ja dat is de makkelijkste oplossing, je kind een tehuis inschoppen, dan beter aborteren dan anderen ermee opzadelenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:33 schreef moussy het volgende:
[..]
hoezo? Ook een kind met down kan naar een opvang.
Ik had het niet over een tehuis hoor, maar gewone kinderopvang, er zijn ook medische kinderdagverblijven.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:34 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ja dat is de makkelijkste oplossing, je kind een tehuis inschoppen, dan beter aborteren dan anderen ermee opzadelen
nee de eerste jaren niet, erna wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom?
Serieus, in de eerste jaren maakt het werkelijk weinig verschil of je nu een kindje met of zonder down moet verzorgen...
Daar hebben vrouwen een handje van.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:35 schreef McLaura het volgende:
Inderdaad Dalaiblama... too much bla.
Zoals men doet in een normale relatie, afspraken maken en die ook nakomen. Mevrouw beslist zomaar even voor beiden dat ze een mongooltje gaan opvoeden, whats next? Ze stopt maar geheel met werken zonder gesprek? Ze laat Oma inwonen om de zorg van de kleine te delen? En hij dan? Jammer dat ie zo'n sukkel was dat ie dacht van haar aan te kunnen?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:34 schreef McLaura het volgende:
Och, als jij je houding niet aanpast heb je straks geen vrouw èn geen kind (maar dat maakt geloof ik niet uit, het is maar een mongool).
Kun je op zoek naar iemand die zich wel 'aan haar afspraken houdt'.
Nooit aan kinderen beginnen dus...quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
nee de eerste jaren niet, erna wel.
mijn baas zit echt niet te wachten op iemand die minder naar het buitenland kan en altijd in de stress zit met mijn thuisssituatie.
ik zal dan een binnendienst moeten doen en mijn carriere gedag zeggen
ja ook die kans zit er in ja, ik hou zielsveel van haar maar als ze haar leven wil verpesten dan hoef ik ook niet slachtoffer te wordenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:34 schreef McLaura het volgende:
Och, als jij je houding niet aanpast heb je straks geen vrouw èn geen kind (maar dat maakt geloof ik niet uit, het is maar een mongool).
Als jouw vrouw denkt dat ze het alleen wel redt, dan redt ze het ook allemaal wel als je in het buitenland zit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:36 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
nee de eerste jaren niet, erna wel.
mijn baas zit echt niet te wachten op iemand die minder naar het buitenland kan en altijd in de stress zit met mijn thuisssituatie.
ik zal dan een binnendienst moeten doen en mijn carriere gedag zeggen
Wanneer hebben jullie dat gesprek?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:37 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ja ook die kans zit er in ja, ik hou zielsveel van haar maar als ze haar leven wil verpesten dan hoef ik ook niet slachtoffer te worden
mijn vrouw kan de stress niet aan van een dergelijke situatie, dat weet ik nu al.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nooit aan kinderen beginnen dus...
Ik denk echt dat dit het eerste woord is dat je moet schrappen uit de gesprekken met je vrouw. Probeer begrijpend naar HAAR te zijn, maar duidelijk dat het voor JOU niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:37 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
ja ook die kans zit er in ja, ik hou zielsveel van haar maar als ze haar leven wil verpesten dan hoef ik ook niet slachtoffer te worden
Ook bij een gezond kind zijn zulke stresssituaties aan de orde, dat is inherent aan kinderen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:39 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
mijn vrouw kan de stress niet aan van een dergelijke situatie, dat weet ik nu al.
bij een gezond kind was dat niet aan de orde geweest
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het echt verontrustend om te zien hoeveel vrouwen in dit topic een fundamentele afspraak tussen man en vrouw in een relatie zo eenvoudig aan de kant zouden zetten en daarbij ook nog eens volledig begrip verwachten.
kunnen we even ophouden met het gaan vergelijken met gezonde kinderen, dat is het niet en de zorg zal intensiever en zwaarder zijn en altijd zo blijvenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook bij een gezond kind zijn zulke stresssituaties aan de orde, dat is inherent aan kinderen.
Het vervelende voor ts is dat hij hoe dan ook de lul is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:34 schreef McLaura het volgende:
Serieus Hans,quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:29 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
met mijn vrouw hebben we dit op voorhand besproken en afspraken gemaakt.
ze negeerd mij en haar afspraken.
ze is ook totaal niet realistisch.
een van ons moet zijn carriere compleet opzeggen en ik kam sowieso een andere minder goed betaalde baan gaan vinden
Dat wist ik ook, ik zou ook kiezen voor abortus in het geval dat...quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja & ik denk van niet.
Ik weet het niet voor mijn vriend natuurlijk, maar ik weet 99% zeker dat ik 't niet wil.
Omdat vrouwen weten hoe het voelt om zwanger te zijn, of zich dat goed kunnen voorstellen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het echt verontrustend om te zien hoeveel vrouwen in dit topic een fundamentele afspraak tussen man en vrouw in een relatie zo eenvoudig aan de kant zouden zetten en daarbij ook nog eens volledig begrip verwachten.
Jij komt met allerlei argumenten die niet reëel zijn... Je wilt je leven niet aanpassen op en gehandicapt kind, dat is je goed recht en daarvoor hoef je geen excuses aan te dragen. Het kutte aan deze situatie is dat je vrouw ineens anders in die gedachte staat, terwijl er vooraf duidelijke afspraken gemaakt zijn. Hier valt hoe dan ook niet zonder kleerscheuren uit te komen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:41 schreef mijnnaamishans het volgende:
[..]
kunnen we even ophouden met het gaan vergelijken met gezonde kinderen, dat is het niet en de zorg zal intensiever en zwaarder zijn en altijd zo blijven
Goede tip en waarheid als een koe. Het gewoon echt niet willen is reden genoeg. Je hebt destijds die afspraak met vol verstand gemaakt en bent niet van mening veranderd.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:39 schreef CartWOman het volgende:
Hans, je hebt het over jullie werk en andere praktische bezwaren. Gebruik deze niet als excuus als je geen down-kindje wil; die bezwaren worden namelijk direct weerlegd gevolgd door 'zie je wel, het kan best!'
Als jij het diep in je hart niet wil moet dat voldoende reden zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |