abonnement Unibet Coolblue
pi_89933050
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:10 schreef Thommisch het volgende:
Hah, wat grappig dat hier een topic over is. Ik studeer het zelf aan de Universiteit Leiden en die opleiding kan ik een ieder die interesse heeft absoluut aanraden. Ik kan me in Nederland eigenlijk nauwelijks iets anders bedenken dat je echt een goede richting geeft in je Chinees. Een taal leren, zeker die uit een andere taalgroep, vereist namelijk niet alleen grammatica en woordenschat, maar ook wel een wat dieper begrip van de taal en de gedachtegang daarachter zelf. Zeker als je je ook met bezig gaat houden ;).
Hoe lang studeer je al aan de Uni Leiden?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89940024
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:42 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hoezo is 't lol? Dat heb je met dubs, de Nederlandse versie van Shin Chan heeft ook een hoop Japanse dingen erin zitten. Dat is inherent aan een serie die over een Japanse deugniet gaat.
Ongetwijfeld, maar ik bedoelde het op de manier van 'lol in mandarijns ook? ben benieuwd hoe geweldig de dubs zijn'. Shinchan in het nl is een van de weinige goeie dubs hier
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:50:23 #53
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89940067
Ta Ma de!

wat zei ik, nou nou ?

Tsju Nie De!

en hierboven :P

okay het volgende is kantonees:

Tuw Néh Mo!

(moet je een keer zeggen als je in je lokale afhaal-chinees bent ok?)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89941867
Errr.

Zijn paard/moeder

Je pinyin is een beetje raar bij de tweede, dus, "qu ni de...jia'' - naar jou toe gaan.
Ron Paul 2012
pi_89942113
他妈的!
去你的!
Maar die vallen nog wel mee, Schenk...vergeleken met:
肏你妈(B)!
你这个傻B!
Dan hebben we nog 日你 natuurlijk...