Hier nog een!quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:03 schreef KingOfMars het volgende:
Allereerst belangrijk te vermelden dat ik gewoon een enthousiaste amateur ben die vooral op verjaardagen en vakanties en uitstapjes foto's maakt. Zeker geen pro dus, maar ik vind het wel enorm leuk om er mee bezig te zijn, en dan met alle facetten van de digitale fotografie (van de gadgets tot aan het afdrukken). Ik schiet m'n foto's in RAW formaat.Gaat -ie:
Zoek/vervang 50D door 450Dquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:03 schreef KingOfMars het volgende:
Allereerst doe ik meestal een snelle selectie op het (tegenwoordig gelukkig vrij grote schermpje) van m'n camera (een Canon 50D). Dan haal ik alle bewogen, écht onscherpen en oeps-het-dopje foto's er vast tussenuit.
Gebruik je ook de "R" in Lightroom? (Reject) in 't verleden deed ik aan 't eind van elke Lightroom sessie een delete actie, tegenwoordig flag ik alle rejects met R en CTRL-Backspace ik af en toe.. scheelde me weer wat handelingen..quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik doe bijna hetzelfde, behalve dat ik de selectie volledig in Lightroom doe, je kan foto's "flaggen" met "P" en eventueel "unflaggen" met "u". De mislukte niet goed geschoten foto's delete ik meteen vanuit de library en van de schijf. Vervolgens zet ik de filter op "geflagged" en bewerk ik eventueel nog snel even de foto's waarvan ik het nodig vind. Alle goedgekeurde foto's doe ik vervolgens publishen naar Flickr in Full Jpg. Flickr maakt er zelf weer meerdere kleinere formaten van. Ik ben nog een keer van plan om m'n eigen fotoblog op te zetten, Flickr heeft er een mooie API voor zodat je alles kan integreren in je eigen website en de layout voor jezelf kan indelen. Voordeel is dat je niet heel veel webspace nodig hebt en alle bandbreedte loopt via Flickr omdat de foto's ge-embed worden en er zit geen limiet aan het aantal te uploaden foto's.
Ik gebruik nu 3.2 ja, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen veranderingen gespot... Zullen wel gewoon bugfixes zijn neem ik aan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens is er weer een Lightroom update naar 3.2. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de veranderingen zijn, maar heeft iemand het al geprobeerd?
Bekend probleem... Ik bewaar unstitched en HDR input files eigenlijk allemaal buiten de catalog (op een data directory). Op die manier zie ik ze in elk geval niet steeds terug in Lightroom.quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:55 schreef Intrepidity het volgende:
Fotoworkflowvraag: Hoe gaan julie om met bijvoorbeeld panorama's en hdr's in je library?
Ik gebruik Aperture, en schiet erg veel panorama's. Dan heb ik bijvoorbeeld 40 foto's in m'n library die losstaand weinig voorstellen. Ik exporteer ze dan, en stitch ze in Autopano Giga. Daar komt bijvoorbeeld een .tiff uit rollen, die ik weer kan importeren in Aperture, maar dan zit ik nog steeds met 40 pre-stitch foto's, die ik wel wil bewaren (herstitchen met andere instellingen kan soms betere resultaten geven), maar eigenlijk niet constant in m'n library wil terugzien.
Zelf bewaar ik de originele (losse) files van panorama's altijd gewoon in m'n catalog, de gestitchte versie staat er dan naast.quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:55 schreef Intrepidity het volgende:
Fotoworkflowvraag: Hoe gaan julie om met bijvoorbeeld panorama's en hdr's in je library?
Ik gebruik Aperture, en schiet erg veel panorama's. Dan heb ik bijvoorbeeld 40 foto's in m'n library die losstaand weinig voorstellen. Ik exporteer ze dan, en stitch ze in Autopano Giga. Daar komt bijvoorbeeld een .tiff uit rollen, die ik weer kan importeren in Aperture, maar dan zit ik nog steeds met 40 pre-stitch foto's, die ik wel wil bewaren (herstitchen met andere instellingen kan soms betere resultaten geven), maar eigenlijk niet constant in m'n library wil terugzien.
Kun je foto's niet stacken oid? Dus samenvoegen in je library?quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:55 schreef Intrepidity het volgende:
Kan wel inderdaad, maar aperture geeft ze dan alsnog allemaal weer, slechts met een border er omheen.. Eens kijken of er toevallig een instelling voor isquote:Op zaterdag 4 september 2010 11:25 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Kun je foto's niet stacken oid? Dus samenvoegen in je library?
Dit moet ik nog even organiseren inderdaadquote:Deze externe schijf wordt afgewisseld met een die buiten de deur ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |