lopen en zou kiezen voor Kate (zijn vriendin) is hij ineens een saaie burgerlul. In die 13 jaar dat ze getrouwd waren had zijn ware aard eerder naar boven moeten komen.
Enne jammer dat de rol van zijn beste vriend niet beter werd uitgewerkt. Verder een goede film en een aanrader voor elke romantische gek.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 25-12-2000 18:54]
Over Family Man nog even:
Ik vond het einde wel wat abrupt. Ze praten in een koffieshop in de luchthaven en dat is het dan. Ze krijgen dus niet DIE twee kinderen. Als ze al met elkaar gaan trouwen. Jammer, had wel wat meer willen zien/weten.
quote:Nou, Thomas wordt wel meegenomen door de mafia, je weet dat ze hem gaan vermoorden, maar je ziet het niet gebeuren. Vond het trouwens wel leuk dat Acda de badguy was, had het niet direct zien aankomen. En ik vond Victor Low ook erg goed. Wel over the top, beetje schmierend, maar wel lekker.
Op 08 januari 2001 11:03 schreef Catootje het volgende:
Effe een vraag: Acda gaat toch dood op het eind?
quote:Die Low met die baby!!
Op 08 januari 2001 11:14 schreef SunChaser het volgende:
LEK
.
.
.
.
.
.Nou, Thomas wordt wel meegenomen door de mafia, je weet dat ze hem gaan vermoorden, maar je ziet het niet gebeuren. Vond het trouwens wel leuk dat Acda de badguy was, had het niet direct zien aankomen. En ik vond Victor Low ook erg goed. Wel over the top, beetje schmierend, maar wel lekker.
Maar het was de bedoeling dat die knul zijn kindje kreeg hee..
Maar de discussie over het al dan niet doodgaan van Acda, was dat je het niet zag. Maar voor mij was de muziek uit die auto een hint. Het was kleine jongen of zoiets: dit werd ook gespeeld in de openingsscene...
Hehe!! Catoot kan dit nu laten rusten..
Tnx Sunnie!
Ringo noemde de volgende: (ik mag je wel ff quoten he Ringo?)
quote:
- de Sirenen: de zingende vrouwen die de mannen verleiden en daarna nooit meer laten gaan
- de eenogige Cycloop: symbool van harteloze ongastvrijheid. Odysseus noemt zich bij hem "Niemand". Hij weet aan de Cycloop te ontkomen en steekt zijn laatste oog uit. Als de vrienden van de Cycloop vragen wie dat gedaan heeft, schreeuwt de dommerik: Niemand, Niemand heeft dat gedaan.
Ongastvrijheid tegenover vreemdelingen was een zware zonde voor de Grieken. Dit element is in O Brother erg leuk verwerkt (vind ik).
- eigenlijk is Odysseus op zoek naar zijn land en zijn vrouw, Penelope. Als Odysseus eindelijk terugkeert, hebben andere mannen zijn troon en vrouw gepikt. Het is een zware strijd om alles weer terug te winnen.
bovenstaande overeenkomsten had ik zelf ook al gevonden. ik had echter 't idee dat ik vast nog 'n heleboel miste omdat ik de Odyssee maar vrij oppervlakkig ken.
wie o wie weet er meer?
quote:Oei, stom.
Op 08 januari 2001 11:14 schreef SunChaser het volgende:
LEK
Ik had nog een mailtje gestuurd erover naar Bixister maar als ik dat wil copypasten gaat er steeds vanalles mis. Bixis wil jij het even plaatsen?
En ik kan het niet laten om iedereen toch nog maar weer even te wijzen op de prachtige film Ulysses' Gaze met Harvey Keitel. Absoluut niet vergelijkbaar met O brother, maar wel erg erg goed.
quote:
Verwijzingen naar de Odyssee in "O brother"?Nou, ik las ergens dat ze zelf hebben gezegd dat ze die hele Odyssee eigenlijk helemaal niet gelezen hebben. Maar kennelijk wisten ze er toch wel IETS van en er zitten wel een paar verwijzingen in. Geen idee of ik ze allemaal heb, maar een paar zijn in elk geval:
- de dames die in een rivier aan het baden en zingen zijn en de heren verleiden zijn een verwijzing naar de Sirenen, die door mooi zingen en door mooi zijn de bemanning van schepen afleidden met als gevolg het vergaan van het betreffende schip inclusief bemanning.
- de grote man met 1 oog (Goodman) is de Cycloop (eenogige reus) Polyfemos. In de Odyssee ontsnapt Odysseus aan hem door hem zijn ene oog uit
te steken met een brandende paal. In O brother komt er eerst een scherp stuk hout op zijn oog af, maar dat houdt hij nog net tegen. Maar daarna valt het brandende kruis op hem.- pfoe, zijn er eigenlijk meer? Dit waren in elk geval de meest opvallende.
-Verder is George Clooney slim en de anderen extreem dom. In de Odyssee is Odysseus ook de enige slimme temidden van een aantal sukkels.
- Verder komt Odysseus met zijn vrienden op een gegeven moment bij een godin, die een aantal van hen betovert en verandert in dieren (varkens, honden). Misschien heeft de vermeende verandering van die ene gast in een pad daar iets mee te maken. Maar misschien ook niet.
Misschien zijn er meer, dan heb ik die niet gezien of ben ze vergeten. Maar misschien zijn er helemaal niet meer, aangezien de heren Coen beweren het boek niet gelezen te hebben
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 11-01-2001 12:02]
Het lugubere einde ( levend worden begraven ), de plot waar de gehele film op is gebaseerd, werd in de Amerikaanse remake eventjes veranderd in een Happy end.
Dat is net zoiets als de titanic rakelings langs het ijsschot laten varen.
Toch wel lachen met die Amerikanen.
quote:Hoe heet die film?
Op 11 januari 2001 17:12 schreef tong80 het volgende:
Spoorloos... De Amerikaanse
Met Kiefer Sutherland en Sandra Bullock (die verdwijnt -helaas- na 5 minuten).
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 12-01-2001 18:04]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |