abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86039744
TS heeft over enkele weken weer een aantal presentaties waarbij ik weer strak in het pak moet. Nou kan ik of een nieuwe pak kopen of mijn "oude pak uit de kast halen. Het probleem is dat het jasje een "beetje" te smal is. Dat was die al bij aankoop, en ik kan hem nu wel aandoen, maar dan kan ik hem nauwelijks dicht doen.
Nu zie ik bij kledingmakers staan dat het mogelijk is om een colbert wijder te maken. Maar overal staat achter "indien mogelijk". Waar is dat dan afhankelijk van? En heeft iemand daar ervaring mee? Zoja, was je tevreden met het resultaat?

Mocht dit geen goed idee zijn, weten jullie dan plekken waar je voor zo'n 100 euro een fatsoenlijk getailleerd colbertje kunt krijgen die ik hooguit zo'n 4 a 5 keer per jaar zal worden gedragen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 21:42:15 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_86040916
Van maat 52 naar 58 is dus onmogelijk (tenzij je genoegen neemt met een aantal vreemde stroken stof in je jasje) vandaar 'indien mogelijk'.

Denk ik.

Maar goed nu heb je wel weer een reden om een strak gelikt maatpakkie aan te schaffen. ^O^

Ninja edit: voor 100 euries wordt het iets minder gelikt dan ik me voorstel. Hahaha.
pi_86040968
Ik heb geen ervaring met het wijder maken van colberts, maar de WE heeft wel goedkope colberts. ;)
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:04:53 #4
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_86041868
Nieuwe Colbert.

Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_86042021
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:42 schreef Joe-Momma het volgende:
Van maat 52 naar 58 is dus onmogelijk (tenzij je genoegen neemt met een aantal vreemde stroken stof in je jasje) vandaar 'indien mogelijk'.

Denk ik.

Maar goed nu heb je wel weer een reden om een strak gelikt maatpakkie aan te schaffen. ^O^

Ninja edit: voor 100 euries wordt het iets minder gelikt dan ik me voorstel. Hahaha.
Van 52 naar 58 is natuurlijk weer het andere uiterste. Bedoeling is eigenlijk om een maatje omhoog te gaan in de breedte. Dus zeg maar zo'n 5 cm wijder. Maar ik zie al dat het moeilijk gaat worden.
pi_86053742
Indien mogelijk betekend, het ligt eraan hoe groot de naden zijn.
Als het jasje gestikt is met naden van 1,5 cm. breed dan is er wel speling maar als de naden maar 0.5 zijn dan is het niet mogelijk.
Het ligt eraan hoe te klein het jasje is. Als dit maar 2 cm. is, dan kan je vragen om hem uit te laten nemen maar als het 4 cm. of meer is dan spreek je over een maat te klein.

Edit: Je spreekt al over een cm. of 5, dat is al een maat verschil. Als je dit uit laat nemen, dan klopt de verhouding niet meer en de meeste colberts hebben niet zoveel speling. Je kan het altijd proberen te vragen, maar ik betwijfel het (ben zelf kleermaakster).
pi_86142828
Is het overigens ook mogelijk om de mouwen (vanaf de schouder) in te nemen>?
pi_86160596
Ook daar is vrij weinig speling, omdat je dan de hele mouwkop aan moet passen. Ik neem aan dat de schouderbreedte te wijd is?
Het is een beetje afhankelijk hoe strak de mouwen zitten en de vorm van het colbert, maar meer dan 2 cm. gaat lelijk worden. De mouwkop word dan te klein waardoor de hele mouw omhoog gaat trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')