abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86030172
GOVOLO ??? Daar heb ik een zeer slechte ervaring mee. Ik boekte een half jaar van tevoren een vlucht naar Bogota Colombia voor twee personen. Vijf minuten na de boeking zag ik echter dat ik in de vertrekdatum de maand verkeerd geselecteerd had, een maand te vroeg. Ik mailde dus direct naar GOVOLO met de mededeling dat ik de vlucht wilde aanpassen.
GOVOLO weigerde de vlucht aan te passen, dat kan niet staat in de kleine regeltjes, zodra je je e-ticket ontvangen ( en die versturen ze binnen een paar minuten) hebt kan dat niet meer. Ook niet met bijbetaling. Het enige wat kon was de vlucht van 2300 Euro !!!!! voor 2 personen opnieuw te boeken. Het geld ben ik dus kwijt !! Stel dat je wel de terugreis van je ticket zou willen gebruiken omdat je een enkeltje voor de heenreis elders hebt geboekt dan vervalt zelfs je recht van je ticket voor de terugreis ( staat ook in de kleine regeltjes )
Als consument heb je heel veel bescherming bij aankopen in de winkel maar voor de vliegticket industrie bestaan dit soort aankoopbeschermingen niet zodat je zomaar duizenden euro's kwijt kunt zijn indien je een foutje hebt gemaakt in je boeking. Pas dus op bij boekingen bij GOVOLO (of andere maatschappijen) want ik heb er een slechte ervaring aan over gehouden ! GOVOLO, mij zullen ze nooit meer als klant krijgen en ik hoop dat menig beslisser nu een andere maatschappij zal kiezen om zijn ticket te boeken !
pi_86030195
GOED OM TE WETEN MAN! BEDANKT VOOR DE WAARSCHUWING!!
Resistance is futile.
pi_86030254
En volgende keer dan maar dubbelchecken als je boekt via internet. :*
Resistance is futile.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:49:33 #4
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_86030559
Is dit recent?
Ook vliegtickets vallen onder de Wet Koop op Afstand: http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Zullen ze vast wel iets op gevonden hebben maar toch proberen om je daarop te beroepen. Geef iig aan dat je je bedacht hebt en je de koop wilt ontbinden.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_86030575
Heel vervelend natuurlijk maar je had toch echt zelf moeten controleren. Waar je ook boekt, er wordt altijd meerdere keren weergegeven wat je precies boekt..
pi_86030720
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:49 schreef Earry het volgende:
Heel vervelend natuurlijk maar je had toch echt zelf moeten controleren. Waar je ook boekt, er wordt altijd meerdere keren weergegeven wat je precies boekt..
Inderdaad, dit is gewoon dom van TS zelf.

Slotje :D
pi_86030748
OKE BEDANKT HE, IK ZAL DAT NOOIT DOEN, TERECHTEN KLACHT VERDER
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_86030773
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:49 schreef DaMayan het volgende:
Is dit recent?
Ook vliegtickets vallen onder de Wet Koop op Afstand: http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Zullen ze vast wel iets op gevonden hebben maar toch proberen om je daarop te beroepen. Geef iig aan dat je je bedacht hebt en je de koop wilt ontbinden.
BS, dit zegt consuwijzer:

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

* reizen die u op internet boekt
* tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
* producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
* producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
* Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.

Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
pi_86030856
Bij de volgende zaken geldt het wel (vliegtickets.com)

'Wet Koop op Afstand'

Geldt de wet 'Koop op afstand' voor aankopen bij ATP, The Advanced Travel Partner?
Voor de aankoop op Internet geldt de wet 'Koop op afstand' niet. Deze wet geldt enkel voor stoffelijke objecten en is dus niet van toepassing op de activiteiten van ATP. De "wet overeenkomsten op afstand tot het verrichten van diensten" is dat wel.

'Wet overeenkomsten op afstand tot het verrichten van diensten'

Geldt de 'Wet overeenkomsten op afstand tot het verrichten van diensten' voor aankopen bij ATP, The Advanced Travel Partner?

De wet overeenkomsten op afstand is op de door ATP te verlenen diensten op het gebied van reizen grotendeels niet van toepassing. De hoofdboeker heeft geen bedenktijd om na ontvangst van de bevestiging van de reservering de overeenkomst alsnog kosteloos te ontbinden.

Bepalingen binnen deze wet die wel gelden zijn onder meer die in het geval van niet meer beschikbaar zijn van de reis (in dit geval dient teruggave van het eventueel reeds aanbetaalde bedrag te geschieden), in geval van frauduleus gebruik van de creditcard van een niets vermoedende derde en in geval van telefonische werving.
pi_86030902
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:49 schreef DaMayan het volgende:
Is dit recent?
Incorrect, de wet 'overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten' zou van toepassing zijn (waar overigens vrijwel hetzelfde voor opgaat als koop op afstand), maar die sluit reizen uit.
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:13:16 #11
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_86031616
quote:
De Wet Koop op Afstand geldt niet alleen voor aankoop van producten, maar ook voor het laten verrichten van een dienst. Een dienst is bijvoorbeeld een abonnement op een Internetprovider, het laten ontwerpen van een logo of de levering van elektriciteit. Maar ook het kopen van een treinkaartje of vliegticket is een dienst, namelijk je laten vervoeren. Het kaartje is het bewijs dat je van de dienst gebruik mag maken.
Dan heeft mijn bron ongelijk...
pi_86032693
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:13 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Dan heeft mijn bron ongelijk...
Ook nog de wijsneus uit gaan hangen nav een of andere vage site, terwijl er meerdere (officiële) bronnen zijn die het tegendeel bewijzen. :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:38:49 #13
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_86032744
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Ook nog de wijsneus uit gaan hangen nav een of andere vage site, terwijl er meerdere (officiële) bronnen zijn die het tegendeel bewijzen. :')
My bad. Was de top resultaat van google.
pi_86035889
Goed, gaat dus nergens over. Slotje aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')